Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1
- Dit onderwerp bevat 4,350 reacties, 495 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 december 2016om 14:26 door Thunderstruck.
-
AuteurBerichten
-
26 november 2014 om 15:11 #17953417
Oké dan moet ik daar even naar kijken en hoe zit t met de trekhaak want heb al een paar uitlaten gezien die weer niet passen met trekhaak .
4 december 2014 om 11:23 #17953418Misschien ff een domme vraag, maar het slechte weer is er weer en het zout strooien… nu heb ik een opel astra h gtc.. en ik erger me dus dood aan het feit dat de originele sproeiers zo slecht werken.. nu lees ik dus wat over insignia sproeiers?
dus als ik naar de dealer ga en ik bestel de originele insignia sproeiers, dan moet dat probleem zijn opgelost toch? en dan bedoel ik, dat je raam gewoon beter beneveld word, die insignia sproeirs als je de parafan eraf haalt kwestie van slangetjes los en ze zijn er zo in te zetten denk ik???
4 december 2014 om 11:49 #17953419Ja
4 december 2014 om 12:43 #17953420@TheFist wrote:
Misschien ff een domme vraag, maar het slechte weer is er weer en het zout strooien… nu heb ik een opel astra h gtc.. en ik erger me dus dood aan het feit dat de originele sproeiers zo slecht werken.. nu lees ik dus wat over insignia sproeiers?
dus als ik naar de dealer ga en ik bestel de originele insignia sproeiers, dan moet dat probleem zijn opgelost toch? en dan bedoel ik, dat je raam gewoon beter beneveld word, die insignia sproeirs als je de parafan eraf haalt kwestie van slangetjes los en ze zijn er zo in te zetten denk ik???
Hell ja :P
goedkoopste en beste mod OOIT :P hahaha. Hebbumzellufook :D
4 december 2014 om 16:46 #17953421top ga ik morgen even langs de dealer! thanks!
4 december 2014 om 18:35 #17953422Even klein vraagje, mijn Astra G uit 2002 hoor ik als ik net wegrij met dit koude weer enorm “kraken” vooraan als ik over een heuvel rij. Gaandeweg tijdens de rit wordt dat minder. Nu is hij vandaag bij de garage geweest voor een pitje in het raam en heb gevraagd of ze ook naar het kraken wilden kijken. Maar hij heeft vannacht bij hun binnen gestaan en was dus “warm” waardoor het kraken niet aanwezig was.
Maar wat kan ik hieraan doen? Ik gok dat het iets met de stabilisatorrubbers ofzoiets te maken heeft? Wat kan ik daarmee doen?
Bedankt alvast!
4 december 2014 om 20:48 #17953423Zijn de rubbers die op het subframe zitten(waar je stabistang in draait) deze kan je los halen en invetten(wel rot werk) maar gaat met de tijd toch weer kraken heb er met mijn astra ook last van.
4 december 2014 om 21:11 #17953424Oke dank je! Ik zal vragen of manlief me ermee wil helpen, dan moet het lukken!
4 december 2014 om 22:14 #17953425Tijdens deze week winterwissel ook ff ingespoten met wst vet en tot op heden geen gekraak gehad:)
5 december 2014 om 07:05 #17953426Beste is loshalen (2 of 4 boutjes per kant dacht ik) en er gewoon lagervet tussen smeren, heb je er nooit meer last van. Vervelende is dat je er bijna niet bij komt om los te halen.
5 december 2014 om 11:09 #17953427Heb hier ook last van idd, na een paar bochten en drempels is het er weer uit.
Zet de eerste 5 minuten de radio wel iets harder ;), geen zin om met dit weer onder de auto te hangen :PTenzij iemand roept dat dit schadelijk is…..?
5 december 2014 om 11:42 #17953428Mijn Astra heeft het ook, de Vectra van mijn vader ook.
Paar jaar geleden bij mijn vader stabstang rubbers vervangen etc. Toen was het over. Een paar maanden later begon die weer te kraken. Toen heb ik me er maar neergelegd dat die auto’s gewoon kraken bij koud weer :P
Toen ik merkte dat de Astra ook kraakte had ik niet eens zin om er ook maar enige aandacht aan te besteden :P En inderdaad, na een paar drempels is het over, dus ik vind de hoeveelheid werk niet opwegen tegen wat het oplevert.
5 december 2014 om 17:40 #17953429Is niet schadelijk(alleen irritant)
Ik zal met de beurt eens kijken hoe je er het beste bij kan, makkelijkste is denk nog het subframe een stuk laten zakken.
6 december 2014 om 15:50 #17953430Blij te lezen dat ik niet de enige ben ;) maar ik hoor het graag hoe je er makkelijk bij kan.
6 december 2014 om 16:49 #17953431@ricksmits wrote:
Waarom zou een smallere band beter zijn?
Een bredere band betekent meer contact met de weg, dus meer grip… maar ook meer rolweerstand, dus meer slijtage en meer verbruik.
In de winter zou ik voor de veiligheid dus zeker geen smallere nemen. Gewoon de standaard maat aanhouden, 205/50 R16.
leg eens 225 brede banden op je fiets en red het eens door de sneeuw tot het einde van de straat…
meer contact met de weg is een regel die mbt grip niet altijd toepasbaar is.. bij grote hoeveelheden water moet een brede band dus ook veel meer door de groeven laten stromen voor het aan de zijkant de groeven verlaat.. een smalle band heeft daar minder last van en dus is de kans op aquaplaning veel kleiner met een smalle band,, mbt sneeuw idem dito zelfde verhaal, een smallere band ”snijd” makkerlijker door de sneeuw heen.[/quote]
Smallere band is een VEEL betere afvoer van water en sneeuw.
Daarom word geadviseerd een smallere band in de winter te kiezen.Ik vond de 175/65-14 ook prettiger en veiliger aanvoelen bij echt slecht weer.
Dan de 185/60-14 die ik nu om de Velgen heb liggen.Had ook meer tractie bij wegrijden.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
6 december 2014 om 22:02 #17953432Hoe krijg je een expansietankje(astra g en los van de auto) schoon? Er zit wat vettigs in en op de bodem een bezinksel dat ik er met water en afwas middel niet schoon krijg. Ik durf zonder advies ook geen grovere maatregelen te nemen uit angst het kunststof te verzwakken.
Vraag 2: wat is de functie van de ”compartimenten” in het expansievat?Vast bedankt voor jullie advies en reacties.
7 december 2014 om 18:29 #17953433Gewoon ff nieuwtje kopen, kost een tientje ofzo dacht ik. Issie weer mooi wit.
8 december 2014 om 19:03 #17953434Ik had de oplossing: wat rvs ringetjes met kokend water en soda en goed schudden, uiteraard gevolgd door goed doorspoelen.
Resultaat leek goed tot ik tijdens het schoonmaken een mogelijk zwakke plek ontdekte. Plastic was iets aan het barsten net zoals je wel eens bij koplampen ziet..
Dat waag ik er niet op bij zo’n essentieel onderdeel van de motor want als hij gaat kom ik er denk ik pas te laat achter(systeem komt natuurlijk op druk te staan.).
Mooie nieuwe witte dus:) beetje een domper maar heb de sensor in ieder geval voor wat ik er voor heb betaald..
Baas J, Weet jij zo waar? Fsrs en andere site’s zitten tond de 30.
Kleine vraag 3: hoe houd ik em zo mooi wit?9 december 2014 om 08:01 #17953435Ik dacht gewoon bij Brezan, maar kan met korting wezen, dat weet ik ff niet meer. Je hebt ‘m dan van het merk Febi dacht ik. Hij blijft mooi wit als je geen lekke koppaking krijgt en schone koelvloeistof gebruikt. Maar ouderdom en hitte/kou laat ‘m toch wel iets verkleuren altijd..
14 december 2014 om 18:06 #17953436Op het marktplaats gedeelte staat deze einddemper voor een Astra G Coupé te koop:
Ik rij zelf met een Astra G Hatchback Z18XE. Zijn deze einddempers er ook voor een hatchback met een Z18XE? De verkoper weet niet meer waar hij deze heeft gekocht..
14 december 2014 om 19:40 #17953437Moet je even kijken hoe de aansluiting is vanaf jou midden demper, je hebt ze met een schuif stuk, of met bout montage(zoals hierboven)
Als je die met bout montage hebt zou het moeten passen.
15 december 2014 om 08:13 #17953438Gewoon standaard demper toch? Te koop bij Brezan en andere auto toko’s. Let op dat een coupe demper niet op een hatchback past.
15 december 2014 om 10:37 #17953439@Baas J. wrote:
Gewoon standaard demper toch? Te koop bij Brezan en andere auto toko’s. Let op dat een coupe demper niet op een hatchback past.
Volgens mij is dit een standaard demper voor een Coupé. Hij past wel op een hatchback maar steekt dan te ver uit.
Standaard demper voor een G Z18XE hatchback:
Is toch wat anders als die ik hierboven linkte.
15 december 2014 om 10:38 #17953440kijk eens op http://www.porza.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;!
22 december 2014 om 14:41 #17953441weet iemand waar de rood omcirkelde stekkertjes voor zijn?
dit is namelijk een kabelboom van een Astra G, die in het interieur zit.
deze kabelboom was overal op voorbereid, maar had er teveel in lopen knippen, waardoor ik alles maar in mijn eigen kabelboom verwerk.
alleen nu wil ik weten waar de omcirkelde stekkers voor zijn, want die zitten (als ik het nog goed weet) niet in de mijne.zou het kunnen dat deze voor orgineel Alarm is?
de nummers zijn de stekker volgorde in het vak daarboven.
en dan is mijn vraag daarover:
heb de stekkertjes 20, 22, 23 en 24 hierin overgezet, omdat daar de stekkers van de BC op moeten (mijn auto daarop aan het voorbereiden.)
ook moest ik onderin ( diegene die precies niet omcirkeld is, in dat groepje van 5) erin zetten, dit was een rood-gele draad….. ;)en misschien iemand die eigenlijk alle kabels kan uitleggen, want ik zag dat er ook een paar anderen niet bezet zijn, maar waar zouden die dan voor moeten zijn?
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.