Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1
- Dit onderwerp bevat 4,350 reacties, 495 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 december 2016om 14:26 door Thunderstruck.
-
AuteurBerichten
-
15 mei 2012 om 13:50 #17950582
Weet iemand hoe het zwarte rooster/gril vast zit die onder
de kentekenplaat,tussen de mistlampen zit !?Is het een kliksysteem of zit het ergens vast met boutjes ?
Ik wil deze er even uithalen, om dagrijlampen in te zetten,
maar wat tips is altijd handig.
Grtzz. Rob.
15 mei 2012 om 14:47 #17950584naar mijn weten geklikt, maar komt je het beste achter om de bumper eraf te halen. maar heb het vermoeden dat je dit juist wou verkomen ;)?
15 mei 2012 om 15:02 #17950585Mwjah, eigenlijk wel. Maar de bumper heb ik er al eens
eerder af gehad, om de koplampen te monteren, dus
dat is niet zo moeilijk.
en anders kruip ik er wel een keer onder…..komt goed.Grtzz. Rob
15 mei 2012 om 15:10 #17950586Rob, je kunt er ook een heel deel bij door het vanboven je motorkap te benaderen, het is dat je er nu specifiek naar vraagt, ik heb er zelf nooit zoveel aandacht aan geschoken. maar zit eraan te denken om hem er zelf ook uit te peuteren en hoogglans zwart te spuiten.
15 mei 2012 om 15:21 #17950587@Mr-T-Opel-Astra-G wrote:
Rob, je kunt er ook een heel deel bij door het vanboven je motorkap te benaderen, het is dat je er nu specifiek naar vraagt, ik heb er zelf nooit zoveel aandacht aan geschoken. maar zit eraan te denken om hem er zelf ook uit te peuteren en hoogglans zwart te spuiten.
Ja dat is ook nog het proberen waard, als het eens even een keer droog wordt
in dit kikkerlandje. En mss ook wel meteen spuiten ja, maar dan carr. kleur,
of geel, staat mooie bij de mistlampen… :???: (was grapje haha)15 mei 2012 om 18:00 #17950588Wat doen jullie altijd als check als jullie op vakantie gaan? Morgen vertrek ik voor een paar dagen naar België met de familie, van ons huis uit gaan we met een Opel Astra G 1.6 & een Opel Vectra C2 1.9 CDTI.
Olie peil, koelvloeistof, waswater & de banden (+ reserve wiel) zijn gecontroleerd en op spanning. Zie ik nog iets over het hoofd wat ik zou kunnen controleren voor de reis?
Groet!
15 mei 2012 om 20:59 #17950589Remvloeistof !
Rik :)
15 mei 2012 om 20:59 #17950590Ooh goed dat je zegt, maar die had ik al gecheckt maar vergeten neer te zetten!
15 mei 2012 om 21:03 #17950591:thumbup
Rik :)
15 mei 2012 om 21:13 #17950592Slaat de aanjager aan bij het juiste aantal graden?
16 mei 2012 om 18:58 #17950593@calibra_8v wrote:
Wow bedankt voor de fotohandleiding :kewlpics dat is zo te zien een werkje van niks, mocht je naar sevenum gaan dan zal ik in me achterhoofd houden dat k je een biertje verschuldigd ben :jerry
het probleem is eindelijk (door een garage) opgelost, was toch kabelbreuk, dus gelukkig niet al te dure reparatie :thumb
kan nu weer eindelijk normaal de parkeergarage’s in en uiteraard de mcdrive zonder telkens de deur open te hoeven doen :angel
16 mei 2012 om 20:47 #17950594@calibra_8v wrote:
het probleem is eindelijk (door een garage) opgelost, was toch kabelbreuk, dus gelukkig niet al te dure reparatie :thumb kan nu weer eindelijk normaal de parkeergarage’s in en uiteraard de mcdrive zonder telkens de deur open te hoeven doen :angel
Gelukkig!! Ja, we sluiten alles (zoveel mogelijk) uit. zo helpen we elkaar een handje ;) Ben blij dat het opgelost is!
17 mei 2012 om 20:36 #17950595mijn vraag is, wat voor stekkers zijn dit?
zijn niet voor TC en stoelverwarming, en ook niet voor ombouw naar Automaat….
misschien voor electrische Climate Control?
P.S. vond ik in een sloop Astra G, maar vond ik wel aparte stekkers.
17 mei 2012 om 21:04 #17950596Ik heb een vraagje:
Ik heb nu mijn astra g uit 99 al een half jaar in bezit.
Maar sinds vandaag is het lampje van de gordel gaan branden.
Dat lampje blijft branden ook als je de gordel draagt.
Wat kan ik hier aan doen?17 mei 2012 om 21:10 #17950597Is niet het lampje van de gordel, die werkd zowiezo niet op de nederlands modellen.
Dat is het lampje van de airbag, meestal is een van de stekkers onder een van bijde voorstoelen gammel
Uitlezen steld dit vast..
De 2 uiterst rechtse rode lampjes zijn in Airbag Gordel lampje:
Willem
17 mei 2012 om 21:19 #17950598@wim-v6 wrote:
Is niet het lampje van de gordel, die werkd zowiezo niet op de nederlands modellen.
Dat is het lampje van de airbag, meestal is een van de stekkers onder een van bijde voorstoelen gammel
Uitlezen steld dit vast..
De 2 uiterst rechtse rode lampjes zijn in Airbag Gordel lampje:
Willem
Hi Willem bedankt voor je snelle reactie.
Het is het lampje wat bij jou de 2de van rechts is.
Dus inderdaad de airbag.
Maar wat betekent dit lampje dan?
Dat de airbag niet werkt?17 mei 2012 om 21:22 #17950599Jupzz, er is een storing in het systeem zoals ik geschreven heb.
Utlezen zal uitsluitsel geven.
Willem
17 mei 2012 om 21:23 #17950600@wim-v6 wrote:
Jupzz, er is een storing in het systeem zoals ik geschreven heb.
Utlezen zal uitsluitsel geven.
Willem
Uitlezen gaat gewoon via de op-com?
Bedankt voor je hulp!
17 mei 2012 om 21:23 #17950601jupzz
19 mei 2012 om 07:39 #17950602Ik had ook eens een vraaggje.. (ben hier trouwens nog niet zo bekend)
Ik wil graag een andere einddemper onder mijn Astra G uit ’99. Nu had ik een mooie gevonden, alleen deze is voor een diesel.
Is dit heel moeilijk om aan te passen?
Alvast bedankt!19 mei 2012 om 07:55 #17950603Dat hangt er vanaf welk motortype je nu in je Astra hebt en voor welk motortype die andere einddemper is.
De flensmaten zijn namelijk anders. Alles is pas te maken, vraag is alleen of het daar beter van wordt.
19 mei 2012 om 08:42 #17950604Ik heb er een 1.6 16v inliggen. De einddemper is ook voor een Astra G, alleen voor een diesel dan.
wat zou er verkeerd moeten gaan?19 mei 2012 om 08:46 #17950605@Cargirl19 wrote:
Ik heb er een 1.6 16v inliggen. De einddemper is ook voor een Astra G, alleen voor een diesel dan.
wat zou er verkeerd moeten gaan?misschien dat de diameter anders is , of dat gewoon heel de einddemper compleet anders is
19 mei 2012 om 08:56 #17950606@Cargirl19 wrote:
Ik heb er een 1.6 16v inliggen. De einddemper is ook voor een Astra G, alleen voor een diesel dan.
wat zou er verkeerd moeten gaan?de astra g heeft volgens mij 2 verschillende einddempers 1 ziet er uit als een rechhoek en de andere is wat korter en heeft een hele andere vorm ,en degene met die andere vorm word zowel als voor de 1600 16v gebruikt als voor de diesel , maar de pijp met die andere vorm ziet er op de EPC hetzelfde uit als van de diesel maar, de onderdeel nummers zijn wel anders en de diameter word niet vermeld.
als ik jou zou ik gewoon een einddemper die voor jou auto en motortype is19 mei 2012 om 09:22 #17950607@johanhummer9 wrote:
@Cargirl19 wrote:
Ik heb er een 1.6 16v inliggen. De einddemper is ook voor een Astra G, alleen voor een diesel dan.
wat zou er verkeerd moeten gaan?de astra g heeft volgens mij 2 verschillende einddempers 1 ziet er uit als een rechhoek en de andere is wat korter en heeft een hele andere vorm ,en degene met die andere vorm word zowel als voor de 1600 16v gebruikt als voor de diesel , maar de pijp met die andere vorm ziet er op de EPC hetzelfde uit als van de diesel maar, de onderdeel nummers zijn wel anders en de diameter word niet vermeld.
als ik jou zou ik gewoon een einddemper die voor jou auto en motortype isIk ben vergeten te zeggen dat het om een Remus uitlaat gaat. Maakt het hierbij ook verschil? Als het origineel zou gaan zou ik indd gewoon voor de gene gaan die goed is voor mijn type. Maar nu het om een Remus gaat ben ik toch wel benieuwd..
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.