Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1
- Dit onderwerp bevat 4,350 reacties, 495 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 december 2016om 14:26 door Thunderstruck.
-
AuteurBerichten
-
27 augustus 2016 om 19:09 #17953888
Is dat resultaat een beetje te vergelijken met wanneer je het bij een spuiter laat doen?
27 augustus 2016 om 19:17 #17953889De kunst is natuurlijk van het spuiten dat er een mooie gelijke verflaag zonder druipers erop komt, ieder zijn vak natuurlijk, maar voor een paar tientjes kan je altijd even 1 zijkant proberen, glimment is ietsjes moeilijker als mat.
27 augustus 2016 om 19:23 #17953890Ja dat is altijd wel lastig vind ik. Ik heb in het verleden wel eens wat dingetjes gespoten met dat soort bussen (computerkasten voor casemods, onderdelen, interieurpaneeltjes van de auto etc.) en ik vraag me af of ik de sideskirts en die stootrand wel mooi krijg. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe duur zoiets bij een (goedkope) spuiter is. Anders is zelf doen evt. ook wel een optie idd.
28 augustus 2016 om 09:42 #17953891ik was aan het uitzien om binnen een jaartje een nieuwe Astra K Sports Tourer te kopen. Maar ik kwam de optie “Auxiliaire verwarming K07” tegen. Weet iemand wat dit is?
28 augustus 2016 om 17:46 #17953892Standkachel voor in de winter om het interieur vast op te warmen.
Via Tapatalk
30 augustus 2016 om 19:00 #17953893Vraagje sinds vandaag wanneer ik me koppeling in duw dan komt die stroef op dus niet zo soepel als eerst? kan het iets zijn met het rubber ?
31 augustus 2016 om 13:40 #17953894@Peacefullll wrote:
Vraagje sinds vandaag wanneer ik me koppeling in duw dan komt die stroef op dus niet zo soepel als eerst? kan het iets zijn met het rubber ?
Ik hoop voor jou geen f17 bak? Want zoiets heb ik pas gehad. Bleek hulpcilinder en het potje wat achterop zat niet goed meer te zijn.
Pedaal intrappen en opkomen ging soepel. Maar bij sportief schakelen bleef koppeling onderin tikkeltje hangen elke keer. Alsof die werd tegengehouden met schokken omhoog kwam.Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
1 september 2016 om 12:06 #17953895@littlebird wrote:
@Peacefullll wrote:
Vraagje sinds vandaag wanneer ik me koppeling in duw dan komt die stroef op dus niet zo soepel als eerst? kan het iets zijn met het rubber ?
Ik hoop voor jou geen f17 bak? Want zoiets heb ik pas gehad. Bleek hulpcilinder en het potje wat achterop zat niet goed meer te zijn.
Pedaal intrappen en opkomen ging soepel. Maar bij sportief schakelen bleef koppeling onderin tikkeltje hangen elke keer. Alsof die werd tegengehouden met schokken omhoog kwam.Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
Ik rij gewoon in een njoy hatchback 2003, zal het een dure grap worden of? is het zo te doen? heb het alleen bij me schakel pedaal.
1 september 2016 om 14:08 #17953896beste lezers,
Ik ben sinds een week de eigenaar van een astra sports tourer. Ik wil graag de parkeerhulp uitzetten want mijn auto staat in een garage en telkens als ik hem start begint hij weer met piepen en moet ik op de knop van de parkeerhulp drukken. Echter als ik deze uitzet via de instellingen op de middenconsole onthoud hij deze instelling niet en bij de volgende keer starten van de auto staat deze optie weer vrolijk aan. Navraag bij de dealer leert dat dit zo hoort.
Zie ik hier even de logica niet of is dit een software bug?Ik hoor graag jullie mening.
1 september 2016 om 14:25 #17953897Veiligheid voor alles bij Opel hé, maar als jij de auto weer in zijn eerste versnelling zet moet de parkeer hulp toch weer uitgeschakelt zijn neem ik aan, maar als jij de pook in zijn achteruit laat staan blijft dit in geschakeld, Misschien kan je dit software matig uit zetten.
1 september 2016 om 14:54 #17953898Ik rij in de eerste versnelling naar binnen (piepen) en in de achteruit versnelling eruit (piepen). Ik laat de auto dan in zijn vrij staan.
Eigenlijk piept hij al meteen met aanzetten, maakt niet uit in welke versnelling hij staat.
Je zegt software matig uitzetten. Kun je me op weg helpen hoe dit moet?
Het is toch vreemd dat hij deze instelling (parkeerhulp uit) niet onthoud? Waarom bied je anders deze instelling aan in het menu? Hij onthoud toch ook dat je een trekhaak hebt bij deze instelling?1 september 2016 om 15:03 #17953899Deze hulp veiligheids middelen, gaan altijd vanzelf weer aan als je het contact uit gezet hebt, dit is om te voor komen dat je het vergeet aan te zetten terwijl je achteruit rijd en DENK dat het aan staat maar niet heus, Software matig bedoel ik dat ze het in de garage op de uitlees kast het misschien wel uit kunnen schakelen, maar ik denk dat ze hier niet gek op zijn om dit te doen, daarom gaven ze jou dit antwoord al.
1 september 2016 om 20:25 #17953900@littlebird wrote:
@Peacefullll wrote:
Probleem is weg uit het niets. Zal vast te maken hebben met de rubbers op de pendalen of het kwam door de hitte geen idee. Denk dat ik de rubbers wel ga vervangen aangezien ze er een beetje versleten en oud eruit zien. Vorige eigenaar was een roker en heeft de auto niet echt goed onderhouden vindt ik maar voor de rest een goede sterke auto.
1 september 2016 om 20:37 #17953901@Peacefullll wrote:
@littlebird wrote:
Peacefullll wrote:Vraagje sinds vandaag wanneer ik me koppeling in duw dan komt die stroef op dus niet zo soepel als eerst? kan het iets zijn met het rubber ?Ik hoop voor jou geen f17 bak? Want zoiets heb ik pas gehad. Bleek hulpcilinder en het potje wat achterop zat niet goed meer te zijn.
Probleem is weg uit het niets. Zal vast te maken hebben met de rubbers op de pendalen of het kwam door de hitte geen idee. Denk dat ik de rubbers wel ga vervangen aangezien ze er een beetje versleten en oud eruit zien. Vorige eigenaar was een roker en heeft de auto niet echt goed onderhouden vindt ik maar voor de rest een goede sterke auto.
Gelukkig! Veilige kilometers gewenst. En dan kan een sopje geen kwaad. Weer netjes en strak maken dan rijd ook stuk prettiger vind ik persoonlijk.
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
1 september 2016 om 22:31 #17953902Bedankt zal ik zeker doen. Ben van plan nog een aantal jaren met deze auto te rijden hij staat nu rond de 92000 km pas. Wil ook zo veel mogelijk zelf doen aan de auto. Zodat ik koste kan besparen aangezien ik een student nog bent. Ben voor gereedschap aan het kijken maar weet nog niet echt wat het handigst is om als eerst te gaan kopen.
Ben ook opzoek naar een set velgen 17INCH (4 Gaat) zwart/mat zwart het liefst. Kent iemand een aantal goede merken?
Zal op een donkerblauw achtig astra g opc bumper komt ook in de toekomst.24 november 2016 om 09:32 #18327864Als mijn astra uit staat hoor ik af en toe een zoemend/brommend geluid (net of er een stappenmotor of servo beweegt) weet iemand wat dit is? Ik heb namlijk het idee dat dit voor een stroomlek zorgt.
Edit: het gaat om een Astra CDTI 1.9 (100pk)
24 november 2016 om 22:05 #18327924Hallo allemaal.
Nieuw hier. In het kort; mijn naam is Roger en woon in zuid limburg. We hebben sinds vandaag onze astra k st.
Nu wou ik vragen of iemand van jullie weet waarom de uitstapverlichting het (soms) niet doet. Het is donker genoeg buiten net nog getest maar helaas. Alles staat goed ingesteld.
Iemand?
2 december 2016 om 13:26 #18330207Uitstap verlichting, “follow me home” of padverlichting gaat niet automatisch. Als je de motor uit hebt gezet en het portier hebt geopend kun je de richtingaanwijzerhendel naar het stuur trekken (seinen) en dan gaat de uitstap- of padverlichting aan. Hoe lang die blijft branden kun je instellen in het menu.
2 december 2016 om 13:38 #18330210Vandaag binnen gekregen:
14 december 2016 om 19:19 #18334932Bij een astra G hoe haal je de parafaan los om de blaadjes eruit te halen?
14 december 2016 om 22:34 #18334940– Demonteer je ruitenwissers.
– Verwijder de rubberen strip die voor je parafaanplaat zit.Nu moet je je parafaanplaat er af kunnen halen. Let op, je sproeikopjes zitten nog wel vast met een leiding. Misschien kan je de even tijdelijk loshalen.
Het loshalen wil wel eens makkelijker gaan als je de leiding even verwarmt met een aansteker.Mike
21 december 2016 om 16:16 #18335328Is er iemand die toevallig 2 goeie koplampen heeft liggen voor een Astra G? En iemand die 2 goeie schokbrekers achter heeft liggen?
21 december 2016 om 16:37 #18335329Hey ik heb net xenon besteld en die orginele van mij zijn ook nog perfect ik kan deze maandag er af hallen als je intresse hebt schokbrekers heb ik niet groeten jim
30 december 2016 om 13:12 #18335892Pedaal van de koppeling piept, wd40 is maar een tijdelijke oplossing(werkt 2 maandjes). Iemand die een langerwerkende oplossing heeft?
30 december 2016 om 14:23 #18335900 -
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.