Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1
- Dit onderwerp bevat 4,350 reacties, 495 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 december 2016om 14:26 door Thunderstruck.
-
AuteurBerichten
-
26 december 2014 om 09:30 #17953442
Kan het kloppen dat mijn z16xe met de 4 potige bosch bougies meer moeite heeft met een koude start dan met de 2 potige? Volgens mij zijn het in beide gevallen de juiste bougies alleen zou de 4 potige geschikter zijn voor korte afstand rijders..
26 december 2014 om 18:56 #17953443Ik dacht eerst dat ik me er niet zo aan zou ergeren maar met deze dagen erger ik me stierlijk..
Van mijn achterruit verwarming doen de bovenste 3 strengen, in het midden 3 strengen en onderin 1 streng het niet. Wat kan ik hier aan doen zodat alles het weer gaat doen? De strengen die het nu nog doen lijken ook veel minder snel te werken als bij mijn vorige G.
Het gaat hier om een Astra G uit 2002 5 deurs.
26 december 2014 om 20:30 #17953444Als de strengen door zijn is het te repareren met een zilver verf achtig iets.. is te koop van bison.. let wel op dat je het volgens aanwijzing en bij warm weer gebruikt.. onvoldoende geleiding wordt heel heet en inmiddels heb ik er een paar van de werkenden weer kapot. Ik ga het bij warm weer herstellen
27 december 2014 om 16:12 #17953445Wat ik me al een tijdje afvraag…
Bij de boordcomputer van een Astra G staat er naast de buitentemperatuur soms een sneeuwvlokje om aan te geven dat het glad kan zijn. Maar waar is dat van afhankelijk? Eerst dacht ik dat dat gewoon temperatuur afhankelijk was, maar gisteren zag ik ‘m bij 4 graden al staan, terwijl ik ‘m ook wel eens niet heb zien staan bij 3 graden. Dus er is blijkbaar ook nog een andere factor die invloed heeft op het sneeuwvlokje.
Iemand die dat weet?
27 december 2014 om 19:45 #17953446Sinds een week of 2 werkt de volume knop van mijn Navi70 niet meer, het aan en uitdrukken werkt nog wel maar de volume (links/rechts) draaien heeft geen effect. Iemand een idee hoe dit kan en nog belangrijker hoe dit weer te maken??
28 december 2014 om 13:01 #17953447@Astra_R wrote:
Als de strengen door zijn is het te repareren met een zilver verf achtig iets.. is te koop van bison.. let wel op dat je het volgens aanwijzing en bij warm weer gebruikt.. onvoldoende geleiding wordt heel heet en inmiddels heb ik er een paar van de werkenden weer kapot. Ik ga het bij warm weer herstellen
Ik heb het volgende besteld:
http://www.xtrack.nl/product/loctite-3863-circuit-reparatiekit-voor-achterruitverwarming-blister-2-gram/” onclick=”window.open(this.href);return false;(bijbehorend filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=UEwlKmxkcVE” onclick=”window.open(this.href);return false;)
Ik hoop dat dit goed werkt, zie op internet veel berichten dat het langdurig werkt.
Bij mij zijn momenteel streng 4, 5, 6, 16 en 17 kapot.
Ik heb alle strengen doorgemeten met de multimeter. Bij 4, 5 en 6 zijn het hele kleine breukjes maar bij 16 en 17 zijn ze wat groter (zie foto 2, zwart is goed koperkleurig is kapot).
Ben benieuwd hoe het spul gaat werken. :thumbup
28 december 2014 om 14:52 #17953448AnoniemLid sinds:
1 January 1970Succes ermee, wees heel voorzichtig, want anders zitten er grote klodders op en ziet het er niet uit.. Ik vond het een klote klus, een keer gedaan, nooit meer..
28 december 2014 om 16:00 #17953449@pixels66 wrote:
Succes ermee, wees heel voorzichtig, want anders zitten er grote klodders op en ziet het er niet uit.. Ik vond het een klote klus, een keer gedaan, nooit meer..
Bedankt voor de tip! Zoals je ziet in het filmpje gebruiken ze een malletje. Ik denk dat ik alles ga afplakken zodat het ”spul” ook daadwerkelijk alleen op het lijntje terecht komt. Ik heb het nog nooit gedaan dus ik ben benieuwd. In ieder geval beter dan een nieuwe ruit á 173 euro ex inbouw.
De Cora C heeft ook 1 lijntje die niet meer werkt, deze ook meteen even maken.
3 januari 2015 om 19:09 #17953451Ik had het bij mijn G ook, maar heb dit “per vergissing” mee hersteld door de kofferklep te vervangen omdat deze een bluts erin had van de vorige eigenaar nog.
Was voor de hele klep gediend voor denk 80 euro, in bijna perfecte staat, due goedkoper dan je ruit te vervangen king: .
Ben nu wel ook eens benieuwd naar die reparatiekit die je hebt.
4 januari 2015 om 16:14 #17953452Vandaag bij t poetsen van m’n Astra iets vreemds opgemerkt.
Besloeg helemaal aan één kant, en langs de binnenkant.
Hier wat beeldjes.
Achter had hij t ook:
Wat denken jullie?
Ergens iets wat niet goed meer afsluit, of niets van aantrekken?Ik zeg er ook ff bij dat vorige week, toen ‘t zo gevroren had, er aan de binnenkant onderaan t zijraam bestuurderskant ook een klein bevroren plasje lag :wtf .
Dus alsof het er langs boven ingedruppeld was ofzo.Of ligt t gewoon aan t ijskoude water en de koude buiten enzo?
4 januari 2015 om 20:04 #17953453@Chris426 wrote:
Ik had het bij mijn G ook, maar heb dit “per vergissing” mee hersteld door de kofferklep te vervangen omdat deze een bluts erin had van de vorige eigenaar nog.
Was voor de hele klep gediend voor denk 80 euro, in bijna perfecte staat, due goedkoper dan je ruit te vervangen king: .
Ben nu wel ook eens benieuwd naar die reparatiekit die je hebt.
Ik heb 4 van de 5 strings gemaakt. De bovenste string is teveel kapot om die fatsoenlijk te maken.
Ik heb € 28 voor het reparatie setje betaald. Ben benieuwd hoelang de string het nu blijven doen. Misschien ooit inderdaad een hele nieuwe klep of een nieuwe ruit erin.. maar zolang de 3 strings die in het zicht zaten doen hoor je mij niet klagen.
4 januari 2015 om 20:04 #17953454@Chris426 wrote:
Ik had het bij mijn G ook, maar heb dit “per vergissing” mee hersteld door de kofferklep te vervangen omdat deze een bluts erin had van de vorige eigenaar nog.
Was voor de hele klep gediend voor denk 80 euro, in bijna perfecte staat, due goedkoper dan je ruit te vervangen king: .
Ben nu wel ook eens benieuwd naar die reparatiekit die je hebt.
Ik heb 4 van de 5 strings gemaakt. De bovenste string is teveel kapot om die fatsoenlijk te maken.
Ik heb € 28 voor het reparatie setje betaald. Ben benieuwd hoelang de string het nu blijven doen. Misschien ooit inderdaad een hele nieuwe klep of een nieuwe ruit erin.. maar zolang de 3 strings die in het zicht zaten doen hoor je mij niet klagen.
4 januari 2015 om 23:34 #17953455Ik wil graag weten of je speling in je gaspedaal op een of andere manier kan verhelpen?
6 januari 2015 om 23:43 #17953456Mechanisch denk ik dan?
Kan je volgens mij idd verhelpen door de kabel wat aan te spannen ergens aan het gasklephuis dacht ik.
Zal morgen ns ff kijken.8 januari 2015 om 11:44 #17953457Op je gasklephuis stellen, mits je een niet Z-motor hebt.
8 januari 2015 om 12:07 #17953458Dacht dat het om een x18xe1 motor ging…
9 januari 2015 om 21:40 #17953459AnoniemLid sinds:
1 January 1970Wat is de vervangingsinterval van de waterpomp van Z17DTH? deze zit op de multiriem, dus wellicht dat ik daarmee kan wachten bij de distributie beurt..
10 januari 2015 om 18:20 #17953460Een week geleden liep ik terug naar mijn auto na een paar uur, en zag ik opeens dat ik zo’n kapje mis waar je de auto kan opkrikken. Ziet er niet uit natuurliijk! Ik heb al gezocht op de diverse sites van sloperijen, maar die dingen zijn los niet te krijgen. Of kijk ik verkeerd?
11 januari 2015 om 10:28 #17953461Gewoon van een sloper afhalen lijkt mij?
11 januari 2015 om 10:34 #17953462@pixels66 wrote:
Wat is de vervangingsinterval van de waterpomp van Z17DTH? deze zit op de multiriem, dus wellicht dat ik daarmee kan wachten bij de distributie beurt..
bij mij is die pas achter 200.000km vervangen.
Bij de eerste distributieriem (100.000km) vond de garage het zeker nog niet nodig.
Dus wachten tot aan de distributie beurt is geen probleem11 januari 2015 om 17:48 #17953463Astra h gtc ik wil daat opc.pedalen.inzetten. hoe monteer je die?
12 januari 2015 om 08:35 #17953464@pixels66 wrote:
Wat is de vervangingsinterval van de waterpomp van Z17DTH? deze zit op de multiriem, dus wellicht dat ik daarmee kan wachten bij de distributie beurt..
Als die op de mulitriem zit, dan zou ik ‘m pas vervangen als die kapot is.
De enige reden dat je een waterpomp tegelijk zou vervangen met de distributieriem is als die daar ook daadwerkelijk door aangedreven wordt, omdat je er niet bij kunt zonder de riem los te halen.
Maar als de pomp niks te maken heeft met de distributieriem, heeft het ook geen zin om ‘m tegelijkertijd te vervangen.
12 januari 2015 om 08:39 #17953465@TedMechanic wrote:
Wat ik me al een tijdje afvraag…
Bij de boordcomputer van een Astra G staat er naast de buitentemperatuur soms een sneeuwvlokje om aan te geven dat het glad kan zijn. Maar waar is dat van afhankelijk? Eerst dacht ik dat dat gewoon temperatuur afhankelijk was, maar gisteren zag ik ‘m bij 4 graden al staan, terwijl ik ‘m ook wel eens niet heb zien staan bij 3 graden. Dus er is blijkbaar ook nog een andere factor die invloed heeft op het sneeuwvlokje.
Iemand die dat weet?
Niemand die dit weet? Of iemand die er een interessante theorie over heeft?
12 januari 2015 om 09:48 #17953466@TedMechanic wrote:
@TedMechanic wrote:
Wat ik me al een tijdje afvraag…
Bij de boordcomputer van een Astra G staat er naast de buitentemperatuur soms een sneeuwvlokje om aan te geven dat het glad kan zijn. Maar waar is dat van afhankelijk? Eerst dacht ik dat dat gewoon temperatuur afhankelijk was, maar gisteren zag ik ‘m bij 4 graden al staan, terwijl ik ‘m ook wel eens niet heb zien staan bij 3 graden. Dus er is blijkbaar ook nog een andere factor die invloed heeft op het sneeuwvlokje.
Iemand die dat weet?
Niemand die dit weet? Of iemand die er een interessante theorie over heeft?
Vreemd, zie hem bij mij vanaf 3 graden of lager.
12 januari 2015 om 11:54 #17953467@Opeltje17 wrote:
Vreemd, zie hem bij mij vanaf 3 graden of lager.
Wisselt die ook mee met de temperatuur of geeft die het maar 1x per key-cycle aan?
Stel dat de temperatuur schommelt tussen de 3 en de 3,5, schommelt het sneeuwvlokje dan ook mee? Of is het dat die het bepaalt bij het starten en daarna niet meer aan of uit zet? (Of misschien zit er een vertraging tussen ter voorkoming dat het lampje gaat toggelen).
In die laatste twee gevallen zou het kunnen dat je wegrijdt bij 4 graden zonder sneeuwvlokje en dat het onderweg 3 graden wordt, maar dat het vlokje niet aan gaat. Of dat je wegrijdt bij 3 graden met sneeuwvlokje en dat het onderweg 4 graden wordt, maar het vlokje niet uit gaat.
Misschien dat ik teveel nadenk hierover, maar ben toch benieuwd :P
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.