Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1
- Dit onderwerp bevat 4,350 reacties, 495 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 december 2016om 14:26 door Thunderstruck.
-
AuteurBerichten
-
22 februari 2012 om 11:24 #17949858
@dion87 wrote:
[youtube:3hr83g9v]http://www.youtube.com/watch?v=LWSOPCNwSq8&feature=related[/youtube:3hr83g9v]
wat zijn dit voorn koplampen?? wtf??
Geen idee, maar WOW. Zitten i.i.g xenon werpertjes in, lijken mij customs. Of dit betekend styling in Mexico, doe mij die dan maar! :kewlpics
22 februari 2012 om 11:26 #17949824ik heb nog ff zitten googlen, en het is de astra van amerika en zuid amerika.. valt onder chevrolet.
nu nog een site waar ik ze tegen een normale prijs kan kopen.. of zit hier van die sealbeamer shit op, want dan is het verboden.
22 februari 2012 om 11:37 #17949681@dion87 wrote:
ik heb nog ff zitten googlen, en het is de astra van amerika en zuid amerika.. valt onder chevrolet.
nu nog een site waar ik ze tegen een normale prijs kan kopen.. of zit hier van die sealbeamer shit op, want dan is het verboden.Geen idee, is ook pas de eerste keer dat ik koplampen zien die meegaan in de meer “ruwere” vormen van een astra.
Let ook maar eens op de motorkap, die dekken de koplampen ook wat meer af, en waar de grille zit is ook hoger en zit een hoek in. :wub :wub :wub22 februari 2012 om 11:42 #17950234ja het is weer es wat anders hea :P
ik kan nu wel wat meer vinden als ik zoek op “saturn astra”
22 februari 2012 om 11:54 #17950235Dus waar waren we, :vertag
Ohjaaa die Koplampen,
damnn die zijn sexy!
vindt de binnenkant een beetje op de xenon koplampen van een astra H lijken
LET OP, het binnenwerk dus niet het de vormen zelf :P22 februari 2012 om 11:56 #17950236maar ze moeten toch ook wel ergens te bestellen zijn lijkt me?
en daarnaast moet de pasvorm ook goed zijn, want vin die hele neus van die astra heel anders, maar wel naiss
22 februari 2012 om 15:40 #17950237Ik zou vandaag m’n nieuwe astra ophalen, maar de verkoper kwam er op het laatste moment achter dat ie geen overschrijvingsbewijs had…
Dus dat ging helaas niet door :(Maar nou vroeg ik me het volgende af.
Om te beginnen, het gaat om een Astra H Cosmo 1.6
Aan de binnenkant van de portier (in ieder geval de passagiers-portier) zit een kunststof-strook over de hele lengte van het portier.
Donkergrijs, met een nerf-patroontje.
Hier zaten echter een paar redelijke krassen in.Zijn die strips los te koop? En eventueel snel te vervangen?
Of gaat het dan om de complete deur-bekleding?22 februari 2012 om 18:01 #17950238hihi … het was een gezellige middag :)
@Dantji wrote:
Iemand enig idee of het welk klopt dat hier niks in zit ?
Er zat een tie-rap overheen geschoven, dus er zit al een tijd niks in.
X17DTL motor die verder echt helemaal prima loopt!Mocht iemand me hier nog mee kunnen helpen… :)
22 februari 2012 om 18:33 #17949568Heb een Astra J uit begin 2011 maar het is nog modeljaar 2010(1.6 benzine.)
Nu kreeg ik de melding “dringend service nodig”
Deze melding kreeg ik toen de auto net warm was en de gebruikelijke 90 graden had aangetikt op de temperatuurmeter in de auto. Ik was bijna thuis en toen hoorde ik dat de ventilator bleef draaien.
Best raar want het is een stukje van 10 minuten rijden en normaal slaat deze nooit aan. Nu bleef deze ook lang aan.
Toen ik een half uurtje later opnieuw de auto startte kwam de melding weer, toen ik de auto liet lopen sloeg de fan af en toen ik vervolgens weer de auto startte toen kwam de melding niet meer.
Er stond overigens geen code bij de melding.
Net (2 uur later) toen de auto weer afgekoelt was ging ik er mee rijden en gebeurde weer hetzelfde, bij 90 graden na een minuutje ofzo kwam de melding weer en toen ik stopte draaide de ventilator weer.
Is dit een geval dat de temperatuursensor van de thermostaat kapot is?
22 februari 2012 om 19:00 #17950239Alle vloestoffen gecontroleerd.? Olie en koelvloeistofpeil.?
22 februari 2012 om 19:02 #17950240Olie nog niet, koelvloeistof wel idd.
Maar olie is 14 februari nog ververst (1e beurt) en toen is ook het koelvloeistofreservoir vervangen omdat deze de melding bleef geven dat koelvloeistofpeil laag is.
22 februari 2012 om 19:32 #17950241@ Dantji: Hier en daar een onaagesloten stekker is volkomen normaal hoor..
Als alles naar behoren funktioneerd is er niks aan de hand..
zo hebben de vectra-B V6 rijders allemaal een witte stekker achter de motor onaagesloten geklemt zitten in de draadrail achterop de motor.
en de mensen die met de smallblock 16kleppers van de 1e generatie rijden een 5 polige stekker achterop de motor loshangen..
Willem
23 februari 2012 om 08:15 #17950243@jeroeno wrote:
Ik zou vandaag m’n nieuwe astra ophalen, maar de verkoper kwam er op het laatste moment achter dat ie geen overschrijvingsbewijs had…
Dus dat ging helaas niet door :(Maar nou vroeg ik me het volgende af.
Om te beginnen, het gaat om een Astra H Cosmo 1.6
Aan de binnenkant van de portier (in ieder geval de passagiers-portier) zit een kunststof-strook over de hele lengte van het portier.
Donkergrijs, met een nerf-patroontje.
Hier zaten echter een paar redelijke krassen in.Zijn die strips los te koop? En eventueel snel te vervangen?
Of gaat het dan om de complete deur-bekleding?Iemand hier nog een idee?
Voor de duidelijkheid, het is volgens mij die plastic strip die vanaf de deur-hendel (klink, zeg maar…) naar achteren loopt.23 februari 2012 om 08:26 #17950244Ik heb laatst iets van Juffer1 gelezen, hij had deze strips namelijk vervangen.
Heb even gezocht, hier heeft hij dit uitgebreid beschreven: viewtopic.php?f=126&t=16152723 februari 2012 om 08:51 #17950245@wim-v6 wrote:
@ Dantji: Hier en daar een onaagesloten stekker is volkomen normaal hoor..
Dat idee had ik al. Ook in Autodata zag ik niks :)
Maar wel gek eigenlijk :) Leiden ze wel ergens naar toe dan? of is het voro evt extra sensoren
bijv een buitentemp sensor voor een airco of een 2e lambda ?23 februari 2012 om 09:11 #17950246@RISL wrote:
Ik heb laatst iets van Juffer1 gelezen, hij had deze strips namelijk vervangen.
Heb even gezocht, hier heeft hij dit uitgebreid beschreven: viewtopic.php?f=126&t=161527Dank je wel. Hier kan ik wat mee.
Van m’n Zafira heb ik ooit een deurpaneel eraf gehaald om de raam-rail te vervangen.
De rest is opzich ook wel te doen zo te zien.Hebben die strips nog een specifieke naam? :)
23 februari 2012 om 20:31 #17950249Stekkers kunnen voor bijvoorbeeld Boardcomputer of automaat zijn..
Willem
23 februari 2012 om 23:52 #17950252Als er een vraag gesteld wordt en daar wordt gewoonweg niet op ingegaan….betekent dit dat er gewoon niemand verstand van heeft of juist gewoon geen zin om het uit te leggen? :hmmz
24 februari 2012 om 01:12 #17950253@Perisma wrote:
Beste,
Ik heb een astra g wagon 2.0 DI uit 1999.
Mijn schokdempers achter zijn lek, wanneer ik deze oppomp hoor je de lucht er gelijk uitlopen.
Mijn vraag is of ik genoodzaakt ben om nieuwe schokdempers volgens hetzelfde principe eronder te moeten laten zetten? Of is het ook mogelijk om standaard schokdempers eronder te zetten wat een hoop geld scheelt? Zo ja, waar moet ik op letten bij de aanschaf en is dit makkelijk zelf te monteren/vervangen? (ik kan gebruik maken van een brug)
Mvg,
Gewoon een standaard set op de sloop halen of nieuw kopen bij de dealer. Je hoort je schokbrekers niet op te kunnen pompen trouwens, klinkt als een aftermarket schroefsetje.
Ja dit is makkelijk zelf te doen, je hebt geen brug nodig. Auto opkrikken, wiel er af, 2x torx van de schokbreker los en je achteras naar beneden drukken om evt de veer ook te vervangen.gr
24 februari 2012 om 06:33 #17950254@Perisma wrote:
Als er een vraag gesteld wordt en daar wordt gewoonweg niet op ingegaan….betekent dit dat er gewoon niemand verstand van heeft of juist gewoon geen zin om het uit te leggen? :hmmz
Dan zal er niemand zijn (of op dat moment) die je een verantwoord antwoord kan geven om je z.s.m. van je probleem af te helpen. We gaan niet zomaar fabeltjes ophangen om maar antwoord gegeven te hebben.
Even off-topic, je even voorstellen helpt ook?
24 februari 2012 om 07:14 #17950255@ Baas, de schokdempers van de stationwagons kun je wel oppompen, om de auto weer vlak te zetten. M’n oom had dit op z’n F SW. De G SW had dit ook volgens mij. Bij m’n oom op de H SW kunnen we het niet vinden.
Geen aftermarketsetje dus.
En Perisma: voorstellen helpt inderdaad hier ;)
24 februari 2012 om 07:53 #17950256@RISL wrote:
[..]
En Perisma: voorstellen helpt inderdaad hier ;)
Is daar een apart topic voor dan?
Ik heb dat volgens mij nooit gedaan. Maar nu ik hier weer wat actiever kom, wil ik dat ook best doen.Alleen zie ik via het “zoeken” op “voorstellen” enkel topics van mensen die zich voorstellen + probleem melden :D
24 februari 2012 om 08:20 #17950258@jeroeno wrote:
@RISL wrote:
[..]
En Perisma: voorstellen helpt inderdaad hier ;)
Is daar een apart topic voor dan?
Ik heb dat volgens mij nooit gedaan. Maar nu ik hier weer wat actiever kom, wil ik dat ook best doen.Alleen zie ik via het “zoeken” op “voorstellen” enkel topics van mensen die zich voorstellen + probleem melden :D
Kijk, hier is ie:
Dit is de mijne:
Rik :)
24 februari 2012 om 08:29 #17950259Dus… m’n ogen doen het zo te zien nog niet al te best. :shock:
Dank je wel.26 februari 2012 om 21:11 #17950264Is het mogelijk om rapid-pinkers uit te sluiten bij het gebruik van LED fittingen in de achterlampen? Heb geen Canbus systeem, maar lijkt me dat door minder energie verbruik deze sneller gaan knipperen.
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.