Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1
- Dit onderwerp bevat 4,350 reacties, 495 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 december 2016om 14:26 door Thunderstruck.
-
AuteurBerichten
-
11 februari 2012 om 13:23 #17950161
@Maurice89 wrote:
Zojuist voor nood even wat gare bande/velgen op me astra gelegt omdat een kamaraad apk heeft binne kort :sleeping Na het wisselle hoor ik achter een soort gesis of iets in die geest. Als je rijdt hoor je soort van sis sis kraak kraak net of iets geraakt word heeft iemand een idee? Het is iets met de handrem zover ik weet.
Gaat om een astra f
[youtube:2o0k2mk3]http://www.youtube.com/watch?v=8TJzQ-pDqKg&list=UU5_SzjCYSHe8a9F2lXC9k8A&index=1&feature=plcp[/youtube:2o0k2mk3]
Je hoort het niet zo goed :(Kan het aan de breedte van de velgen of bande liggen?
Iemand?
12 februari 2012 om 00:43 #17950162@opel-motorsport wrote:
inderdaad ja anders geeft hij aan dat het lampje kapot is en brand het 5 sec om dan uit te vallen hele tijd :)
Dan zijn deze toch wel goed?
12 februari 2012 om 09:14 #17950163inderdaad ja dit zijn de juiste :)
12 februari 2012 om 19:17 #17950164Sinds kort heb ik bij het lichtjes indrukken (1/4 ofzo) van mijn koppeling een “ratelend” geluid onder de motorkap.
Mijn koppelingspedaal trilt dan ook een beetje.Iemand enig idee aan wat dit kan liggen ?
Ik hoop dat het gewoon door de sneeuw/vrieskou komt… :(Opel Astra H (bj 2007)
edit: ik krijg sinds vandaag ook telkens een melding bij het starten van de motor dat mijn parkeer licht (links vooraan) problemen vertoont. Hoewel ik nog niet eens zou weten hoe dit op te zetten, gebruik het namelijk nooit.
12 februari 2012 om 19:58 #17950165Beste forumleden,
Ik ben sinds een paar maanden de gelukkige eigenaar van een opel astra G 1.4i.
Nu vroeg ik mij af of de mogelijkheid om het stuur in hoogte te verstellen een optie is of niet.
Ik kan de hendel niet terugvinden op mijn stuurkolom. Het lijkt mij nogal raar dat dit een optie kan zijn, is dit toch zo of kijk ik er gewoon naast.
Alvast bedankt
mvg
Sander12 februari 2012 om 20:48 #17950166Als je dit hebt, zit de hevel direct onder je contactslot.
Willem
12 februari 2012 om 20:52 #17950167@opel-motorsport wrote:
inderdaad ja dit zijn de juiste :)
Nou dan bestel ik wel een set dankjewel king:
12 februari 2012 om 21:44 #17950168@wim-v6 wrote:
Als je dit hebt, zit de hevel direct onder je contactslot.
Willem
Dus het kan zijn dat je dit niet hebt?
13 februari 2012 om 10:11 #17950169Volgens mij hadden de meeste Astra’s dit standaard, maar misschien een enkele die helemaal compleet kaal geleverd is niet?
Bij je contactslot zou je een stuk weg moeten kunnen drukken. Als je recht van de zijkant op je contactslot kijkt, zou het onderste gedeelte van de plastic ring die er omheen zit omlaag te drukken moeten zijn. Die functioneert dan als hevel voor stuurverstelling. Best een toffe oplossing, overigens, want ingeklapt zie je er bijna niets van. :thumb
13 februari 2012 om 10:47 #17950170@ferryastrag wrote:
@ jeroeno astra h heeft allemaal 5 gaats op de 1ste serie met 1.4 motoren na dus je zit helemaal goed
[..]mvg ferry hoop jullie voldoende geholpen te hebben
Zo, even terug komend op deze opmerking.
Ik heb zaterdag een proefritje gemaakt (en aankoop zo goed als afgesloten :)) in een mooie Astra H 1.6 Cosmo uit 2004.
En hier zitten dus wel 4 gaats velgen onder :)Maar goed, gaan m’n huidige winterbanden + stalen velgen richting marktplaats, of misschien dat ik hier nog een liefhebber ga tegen komen.
13 februari 2012 om 18:49 #17949968Voor een opel astra was ik op zoek naar een MID display 32 pins met het onderdeelnummer 24435538 Siemens 5wk70015.
Nou zag ik dat er ook 32 pins Mid display’s in omloop zijn met een ander onderdeel nummer.
Ik vroeg mij dan ook af of deze gewoon te plaatsen zijn zolang ze maar uit een opel astra g komen die ook op benzine rijd?13 februari 2012 om 20:34 #17950171@DarkSpeeder wrote:
Voor een opel astra was ik op zoek naar een MID display 32 pins met het onderdeelnummer 24435538 Siemens 5wk70015.
Nou zag ik dat er ook 32 pins Mid display’s in omloop zijn met een ander onderdeel nummer.
Ik vroeg mij dan ook af of deze gewoon te plaatsen zijn zolang ze maar uit een opel astra g komen die ook op benzine rijd?Welke brandstof het beestje rijdt maakt in principe niet uit. Opel garage kan hem even juist installeren. modelnummer… Geen idee, eerlijk gezegt. kan denk ik iemand anders wel even bevestigen.
Zijn de lampjes van standlichtringen (DEPO Angel eyes) te vervangen? zo ja, ook door LEDs? Ben het beu om naar geel licht te kijken :/
Tevens heb ik bij installatie een extra relay tussen de koplamp gezet (deze was reeds aanwezig bij mijn bestelling). Naar mijn idee was dit niet nodig geweest, want ik merk dat op de aangesloten koplamp nu zwakker licht af komt. iemand hier ervaringen mee?
14 februari 2012 om 08:58 #17950172Niet iedere astra G heeft deze optie. Welke uitvoering heb je?
De astra G die het wel hebben zijn zo ver ik weet, Club, CDX, Sport, OPC, Elegance. De GL heeft het niet namelijk.
Maar zoals meederen mensen al hebben gezegd, Als je bij je contact slot kijkt zie je een soort hendel die je naar je toe kan halen. En dan kun je het stuur verstellen.
@sanderbelmans wrote:
Beste forumleden,
Nu vroeg ik mij af of de mogelijkheid om het stuur in hoogte te verstellen een optie is of niet.
Ik kan de hendel niet terugvinden op mijn stuurkolom. Het lijkt mij nogal raar dat dit een optie kan zijn, is dit toch zo of kijk ik er gewoon naast.
Alvast bedankt
mvg
Sander14 februari 2012 om 11:44 #17949625Ik wil het glas ( plastic) van een lichtpunt van een Astra h verwijderen om hem goed schoon te kunnen maken ! Is dit mogelijk ?
Eric
14 februari 2012 om 11:49 #17949682Nee is 1 kompleet unit. net zoals bij een astra G.
@Eric11 wrote:
Ik wil het glas ( plastic) van een lichtpunt van een Astra h verwijderen om hem goed schoon te kunnen maken ! Is dit mogelijk ?
Eric
14 februari 2012 om 12:04 #1795017315 februari 2012 om 10:07 #17950174Beste,
Ik heb een astra g wagon 2.0 DI uit 1999.
Mijn schokdempers achter zijn lek, wanneer ik deze oppomp hoor je de lucht er gelijk uitlopen.
Mijn vraag is of ik genoodzaakt ben om nieuwe schokdempers volgens hetzelfde principe eronder te moeten laten zetten? Of is het ook mogelijk om standaard schokdempers eronder te zetten wat een hoop geld scheelt? Zo ja, waar moet ik op letten bij de aanschaf en is dit makkelijk zelf te monteren/vervangen? (ik kan gebruik maken van een brug)
Mvg,
15 februari 2012 om 11:00 #17949896Zo ver ik weet kun je gewoon de standaard station schokdempers monteren, alleen mis je dan wel de optie
om de achterkant te verhogen bij zwaardere belading.@Perisma wrote:
Beste,
Ik heb een astra g wagon 2.0 DI uit 1999.
Mijn schokdempers achter zijn lek, wanneer ik deze oppomp hoor je de lucht er gelijk uitlopen.
Mijn vraag is of ik genoodzaakt ben om nieuwe schokdempers volgens hetzelfde principe eronder te moeten laten zetten? Of is het ook mogelijk om standaard schokdempers eronder te zetten wat een hoop geld scheelt? Zo ja, waar moet ik op letten bij de aanschaf en is dit makkelijk zelf te monteren/vervangen? (ik kan gebruik maken van een brug)
Mvg,
15 februari 2012 om 17:00 #17950175@stevenvanrompaey wrote:
Sinds kort heb ik bij het lichtjes indrukken (1/4 ofzo) van mijn koppeling een “ratelend” geluid onder de motorkap.
Mijn koppelingspedaal trilt dan ook een beetje.Iemand enig idee aan wat dit kan liggen ?
Ik hoop dat het gewoon door de sneeuw/vrieskou komt… :(Opel Astra H (bj 2007)
edit: ik krijg sinds vandaag ook telkens een melding bij het starten van de motor dat mijn parkeer licht (links vooraan) problemen vertoont. Hoewel ik nog niet eens zou weten hoe dit op te zetten, gebruik het namelijk nooit.
Net terug van de garage…
(Nu moet ik wel zeggen dat met dit “warmere” weer de trillingen en het geluid veel minder zijn)De garagist heeft het zelf eens getest maar zei me dat ik me geen zorgen moest maken.
Dit kon aan het vliegwiel liggen, maar voor ‘t zelfde geld gaat die nog 100 000 km mee…Als dit toch dient vervangen te worden: kostenplaatje 2000 à 2500 €
Ik verschoot wel even ! :D
15 februari 2012 om 17:50 #179501762000 Euro voor een setje koppelingsplaten :shock: :shock: :shock: :shock: ???
Rik :)
15 februari 2012 om 18:31 #17950178@Dolby wrote:
Niet iedere astra G heeft deze optie. Welke uitvoering heb je?
De astra G die het wel hebben zijn zo ver ik weet, Club, CDX, Sport, OPC, Elegance. De GL heeft het niet namelijk.
Maar zoals meederen mensen al hebben gezegd, Als je bij je contact slot kijkt zie je een soort hendel die je naar je toe kan halen. En dan kun je het stuur verstellen.
@sanderbelmans wrote:
Beste forumleden,
Alvast bedankt
mvg
SanderBeste,
Bedankt voor de reply!
Wat ik van model terug kan vinden in de boekjes is het volgende:
Merk: Opel (duidelijk )
Type:T98
Variant: AB11
Uitvoering: 2A04AJ34FED5
Handelsbenaming:ASTRA-G-CCAan de zijkant van de wagen hangt nog een “comfort” label.
Van hendel kan ik eigenlijk niet echt iets terugvinden.
Gaat hier dan over het GL type?
mvg
15 februari 2012 om 18:35 #17950179@KadAstra-EF wrote:
2000 Euro voor een setje koppelingsplaten :shock: :shock: :shock: :shock: ???
Ik ken er zelf niets van…
15 februari 2012 om 20:04 #17950180@KadAstra-EF wrote:
2000 Euro voor een setje koppelingsplaten :shock: :shock: :shock: :shock: ???
wie heeft het hier nou over koppelingsplaten?
hij zei dat de oorzaak aan het vliegwiel lag :)15 februari 2012 om 20:31 #17950134oh jee, zeg ik nou iets doms :oops:
Vliegwiel is toch een onderdeel van het “koppelingsysteem” van de auto ?Rik :???:
16 februari 2012 om 10:19 #17950181met mijn huidige bumper redelijk verknipt voor me intercooler (tijd gebrek, dus noodoplossing) ben ik een beetje rond aan het kijke naar een nieuwe voorbumper voor me astra..
nou heb ik mezelf een keus voor gelegd.. of het wordt de OPC2 met Cupra R lip of de SRS TEC (OPX)
meteen maar plaatjes erbij :P
of
graag jullie mening :P
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.