Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1
- Dit onderwerp bevat 4,350 reacties, 495 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 december 2016om 14:26 door Thunderstruck.
-
AuteurBerichten
-
29 januari 2012 om 12:12 #17950104
vind het witte toch ook mooi :) maar niet voor mij aangezien ik veel met me vuil werkkleren in de auto kruip :)
ik hou het toch op zwart :)29 januari 2012 om 12:58 #17950106@RISL wrote:
Klein vraagje van mijn kant:
Mijn koelvloeistofniveau zakt de laatste tijd steeds sneller. Nu is m’n koelvloeistof op, het is zondag en ik kan dus momenteel nergens iets kopen en het niveau staat nog steeds te laag.
Kan ik er zo maar water bij gooien? Is het dan aan te raden om er iets van dreft bij te gooien ofzo?Ik kan niet vinden waar het lekt, dus ik verwacht koppakking of klepdekselpakking die er uit ligt….eerste vermoeden is klepdekselpakking, aangezien er ook olie in een bougie zit…
Bij de pomp hebben ze het vast in de “winkel” staan.
De dichtstbijzijnde pomp pakken als je beslist de weg op moet.Rik :)
29 januari 2012 om 13:52 #17950107hallo ik heb een setje velgen gezien die ik misschien wil kopen. standaard ligt er onder mijn astra 205-50R16. de velgen die ik misschien wil kopen hebben de maat 205-50R17. meestal zie je dat de hoogte van de band kleiner wordt, naarmate de inches groter worden.
weet iemand of dit problemen met aanlopen gaat geven? de et waarde is het zelfde (49). ?.
Weet iemand wat de maximale bandenmaat voor 17 inch velgen is bij een astra G, zonder aanpassingen aan te auto te verichten?29 januari 2012 om 14:06 #17950108denk het wel, even afgezien van je mega teller afwijking. Bij een 205-50-16 band is je wang ca 102 cm hoog maar in jou geval is dat die bij die 17″band ook.
Uiteindelijk is je band dus 1″ (2,5cm) te hoog.
29 januari 2012 om 19:11 #17950110@Juffer1 wrote:
denk het wel, even afgezien van je mega teller afwijking. Bij een 205-50-16 band is je wang ca 102 cm hoog maar in jou geval is dat die bij die 17″band ook.
Uiteindelijk is je band dus 1″ (2,5cm) te hoog.
Bedankt!
ja twee van die banden zijn bijna versleten dus dan zou ik er 205/45R17 banden op kunnen leggen om het probleem op te lossen. zojuist heb ik net gebeld met die kerel, blijkt dat die velgen een ET waarde van 35 heeft terwijl mijn astra G ET 49… zie topic viewtopic.php?f=5&t=159926&p=2071771#p2071771, weet jij vast wel of dat slim is of niet, juffer29 januari 2012 om 19:25 #17950111Rik, bedankt. Vandaag niet meer aan toegekomen (hier in de buurt is alleen een onbemande tank), zal morgen asap koelvloeistof halen…wel balen dat ik zelf niet meer de beschikking heb over een brug, denk dat ik ‘m naar de garage moet brengen…
30 januari 2012 om 08:35 #17950112@RISL wrote:
Rik, bedankt. Vandaag niet meer aan toegekomen (hier in de buurt is alleen een onbemande tank), zal morgen asap koelvloeistof halen…wel balen dat ik zelf niet meer de beschikking heb over een brug, denk dat ik ‘m naar de garage moet brengen…
Gaat bij mij ook wat sneller dan normaal.
Maar voor mij is de Action goed genoeg. Kost geen drol daar :)
Geen zin om er (nutteloos?) dure vloeistof in te gooien.30 januari 2012 om 08:41 #17950113Nee, maar bij mij belandt het op de vloermat aan passagierszijde, oftewel: lekke kachelradiateur waarschijnlijk. Iemand weet hoe ik die moet bereiken?
30 januari 2012 om 09:58 #17950114Klein vraagje weer van mijn kant.
Mijn auto start altijd prima niks geen last mee.. Nu is het weer wat kouder geworden en vanochtend starte de motor niet in één keer maar het duurde even 3-4 seconde voordat hij aansloeg. Is dit normaal bij deze temperaturen? Als de auto eenmaal gestart is rijd/doet hij het prima!
Afgelopen vrijdag heb ik er 4 nieuwe bougies van GM ingezet. Accu is onlangs ook vervangen.
Groet,
Stephan30 januari 2012 om 10:08 #17950115@Stephan:
Dat is inderdaad normaal, zeker als de wagen buiten moet slapen ziet het accu harder af. Dus niets om je zorgen over te maken :D30 januari 2012 om 10:34 #17950116Dat dacht ik al wel maar wou toch even bevestiging! Hij slaapt inderdaad buiten, wel uit de wind!
Nog een vraagje:
Ik rij voornamelijk over 80 km/h wegen naar mijn werk (zn 20 km) en nu het vriest blijft mijn wagen helemaal schommelen tussen de 70-80 graden. Pas als het buiten warmer is als 10 graden blijft mijn auto zo rond de 85-90 graden.Is dit ook normaal of is mijn thermostaat kapot? Want mijn auto komt nu niet op temperatuur (merk het ook in het verbruik). Nu las ik hier en daar dat mensen karton bij de radiateur zetten maar ik rijd soms ook lange stukken (file etc) wordt mijn auto dan niet veels te warm?
Of moet ik gewoon niet zeuren en het op die 80 km/h weg gewoon laten schommelen tussen 70-80 graden?
30 januari 2012 om 10:43 #17950117@Step-han wrote:
Dat dacht ik al wel maar wou toch even bevestiging! Hij slaapt inderdaad buiten, wel uit de wind!
Nog een vraagje:
Ik rij voornamelijk over 80 km/h wegen naar mijn werk (zn 20 km) en nu het vriest blijft mijn wagen helemaal schommelen tussen de 70-80 graden. Pas als het buiten warmer is als 10 graden blijft mijn auto zo rond de 85-90 graden.Is dit ook normaal of is mijn thermostaat kapot? Want mijn auto komt nu niet op temperatuur (merk het ook in het verbruik). Nu las ik hier en daar dat mensen karton bij de radiateur zetten maar ik rijd soms ook lange stukken (file etc) wordt mijn auto dan niet veels te warm?
Of moet ik gewoon niet zeuren en het op die 80 km/h weg gewoon laten schommelen tussen 70-80 graden?
Mijn pa reed in de winter ook altijd met een kartonnetje voor z’n radiateur in z’n kadettje :)
Je kan natuurlijk altijd je temperatuur van je motor in de gaten houden. En zolang je zo’n kartonnetje niet helemaal vast bind met 10 tie-wraps, heb je hem natuurlijk ook zo weer weg, mocht ie te warm gaan worden. (moet je hem niet pas weghalen als je metertje in het rood komt ;))30 januari 2012 om 10:47 #17950118Die vraag is nog eens voorbij gekomen dacht ik en toen is inderdaad het voorstel gepasseerd om er een stuk karton voor te steken.
Verder lijkt het me vrij normaal dat je wagen bij vriestemperaturen niet zo snel opwarmt.Maar iemand anders zal je hier wel meer over kunnen vertellen :D
30 januari 2012 om 10:58 #17950120heb het bij mijn corsa’s altijd gedaan 1/4 van de radiator dicht gemaakt met karton en nergens last van gehad :)
met de manta nu ook gedaan voor het geval dat :)
wel op tijd weghalen voor het geval dat hij warm loopt als de temperaturen terug gaan stijgen :)30 januari 2012 om 11:02 #17950105En hoe moet je dat karton ertegen aan maken? Strak ertegen aan? En idd 1/4 of de helft met karton? Wat raden jullie aan?
30 januari 2012 om 14:46 #17950121ik had het karton met stripbandjes door de radiator altijd uit gemaakt :)
en bij een corsa had ik het gewoon geklemd zitten tussen de plastieke plaat die er langs zit
maarjah dat is bij iedere auto anders naturlijk maar door de radiator uit gaat perfect
en 1/4 met karton nooit de helft want als het dan even al niet vriest begint hij al warm te lopen dus zeker niet teveel toe maken30 januari 2012 om 17:54 #17950109@opel-motorsport wrote:
ik had het karton met stripbandjes door de radiator altijd uit gemaakt :)
en bij een corsa had ik het gewoon geklemd zitten tussen de plastieke plaat die er langs zit
maarjah dat is bij iedere auto anders naturlijk maar door de radiator uit gaat perfect
en 1/4 met karton nooit de helft want als het dan even al niet vriest begint hij al warm te lopen dus zeker niet teveel toe makenHallo ik heb het nu als volgt gedaan:
Ongeveer 1/3 van de bumper inlaat (daar waar rijwind doorheen kan) afgedekt met karton. Dus niet op de radiateur zelf.
Ik weet niet of dit zo effectief is als op de radiateur zelf maar dat zullen we wel zien. Ik vond karton op de radiateur zelf niet zn fijn idee.
Foto:
30 januari 2012 om 17:59 #17950122Ik zou ‘m echt niet voor de luchtinlaat hangen..
30 januari 2012 om 18:08 #17950123Inderdaad, das niet echt slim.
30 januari 2012 om 18:35 #17950124Welke luchtinlaat ?
Die zit meer naar links (gezien vanaf de foto)Rik :)
30 januari 2012 om 19:06 #17950125de luchtinlaat die in het midden te zien is?
30 januari 2012 om 19:08 #17950126hang hem gewoon tegen de radiator want nu weet je nog niet hoe de luchtstroom gaat
en met hem ertegen te hangen ben je zeker van dat hij zoveel afsluit als de karton groot is30 januari 2012 om 19:19 #17950127Hij zit lang nog niet voor de lucht inlaat van de motor jongens, rustig! Foto vertekent het misschien een beetje. Luchtinlaat van de motor zit ook achter de gril!
Het geen wat er gebeurd is dat de rijwind door de roosters gaat van de bumper en die koelt dan de radiateur weer. Nu is er een stuk van die roosters afgedekt. Laten we zeggen z’n 35%. Die 35% bevind zich ook recht voor het linker deel van de radiateur. Rechts kan er dus nog gewoon rijwind in en langs de radiateur gaan. En nu ga ik morgen vroeg even in de gaten houden of het effect heeft, of het karton kleiner moet of juist iets groter..
En tegen de radiateur aan zou kunnen maar dan weet ik niet hoe ik hem vast moet maken, wil hem namelijk stevig hebben zitten. En om met tie-wraps door het radiateur te gaan wil ik niet.
Edit;
Het heeft wel iets geholpen! Gister bleef de temperatuur schommelen tussen 70-80 graden en was als je reed ongeveer 73-75 graden. Nu bleef de motor schommelen tussen 80-85 graden en als je 80 km/h rijdt bleef hij zn 80 graden en nu was het ook -8 in plaats van -4 gister.Conclusie ik laat het mooi even zo zitten
31 januari 2012 om 21:06 #17950128wie weet de verschillen tussen een coupe tellerbak en een astra g opc tellerbak en heeft er iemand hier plaatjes van
zou echt een willen weten hoe een originele opc tellerbak eruitziet31 januari 2012 om 21:11 #17950129heeft opc logotje op de platen staan, rest is identiek.
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.