Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1
- Dit onderwerp bevat 4,350 reacties, 495 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 december 2016om 14:26 door Thunderstruck.
-
AuteurBerichten
-
17 maart 2012 om 17:50 #17950383
@Eric11 wrote:
Dacht dat ik duidelijk genoeg was?
Ja een autozaakje hier in de buurt zei dat HG stickeroplosser prut is en het je lak kan aantasten..
17 maart 2012 om 17:56 #17950384@Step-han wrote:
@Eric11 wrote:
Dacht dat ik duidelijk genoeg was?
Ja een autozaakje hier in de buurt zei dat HG stickeroplosser prut is en het je lak kan aantasten..
Met een verfbrander lichtjes warm maken (Niet te dicht bij je auto houden, en niet te lang op de zelfde plek) En daarna met terpentine de laatste lijmrestjes erafhalen. Succes :thumb
17 maart 2012 om 17:59 #17950385heb altijd gewoon de sticker eraf getrokken en dan met wasbenzine of thinner de lijmresten weg vegen en even oppolieren :)
17 maart 2012 om 18:04 #17950386Ja kan ook, maar als je een hardnekkige sticker hebt die heul vast zit even met een verfbrander eroverheen dan trek je ze er zo af. Lijmresten weg, kofferbak even poetsen en je ziet er niks meer van :D
17 maart 2012 om 18:16 #17950387@Wjswaving wrote:
@Step-han wrote:
@Eric11 wrote:
Dacht dat ik duidelijk genoeg was?
Ja een autozaakje hier in de buurt zei dat HG stickeroplosser prut is en het je lak kan aantasten..
Met een verfbrander lichtjes warm maken (Niet te dicht bij je auto houden, en niet te lang op de zelfde plek) En daarna met terpentine de laatste lijmrestjes erafhalen. Succes :thumb
Dasty gebruiken !!
Puur erop en later met water afnemen.Rik :)
17 maart 2012 om 18:19 #17950388Zou je het niet met een gewone föhn doen ipv een verfbrander? :D
17 maart 2012 om 18:25 #17950389@kwuyts wrote:
Zou je het niet met een gewone föhn doen ipv een verfbrander? :D
Maakt niet uit, zolang je maar niet te dichtbij houdt, en niet te lang op de zelfde plek. Dan kan er niks fout gaan :thumb
Edit: En als je niet zoveel vertrouwen in je zelf hebt kan je indd een föhn pakken
17 maart 2012 om 20:42 #17950390@Step-han wrote:
@Eric11 wrote:
Dacht dat ik duidelijk genoeg was?
Ja een autozaakje hier in de buurt zei dat HG stickeroplosser prut is en het je lak kan aantasten..
dan weet ik niet wat ik verkeerd doe, maar heb dat 1x gebruikt nog, en lak is niet aangetast.
natuurlijk moet je niet teveel gebruiken, en ook niet op 1 plek blijven poetsen…. ;)
anders kan je beter de stikker laten zitten, want ook thinner kan de lak aantasten, als je het te lang gebruikt op 1 plek…. ;)ik zou HG stickeroplosser zo weer gebruiken.
en idd, met een fohn of verfbrander goed warm maken. niet te lang op 1 plek, en niet te dichtbij idd. (vooral met de verfbrander. :thumbup )
en ik heb ook nog een vraag:
we (coupegek en ik) kwamen er gister achter dat mijn ankerplaten achter (die van de remmen), (bijna) weggeroest zijn.
is dit idd APK afkeur? en zo ja, wanneer dan?
mijne zijn namelijk sinds aankoop al verroest en aan het wegvallen, maar is tot nu toe altijd door de APK gekomen.
dus op welk moment van weggeroest is het APK afkeur? als die helemaal weg is?17 maart 2012 om 21:12 #17950391ik zou HG stickeroplosser zo weer gebruiken.
Ik ook daarom beveel ik het ook aan ik heb er genoeg op mijn auto weggehaald en zie er niks meer van , wel goed gereinigd erna
Eric
17 maart 2012 om 21:15 #17950392Achja ieder zijn eigen manier met stickers eraf halen.
Als je 100% Zeker wil zijn. Gewoon Terpentine.
17 maart 2012 om 21:25 #17950393Ik heb een originele zilveren Asta G sport uitvoering (irmscher) uit 98.
Nu wil ik een embleem loze grill gaan aanschaffen.Als ik op google een beetje zoek kom ik bijna alleen maar astra tegen met een zwarte grill.
http://www.hottuning.nl/shop/embleemloze-sportgrills/embleemloze-sportgrill-grill-opel-astra-g-98-04-zwart.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Maar mij lijkt dit misschien ook wel wat:
http://www.hottuning.nl/shop/embleemloze-sportgrills/embleemloze-sportgrill-grill-opel-astra-g-98-04-zwartchroom-v2.html” onclick=”window.open(this.href);return false;wat denken jullie ervan ?
misschien is zwart toch mooier omdat het meer afsteekt ??18 maart 2012 om 20:40 #17950394Zwart doen en geen chrome kiezen !
19 maart 2012 om 14:59 #17950395Valt er iets aan te doen aan het klapperen van de vering bij hobbeltjes/drempels van een astra H gtc?
Die van mij heeft dat een beetje met tijden, maar vandaag was het wel heel erg, zelf als ik afentoe wat remde, begin het maar irritant te vinden.En me lambasonde gaf vandaag storing, na uitlezen en verwijderen is hij nou wel weer even weg, verwacht dat het door me sportkat. komt, maar is er ook iets tegen te doen?? (behalve me orginele terug te plaatsen)
20 maart 2012 om 09:43 #17950396Die kraken van de vering, voornamelijk bij koud weer, is een echte Opelkwaal. Het is te verhelpen door de rubbers goed in te spuiten met WD40, maar ik weet niet voor hoe lang dat helpt.
Anders eens kijken naar Powerflex bussen?20 maart 2012 om 19:42 #17950397Iemand die weet hoe de lichtschakelaar van een astra g coupe gedemonteerd moet worden?
Wil namelijk niets kapot doen alsk hem eruit haal:-)20 maart 2012 om 19:51 #17950398Ja, staat al heel veel over op het forum….maar ik kan het zo gauw ff niet vinden.
Je moet in ieder geval de knop in het midden zetten (stadslicht) en dan de pinnen aan de zijkant indrukken (ik doe dat met twee tankpassen). En dan pak je ‘m er zo uit. Misschien kan iemand anders het nog wat gedetailleerder beschrijven, maar ik denk dat het zo al wel moet lukken.21 maart 2012 om 09:02 #17950399Zoals RISL al verteld heeft. Gewoon vorozichtig met 2 pasjes of 2 schroeven draaiers voorzichtig links en rechts naast de lichtschakelaar drukken en hoor je een klikje, en dan kun je de lichtschakelaar voorzichtig naar je toe halen. Is gewoon geklikt namelijk.
@opel-motorsport wrote:
Iemand die weet hoe de lichtschakelaar van een astra g coupe gedemonteerd moet worden?
Wil namelijk niets kapot doen alsk hem eruit haal:-)21 maart 2012 om 09:45 #17950400@opel-motorsport wrote:
Iemand die weet hoe de lichtschakelaar van een astra g coupe gedemonteerd moet worden?
Wil namelijk niets kapot doen alsk hem eruit haal:-)Het makkelijkst is om de schakelaar op stadslicht te zetten, dan onderop de draaiknop met een platte schroevendraaier het palletje indrukken wat je daar ziet. Dan pak je de draaiknop er zo af. Als die eraf ligt, en je kijkt in het gat, zie je daar 2 metalen lipjes zitten met een uitsparing erin. Daar steek je 2 platte schroevendraaiers in, en trek je de lipjes naar binnen. Nu ligt de schakelaar ‘los’ en wordt ie alleen nog maar door zijn contacten op zijn plek gehouden. Voorzichtig naar voren trekken en een beetje wriemelen terwijl je de metalen lipjes naar binnen blijft trekken, en je hebt de schakelaar in je handen.
Mag ik vragen waarom ie eraf moet, overigens?
21 maart 2012 om 12:18 #17950401Vraagje van mijn kant dan:
Hoe haal ik het derde remlicht los zonder dat ik ‘m van de ruit af moet trekken? Kan ik ‘m er van achter af uit halen?
Ik heb namelijk een verstekeling aan boord van de Astra, en die wil ik graag even lozen ergens voordat nog meer vliegen het idee krijgen dat ik gratis ritjes weggeef: king:
21 maart 2012 om 13:54 #17950402Als het goed is kun je de remlicht loshalen door aan de binnenkant van de kofferklep de witte plastic kappen eraf te draaien. Dan kun je daarna zo de 3de remlicht loshalen.
@GooneyBird wrote:
Vraagje van mijn kant dan:
Hoe haal ik het derde remlicht los zonder dat ik ‘m van de ruit af moet trekken? Kan ik ‘m er van achter af uit halen?
Ik heb namelijk een verstekeling aan boord van de Astra, en die wil ik graag even lozen ergens voordat nog meer vliegen het idee krijgen dat ik gratis ritjes weggeef: king:
21 maart 2012 om 16:09 #17950403En hoe komt die kutmug daar dan ???
Rik :)
21 maart 2012 om 16:38 #17950404@KadAstra-EF wrote:
En hoe komt die kutmug daar dan ???
Rik :)
Op de zelfde manier dat muggen op je kamer komen zelfs als je huis potdicht zit en overal beter geïsoleerd is als fort knox.
…Magie…. :jerryHoe ze het doen, weet niemand, maar ik kan alleen maar aan abracadabra denken.
Maar even on-topic.
Vandaag mijn koplamp meer eens zuiver proberen te maken :swear en meteen mijn SMD ledjes in mijn standlichtringen proberen te monteren, Nu had ik één ring gedaan om te kijken of het werkt, spingt zekering eruit. Relay ertussen, springt relay zekering eruit, Doe ik nu iets verkeerd??
Voor de duidelijk heid, één ring had SMD’s(T3 met 3 smd gesoldeerd), 1 ring had gewone T3 fittingen die standaard geleverd waren. in de relay bekabeling zit een los zekeringskastje met een 15AmP zekering. Nu kan ik enige logica bijstellen dat de SMD’s practisch geen stroom verbruiken en daardoor het zaakje knapt, heeft iemand hier ervaringen mee?? Anders ga ik over op Xenon stralers met HID :swear
21 maart 2012 om 20:31 #17950405@GooneyBird wrote:
@opel-motorsport wrote:
Iemand die weet hoe de lichtschakelaar van een astra g coupe gedemonteerd moet worden?
Wil namelijk niets kapot doen alsk hem eruit haal:-)Het makkelijkst is om de schakelaar op stadslicht te zetten, dan onderop de draaiknop met een platte schroevendraaier het palletje indrukken wat je daar ziet. Dan pak je de draaiknop er zo af. Als die eraf ligt, en je kijkt in het gat, zie je daar 2 metalen lipjes zitten met een uitsparing erin. Daar steek je 2 platte schroevendraaiers in, en trek je de lipjes naar binnen. Nu ligt de schakelaar ‘los’ en wordt ie alleen nog maar door zijn contacten op zijn plek gehouden. Voorzichtig naar voren trekken en een beetje wriemelen terwijl je de metalen lipjes naar binnen blijft trekken, en je hebt de schakelaar in je handen.
Mag ik vragen waarom ie eraf moet, overigens?
heel fijn morge direct probere :)
hij moet er trouwens uit om witte ledjes in te solderen wat ik morgen dan ook direct doe dan kan hij er terug in :)21 maart 2012 om 20:41 #17950406@Mr-T-Opel-Astra-G wrote:
@KadAstra-EF wrote:
En hoe komt die kutmug daar dan ???
Rik :)
Op de zelfde manier dat muggen op je kamer komen zelfs als je huis potdicht zit en overal beter geïsoleerd is als fort knox.
…Magie…. :jerryHoe ze het doen, weet niemand, maar ik kan alleen maar aan abracadabra denken.
bij mijn standaard achterlichten was het geen magie.
daar zit in mijn achteruitrijverlichtinggedeelte (wat een woord) een dooie larve.
denk dat die tijdens de fabricage erin is gekomen.en die verstekeling zal wel ergens een gaatje hebben gevonden…
en hoe je hem eruit krijgt is idd al uitgelegd. kofferklep de randen eraf halen, dan zou je in theorie het remlicht eraf kunnen halen.
kan zijn dat je ook het zwarte plastic los moet halen, omdat je anders niet meer terug kan bouwen. maar misschien is dat ook niet nodig. ;)22 maart 2012 om 14:54 #17950407Hallo allemaal,
Even een kort vraagje vandaag wilde ik mijn orginele radio verwijderen uit mijn Opel Corsa C.
Hierbij kwam ik tot de ontdekking dat er een soort ‘stekker’ onderin het paneel zit. Ongeveer tussen de aircoknoppen en de sigarettenaanstekker. Weet iemand wat dit is en wat ik hiermee kan doen ? -
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.