Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1
- Dit onderwerp bevat 4,350 reacties, 495 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 december 2016om 14:26 door Thunderstruck.
-
AuteurBerichten
-
28 juli 2015 om 10:42 #17953613
Weet er iemand of de voorspeakers van een Astra-H ook in een Meriva-A passen? Op foto’s lijkt het heel erg op elkaar, kan namelijk voor weinig een setje overnemen.
3 augustus 2015 om 15:50 #17953615Ok, ik heb mijn Astra G dus nu een week of 4, en op de dagteller staat nu InSP. Ik weet dat dat normaal betekent dat ik een onderhoudsdingetje heb, maar de wagen heeft met de aankoop een grote beurt gehad, en ik weet dat bv de distr.riem niet nu hoeft. Verder is er niks qua onderhoud nodig.
Is er een manier om dat InSP weg te krijgen?
3 augustus 2015 om 16:37 #17953614@Thomas H. wrote:
Ok, ik heb mijn Astra G dus nu een week of 4, en op de dagteller staat nu InSP. Ik weet dat dat normaal betekent dat ik een onderhoudsdingetje heb, maar de wagen heeft met de aankoop een grote beurt gehad, en ik weet dat bv de distr.riem niet nu hoeft. Verder is er niks qua onderhoud nodig.
Dagteller indrukken en dan auto op contact draaien ( auto niet starten )
Dagteller gaat knipperen en dan is het weg5 augustus 2015 om 08:42 #17953616@Daan1908 wrote:
@Thomas H. wrote:
Ok, ik heb mijn Astra G dus nu een week of 4, en op de dagteller staat nu InSP. Ik weet dat dat normaal betekent dat ik een onderhoudsdingetje heb, maar de wagen heeft met de aankoop een grote beurt gehad, en ik weet dat bv de distr.riem niet nu hoeft. Verder is er niks qua onderhoud nodig.
Dagteller indrukken en dan auto op contact draaien ( auto niet starten )
Dagteller gaat knipperen en dan is het wegTof, dank je!!
7 augustus 2015 om 11:15 #17953617Beste mensen,
Mijn vrouwtje rijdt een astra g uit 2002, nu heeft ze een probleem met de cenrtale vergrendeling.
Via de sleutel werkt de vergrendeling niet meer alleen nog via het sleutelgat van de rijdersportier.
Heb meteen de batterij van de sleutel vervangen helaas mocht dit helpen, heeft iemand tips trucs of ervaring mee hoe ik dit kan verhelpen?Ik hoor het graag.
Groet mitchke.
7 augustus 2015 om 12:10 #17953618Moet waarschijnlijk opnieuw ingeleerd worden. Ik neem aan dat je geen reserve sleutel meer hebt om het even te testen waar het aan ligt.
7 augustus 2015 om 18:42 #17953619@mitchke wrote:
Beste mensen,
Mijn vrouwtje rijdt een astra g uit 2002, nu heeft ze een probleem met de cenrtale vergrendeling.
Via de sleutel werkt de vergrendeling niet meer alleen nog via het sleutelgat van de rijdersportier.
Heb meteen de batterij van de sleutel vervangen helaas mocht dit helpen, heeft iemand tips trucs of ervaring mee hoe ik dit kan verhelpen?Ik hoor het graag.
Groet mitchke.
Batterijhouder zat nog wel vast aan de printplaat?? deze breken nog wel eens af namelijk.
Als de sleutel voorheen wel gewerkt heeft op deze auto hoeft deze alleen gesynchroniseerd te worden.
Dit doe je door: in de auto te gaan zitten alle deuren dicht doen(niet op slot) sleutel in contact doen en op contact draaien(niet starten) en dan de open knop vasthouden, totdat de deuren sluiten en weer openen, dan zou die weer moeten werken.
8 augustus 2015 om 10:08 #17953620Even een vraag, maand terug wou ik de motor starten en tijdens het omdraaien van de sleutel kwam er witte rook bij de voorste rooster weg dat chemisch rook ik de zekeringen nakijken en niks gesmolten dus ik d8 het zal wel. inmiddels een maand verder zit dit mij toch niet echt lekker kan iemand zeggen wat het kan zijn? Heb voor de rest niks kunnen opmerken behalve dat mn box achter het niet meer doet, waarvan ik niet weet of het daarvoor ook al het geval was.
10 augustus 2015 om 20:43 #17953621Even een vraagje over de remblokken.
Mijn voorremmen piepen inmiddels, dus die moet ik toch echt maar eens vervangen.
Nou heb ik even een rondje gebeld, en de goedkoopste garage vervangt ze voor 130 euro (incl blokken).Allemaal gebruiken ze Bosch blokken a 65 euro ex btw.
Maar ik kom online deze tegen:
http://www.mister-auto.nl/fl/remblokken-vooras/bolk-bol-c021692_g900005_a999BOL-C021692.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ook Bosch, maar het kost de helft.1 garage vroeg of m’n auto ABS had, want dat was van belang bij de keus van de remblokken.
Maar ik vraag me af, kan ik dit soort blokken gebruiken? Of moeten er blokken onder van 60+ euro?
Want als ik blokken van < 40 euro bestel, kan ik zo'n beetje een hele dag een brug + gereedschap huren bij de doe-het-zelf-garage en dan nog zit ik onder de 130 euro.11 augustus 2015 om 20:35 #17953622Hallo,
Ik heb een “kleine vraag” ;) . Ik heb sinds kort een opel Astra H bj 2004. Nu valt me op dat als ik de sport knop ik druk er geen rood lampje gaat branden (hetgeen wat volgens mij wel moet gebeuren). Als ik de sport knop een paar seconden in druk gaat wel mijn ESP uit. Kan het zijn dat het led lampje niet functioneert, of werkt mijn maar sport functie niet?
Ik kan niet beoordelen of ik iets merk als ik het gas in duw als ik op de sport knop druk.12 augustus 2015 om 08:32 #17953623@R-mco wrote:
Hallo,
Kan het zijn dat het led lampje niet functioneert, of werkt mijn maar sport functie niet?
Ik kan niet beoordelen of ik iets merk als ik het gas in duw als ik op de sport knop druk.Schijnt dat je het kan testen door constant 50 te rijden in 3 en dan de Sport knop indrukken. Als de auto daarna versnelt zonder dat je zelf extra het gas indrukt, werkt je ‘sport’ mode.
Het zou je gasrepons en stuur iets scherper maken, weet niet of je het makkelijk kan merken. Je auto wordt er dus niet sneller van, enkel het gedrag op de bediening wordt anders.12 augustus 2015 om 18:36 #17953624Wie in Groningen heeft verstand van happylightshow en kan mij helpen instellen met de functies die ik wil mvg steven ik rij een astra h gtc
13 augustus 2015 om 06:59 #17953625@astraboy86 wrote:
Wie in Groningen heeft verstand van happylightshow en kan mij helpen instellen met de functies die ik wil mvg steven ik rij een astra h gtc
Met de handleiding erbij moet je daar toch wel aan uit kunnen komen? :)
GOED lezen en GOED kijken is mijn advies! (zo is het mij ook gelukt, helaas zit ik een “aardig eindje” van groningen vandaan)
14 augustus 2015 om 21:32 #17953626@jeroeno wrote:
Even een vraagje over de remblokken.
Mijn voorremmen piepen inmiddels, dus die moet ik toch echt maar eens vervangen.
Nou heb ik even een rondje gebeld, en de goedkoopste garage vervangt ze voor 130 euro (incl blokken).Allemaal gebruiken ze Bosch blokken a 65 euro ex btw.
Maar ik kom online deze tegen:
http://www.mister-auto.nl/fl/remblokken-vooras/bolk-bol-c021692_g900005_a999BOL-C021692.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ook Bosch, maar het kost de helft.1 garage vroeg of m’n auto ABS had, want dat was van belang bij de keus van de remblokken.
Maar ik vraag me af, kan ik dit soort blokken gebruiken? Of moeten er blokken onder van 60+ euro?
Want als ik blokken van < 40 euro bestel, kan ik zo'n beetje een hele dag een brug + gereedschap huren bij de doe-het-zelf-garage en dan nog zit ik onder de 130 euro.Nog even een schopje onder mijn vraag :)
15 augustus 2015 om 09:10 #17953627Goedemiddag,
Ik heb nog een vraag m.b.t cruise control. Ik heb momenteel geen cruise control ik lees op diverse sites dat het gemakkelijk in te bouwen is. Door middel van een hendel te plaatsen en het te activeren. Weet iemand toevallig hoe ik er achter kan komen of het inderdaad zo gemakkelijk is? Ik heb niet de beschikking over een op com.
Het betreft een opel astra H bouwjaar 2004.16 augustus 2015 om 22:03 #17953628@BadBert wrote:
@astraboy86 wrote:
Wie in Groningen heeft verstand van happylightshow en kan mij helpen instellen met de functies die ik wil mvg steven ik rij een astra h gtc
Met de handleiding erbij moet je daar toch wel aan uit kunnen komen? :)
GOED lezen en GOED kijken is mijn advies! (zo is het mij ook gelukt, helaas zit ik een “aardig eindje” van groningen vandaan)
dat is het probleem ben niet goed in engels en niet goed in duits en in nederlands kan ik hem niet vinden grrr haahha
17 augustus 2015 om 06:51 #17953629@astraboy86 wrote:
dat is het probleem ben niet goed in engels en niet goed in duits en in nederlands kan ik hem niet vinden grrr haahha
PM me anders even welke versie je hebt, en wat je allemaal wil instellen. Misschien kan ik je er doorheen praten hahaha
Maar is er niemand uit de buurt met ervaring met HLS?
17 augustus 2015 om 23:26 #17953630@BadBert wrote:
@astraboy86 wrote:
PM me anders even welke versie je hebt, en wat je allemaal wil instellen. Misschien kan ik je er doorheen praten hahaha
Maar is er niemand uit de buurt met ervaring met HLS?
die van mij komt uit een vectra c en is nieuwe software op gekomen zover ik weet 2.2
18 augustus 2015 om 06:02 #17953631@R-mco wrote:
Goedemiddag,
Ik heb nog een vraag m.b.t cruise control. Ik heb momenteel geen cruise control ik lees op diverse sites dat het gemakkelijk in te bouwen is. Door middel van een hendel te plaatsen en het te activeren. Weet iemand toevallig hoe ik er achter kan komen of het inderdaad zo gemakkelijk is? Ik heb niet de beschikking over een op com.
Het betreft een opel astra H bouwjaar 2004.Heb het voor mijn auto laatst ook gedaan, stelt niet veel voor, als je weet waar je naar zoekt.
Waar woon je? Kan je er zo mee helpen.Zowizo even een handeltje met cc en een koppeling schakelaar bestellen
18 augustus 2015 om 06:26 #17953632@astraboy86 wrote:
die van mij komt uit een vectra c en is nieuwe software op gekomen zover ik weet 2.2
Weet niet of de vectra versie werkt op de astra? Zitten er nu al geprogrammeerde dingen in van de vorige eigenaar? En werken die?
Doe anders effe via pm ;)18 augustus 2015 om 12:06 #17953633Nog steeds op zoek naar de juiste remblokken voor m’n Opel Astra H 1.6 (2004).
Nou kom ik dit tegen:
BOSCH REMBLOKKENSET, SCHIJFREM VOORAS VOOR VOERTUIGEN ZONDER SPORTSET ATE MET ANTI-KREUKPLAAT ZONDER SLIJTAGE WAARSCHUWINGSCONTACTIk heb geen sportset, dus dat zit wel goed.
Maar wat is die anti-kreukplaat, en is een slijtage-waarschuwingscontact nodig?
Op dit moment piepen m’n remmen af en toe, maar op de boordcomputer is nu ook nog geen melding van slijtage. Dus ik neem aan dat ik dat nu ook al niet heb.19 augustus 2015 om 07:42 #17953634Wie weet hoe graat de bout maat is van een x20xev olie filter ?
Ik wil namelijk een sandwich plate bestellen19 augustus 2015 om 13:57 #17953635.
Wil de achterkant wit laten spuiten, wat vinden jullie er van ?19 augustus 2015 om 14:57 #17953636Ja, je kan het altijd proberen. Ik ben nou nog steeds aan het uitzoeken wat voor montage gat van de antenne in het dak zit Astra J.
20 augustus 2015 om 14:37 #17953637waar zit de egr klep in een opel astra 2003 model?? 1.6 8v is het??
want mijn lampje brand van motor storing springt laatste tijd 2 dagen aan 2 dagen uit misschien moet ik hem schoonmaken?gr Leroy
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.