Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1
- Dit onderwerp bevat 4,350 reacties, 495 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 december 2016om 14:26 door Thunderstruck.
-
AuteurBerichten
-
4 december 2011 om 12:01 #17949711
Best wel een paar gerichte vragen bundelen dan :thumb
Of ze daar de oplossing hebben weet ik ook niet, maar als er iemand aan de productiegegevens kan
geraken zal het wel iemand zijn die bij de bron werkt, opel zelf dus :thumb .Groetjes.
4 december 2011 om 21:56 #17949712Nog een gekke vraag king:
Kan een versnellingspook geraamte of hoe het ook heet los zitten?
Bij me astra f hoor ik wat trillen. Je hebt bijv. de het piook gedeelte en een gedeelte wat op de stang zit dat stukje van na de stang rammelt. Als ik me vinger er op duw is het weg, dus bijv soms tijdens het rijde met gas geven hoor je dat trillen is best wel irri4 december 2011 om 22:31 #17949713Meestal een motorsteun uitgezakt..
Willem
5 december 2011 om 16:45 #17949714Hoi, ik ben nieuw hier op het forum na net een Opel Astra-G-CC; X1.6XEL uit 2000 gekocht te hebben. Helaas zat hier geen instructieboekje bij, weet iemand hoe ik daar aan kan komen? Ook vraag ik me af wat voor benzine erin moet, misschien dat iemand hier duidelijkheid over kan geven? Heb verder zelf totaal geen verstand van auto’s dus verwacht domme vragen in de toekomst :D
Alvast bedankt!
5 december 2011 om 16:53 #17949715Instructieboekje, eens vragen op de sloop.
En je kunt gewoon Euro95 tanken, er zijn maar weinig auto’s die Euro98 nodig hebben.5 december 2011 om 16:55 #17949716AnoniemLid sinds:
1 January 1970Instructieboekje kan je 9 vd 10 keer op de sloop krijgen idd
5 december 2011 om 19:06 #17949717@iScripters wrote:
Hoi, ik ben nieuw hier op het forum na net een Opel Astra-G-CC; X1.6XEL uit 2000 gekocht te hebben. Helaas zat hier geen instructieboekje bij, weet iemand hoe ik daar aan kan komen? Ook vraag ik me af wat voor benzine erin moet, misschien dat iemand hier duidelijkheid over kan geven? Heb verder zelf totaal geen verstand van auto’s dus verwacht domme vragen in de toekomst :D
Alvast bedankt!
Domme vragen bestaan hier niet, wel hele domme antwoorden :jerry
Van harte welkom op dit forum !!
Voor het plaatsen van foto’s en/of een avatar verwijs ik je graag naar het volgende topic:Hartelijke groet, Rik ;)
5 december 2011 om 22:03 #17949719@RISL wrote:
Instructieboekje, eens vragen op de sloop.
En je kunt gewoon Euro95 tanken, er zijn maar weinig auto’s die Euro98 nodig hebben.Euro 98 maakt in een “gewone” wagen toch echt geen verschil toch?
Want ik ken mensen met een wagen met een normaal aantal pk’s +- 90/100 die beweren
dat ze echt heel hard voelen of ze euro 95 of euro 98 tanken…Ik heb gelezen dat je bij een zwaardere motor (lees 200+ pk) wel een verschil voelt en
dus werkelijk meer pk’s krijgt, maar bij zo’n “gewone” motor lijkt het mij een nogal
sterk verhaal :D5 december 2011 om 22:12 #17949720Je merkt wel iets, maar inderdaad niet heel veel, maar sommige wagens hebben het echt nodig. De Impreza van een collega is behoorlijk opgefokt en loopt echt beroerd op euro95. Hoe groter het vermogen, hoe meer verschil je merkt tussen euro 95 en euro 98.
5 december 2011 om 22:46 #17949721Heel erg bedankt voor de, vooral snelle, reacties :) Ik zal eens rondbellen naar slopen en demontagebedrijven in de buurt! En ik denk dat 95 idd goed is, hij doet het in ieder geval nog steeds ;)
6 december 2011 om 07:11 #17949722@iScripters wrote:
Heel erg bedankt voor de, vooral snelle, reacties :) Ik zal eens rondbellen naar slopen en demontagebedrijven in de buurt! En ik denk dat 95 idd goed is, hij doet het in ieder geval nog steeds ;)
Hij zal het ook blijven doen
6 december 2011 om 10:22 #179497246 december 2011 om 10:41 #17949723Ja, dat rijdt prima op euro95. Ik tank zelf Shell V-Power. Dat is ongeveer euro 96/97 maar er zitten wat reinigende middelen in. Omdat ik niet vaak op benzine rijd, leek me dat wel verstandig.
6 december 2011 om 11:19 #17949725Kan er nog een klein vraagje van mijn kant ook nog bij??
Ik zou graag willen weten hoe ik de bakolie van mijn auto moet vervangen en welke olie er dan in moet!
Ik heb al een keer naar het vul- en afloopnippel gezocht, maar niks gevonden!
en maakt het veel uit als er een aditief bij geschud wordt? zoja, welke dan?Het is een X16SZR..
ik wacht op de reacties van jullie knappe koppen!
Thanx
Groeten,
Dave6 december 2011 om 11:26 #17949726Kijk eens op http://www.opel-infos.de en zoek daar via Technik, Getriebe, Schaltgetriebe, F-serie 5 Gang, F-13. (Volgens mij heb je een F-13 versnellingsbak, gebaseerd op info van diezelfde site)
Daar kun je een hoop info vinden.Edit: sorry, je vindt daar niet hoe je olie moet vervangen en waar de nippel zit e.d. Ging er even vanuit dat het daar stond, maar dat was fout. Er staat wel hoeveel olie en welke olie je nodig.
6 december 2011 om 12:12 #17949727Misschien dat anderen een oplossing hebben??
Trouwens RISL, bedankt voor deze link! Kan voor andere dingen wel heeeeeeel nuttig zijn!
6 december 2011 om 12:21 #17949728Misschien heb je hier ook nog wat aan: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=190449
Gewoon gevonden op google, met als zoekterm: versnellingsbakolie verversen astra g ;)6 december 2011 om 12:24 #17949729Top bedankt!
Dan kan ik eens aan de slag!6 december 2011 om 19:25 #17949730Goedenavond,
Als ik mijn achterruitenwisser(Astra G Caravan) aanzet dan slaat hij helemaal door naar beneden zodat hij naar de straat wijst. Ik kan de ruitenwisser ook helemaal doordraaien zonder dat hij ergens blokkeert!Weet iemand wat hier aan de hand is? :wtf
6 december 2011 om 19:49 #17949731Zit de moer nog wel stevig aangedraaid?
7 december 2011 om 14:10 #17949732Vraagje over voorbumper schuren,
Mijn coupe voorbumper staat nu in de primer met een controle laag voor het schuren. Met welke korrel kan ik de bumper het best opschuren?
Mvg
7 december 2011 om 14:13 #17949733ik heb de standaart alu pook in me coupe zitten.. maar valt daar geen verwarming in te bouwen dan?
want als het eerdaags vriest, dan krijg ik zeker weten me hand er niet meer af..:jerry
7 december 2011 om 15:13 #17949706@ patrickww
zou hem gewoon met een 500 schuren dan nog eens met een 800 en nagaan met een 1200 zo doe ik het altijdtrouwens weet iemand waarvoor deze stekker dient bij mijn coupe( de linkse )
zit niets ingestoken meer de stekker zit er wel :)
zit net achter de radiator onder de oliepijlstok
8 december 2011 om 21:14 #17949734Beste mede astra rijders:
Misschien heeft hier iemand ervaring met een astra g die 60/40 verlaagd is??
Ik heb namelijk 205/40/17 banden erop liggen, dezen raken voor de binnenkap van het spatbord met inveren en achteren daar waar de torkx schroef van de bumper ophanging zit die kunstof blok.nu ben ik aan het denken welke banden nu???
of 195/40/17
of 185/35/17graag jullie meening
velgen zijn 17inch 8j et 35
8 december 2011 om 21:15 #17949735@patrickww wrote:
Vraagje over voorbumper schuren,
Mijn coupe voorbumper staat nu in de primer met een controle laag voor het schuren. Met welke korrel kan ik de bumper het best opschuren?
Mvg
korrel 1000 en meer :D
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.