Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1

Forumindex Forums Modellen Astra Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1

25 berichten aan het bekijken - 3,751 tot 3,775 (van in totaal 4,351)
  • Auteur
    Berichten
  • #17953317
    Step-han
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 September 2010

      @BadBert wrote:

      @Step-han wrote:

      Vraagje weer van mijn kant.

      Heb een xenon 6000k set hier van iemand van het forum over genomen. Had hiervoor xenon look lampen die nu is het grootlicht zitten samen met 6000k stadslichten. Alles mooi wit dus. Alleen zit er in mijn mistlicht nog standaard halogeen h3.

      Nu wil ik deze led h3 aanschaffen: http://www.immers.info/Webwinkel-Product-61746945/2x-H3-10-5630smd-met-lens-410-lumen-Wit.html” onclick=”window.open(this.href);return false;.

      Nu weet ik dat LED altijd minder licht zal geven als halogeen, maar hierbij gaat het mij alleen maar om de looks.

      Nu staat erbij dat je bij sommige auto’s een resistor nodig hebt. Is dat bij mijn astra g sport editon z18xe uit 2002 ook het geval? Ik heb ooit eens gehoord dat het mistlicht niet doorgemeten wordt en je dus geen melding krijgt op je BC als deze kapot is of niet genoeg stroom afneemt.

      Alvast bedankt!

      zoals ook een paar posts terug gemeld (gaat namelijk ook op voor de astra g):
      Let wel op dat je met LED in je mistlampen, je de functie als mistlampen kunt vergeten. Dit geeft 1) niet genoeg licht, en 2) geen goed lichtbeeld om die functie te hebben. Ben zelf ook met leds bezig geweest, en uiteindelijk een ultra goedkoop setje h3 xenon (6000k, net als mijn dimlicht) er in gestopt! (let op: mijn mistlampen zitten NIET op canbus)

      zoals deze:
      http://www.ebay.nl/itm/35W-Xenon-HID-conversion-Headlight-Kit-H1-H3-H4-H7-H13-9005-9006-4300K-10000K-LB-/121434718213?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&var=&hash=item1c4612c005″ onclick=”window.open(this.href);return false;
      35w, h3, 6000k

      foto hoe het er uit ziet, paar posts terug lezen ;) is wel zonder dimlicht aan….

      bij led KUN je een weerstand nodig hebben, maar meestal is dit alleen bij auto’s waar de lampen op canbus zitten.
      Simpel te controleren: trek een lampje uit je mistlamp, en kijk of je een melding krijgt van je BC, zo niet: dan heb je zo’n weerstand waarschijnlijk niet nodig, en dan heb je ook geen xenon setje nodig met canbus! Anders moet je een IETS duurder setje xenon hebben, met canbus ballasten of warning cancelers.

      Met xenon zijn de lampen ook nog als mistlamp te gebruiken, geven genoeg licht, en lichtbeeld is prima (iig bij mij dan ;) )

      Ben toch voor LED gegaan ipv xenon, zie hier het resultaat. Lichtopbrengst is 200 lumen minder als bij een halogeen H3 lampje.

      Ik ben tevreden :)

      #17953318
      vhPEE
        Lid sinds:
        1 December 2006

        Hallo allemaal

        iemand toevallig een link waar je een VOLLEDIG instructie boekje kan downloaden in pdf vorm en in het nederlands van een 2010 astra h gtc 1.4 edition 111

        thx guys :wors :wors

        Grtzzz :afro

        #17953319
        SardoniS
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 October 2006

          Graag had ik een paar vraagjes opgelost gezien over onze nieuwe Astra.
          De adaptive forward lightning , moet dat op een specifieke manier geactiveerd worden , of werkt dat gewoon als de lichtknop op “auto” staat ?
          De grootlicht assistentie krijg ik met de beste wil van de wereld niet aan het werken , je moet deze toch activeren dmv de hendel van het grootlicht/richtingaanwijzer ?
          Dan nog een vraagje over het sportchassis , waarin verschilt dit van een ander en hoe kan je dat herkennen ?
          Alvast bedankt .

          #17953320
          BadBert
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 December 2008

            @step-han: toch duidelijk een boel minder licht hoor, lichtbeeld zal ook wel anders zijn (was bij mijn twintop iig wel met LED)

            #17953321
            Step-han
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 September 2010

              @BadBert wrote:

              @step-han: toch duidelijk een boel minder licht hoor, lichtbeeld zal ook wel anders zijn (was bij mijn twintop iig wel met LED)

              Het is inderdaad wat minder, had hiervoor bij mijn vorige astra g ook led in mistlicht maar deze is beduidend beter. Valt me niet tegen dit.

              #17953322
              michield
                Lid sinds:
                29 April 2013

                Heey guys,

                weer een “kleine vraag” vanuit mijn kant.

                Zoals sommige van jullie misschien wel weten ben ik bezig met mijn Astra G project en nu ben ik mij aan het orienteren voor nieuwe koplampen icm xenon voor een betere lichtopbrengst.

                Nu wil ik graag het volgende beeld creëren:


                Plaatjes geleend van thereaper van dit forum.

                Nu begrijp ik dat ik hiervoor het volgende nodig heb:
                Depo projector lampen plug&play –> http://www.ebay.de/itm/Opel-Astra-G-97-04-XENON-SCHEINWERFER-D2S-H7-PAAR-/360748232254?#ht_1878wt_1363 is dit wat ik zoek? nee, blijkt met een multistekker te zijn, iemand een met plug and play systeem?
                Xenon 6000K kit –> welke kit raden jullie aan? Budget rond de 50-70 euro?

                Het laten afstellen van de lampen door de garage, hoeveel kost dit ongeveer normaal gesproken?

                Nu zijn hier verschikkelijk veel topics over terug te vinden…..
                Kortom een hoop bomen waardoor het bos moeilijk te waarnemen valt. :hmmz

                #17953323
                Maurice89
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 October 2009

                  Gewoon die depo koplampen kopen en die 6k heb ik er nu zelf ook in zitten, en mijn mening is als je koplampen nu goed afgesteld staan sta bijv. redelijk dicht tegen een muur of wat dan ook en markeer de hoogte van je lichtbeeld bouw alles om en stel de xenon precies op de zelfde hoogte af. Dan moet alles wel goed gaan.

                  #17953324
                  Maurice89
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 October 2009

                    Wat zijn trouwens de speaker maten van een astra g station kwa deuren? Deze vraag zal al wel vaak voor bij gekomen zijn :oops:
                    En in de achter deur is alleen maar een speaker want tweeter zat er bij me vorige g ook niet.

                    #17953325
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Voordeur 16,5cm (moet wel in een Speaker ring (let op, veel speakerringen kunnen alleen 13cm hebben, ik knip altijd de originele speaker uit de ring, en plaats daar de andere speaker in.
                      Achterdeur 13cm.

                      Tweeters achter is afhankelijk van je Originele Audio systeem

                      De meeste Vectra’s B hebben deze ook niet.
                      Maar mijn B2 caravan CDX heeft het 10 speaker systeem standaard geleverd gekregen:
                      De speakers zelf zijn van een Beter materiaal als de normale speakers, en je hebt meer speakers:

                      Voordeur:
                      – 16,5cm Kunstof (ipv Karton) (Bass)
                      – 10cm Kunstof (Mid)
                      – Tweeter bovenaan (High)

                      Achterdeur:
                      – 13CM Kunstof (ipv Karton)
                      – Tweeter bovenaan.

                      Willem

                      #17953326
                      Step-han
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        27 September 2010

                        Vraagje weer van mijn kant.

                        Ik heb momenteel een Opel Astra z18xe sport edition 2 en ik wilde deze uitvoering voor het onderstel en de 16″ velgen. Nu ik de auto heb vind ik de 16″ toch te klein (had hiervoor 17″ op een G). Nu is mijn vraag, passen de OPC 2 velgen van een Astra G of Zafira A onder mijn auto?

                        De meeste OPC2 velgen die ik vind hebben 225/45 R17 als bandmaat. Kan dit onder een G? Of komt die dan onder een Zafira weg?

                        Heb nu (uit mijn hoofd) 205/50 R16 sport editon 2 velgen

                        Alvast bedankt,
                        Step-han

                        Edit:
                        Ik heb even onderzoek gedaan:

                        Astra G OPC 2 banden maat:
                        215/40 R17

                        Zafira A OPC banden mat:
                        225/45 R17

                        Nu is mijn vraag, omdat er z.g.a.n banden op de OPC velgen liggen die ik op het oog heb, past 225/45 R17 op een Astra G?

                        #17953327
                        michield
                          Lid sinds:
                          29 April 2013

                          @step-han:

                          Ik zag op het ATC forum dat je nieuwe koplampen en xenon had geïnstalleerd in je Astra.

                          Is dit voor een leek goed te doen?

                          – Overzetten van de stelmotoren
                          – Plaatsen nieuwe lampen
                          – Xenon installeren

                          #17953328
                          Opeltje17
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            18 January 2012

                            Ja is makkelijk zelf te doen, bumper eraf, koplampen eruit alle stekkers los.

                            Stelmotoren demonteren(kwart slag draaien en eruit trekken) xenon monteren gat maken in afdek dop draden doorvoeren en aansluiten op je originele dimlicht stekker(wel op plus en min letten).

                            Stelmotor er weer in klikken(binnen werk even vast houden) en weer kwart slag vast draaien, en alles weer monteren, en een goede plek zoeken voor de balast en starten voor de xenon.

                            #17953329
                            jannick1990
                              Lid sinds:
                              22 June 2014

                              @ Stephan,

                              de band is ongeveer 3cm hoger, dus komt 1,5cm hoger in de wielkast en is 1cm breder. Dit is nog net te doen tenzij de auto verlaagd is. Ik heb zelf 215/35/18, de totale hoogte hiervan is 2,5 cm lager maar auto is wel verlaagd, houdt dus in netjes met 40 over de drempels

                              #17953330
                              Step-han
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                27 September 2010

                                @michield wrote:

                                @step-han:

                                Ik zag op het ATC forum dat je nieuwe koplampen en xenon had geïnstalleerd in je Astra.

                                Is dit voor een leek goed te doen?

                                – Overzetten van de stelmotoren
                                – Plaatsen nieuwe lampen
                                – Xenon installeren

                                Ja dit is prima zelf te doen zoals hierboven wordt beschreven. Hou er alleen rekening mee dat als je een boardcomputer hebt die ook check of je dimlicht het nog doet de xenon hier storing in kan geven. Ik heb zelf een aparte kabelboom van Baas J. overgenomen waarbij de xenon lampen rechtstreeks gevoed worden via de accu en dat de lampen alleen geschakeld worden op de originele stekkers.

                                Dit is wat Baas J. erover zei:
                                “Als je een MID hebt is het zeker NIET plug and play, wat veel fabrikanten ook beweren. Je krijgt meteen de melding “dimlicht” op je scherm te zien. Ook krijg je als je je licht aanzet een “blackout” van je scherm omdat de lampen teveel stroom trekken, kan nooit goed voor je boordcomp wezen.

                                Om dat alles te voorkomen moet je een ontstoringsset met relais plaatsen, dan werkt alles perfect. Geen blackouts en geen melding op je MID.”

                                @jannick1990 wrote:

                                @ Stephan,

                                de band is ongeveer 3cm hoger, dus komt 1,5cm hoger in de wielkast en is 1cm breder. Dit is nog net te doen tenzij de auto verlaagd is. Ik heb zelf 215/35/18, de totale hoogte hiervan is 2,5 cm lager maar auto is wel verlaagd, houdt dus in netjes met 40 over de drempels

                                Ik had ook al wel verwacht dat dit zou passen maar wou even 100% zekerheid totdat ik overga tot het kopen van de velgen. De auto is niet verlaagd maar heeft wel het sport edition 2 onderstel wat standaard 2cm lager ligt als een standaard Astra.

                                #17953331
                                Opeltje17
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  18 January 2012

                                  Ik heb ook xenon in m’n depo units en een MID met BC,maar geen last van dimlicht melding, en geen warning cancelllers erop zitten.

                                  #17953332
                                  pkamphorst
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    4 February 2013

                                    Hoi,
                                    even een vraagje is de lege iso stekker voor stuurbediening of of mis ik dan een paar pinnetjes
                                    zit wel een stuur in met de knoppen maar die hebben nog nooit gewerkt of gebrand.

                                    groeten,
                                    paul

                                    #17953333
                                    okkie-001
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      11 June 2009

                                      ik heb ook even een vraagje

                                      ik heb net bij carglass een afspraak gemaakt voor een nieuw voorraam met raamband :)
                                      alleen kon de man de kleur van de band niet vertellen.

                                      kunnen jullie dat wel ?

                                      auto :astra g mei 1999

                                      michel

                                      #17953334
                                      Opeltje17
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        18 January 2012

                                        @pkamphorst wrote:

                                        Hoi,
                                        even een vraagje is de lege iso stekker voor stuurbediening of of mis ik dan een paar pinnetjes
                                        zit wel een stuur in met de knoppen maar die hebben nog nooit gewerkt of gebrand.

                                        groeten,
                                        paul

                                        Lege stekker is voor je scherm, stuurwiel bediening heb je per merk radio een kastje voor nodig, die tussen de ISO stekker gaat.

                                        #17953335
                                        pkamphorst
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          4 February 2013

                                          @Opeltje17 wrote:

                                          @pkamphorst wrote:

                                          Hoi,
                                          even een vraagje is de lege iso stekker voor stuurbediening of of mis ik dan een paar pinnetjes
                                          zit wel een stuur in met de knoppen maar die hebben nog nooit gewerkt of gebrand.

                                          groeten,
                                          paul

                                          Lege stekker is voor je scherm, stuurwiel bediening heb je per merk radio een kastje voor nodig, die tussen de ISO stekker gaat.

                                          A oke thanks dus als ik het goed begrijp zit er geen stuurbediening in deze astra. Zal het stuur wel verwisseld zijn een keer,wand die iso stekker zit er niet in

                                          #17953336
                                          Opeltje17
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            18 January 2012

                                            Dat kan ik zo niet zeggen, de signalen van de stuurwielbediening gaan via de stekkers die nu aangesloten zitten, maar omdat er nu geen bedieningskastje tussen zit zal het niet werken.

                                            #17953337
                                            steefkim
                                              Lid sinds:
                                              16 July 2010

                                              Kan iemand mijn helpen? Zou graag me astra station verlagen en heb veel dingen gelezen op het forum waardoor het eigenlijk nog onduidelijker is geworden. Meer dan 4cm op de vooras verlagen zou mogelijk zijn zonder de koppelstangen te vervangen voor kortere ( zo rij bleu dragon al ik me niet vergis) maar andere krijgen weer wel last van aanlopende dingen. Is dit alleen mogelijk bij een 3 deurs of ook bij de station? En als ik ze vervang kan dat dan met de standaard koppelstangen van een corsa c? Want begreep dat die al korter zijn dan van een astra. Alvast bedankt voor jullie reactie en als je nog iets heb liggen…

                                              #17953338
                                              Vectra V6 CD
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                3 May 2013

                                                Ik ben van plan om een lederen interieur in mijn Astra G station te bouwen met verwarmde voorstoelen en heb alvast even gekeken welke kabels er onder het kapje onder de asbak zijn weggewerkt. En kwam de volgende tegen:

                                                Kan iemand mij vertellen welke stekker voor wat is?

                                                Groetjes Benjamin

                                                #17953339
                                                Juffer1
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  26 July 2006

                                                  die groene zijn voor de stoelverwarming en die zwarte voor een knop waarmee je de TC kan uitschakelen.

                                                  Is de stekker die uit de vloer komt ook voorbereid ?

                                                  #17953340
                                                  kadettsr
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    23 March 2006

                                                    Beste Astra-rijders,

                                                    Ik heb afgelopen week een Astra G Coupe Bertone gekocht 1.8 16v in caprice yellow bouwjaar 05-2001
                                                    Nu zit er een groot open luchtfilter op een niet zo gunstige plek.
                                                    Kan dit kwaad?

                                                    Van welke types astra kan ik een luchtfilterhuis pakken of kan dit ook van een vectra 1.8 16v?

                                                    zie foto:

                                                    #17953341
                                                    Vectra V6 CD
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      3 May 2013

                                                      @Juffer1 wrote:

                                                      die groene zijn voor de stoelverwarming en die zwarte voor een knop waarmee je de TC kan uitschakelen.

                                                      Is de stekker die uit de vloer komt ook voorbereid ?

                                                      Heb die nog niet bekeken, zal ik morgenmiddag eens een blik op werpen. In ieder geval bedankt.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 3,751 tot 3,775 (van in totaal 4,351)
                                                    • Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.