Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1
- Dit onderwerp bevat 4,350 reacties, 495 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 december 2016om 14:26 door Thunderstruck.
-
AuteurBerichten
-
15 april 2012 om 20:08 #17950508
en ik dacht dat ik de uitvinder was van het woord gemakzucht xD :jerry :jerry
16 april 2012 om 13:25 #17950509Ik heb het idee dat het mischien te maken heeft met een lading verstelsysteem voor de achterveren.
Er zijn Astra’s met zo’n systeem.16 april 2012 om 13:55 #17950510klopt J.Eland, dit zijn (zover ik weet) de stations van Opel.
19 april 2012 om 05:40 #17950511iemand nog profijt van een orginele luchtfilterbehuizing en een katalysator van een astra f c2.0xe.e2?
ik doe er niets meer mee misschien dat ik iemand er blij mee kan maken :)
groetjes slvstrGsi
19 april 2012 om 08:08 #17950512@slvstrGsi wrote:
iemand nog profijt van een orginele luchtfilterbehuizing en een katalysator van een astra f c2.0xe.e2?
ik doe er niets meer mee misschien dat ik iemand er blij mee kan maken :)
groetjes slvstrGsi
Is sowieso erg aardig aangeboden van je :thumbup
Er zit hier op het forum ook een marktplaats, daar zou je ook even een advertentie kunnen maken!19 april 2012 om 09:59 #17950513Ik had een paar vraagjes
Wat moet je verwijderen om de begrenzer uit de luchtfilter van een astra g te halen
Er lopen 2 buizen door moet je de invoer of uitvoer buis weghalen of allebei
Ik wou een inlegfilter van Simota erinzetten moet ik de begrenzers eruithalen of is dat niet nodig
Ik had iets op het forum gelezen tot hij slechter loopt als je een inlegfilter erin zet en de begrenzers eruit haal,is dat waar
Mvg M Gerards19 april 2012 om 10:02 #17950514@oklim wrote:
Ik had een paar vraagjes
Wat moet je verwijderen om de begrenzer uit de luchtfilter van een astra g te halen
Er lopen 2 buizen door moet je de invoer of uitvoer buis weghalen of allebei
Ik wou een inlegfilter van Simota erinzetten moet ik de begrenzers eruithalen of is dat niet nodig
Ik had iets op het forum gelezen tot hij slechter loopt als je een inlegfilter erin zet en de begrenzers eruit haal,is dat waar
Mvg M Gerardser zit in de bovenkant van de bak, en de onderkant van de bak, beiden een pijpje waardoor die de helft van je filter maar gebruikt.. die KAN je eruit halen, maar je zal der alleen wat meer aanzuiggeluid van krijgen.
of het een must is als je er een andere inlegfilter indoet is ook maar te betwijfelen…
ondanks dat geeft meer geluid ook het gevoel van meer snelheid
19 april 2012 om 21:33 #17950515Ik heb op dit moment een open luchtfilter het gaat mij niet om het extra geluid maar ik doe zowiezo in de winter de orginele luchtfilter erin en wou darom een simota filter erin doen dan hoef ik hem niet meer te wisselen maar had op het forum gelezen als je een sportfilter erin doet tot je de begrenzers eruit moet halen
dus ik kan dus zo’n simota erin doen zonder die begrenzers eruit te halen
mvg m gerards20 april 2012 om 09:33 #17950516zit er nou veel verschil tussen gewoon staal en RVS uitlaten?
kwa geluid en power…20 april 2012 om 11:24 #17950517@dion87 wrote:
zit er nou veel verschil tussen gewoon staal en RVS uitlaten?
kwa geluid en power…Hele goede vraag, ik vroeg het mezelf ook af!
20 april 2012 om 11:59 #1795051822 april 2012 om 15:08 #17950519Even een kort vraagje..
Weet iemand als een schakelaar van de elektrische spiegelverstelling in een Astra Coupé (bj 2000) hetzelfde is als een ‘normale’ Astra G?
Mijn schakelaar is namelijk kapot, en er zijn niet zoveel Coupés dus hopelijk past die van een andere Astra ook.22 april 2012 om 16:37 #17950520Naar mijn weten. Ja. Zou een beetje onpraktisch zijn om een schakelaar uit te brengen die voor iedere versie van een model anders is… Hoe kom je daar achter, gewoon proberen, kost je misschien 5 euro op een sloop..
Mocht dit je onzeker maken, Post even foto, kan ik het al helemaal voor je bevestigen, maar het lijkt mij zelf overbodig.
22 april 2012 om 16:41 #17950521@dion87 wrote:
@TerryB wrote:
@dion87 wrote:
zit er nou veel verschil tussen gewoon staal en RVS uitlaten?
kwa geluid en power…Hele goede vraag, ik vroeg het mezelf ook af!
tja tis logisch dat RVS een heeeeel stuk langer meegaat..
Rvs gaat langer mee, maar je krijgt niet meer “power”.. Die komt toch echt uit je motor, De sound ligt vaak aan de opbouw van een uitlaat(systeem), waar Remus vaak komt met diepe, warme geluiden, Sebering vaak wat meer brult, en jap pijpen schreeuwen. geluid vormt zich uit hoe de einddemper is opgebouwd, en hoe de airflow van je uitlaatsysteem is.
22 april 2012 om 16:45 #17950522@oklim wrote:
Ik heb op dit moment een open luchtfilter het gaat mij niet om het extra geluid maar ik doe zowiezo in de winter de orginele luchtfilter erin en wou darom een simota filter erin doen dan hoef ik hem niet meer te wisselen maar had op het forum gelezen als je een sportfilter erin doet tot je de begrenzers eruit moet halen
dus ik kan dus zo’n simota erin doen zonder die begrenzers eruit te halen
mvg m gerardsK&N Filter erin gooien. Is een nieuwe variant die in je gewone behuizing geplaatst kan worden, Bij mij gaat hij er binnenkort in.
Boemchakalaka :wors22 april 2012 om 18:50 #17950523Bedankt voor de reactie, ik zal wel eens een sloper bellen en probeer het gewoon.
Dan heb ik direct nog een vraag.. :P
Past een trekhaak van een Astra G ook op een G Coupé?
Aangezien het een ander model auto is, sedan lijkt er wel veel op..22 april 2012 om 19:16 #17950524Pssssssst, je avatar doet het niet :sleeping :sleeping
Rik :jerry
22 april 2012 om 19:22 #17950525@KadAstra-EF wrote:
Pssssssst, je avatar doet het niet :sleeping :sleeping
Rik :jerry
Moet nog foto’s maken ;)
Komt snel in ieder geval.22 april 2012 om 19:50 #17950526@some1_eddy wrote:
Bedankt voor de reactie, ik zal wel eens een sloper bellen en probeer het gewoon.
Dan heb ik direct nog een vraag.. :P
Past een trekhaak van een Astra G ook op een G Coupé?
Aangezien het een ander model auto is, sedan lijkt er wel veel op..Sedan past, voor de rest weet ik niet zeker, i.v.m. lengte van de chassiebalken en het verschil tussen HB en coupe/sedan/cabrio ik zit er aan te denken om afscheid te gaan nemen van die van mij. (sedan) Dan heb je een origineel GM product i.p.v. een aftermarket. Moet wel even goed afgeschoren worden en opnieuw behandeld.
22 april 2012 om 19:56 #17950527@Mr-T-Opel-Astra-G wrote:
@some1_eddy wrote:
Bedankt voor de reactie, ik zal wel eens een sloper bellen en probeer het gewoon.
Dan heb ik direct nog een vraag.. :P
Past een trekhaak van een Astra G ook op een G Coupé?
Aangezien het een ander model auto is, sedan lijkt er wel veel op..Sedan past, voor de rest weet ik niet zeker, i.v.m. lengte van de chassiebalken en het verschil tussen HB en coupe/sedan/cabrio ik zit er aan te denken om afscheid te gaan nemen van die van mij. (sedan) Dan heb je een origineel GM product i.p.v. een aftermarket. Moet wel even goed afgeschoren worden en opnieuw behandeld.
Mocht je hem kwijt willen dan hoor ik het graag.
Dat er roest op zit is geen probleem, ik straal en coat hem zelf opnieuw.Is dat een vaste of afneembare?
22 april 2012 om 20:53 #17950528Vandaag zo’n stootstrip (sorry als het niet het juiste woord is) op mijn deur ergens achter blijven hangen. Hierdoor is 1 deeltje los gekomen van de stootstrip. Hoe kan ik dit terug vast klikken? Als ik er op duw, klikt hij niet vast jammer genoeg.
23 april 2012 om 10:41 #17950529@some1_eddy wrote:
Mocht je hem kwijt willen dan hoor ik het graag.
Dat er roest op zit is geen probleem, ik straal en coat hem zelf opnieuw.
Is dat een vaste of afneembare?Die van mij is een VASTE. deze word dat ook aan de chassie vastgezet. Ben op het moment voor een plaatsvervangende achterbumper aan het kijken, omdat deze.. door mijn ex op verrassende manier is stuk gereden.
@benoben wrote:
Vandaag zo’n stootstrip (sorry als het niet het juiste woord is) op mijn deur ergens achter blijven hangen. Hierdoor is 1 deeltje los gekomen van de stootstrip. Hoe kan ik dit terug vast klikken? Als ik er op duw, klikt hij niet vast jammer genoeg.
Stootstrip is inderdaad het goede woord, Kan zijn dat de Torx achter de strip is uitgebroken, maar in principe zou die gewoon in de klem terug moeten klikken, zo niet, zijn deze met enige zekerheid afgebroken en moeten dus vervangen worden. Weet je past zeker op het moment dat de strip eraf ligt.
23 april 2012 om 12:02 #17950530Oké dank u wel Mr-T-Opel-Astra-G :) Hij klikt er niet meer in vast, hoe hard ik ook duw. Dus toch maar ff langs de garage rijden één van de dagne. :puke
23 april 2012 om 12:07 #17950531@benoben wrote:
Oké dank u wel Mr-T-Opel-Astra-G :) Hij klikt er niet meer in vast, hoe hard ik ook duw. Dus toch maar ff langs de garage rijden één van de dagne. :puke
Die lachen zich kapot als je dat doet, is makkelijk zelf opgelost. Gaat om een G-tje toch?
23 april 2012 om 12:30 #17950532@Mr-T-Opel-Astra-G wrote:
@benoben wrote:
Oké dank u wel Mr-T-Opel-Astra-G :) Hij klikt er niet meer in vast, hoe hard ik ook duw. Dus toch maar ff langs de garage rijden één van de dagne. :puke
Die lachen zich kapot als je dat doet, is makkelijk zelf opgelost. Gaat om een G-tje toch?
Jep gaat om een G. Ik zie een gaatje onder het deel van de stootstrip waar het gelost is. Vermoedelijk moet daar de bevestiging in? Hoe kan ik er dan best voor zorgen dat deze terug vast klikt?
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.