Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1
- Dit onderwerp bevat 4,350 reacties, 495 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 december 2016om 14:26 door Thunderstruck.
-
AuteurBerichten
-
17 februari 2012 om 19:27 #17950209
@ dion87: de bumper kostte destijds €600 en de mistlampen kostten €400….bizarre prijzen. Gelukkig zijn ze gezakt, ik vind ‘m zelf ook echt schitterend!
18 februari 2012 om 08:10 #17950210mistlampen 400 euro ???
dan had je ze beter zelf kunnen maken denk ik :D :D18 februari 2012 om 08:39 #17950211@opel-motorsport wrote:
mistlampen 400 euro ???
dan had je ze beter zelf kunnen maken denk ik :D :DWas vroegah inderdaad wel een betere optie. tijden zijn daarin veranderd, nu heb je voor alles wel een imitatie of goedkopere variant. Mensen deden vroeger veel meer zelf, daarom zijn de nieuwere generatie (onderandere ikzelf) techlectisch.
Voor een Techlectische vraag in deze categorie: Mijn verlichting doet het niet meer van de aanstekerplug, heb het lampje nagekeken maar die doet het nog, sporadisch wil hij nog wel eens aan of uit springen. maar heb er nog maar weinig geloof in. Stroomaanvoer is goed. heb het idee dat het geleidingskokertje van de wap af is. Nu dat ik het kastje er toch uit heb liggen wil ik er meteen een SMD Ledje in plaatsen. Ik moet gaan voor een T5-je? Overigens enig tip of opmerking gewenst om mijn aanstekerverlichting weer aan te zwengelen.
Sander.
18 februari 2012 om 11:32 #17950212slechte masse ofzo maar het houdertjes zal dan waarsch geen contact meer maken lampje nog goed en zekering moet het zoiets zijn
of in het ergste geval een breuk in de kabel19 februari 2012 om 21:38 #17950213Ik heb een vraagje,
Ik heb nu sinds een maandje een Astra G coupe 1.8 125pk uit 2002.
Hij rijd heerlijk en het is een super knappe bak maar ik zit een beetje met het verbruik, het stoort me niet maar ik vraag me af of dit wel klopt?
Opdit moment rijd ik 300 km op een volle tank (52L) dat maakt dus 5,7km per liter!
Ik geef toe dat ik een zware rechtervoet heb, en alleen maar stads verkeer rijd maar dan alsnog!Iemand tips?
19 februari 2012 om 21:46 #17950214Tips voor wat? Door de koude verbruikt hij waarschijnlijk wel wat meer. Heb je echt 52L getankt en op de dagteller 300 km staan dan? Lol mijn VR6 2.9L met +/- 200 pk reed nog zuiniger dan dat.
BTW vind mijn auto nou ook niet echt bepaald zuining, tankte 34,5 liter terwijl ik 363 op de dagteller had staan. Echt niet om over naar huis te schrijven voor een 1.4. Maar goed het is een cabrio.19 februari 2012 om 22:04 #17950215Nouja tips, wat vinden jullie ervan? Moet ik ff naar de garage om er na te laten kijken? Zo bedoel ik het meer! En ja dat heb ik echt;) alvast bedankt!
19 februari 2012 om 22:17 #17950216Je zou toch eens de opel dealer kunnen bellen vragen wat zij er van vinden?
20 februari 2012 om 08:28 #17950217@TerryB wrote:
Ik heb een vraagje,
Ik heb nu sinds een maandje een Astra G coupe 1.8 125pk uit 2002.
Hij rijd heerlijk en het is een super knappe bak maar ik zit een beetje met het verbruik, het stoort me niet maar ik vraag me af of dit wel klopt?
Opdit moment rijd ik 300 km op een volle tank (52L) dat maakt dus 5,7km per liter!
Ik geef toe dat ik een zware rechtervoet heb, en alleen maar stads verkeer rijd maar dan alsnog!Iemand tips?
Even heel basaal bij Autoweek.nl gekeken bij de specificaties.
Maar binnen de bebouwde kom geven ze op:
1 op 9,1Dus dan lijkt 1 op 5,7 wel erg veel ja.
Je schakelt wel hoger dan z’n 2? ;) :jerry20 februari 2012 om 08:38 #17950218inderdaad dit is wel een heel hoog verbruik ik rijd namelijk ook meestal in het stad en rijd ook wel stevig door en heb dezelfde motor maar ik kom wel gemiddeld aan 450-500 km met een volle tank dusja heb je nergens een lek ofzo :D
20 februari 2012 om 08:41 #17950219Ik heb ook die 1.8 125pk (Z1.8XE) in m’n zafira, en red idd de 500 wel (hopen dat dat een stukje gaat verbeteren als ik woensdag m’n Astra H 1.6 ophaal :D)
20 februari 2012 om 09:39 #17950220inderdaad de z18xe ligt er hier ook in heb er totaal geen klagen van :)
maar @ jeroeno astra H 1.6 hou je maar vast hij is miss wel zuinig maar eens je er mee rijd voel je ook dat je precies nog niet de helft van de pk’s van een 1.8 bijhebt :)
kameraad heeft er eentje en is echt niet voorruit te branden luie wagens :)20 februari 2012 om 09:49 #17950221@opel-motorsport wrote:
inderdaad de z18xe ligt er hier ook in heb er totaal geen klagen van :)
maar @ jeroeno astra H 1.6 hou je maar vast hij is miss wel zuinig maar eens je er mee rijd voel je ook dat je precies nog niet de helft van de pk’s van een 1.8 bijhebt :)
kameraad heeft er eentje en is echt niet voorruit te branden luie wagens :)Nou, ik ben niet zo’n racer hoor :)
Proefritje voelde goed aan, maar echt kracht heeft dat ding niet nee.
Maar goed, de ruil van Zafira naar Astra (terug) is dan ook voornamelijk een financiele keus :)20 februari 2012 om 10:53 #17950222Thnx jongens! Ik ben wel iemand die vol de toeren in trekt, misschien daarmee maar is gaan minderen dan (zal moeilijk worden :shock:). Ik geef alsnog de garage nog maar ff een belletje heb toch nog garantie!
20 februari 2012 om 14:06 #17950223ja maar ik trek hem ook goed door en dan zitk dus op de 450-500 km als ik echt gelijk mijn grootmoeder moet rijden dan lukt me de 550-600 ook wel :)
20 februari 2012 om 20:42 #17950226Iemand enig idee of het welk klopt dat hier niks in zit ?
Er zat een tie-rap overheen geschoven, dus er zit al een tijd niks in.
X17DTL motor die verder echt helemaal prima loopt!21 februari 2012 om 08:36 #17950227Ik heb deze vraag al eerder geplaats (zie onderstaande) en heb te horen gekregen dat naar alle waarschijnlijkheid er gewone schokdempers geplaats kunnen worden. Graag zou ik toch wat aanvullene informatie willen hebben. Is er iemand die me wat meer kan toelichten? Rijdt namelijk niet echt fijn met defecte schokdempers, moet ze spoedig vervangen…. ;)
Bvd!
Beste,
Ik heb een astra g wagon 2.0 DI uit 1999.
Mijn schokdempers achter zijn lek, wanneer ik deze oppomp hoor je de lucht er gelijk uitlopen.
Mijn vraag is of ik genoodzaakt ben om nieuwe schokdempers volgens hetzelfde principe eronder te moeten laten zetten? Of is het ook mogelijk om standaard schokdempers eronder te zetten wat een hoop geld scheelt? Zo ja, waar moet ik op letten bij de aanschaf en is dit makkelijk zelf te monteren/vervangen? (ik kan gebruik maken van een brug)
Mvg,
21 februari 2012 om 08:38 #17950228Wat wil je toegelicht hebben dan?
21 februari 2012 om 08:47 #17950229Goedemorgen een ieder en allemaal:
Na wat onnodig materiaal vandaag tot kleingeld vermaalt te hebben, ben ik toch serieus aan het overwegen om Xenon in te gaan bouwen. Het gaan dan alleen om de Lowbeam van m’n auto en niet m’n groot licht. Dus naar een beetje onderzoek kom ik op Lite systemen uit? Ik heb nu Depo Angel eyes waarvan ik naar mijn mening niet het optimale lichtvolume uithaal. Iemand tips voor een betrouwbaar systeem? Maakt niet uit wat het aantal -000k is, ik wil even meningen/ervaringen horen en dan een goed besluit kunnen nemen.
Tevens, Zitten op dezelfde angel eyes ook rubberen kappen tegen stof en evt. vocht. kunnen deze behouden blijven? (sorry voor het nette taalgebruik, het zal wel in de lucht hangen vandaag).
– Sander ;)
21 februari 2012 om 09:03 #17950230Het gaat me er niet om of ik een boutje links- of rechtsom moet draaien… :hmmz ;)
– bij aanschaf gewone dempers bij mogelijk zijnde, waar op te letten (lengtes,stugheid etc indien van toepassing)
– kan ik er makkelijk bij en is dit makkelijk te vervangen
– moet ik slangen afknijpen etcDat soort dingen ze maar.
Ik heb ooit een GSI gehad waarbij ik een verlagingsset eronder gezet heb. Is het gewoon hetzelfde principe van montage? Door de pneumatische schokdempers ben ik er namelijk niet zo zeker van.
22 februari 2012 om 09:51 #17950231Eujj Opel-liefhebberss..
Ik vraag me al een tijdje wat af..
Maakt het uit waar je oliepijl staat tussen de min/max niveau? Is het bijvoorbeeld beter hem tegen de max aan te houden of maakt dat geen verschil?
Alvast bedankt en ben benieuwt!
22 februari 2012 om 09:58 #17950232Hoe hoger het oliepijl, hoe langer het duurt voordat je motor droog staat..
edit: Bedankt voor het geheugensteuntje, even eigen motorolie bijgevuld :D!
22 februari 2012 om 09:59 #17950233@Mr-T-Opel-Astra-G wrote:
Hoe hoger het oliepijl, hoe langer het duurt voordat je motor droog staat..
:thumb
22 februari 2012 om 10:31 #17950133Jouw vraag is niet relevant. Zolang er motorolie in zit, gaat niets stuk. Je motorolie peil moet tussen de 2 (min/max) blokjes zitten.
Het is net als je brandstoftank. alles tussen min/max is goed, komt de peil daaronder, komt hij ergens gegarandeerd stil te staan.
Alleen zou ik toch regelmatig (zekers eens per maand) even je peil stokken. Je wilt geen kapot geslagen motor.22 februari 2012 om 11:00 #17949861[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LWSOPCNwSq8[youtube]
wat zijn dit voorn koplampen?? wtf??
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.