Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1

Forumindex Forums Modellen Astra Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1

25 berichten aan het bekijken - 3,901 tot 3,925 (van in totaal 4,351)
  • Auteur
    Berichten
  • #17953468
    Opeltje17
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 January 2012

      Nou begin ik toch te twijfelen als het weer kouder wordt zal ik er eens opletten.

      #17953469
      FnF_racer
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 October 2004

        @FnF_racer wrote:

        weet iemand waar de rood omcirkelde stekkertjes voor zijn?

        dit is namelijk een kabelboom van een Astra G, die in het interieur zit.
        deze kabelboom was overal op voorbereid, maar had er teveel in lopen knippen, waardoor ik alles maar in mijn eigen kabelboom verwerk.
        alleen nu wil ik weten waar de omcirkelde stekkers voor zijn, want die zitten (als ik het nog goed weet) niet in de mijne.

        zou het kunnen dat deze voor orgineel Alarm is?

        de nummers zijn de stekker volgorde in het vak daarboven.
        en dan is mijn vraag daarover:
        heb de stekkertjes 20, 22, 23 en 24 hierin overgezet, omdat daar de stekkers van de BC op moeten (mijn auto daarop aan het voorbereiden.)
        ook moest ik onderin ( diegene die precies niet omcirkeld is, in dat groepje van 5) erin zetten, dit was een rood-gele draad….. ;)

        en misschien iemand die eigenlijk alle kabels kan uitleggen, want ik zag dat er ook een paar anderen niet bezet zijn, maar waar zouden die dan voor moeten zijn?

        niemand antwoord op deze vraag?
        en ook niet op de volgende zeker:

        1: ik zoek alle electronische schema’s van de Astra G.
        dit omdat ik de volgende stekker wil uitbreiden:

        http://imageshack.com/a/img540/1640/5xvJrB.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
        http://imageshack.com/a/img538/310/39tWF7.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
        http://imageshack.com/a/img538/7783/sIK1vq.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

        de eerste foto is de kabelboom waar je stoelen en ramen enzo op zitten.
        je ziet hier dat er HEEL veel pinnen niet zijn bezet.
        zou graag hier een volledige pinbezetting van zien, want ik kom erachter dat de boordcomputer hier ook op gaat. en die is volgens mij niet belegt in deze doos.
        de 2de foto is mijn huidige stekker, die in de doos gaat op foto 1.
        hierbij valt mij al op dat meer pennen zijn bezet, dan op foto 1 daadwerkelijk gebruikt wordt.

        en foto 3 is van de andere kabelboom, waarin al veel te veel is geknipt…. ;)

        nu wil ik bijvoorbeeld electrische ramen achter inbouwen, maar die komt wss in die stekker weer uit, of niet?

        vraag 2:
        https://imagizer.imageshack.us/v2/735x549q90/538/kQvM4T.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
        https://imagizer.imageshack.us/v2/735x549q90/912/Y0q3fY.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

        met het aanleggen van de MID, kom ik er ook achter dat er een paar stekkers in de zekeringkast uitkomen.
        nu ga ik er stiekem vanuit dat de zekeringen niet 1 op 1 op de zelfde plek zitten, zeker niet omdat mijn kast (waar de zekeringen inzitten), er 9 “met kleuren” mist. (zitten 3 kalen op, op de andere. )

        kan ik desondanks gewoon mijn eigen kast gebruiken, of kan ik heel simpel de zekeringkast omwisselen? want wil er liever geen groot knip en plakwerk van maken…. ben nu misschien wel tever heen, maar wil ook een keer makkelijk iets omwisselen :jerry de Boordcomputer en Electronische Climate Control waren mij al teveel grote klussen, en wil er nog genoeg doen.

        vraag 3:
        https://imagizer.imageshack.us/v2/735x549q50/538/15aJ8E.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
        https://imagizer.imageshack.us/v2/456x610q50/538/jPFyIk.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

        kan iemand achterhalen waarvoor deze stekker is? kwam ik tegen in de andere kabelboom, maar deze kan ik niet vinden in mijn eigen kabelboom.
        want als dit te maken heeft met iets of wat, waardoor een Astra Full Option kan worden, wil ik deze natuurlijk ook werkend hebben.

        vraag 4:

        hoe zit stoelverwarming aangesloten in het systeem?
        ik heb de voorbereiding al zitten, maar ik zit er aan te denken, om achter ook stoelverwarming in te brengen.
        heb namelijk een leder interieur van een station gekocht, en deze wil ik toch nog even laten opknappen.
        nu is de station zitting achter in 2 delen opklapbaar, en zat ik dus te denken, om daar ook stoelverwarming op te zetten, maar dan wel zoals het voor ook is aangesloten.
        dus ook met de knoppen en zo..

        kan ik achter ook aansluiten op dezelfde groep, en zou ik dan alleen een andere zekering moeten pakken, of juist niet, of moet ik dan een andere “groep” maken (zo’n lege zekeringplek pakken?)

        hopelijk iemand die mij kan helpen? (ben eigenlijk een leek met Electronica, maar leer toch genoeg van mijn eigen auto. :P)

        #17953470
        Chris426
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 May 2014

          Vraag 3 = Multitimer.

          Vraag 4:

          Heb geprobeerd t wat bij te werken, niet helemaal gelukt helaas :p.

          Hier beetje uitleg bij t schema:

          S7 en S8 = switches voor de verwarmde stoelen
          Linksboven = fuse F1.36 20 Ampere ignition voltage
          Midden boven: fuse 1.2 30 Ampere ignition voltage (15A)
          rechtsboven = aansluiting op multitimer
          X nummers zijn allemaal stekkers met pinbezetting bij
          X1 Instrument panel & Body rear
          X2 Instrument panel & Body front
          X36 Body rear & Assembly – Seat, left
          X36.2 Seat – Left & Seat heated
          X36.3 Seat – Left & Seat heated
          X37 Body rear & Assembly – Seat, right
          X37.2 Seat – Right & Seat heated
          X37.3 Seat – Right & Seat heated

          E12 en E13 = seat heating

          B14 en B15 = temperatuur sensor

          N1 en N2 = controller, dus wss bedieningspaneeltje

          Hopelijk is t niet te ingewikkeld, heb alles van de Tis2Web :p.

          Andere vragen kan ik ook voor je opzoeken als je wil…

          #17953471
          FnF_racer
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 October 2004

            scheelt al iets.

            heb ook een paar een PB gedaan, en 1 daarvan wil mij TIS op een DVD opsturen, omdat het nogal uitzoeken is.
            maar hier heb ik als start al iets aan.

            en de multitimer? dammit, daarom dat ik die in de mijne niet kon vinden, die zit nog op zijn plek…. :jerry

            #17953472
            Chris426
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 May 2014

              Ja, je eerste twee vragen, ik zat al te denken, moet ik heel de TIS voor uitkammen :p.

              Blij dat je er toch wat aan hebt, we zijn er om elkaar te helpen nietwaar king: .

              #17953473
              stijntuner
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 March 2012

                Ik heb een vraag over de Astra H.
                Nu in de 1.9 cdti motoren, bestaat er een automaat in de 150pk versie??
                Ik zie in de 120pk versie wel maar in de 150pk vind ik er geen terwijl ik in de Zafira B dit wel in de 150pk vind.
                Is de versnellingsbak hetzelfde van een Zafira B in deze motortype??
                Alvast bedankt. ;)
                Mvg
                Stiijn

                #17953474
                WillemR
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 August 2014

                  Hallo mede forumleden.

                  Is het bij een Astra G normaal dat er alleen koude lucht komt uit de middelste roosters boven de radio en de twee kleine roostertjes op boven-/zijkant dashboard, daar bij de speigels.

                  Groet Willem

                  #17953475
                  Chris426
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 May 2014

                    Als je verwarming op koud staat wel :vertag .

                    Maar normaal, als je je verwarming opzet, komt er warme lucht door (ahja :))

                    #17953476
                    WillemR
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 August 2014

                      Vreemd, bij mij komt daar, als de kachel aanstaat en er dus warme lucht binnenkomt door de buitenste roosters, alleen maar koude lucht uit de middelste roosters.
                      N.b. geen airco, standaard verwarming.

                      Weet iemand waar dit aan kan liggen?

                      #17953477
                      Chris426
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 May 2014

                        Pure gok: defecte klepmotor?

                        #17953478
                        Astra_R
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          26 September 2011

                          Als je je kachel niet op het heetst hebt is dat normaal. Staat ook in je handleiding en heb ik ook als ik hem op ongeveer het midden heb.

                          #17953479
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            Hoe kan ik het beste een OPC line bumperlip van een bumper scheiden? Zit flink gekit namelijk(fabrieksaf)…

                            #17953480
                            YaMaGa
                              Lid sinds:
                              24 January 2013

                              Weet er hier iemand hoe je de klemmetjes waar de vijsjes van de aChterbumper in draait kunt demonteren van een astra g? Het zijn die grijze kegeltjes dat ik bedoel. Alvast bedankt

                              #17953482
                              Opeltje17
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                18 January 2012

                                Die zitten er gewoon opgeschoven volgens mij, met een platte schroeven draaier wip je die er zo af denk.

                                #17953481
                                YaMaGa
                                  Lid sinds:
                                  24 January 2013

                                  Deze zitten Door een gat …

                                  #17953483
                                  Opeltje17
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    18 January 2012

                                    Bedoel je die in de wielkast?

                                    #17953484
                                    YaMaGa
                                      Lid sinds:
                                      24 January 2013

                                      Neen , wel onderaan de bumper zitten deze klemmetjes , ook de visjes die je ziet zitten als je de koffer open doet zijn die modelletjes..

                                      #17952921
                                      TedMechanic
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        9 January 2007

                                        @Opeltje17 wrote:

                                        Nou begin ik toch te twijfelen als het weer kouder wordt zal ik er eens opletten.

                                        Nog even terugkomend hierop. Vanmorgen toen ik startte stond hij op 4,5 graden met een sneeuwvlokje. Tijdens het rijden ging hij naar 5 graden en toen ging het sneeuwvlokje weg.

                                        Dus dan zou je denken dat het kantelpunt daar zit, maar ik weet zeker dat ik ‘m ook wel eens gezien heb met 3 of 3,5 graden zonder sneeuwvlokje.

                                        Dus je zou bijna denken dat er nog een andere parameter is die er voor zorgt dat het sneeuwvlokje aan gaat. Bijvoorbeeld luchtvochtigheid ofzo.

                                        #17952922
                                        pascal1109
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          29 November 2007

                                          @TedMechanic wrote:

                                          Dus je zou bijna denken dat er nog een andere parameter is die er voor zorgt dat het sneeuwvlokje aan gaat. Bijvoorbeeld luchtvochtigheid ofzo.

                                          Er is ook een andere parameter, maar welke, dat weet ik ook niet.
                                          Bij mij zit er ook geen temperatuurpatroon in (bij verschillende auto’s). De ene keer zie je hem idd op een andere temperatuur dan de andere keer.
                                          Het zal wel, het sneeuwvlokje is er volgens mij om je te waarschuwen van let even extra op?

                                          #17952923
                                          TedMechanic
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            9 January 2007

                                            @pascal1109 wrote:

                                            Het zal wel, het sneeuwvlokje is er volgens mij om je te waarschuwen van let even extra op?

                                            Daar is het ook voor, maar ik ben een techneut, dus zo makkelijk kan ik dat niet loslaten :P Mn vriendin verklaart me ook al voor gek dat ik daar al weken over aan het nadenken ben :D

                                            Ik wil gewoon weten wat die andere parameter is, want zoveel sensoren zitten er toch niet op. Ik kan me niet voorstellen dat die naar je luchtmassameter zou kijken ofzo, dat zou wel erg geavanceerd zijn.

                                            Misschien kijkt die wel gewoon naar hoe laat het is. Omdat je ‘s nachts en ‘s morgens meer kans hebt op gladheid.

                                            #17953485
                                            Astra_R
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              26 September 2011

                                              Mogelijk de fluctuatie in temperatuur? Er staat in de handleiding dat een koudere waarneming direct weergegeven wordt en een warmere waarneming met vertraging. De reden moge duidelijk zijn.

                                              #17953486
                                              Dennis120506
                                                Lid sinds:
                                                16 October 2014

                                                Ik heb een voor mij een bekende rammel aan de voorkant…. :(
                                                Waarschijnlijk zijn m’n stabilisatorstangen aan de beurt alleen nu zie ik bij FSRS 2 soorten staan een kunststof uitvoering en een metalen uitvoering.
                                                Mijn gevoel zegt dat die metalen beter/sterker moeten zijn of is dat niet waar?

                                                http://www.fsrs-opelwebshop.nl/stabilisatorstang-opel-astra-h-zafira-b.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                http://www.fsrs-opelwebshop.nl/stabilisatorstang-opel-astra-g-astra-h-meriva-b-z.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                Het gaat om een Astra H station 1.7 Cdti 101pk uit eind 2005 (geen sport knop)

                                                #17953487
                                                Opeltje17
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  18 January 2012

                                                  Jij moet de kunststoffen hebben staat ook bij ”excl IDS”

                                                  #17953488
                                                  Dennis120506
                                                    Lid sinds:
                                                    16 October 2014

                                                    @Opeltje17 wrote:

                                                    Jij moet de kunststoffen hebben staat ook bij ”excl IDS”

                                                    Oké inderdaad nu zie ik het ook staan.

                                                    Maar kunststof :hmmz ik vind metalen een prettiger idee.
                                                    Bestaat er überhaupt ook een metalen versie voor astra h zonder IDS?

                                                    Ik heb ze bij mijn vorige auto (peugeot 406 2.0 hdi) ook al eens vervangen maar kon toen kiezen.
                                                    Die metalen uitvoering was dan wel wat duurder maar dat vond ik altijd verwaarloosbaar.

                                                    #17953489
                                                    Opeltje17
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      18 January 2012

                                                      Geen idee, maar dat lijkt me haast wel dat die er zijn.

                                                      Monteer regelmatig kunststoffen stangetjes, maar nou niet echt het idee dat ze eerder rammelen o.i.d.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 3,901 tot 3,925 (van in totaal 4,351)
                                                    • Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.