Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1
- Dit onderwerp bevat 4,350 reacties, 495 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 december 2016om 14:26 door Thunderstruck.
-
AuteurBerichten
-
27 oktober 2014 om 12:19 #17953367
X18xe1 heeft zelfde thermosstaat als de Z18XE
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
27 oktober 2014 om 17:18 #17953368@wim-v6 wrote:
X18xe1 heeft zelfde thermosstaat als de Z18XE
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Of het was de x18xel.
In ieder geval, zoals de man van winparts zei, past deze thermostaat niet in een z18xe:
http://www.winparts.nl/koelsysteem/thermostaat/c652/thermostaat–koelmiddel-th28592g1-gates/p183199.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Als je via je kenteken onderdelen zocht kreeg je bij de thermostaat bovenstaande en een complete te zien, echter had winparts de losse al meerdere keren terug gekregen bij een z18xe motor dat het niet pastte. Inmiddels hebben ze het aangepast en zie je alleen nog maar de complete thermostaat.
27 oktober 2014 om 17:42 #17953369X18xel??
C18XEL C18XE X18XE X20XEV X22XE Y22XE Z22XE delen dezelde thermosstaat in een huisje.De X18XE1 Z18XE Z18XEL delen eenzelfde thermosstaat.
Enige met een losse zijn de 8klepper smallblocks en echt oudere opels
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
27 oktober 2014 om 17:49 #17953370Wim roept niet zomaar iets ;), toch altijd nog respect voor je ongelofelijk uitgebreide kennis ;)
27 oktober 2014 om 19:22 #17953371@wim-v6 wrote:
X18xel??
C18XEL C18XE X18XE X20XEV X22XE Y22XE Z22XE delen dezelde thermosstaat in een huisje.De X18XE1 Z18XE Z18XEL delen eenzelfde thermosstaat.
Enige met een losse zijn de 8klepper smallblocks en echt oudere opels
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Dan zal het waarschijnlijk dat het geval zijn. De thermostaat van de link past in ieder geval niet op de z18xe
@dennisnmgn88 wrote:
Wim roept niet zomaar iets ;), toch altijd nog respect voor je ongelofelijk uitgebreide kennis ;)
Daar twijfel ik ook niet aan! Hij heeft enorme kennis over opels!!
28 oktober 2014 om 10:09 #17953372Als ik zaterdag de thermostaat wil vervangen, neem ik aan dat ik eerst al het koelvloeistof moet aftappen uit het systeem? Zit daar ergens een aftapplug voor? En als alles weer in elkaar zit, zit er ook ergens een ontluchting nippel als ik het systeem weer afvul met koelvloeistof?
Ik heb namelijk vorige week bij een Peugeot 106 GTi de thermostaat vervangen en we zochten ons wezenloos naar een aftapplug en een ontluchtingsnippel.
28 oktober 2014 om 11:30 #17953373Aftap aan de linkerkant-onder van je radiateur. Ontluchten doetie zelf.
28 oktober 2014 om 11:32 #17953374@Step-han wrote:
Als ik zaterdag de thermostaat wil vervangen, neem ik aan dat ik eerst al het koelvloeistof moet aftappen uit het systeem? Zit daar ergens een aftapplug voor? En als alles weer in elkaar zit, zit er ook ergens een ontluchting nippel als ik het systeem weer afvul met koelvloeistof?
Ik heb namelijk vorige week bij een Peugeot 106 GTi de thermostaat vervangen en we zochten ons wezenloos naar een aftapplug en een ontluchtingsnippel.
Ik zou persoonlijk gewoon de slang van het thermostaathuis lostrekken met een opvangbak eronder. Thermostaat zit vrij hoog, dus het meeste kan gewoon in het systeem blijven zitten.
Ontluchten gaat vanzelf.
28 oktober 2014 om 11:50 #17953375Een 106 heeft meen ik een ontluchtnippel op een koelvloeistofslang zitten achterop de motor
28 oktober 2014 om 17:05 #17953376@Ray2712 wrote:
Een 106 heeft meen ik een ontluchtnippel op een koelvloeistofslang zitten achterop de motor
Klopt! Maar als je het niet weet zoek je wel even :P
Ik wil sowieso even al het koelvloeistof vervangen zodat ik zeker weet dat dat goed zit. Geen idee wat de vorige eigenaar er mee gedaan heeft, nu weet ik straks dat ik zonder probleem tot -26 kan.
Ik laat het systeem leeglopen via de aftapplug nieuwe thermostaat erin + nieuw koelvloeistof.
Bedankt voor de info! :afro
28 oktober 2014 om 21:31 #17953377ik heb ook een kleine vraag:
de grote stekker van de kabelboom van het interieur, hoe krijg ik die los?
weet dat ik dat moet doen via de stekker van de kabelboom van de motor, maar welke dop of bit moet erop?ik heb het al een keer nodig gehad, maar ik ben het alweer kwijt.
dacht zelf aan een lange dunne dop 8, maar iemand die mij dit kan vertellen? :thumb1 november 2014 om 19:12 #17953378Ik hem vanmiddag mijn thermostaat vervangen! Binnen 30 min zat de nieuwe erin (incl. nieuw klemmetje halen bij de dealer).
Nu heb ik tijdens het rijden mijn auto gemonitoord via de ODB2 stekker. De temperatuur wat via de ODB2 stekker wordt weergegeven is, als hij eenmaal warm is, telkens rond de 89-90-91-92 graden. Lijkt me goed.
De meter in mijn tellerbak staat precies tussen de 80 en 90 graden (85 graden).
Zijn dit 2 verschillende sensoren of hoort dit gewoon zo?
2 november 2014 om 09:28 #17953379Meter wijkt wat af
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
2 november 2014 om 10:20 #17953380Volgens mij was het idd een dunne dop 8.. daarnaast zit de binnenstekker nog in het schutbord geklemd..
7 november 2014 om 08:17 #17953381@Ray2712 wrote:
Een 106 heeft meen ik een ontluchtnippel op een koelvloeistofslang zitten achterop de motor
Vrijwel alle franse Auto’s hebben een of meerdere ontluchtings nippels.
de 3.09-GTi16 (160pk) van mijn Broer heeft er 3 zelfs.
1 in de slang achterop de motor
1 in de slang naast de motor
1 in het thermosstaathuis
dacht ik zo.Nog leuker als dit blok in een 205 ligt, net wat krapper..
Willem
11 november 2014 om 18:06 #17953382hey een vraag over achterlichten. ik wil hella achterlichten plaatsen in een coupe. maar deze zijn enkel gemaakt voor hachback kan ik deze aan passen zijn deze kleiner of groter dan een coupe :wtf
11 november 2014 om 20:47 #17953383Even een snel vraagje… wat is het dichtstbijzijnde massapunt waar de min-pool van de dynamo het beste op aangesloten kan worden? Ik meet 57 Ohm tussen de min van de dynamo en de accu :S
11 november 2014 om 21:18 #17953384@astra kadett wrote:
hey een vraag over achterlichten. ik wil hella achterlichten plaatsen in een coupe. maar deze zijn enkel gemaakt voor hachback kan ik deze aan passen zijn deze kleiner of groter dan een coupe :wtf
Gaat niet passen.
15 november 2014 om 12:01 #17953385Vraagje weer van mijn kant;
Ik heb momenteel mijn 16” sport edition 2 met bandenmaat 205/50 R16 zomerbanden. Nu wil ik hier winterbanden op leggen. Van horen zeggen heb ik gehoord dat een smallere band in de winter beter is. Wat is de beste bandenmaat voor een astra g op 16”? (winterband)
15 november 2014 om 13:45 #17953386Ik zie 1 slecht / verbrand soldeerpunt zitten in de edu van mijn y17dt.
Is dit nog te repareren?15 november 2014 om 15:58 #17953387Gebeurd niet zomaar, componentje te heet geworden. Ik zou component vervangen en weer goed solderen. Wat zit daar eigenlijk?
15 november 2014 om 16:08 #17953388Dat weet ik niet :) ik zocht naar slechte losse solderingen op het printje. Bekend probleem, zooals ik veel heb gelezen op het forum. Dit was de enige die ik zag.
15 november 2014 om 16:28 #17953389Je kan het sowieso wel solderen. Even de baantjes eromheen kaal maken, beetje S-39 erop en solderen.
15 november 2014 om 20:17 #17953390weet iemand waar je een sd kaart europe of duitsland kan kopen voor een navi600 ?
15 november 2014 om 21:31 #17953391Jongens heeft hier miss iemand een nieuwe versie vzn de opcom software heb een astra j van 2013 hier staan en kan er niks mee blijkbaar
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.