Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1
- Dit onderwerp bevat 4,350 reacties, 495 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 december 2016om 14:26 door Thunderstruck.
-
AuteurBerichten
-
29 maart 2012 om 10:07 #17950458
Wil het niet in me daily astra G, zit te kijken naar astra G met motor schade’s liefst 3 deurs hatch.
Wil de motor bak en aandrijving van de saab gebruiken, is dat mogelijk?En, Xenon rijders waar zitten jullie ballasten eigenlijk? :kewlpics
29 maart 2012 om 10:12 #17950459Waarom niet een Coupé?
Hier staan vaak leuke schadewagens, zowel Astra’s (zelfs een capri yellow Coupé) als Saabs (als donor):
http://www.schadeautos.nl/En waarom niet een Astra H GTC….helemaal gaaf?
29 maart 2012 om 10:20 #17950460Bedankt voor de tip RISL
Een Astra Hatch met motor schade kan ik voor 700 kopen,
Coupe is te gewoon te duur en de GTC nog duurder.
+ als je ff doorspaart koop je een Coupe turbo.
maar dat is t m juist heb niet zomaar ff 5 ruggen leggen.
Naast dat alles zie je al zoveel coupe turbo’s en weegt de hacth 70 kilo minder :angel
of mis ik alle hatchback turbo’s soms? weet wel dat ze dr zijn.Maar terug naar mijn vragen:vertag
Wil de motor bak en aandrijving van de saab gebruiken, is dat mogelijk?En, Xenon rijders waar zitten jullie ballasten eigenlijk?
29 maart 2012 om 10:50 #17950461de hatchback turbo’s zijn automatisch OPC2 uitvoeringen, en daar betaal je zoiezo meer voor dan een coupe turbo :P
ik zou nog wel een OPC2 erbij willen.. maar das leuk over een paar jaar
29 maart 2012 om 11:03 #17950462maar een Saab powerd Astra is absoluut geen OPC2.
Ik denk dat er een zekering uit ligt bij mij, het lampje van me kachel knoppen en aansteker doet t niet meer.
Iemand een idee welke zekering dat moet zijn, ben de pagina verloren uit me boekje :S29 maart 2012 om 11:09 #17950463oh op die manier, maar ik las laatst dat die saab turbo blokken lage compressie zijn ofzo :hmmz
29 maart 2012 om 11:15 #17950464Lage compressie ik dacht dat dat de 2.0 was maar is dat een groot nadeel een lage compressie?
eventueel compressie verhogen?29 maart 2012 om 11:43 #17950465geen idee, ik heb me daar neit zo in verdeipt.. misschien ff de zoekfunctie gebruike :P
29 maart 2012 om 12:17 #17950466Kwam voornamelijk op de Vectra met Saab swap uit, 12 pagina’s.
Iemand hier die nadelen weet van een Saab swap??29 maart 2012 om 13:19 #17950467Is het verstandig om een zwaardere zekering (20Amp) in de zekeringskast te proppen als je xenon ingebouwd hebt? (Heb nu nog 10amp)
29 maart 2012 om 13:26 #17950468@Wjswaving
Heb ik zelf niet gedaan en ik rijdt er nu 2 maanden probleemloos mee.overigens mooie coupe :thumb
29 maart 2012 om 13:47 #17950469Okee dan rij ik gewoon vrolijk verder :D
Thnks :wors
29 maart 2012 om 18:31 #17950470@Tronic wrote:
Ik heb een setje led DRL met grill gekocht, maar de handleiding is nu niet heel erg duidelijk. (van Chinees naar brak Engels vertaald :P)
Monteren was op zich niet echt moeilijk alleen een klein vraagje over het aansluiten.Het zou als het volgt moeten:
Een kabel op de – van de batterij, 1 kabel via een verloopstuk op de zekering F31 en 1 kabel op “lijn no 6” van de koplamp met een klemconnector. Alleen weet ik niet welke de befaamde line No. 6 nu precies is. Jammer genoeg ook geen multimeter ter beschikking (niet dat ik met zo’n ding overweg kan, maar meten is weten).Mijn kabelboom naar de lamp zat ingepakt met een lekker kleverig goedje, welke ik voorzichtig heb opengesneden om tot de conclusie te komen dat er blijkbaar toch redelijk wat kabels naar de koplamp unit lopen. Zonder die connectie werkt het ook wel, maar dan dimmen ze natuurlijk niet en zijn ze niet legaal.
Het gaat over een 5 deurs Astra H Cosmo bj 2004 met gewoon halogeen koplampen. Ik hoop dat iemand me kan verder helpen.
Alvast bedankt!
Om even op mijn eigen vraag te antwoorden: De zwart-grijze kabel.
30 maart 2012 om 01:54 #17950471@Wjswaving wrote:
Is het verstandig om een zwaardere zekering (20Amp) in de zekeringskast te proppen als je xenon ingebouwd hebt? (Heb nu nog 10amp)
Heb ik nu ook ;)! staat zelfs in de beschrijving van de xenonset om doorbranding te voorkomen. heb er geen problemen mee gehad.
30 maart 2012 om 08:47 #17950472@DMLB, Als je de zekeringkast open maakt. Zie je op het bakje wat je los moet halen aan de achterkant de nummers staan met een foto erbij welke zekering is voor de verlichting. ;)
@DMLB ceo wrote:
maar een Saab powerd Astra is absoluut geen OPC2.
Ik denk dat er een zekering uit ligt bij mij, het lampje van me kachel knoppen en aansteker doet t niet meer.
Iemand een idee welke zekering dat moet zijn, ben de pagina verloren uit me boekje :S30 maart 2012 om 17:23 #17950473Iemand die weet hoe je de antenne van een
astra g coupe achterop het dak demonteerd
wil namelijk mijn dak met carbon overtrekken en daarom moet de antenne eraf
grts30 maart 2012 om 18:38 #17950474Je moet het hemeltje eraf halen…veel werk hoor! En dan zit de antennevoet geschroefd.
30 maart 2012 om 18:43 #17950475je kan alleen de achterkant vd hemel losdraaien maar raad ik niet aan, voor dat je het weet heb je een lelijke vouw in je hemel.
30 maart 2012 om 19:18 #17950476Is er een topic of haw to om een brillen bak in te bouwen in een astra g.?
Groetjes mark31 maart 2012 om 18:21 #17950477@DMLB ceo wrote:
Lage compressie ik dacht dat dat de 2.0 was maar is dat een groot nadeel een lage compressie?
eventueel compressie verhogen?Nadeel van Lage Compressie???
Je kan op Hogere Turbodrukken rijden, en dus vooral meer op KOPPEL Gaan rijden..
Willem
31 maart 2012 om 20:06 #17950478ik heb vandaag een spiegel van de sloop gehaald voor mijn broer zijn astra G. Dit is een spiegel die elek. te verstellen is, is dit dan ook gelijk een verwarmde spiegel? (Die zitten wel op zijn auto verwarmde spiegels)
31 maart 2012 om 20:19 #17950479Jup, Electrische spiegels zijn Ook altijd verwarmd bij opel…
willem
1 april 2012 om 15:33 #17950480@wim-v6 wrote:
Jup, Electrische spiegels zijn Ook altijd verwarmd bij opel…
willem
yes, nooit weer anders als opel!!! die leon die ik had had geen spiegelverwarming. dat mis je dan meteen. heb graag goed zicht naar achter.
1 april 2012 om 16:07 #17950481AnoniemLid sinds:
1 January 1970Vind het inderdaad super handig!
1 april 2012 om 18:21 #17950482Ow, ehh ja, ik heb alleen ervaring met de Leon1 topsport en Cupra4, die hebben wel verwarmde spiegels..
Maar dus niet alle met electrische spiegels bij de Volkswagen Auto Groep??
Willem
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.