Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1
- Dit onderwerp bevat 4,350 reacties, 495 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 december 2016om 14:26 door Thunderstruck.
-
AuteurBerichten
-
12 januari 2015 om 12:17 #17953468
Nou begin ik toch te twijfelen als het weer kouder wordt zal ik er eens opletten.
12 januari 2015 om 20:26 #17953469@FnF_racer wrote:
weet iemand waar de rood omcirkelde stekkertjes voor zijn?
dit is namelijk een kabelboom van een Astra G, die in het interieur zit.
deze kabelboom was overal op voorbereid, maar had er teveel in lopen knippen, waardoor ik alles maar in mijn eigen kabelboom verwerk.
alleen nu wil ik weten waar de omcirkelde stekkers voor zijn, want die zitten (als ik het nog goed weet) niet in de mijne.zou het kunnen dat deze voor orgineel Alarm is?
de nummers zijn de stekker volgorde in het vak daarboven.
en dan is mijn vraag daarover:
heb de stekkertjes 20, 22, 23 en 24 hierin overgezet, omdat daar de stekkers van de BC op moeten (mijn auto daarop aan het voorbereiden.)
ook moest ik onderin ( diegene die precies niet omcirkeld is, in dat groepje van 5) erin zetten, dit was een rood-gele draad….. ;)en misschien iemand die eigenlijk alle kabels kan uitleggen, want ik zag dat er ook een paar anderen niet bezet zijn, maar waar zouden die dan voor moeten zijn?
niemand antwoord op deze vraag?
en ook niet op de volgende zeker:1: ik zoek alle electronische schema’s van de Astra G.
dit omdat ik de volgende stekker wil uitbreiden:http://imageshack.com/a/img540/1640/5xvJrB.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://imageshack.com/a/img538/310/39tWF7.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://imageshack.com/a/img538/7783/sIK1vq.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;de eerste foto is de kabelboom waar je stoelen en ramen enzo op zitten.
je ziet hier dat er HEEL veel pinnen niet zijn bezet.
zou graag hier een volledige pinbezetting van zien, want ik kom erachter dat de boordcomputer hier ook op gaat. en die is volgens mij niet belegt in deze doos.
de 2de foto is mijn huidige stekker, die in de doos gaat op foto 1.
hierbij valt mij al op dat meer pennen zijn bezet, dan op foto 1 daadwerkelijk gebruikt wordt.en foto 3 is van de andere kabelboom, waarin al veel te veel is geknipt…. ;)
nu wil ik bijvoorbeeld electrische ramen achter inbouwen, maar die komt wss in die stekker weer uit, of niet?
vraag 2:
https://imagizer.imageshack.us/v2/735x549q90/538/kQvM4T.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
https://imagizer.imageshack.us/v2/735x549q90/912/Y0q3fY.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;met het aanleggen van de MID, kom ik er ook achter dat er een paar stekkers in de zekeringkast uitkomen.
nu ga ik er stiekem vanuit dat de zekeringen niet 1 op 1 op de zelfde plek zitten, zeker niet omdat mijn kast (waar de zekeringen inzitten), er 9 “met kleuren” mist. (zitten 3 kalen op, op de andere. )kan ik desondanks gewoon mijn eigen kast gebruiken, of kan ik heel simpel de zekeringkast omwisselen? want wil er liever geen groot knip en plakwerk van maken…. ben nu misschien wel tever heen, maar wil ook een keer makkelijk iets omwisselen :jerry de Boordcomputer en Electronische Climate Control waren mij al teveel grote klussen, en wil er nog genoeg doen.
vraag 3:
https://imagizer.imageshack.us/v2/735x549q50/538/15aJ8E.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
https://imagizer.imageshack.us/v2/456x610q50/538/jPFyIk.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;kan iemand achterhalen waarvoor deze stekker is? kwam ik tegen in de andere kabelboom, maar deze kan ik niet vinden in mijn eigen kabelboom.
want als dit te maken heeft met iets of wat, waardoor een Astra Full Option kan worden, wil ik deze natuurlijk ook werkend hebben.vraag 4:
hoe zit stoelverwarming aangesloten in het systeem?
ik heb de voorbereiding al zitten, maar ik zit er aan te denken, om achter ook stoelverwarming in te brengen.
heb namelijk een leder interieur van een station gekocht, en deze wil ik toch nog even laten opknappen.
nu is de station zitting achter in 2 delen opklapbaar, en zat ik dus te denken, om daar ook stoelverwarming op te zetten, maar dan wel zoals het voor ook is aangesloten.
dus ook met de knoppen en zo..kan ik achter ook aansluiten op dezelfde groep, en zou ik dan alleen een andere zekering moeten pakken, of juist niet, of moet ik dan een andere “groep” maken (zo’n lege zekeringplek pakken?)
hopelijk iemand die mij kan helpen? (ben eigenlijk een leek met Electronica, maar leer toch genoeg van mijn eigen auto. :P)
13 januari 2015 om 18:44 #17953470Vraag 3 = Multitimer.
Vraag 4:
Heb geprobeerd t wat bij te werken, niet helemaal gelukt helaas :p.
Hier beetje uitleg bij t schema:
S7 en S8 = switches voor de verwarmde stoelen
Linksboven = fuse F1.36 20 Ampere ignition voltage
Midden boven: fuse 1.2 30 Ampere ignition voltage (15A)
rechtsboven = aansluiting op multitimer
X nummers zijn allemaal stekkers met pinbezetting bij
X1 Instrument panel & Body rear
X2 Instrument panel & Body front
X36 Body rear & Assembly – Seat, left
X36.2 Seat – Left & Seat heated
X36.3 Seat – Left & Seat heated
X37 Body rear & Assembly – Seat, right
X37.2 Seat – Right & Seat heated
X37.3 Seat – Right & Seat heatedE12 en E13 = seat heating
B14 en B15 = temperatuur sensor
N1 en N2 = controller, dus wss bedieningspaneeltje
Hopelijk is t niet te ingewikkeld, heb alles van de Tis2Web :p.
Andere vragen kan ik ook voor je opzoeken als je wil…
13 januari 2015 om 19:06 #17953471scheelt al iets.
heb ook een paar een PB gedaan, en 1 daarvan wil mij TIS op een DVD opsturen, omdat het nogal uitzoeken is.
maar hier heb ik als start al iets aan.en de multitimer? dammit, daarom dat ik die in de mijne niet kon vinden, die zit nog op zijn plek…. :jerry
13 januari 2015 om 19:13 #17953472Ja, je eerste twee vragen, ik zat al te denken, moet ik heel de TIS voor uitkammen :p.
Blij dat je er toch wat aan hebt, we zijn er om elkaar te helpen nietwaar king: .
20 januari 2015 om 22:37 #17953473Ik heb een vraag over de Astra H.
Nu in de 1.9 cdti motoren, bestaat er een automaat in de 150pk versie??
Ik zie in de 120pk versie wel maar in de 150pk vind ik er geen terwijl ik in de Zafira B dit wel in de 150pk vind.
Is de versnellingsbak hetzelfde van een Zafira B in deze motortype??
Alvast bedankt. ;)
Mvg
Stiijn22 januari 2015 om 13:17 #17953474Hallo mede forumleden.
Is het bij een Astra G normaal dat er alleen koude lucht komt uit de middelste roosters boven de radio en de twee kleine roostertjes op boven-/zijkant dashboard, daar bij de speigels.
Groet Willem
22 januari 2015 om 13:31 #17953475Als je verwarming op koud staat wel :vertag .
Maar normaal, als je je verwarming opzet, komt er warme lucht door (ahja :))
22 januari 2015 om 13:39 #17953476Vreemd, bij mij komt daar, als de kachel aanstaat en er dus warme lucht binnenkomt door de buitenste roosters, alleen maar koude lucht uit de middelste roosters.
N.b. geen airco, standaard verwarming.Weet iemand waar dit aan kan liggen?
22 januari 2015 om 14:07 #17953477Pure gok: defecte klepmotor?
22 januari 2015 om 14:32 #17953478Als je je kachel niet op het heetst hebt is dat normaal. Staat ook in je handleiding en heb ik ook als ik hem op ongeveer het midden heb.
22 januari 2015 om 20:21 #17953479AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hoe kan ik het beste een OPC line bumperlip van een bumper scheiden? Zit flink gekit namelijk(fabrieksaf)…
23 januari 2015 om 20:31 #17953480Weet er hier iemand hoe je de klemmetjes waar de vijsjes van de aChterbumper in draait kunt demonteren van een astra g? Het zijn die grijze kegeltjes dat ik bedoel. Alvast bedankt
23 januari 2015 om 20:50 #17953482Die zitten er gewoon opgeschoven volgens mij, met een platte schroeven draaier wip je die er zo af denk.
23 januari 2015 om 21:18 #17953481Deze zitten Door een gat …
24 januari 2015 om 00:17 #17953483Bedoel je die in de wielkast?
24 januari 2015 om 08:21 #17953484Neen , wel onderaan de bumper zitten deze klemmetjes , ook de visjes die je ziet zitten als je de koffer open doet zijn die modelletjes..
28 januari 2015 om 06:31 #17952921@Opeltje17 wrote:
Nou begin ik toch te twijfelen als het weer kouder wordt zal ik er eens opletten.
Nog even terugkomend hierop. Vanmorgen toen ik startte stond hij op 4,5 graden met een sneeuwvlokje. Tijdens het rijden ging hij naar 5 graden en toen ging het sneeuwvlokje weg.
Dus dan zou je denken dat het kantelpunt daar zit, maar ik weet zeker dat ik ‘m ook wel eens gezien heb met 3 of 3,5 graden zonder sneeuwvlokje.
Dus je zou bijna denken dat er nog een andere parameter is die er voor zorgt dat het sneeuwvlokje aan gaat. Bijvoorbeeld luchtvochtigheid ofzo.
28 januari 2015 om 06:59 #17952922@TedMechanic wrote:
Dus je zou bijna denken dat er nog een andere parameter is die er voor zorgt dat het sneeuwvlokje aan gaat. Bijvoorbeeld luchtvochtigheid ofzo.
Er is ook een andere parameter, maar welke, dat weet ik ook niet.
Bij mij zit er ook geen temperatuurpatroon in (bij verschillende auto’s). De ene keer zie je hem idd op een andere temperatuur dan de andere keer.
Het zal wel, het sneeuwvlokje is er volgens mij om je te waarschuwen van let even extra op?28 januari 2015 om 07:10 #17952923@pascal1109 wrote:
Het zal wel, het sneeuwvlokje is er volgens mij om je te waarschuwen van let even extra op?
Daar is het ook voor, maar ik ben een techneut, dus zo makkelijk kan ik dat niet loslaten :P Mn vriendin verklaart me ook al voor gek dat ik daar al weken over aan het nadenken ben :D
Ik wil gewoon weten wat die andere parameter is, want zoveel sensoren zitten er toch niet op. Ik kan me niet voorstellen dat die naar je luchtmassameter zou kijken ofzo, dat zou wel erg geavanceerd zijn.
Misschien kijkt die wel gewoon naar hoe laat het is. Omdat je ‘s nachts en ‘s morgens meer kans hebt op gladheid.
28 januari 2015 om 18:06 #17953485Mogelijk de fluctuatie in temperatuur? Er staat in de handleiding dat een koudere waarneming direct weergegeven wordt en een warmere waarneming met vertraging. De reden moge duidelijk zijn.
6 februari 2015 om 19:37 #17953486Ik heb een voor mij een bekende rammel aan de voorkant…. :(
Waarschijnlijk zijn m’n stabilisatorstangen aan de beurt alleen nu zie ik bij FSRS 2 soorten staan een kunststof uitvoering en een metalen uitvoering.
Mijn gevoel zegt dat die metalen beter/sterker moeten zijn of is dat niet waar?http://www.fsrs-opelwebshop.nl/stabilisatorstang-opel-astra-h-zafira-b.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/stabilisatorstang-opel-astra-g-astra-h-meriva-b-z.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Het gaat om een Astra H station 1.7 Cdti 101pk uit eind 2005 (geen sport knop)
6 februari 2015 om 19:51 #17953487Jij moet de kunststoffen hebben staat ook bij ”excl IDS”
6 februari 2015 om 20:00 #17953488@Opeltje17 wrote:
Jij moet de kunststoffen hebben staat ook bij ”excl IDS”
Oké inderdaad nu zie ik het ook staan.
Maar kunststof :hmmz ik vind metalen een prettiger idee.
Bestaat er überhaupt ook een metalen versie voor astra h zonder IDS?Ik heb ze bij mijn vorige auto (peugeot 406 2.0 hdi) ook al eens vervangen maar kon toen kiezen.
Die metalen uitvoering was dan wel wat duurder maar dat vond ik altijd verwaarloosbaar.6 februari 2015 om 20:32 #17953489Geen idee, maar dat lijkt me haast wel dat die er zijn.
Monteer regelmatig kunststoffen stangetjes, maar nou niet echt het idee dat ze eerder rammelen o.i.d.
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.