Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1

Forumindex Forums Modellen Astra Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1

25 berichten aan het bekijken - 3,426 tot 3,450 (van in totaal 4,351)
  • Auteur
    Berichten
  • #17952992
    nova1.6
      Lid sinds:
      14 December 2012

      @Opeltje17 wrote:

      Zitten onder met 5 druk pennetjes vast en achter met één druk pennetje deze moet je door duwen(moet je dus ook nieuwe voor hebben)

      Dan zit ie voor nog aan de auto geklikt met een drukkertje daar iets aan trekken, en dan kan je hem er afschuiven.

      Zijn die drukkers online te koop? Weet je wat de prijs is van zo’n drukker bij de dealer?

      #17952993
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Paar euro niet duur, heb ze zelf laatst nog gehaald.

        Zoek anders even op google op de engelse fora staat veel over het demonteren van de skirts(plaatsjes zijn altijd makkelijker)

        #17952994
        Firezi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 May 2011

          Een of andere baviaan heeft ‘t logo Opel er af getrokken van mn kofferbakklep.

          Nu zitten er nog soort van lijmresten op of weet ik veel wat t is, iemand een idee hoe ik dit netjes weg kan werken?

          De vorige eigenaar heeft de letters Astra er al af gehaald, maar heeft dit onfatsoenlijk gedaan en er zijn hele vegen te zien (lak is aangetast)

          #17952995
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Spiritus gebruiken en zachtjes wrijven, dan vliegt het eraf…

            #17952996
            nova1.6
              Lid sinds:
              14 December 2012

              Het ergste met de nagel en de rest met nagellak remover.

              #17952997
              Step-han
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 September 2010

                Weer een klein vraagje van mijn kant.

                Na 4 jaar gereden te hebben in mijn trouwe Astra G 1.6 8v 3 deurs ben ik opzoek gegaan naar een andere auto. Op mijn huidige auto zit totaal geen luxe en aangezien ik meer kilometers maak voor mijn werk (elke dag 40) wil ik het wat comfortabeler hebben.

                Mijn eisen waren een G tussen de 2002 en 2004, sport edition 2, airco, cruise control, mistlampen, originele opel velgen en met een 1.6 16v of een 1.8 16v.

                Nu zijn mijn ogen gevallen op volgend exemplaar:
                http://occasions.autolemo.nl/Opel/Astra/1.6-16v-sport-edition–1765617/1840/1/2/details.aspx?zoek=&mrkid=60&mrk=Opel&so=gallerij” onclick=”window.open(this.href);return false;

                Ik heb vrijdag een afspraak bij dit bedrijf. Kent iemand dit bedrijf? Kent iemand deze auto? Hij is van de eerste eigenaar dus ik zou dan de tweede worden. Distributie/waterpomp is bij 120.xxx vervangen. Moet ik bij dit blok/uitvoering nog op speciale dingen letten?

                Alvast bedankt,
                Step-han

                #17952998
                Astra_R
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 September 2011

                  Heb eens gelezen dat de 1.8 in praktijk bij een zelfde rijstijl zuiniger is dan de 1.6 16v. Verder moet je volgens mij bij dit blok de distributie om de 60k km of 4 jaar vervangen(dat je het optijd doet mocht dit je auto worden) verder kan de egr klep een puntje zijn/ worden. Dit is verder niet erg als je er op voorbereid bent..

                  Vraag van mijn kant:
                  Ik merk op dat mijn km verlichting en dimlicht best vaak dimmen of feller worden. Niet alleen bij stationair tijdens het rijden..
                  Is dat normaal of de voorbode van een storing in het 1 of ander?

                  Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

                  #17952999
                  gose91
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    13 November 2013

                    @Astra_R wrote:

                    Heb eens gelezen dat de 1.8 in praktijk bij een zelfde rijstijl zuiniger is dan de 1.6 16v. Verder moet je volgens mij bij dit blok de distributie om de 60k km of 4 jaar vervangen(dat je het optijd doet mocht dit je auto worden) verder kan de egr klep een puntje zijn/ worden. Dit is verder niet erg als je er op voorbereid bent..

                    Vraag van mijn kant:
                    Ik merk op dat mijn km verlichting en dimlicht best vaak dimmen of feller worden. Niet alleen bij stationair tijdens het rijden..
                    Is dat normaal of de voorbode van een storing in het 1 of ander?

                    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

                    De dynamo of accu die een grote stroomvreter niet bij kan benen? Bij modellen met elektrohydraulische stuurbekrachtiging kan een klein beetje sturen al voor een flinke dip zorgen. Maar dat is vooral tijdens langzaam rijden wat ik gemerkt heb.

                    #17953000
                    marijnopel
                      Lid sinds:
                      1 April 2014

                      ik wil mijn auto te koop zetten.
                      wat is een astra 1.2 16v 75 pk met 107000km uit 2001 waard?
                      weten jullie dat toevallig een beetje?

                      #17953001
                      Opeltje17
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 January 2012

                        @Step-han wrote:

                        Weer een klein vraagje van mijn kant.

                        Na 4 jaar gereden te hebben in mijn trouwe Astra G 1.6 8v 3 deurs ben ik opzoek gegaan naar een andere auto. Op mijn huidige auto zit totaal geen luxe en aangezien ik meer kilometers maak voor mijn werk (elke dag 40) wil ik het wat comfortabeler hebben.

                        Mijn eisen waren een G tussen de 2002 en 2004, sport edition 2, airco, cruise control, mistlampen, originele opel velgen en met een 1.6 16v of een 1.8 16v.

                        Nu zijn mijn ogen gevallen op volgend exemplaar:
                        http://occasions.autolemo.nl/Opel/Astra/1.6-16v-sport-edition–1765617/1840/1/2/details.aspx?zoek=&mrkid=60&mrk=Opel&so=gallerij” onclick=”window.open(this.href);return false;

                        Ik heb vrijdag een afspraak bij dit bedrijf. Kent iemand dit bedrijf? Kent iemand deze auto? Hij is van de eerste eigenaar dus ik zou dan de tweede worden. Distributie/waterpomp is bij 120.xxx vervangen. Moet ik bij dit blok/uitvoering nog op speciale dingen letten?

                        Alvast bedankt,
                        Step-han

                        @Astra_R wrote:

                        Heb eens gelezen dat de 1.8 in praktijk bij een zelfde rijstijl zuiniger is dan de 1.6 16v. Verder moet je volgens mij bij dit blok de distributie om de 60k km of 4 jaar vervangen(dat je het optijd doet mocht dit je auto worden) verder kan de egr klep een puntje zijn/ worden. Dit is verder niet erg als je

                        Na 2002 is de interval 90K of 6 jaar voor de Z16XE en Z18XE.

                        EGR klep kan idd een dingetje zijn, willen ook wel olie gebruiken kijk even in de uitlaat of ie echt vies zwart is dat duid meestal op olie verbruik.

                        #17953002
                        Firezi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          13 May 2011

                          @marijnopel wrote:

                          ik wil mijn auto te koop zetten.
                          wat is een astra 1.2 16v 75 pk met 107000km uit 2001 waard?
                          weten jullie dat toevallig een beetje?

                          Dat is moeilijk te zeggen.
                          Zijn de onderhoudsboekjes compleet, is onlangs de distributieset vervangen, wat is de staat van de banden, welke opties heeft je auto, wat is de staat van het exterieur? Welke uitvoering betreft het? (sport, diamond, comfort, etc)

                          #17953003
                          Opeltje17
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            18 January 2012

                            @Firezi wrote:

                            @marijnopel wrote:

                            ik wil mijn auto te koop zetten.
                            wat is een astra 1.2 16v 75 pk met 107000km uit 2001 waard?
                            weten jullie dat toevallig een beetje?

                            Dat is moeilijk te zeggen.
                            Zijn de onderhoudsboekjes compleet, is onlangs de distributieset vervangen, wat is de staat van de banden, welke opties heeft je auto, wat is de staat van het exterieur? Welke uitvoering betreft het? (sport, diamond, comfort, etc)

                            Is een distributie ketting ;)

                            #17953004
                            marijnopel
                              Lid sinds:
                              1 April 2014

                              jaa klopt is een distributie ketting. de auto ziet er nog goed uit en is niks mis mee. nieuwe apk en boekjes en orginele sleutels met afstandsbediening zijn aanwezig. het is een cc model geeft die aan op internet.
                              bedankt voor de reacties

                              #17953005
                              Step-han
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                27 September 2010

                                @Opeltje17 wrote:

                                @Step-han wrote:

                                Weer een klein vraagje van mijn kant.

                                Na 4 jaar gereden te hebben in mijn trouwe Astra G 1.6 8v 3 deurs ben ik opzoek gegaan naar een andere auto. Op mijn huidige auto zit totaal geen luxe en aangezien ik meer kilometers maak voor mijn werk (elke dag 40) wil ik het wat comfortabeler hebben.

                                Mijn eisen waren een G tussen de 2002 en 2004, sport edition 2, airco, cruise control, mistlampen, originele opel velgen en met een 1.6 16v of een 1.8 16v.

                                Nu zijn mijn ogen gevallen op volgend exemplaar:
                                http://occasions.autolemo.nl/Opel/Astra/1.6-16v-sport-edition–1765617/1840/1/2/details.aspx?zoek=&mrkid=60&mrk=Opel&so=gallerij” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                Ik heb vrijdag een afspraak bij dit bedrijf. Kent iemand dit bedrijf? Kent iemand deze auto? Hij is van de eerste eigenaar dus ik zou dan de tweede worden. Distributie/waterpomp is bij 120.xxx vervangen. Moet ik bij dit blok/uitvoering nog op speciale dingen letten?

                                Alvast bedankt,
                                Step-han

                                @Astra_R wrote:

                                Heb eens gelezen dat de 1.8 in praktijk bij een zelfde rijstijl zuiniger is dan de 1.6 16v. Verder moet je volgens mij bij dit blok de distributie om de 60k km of 4 jaar vervangen(dat je het optijd doet mocht dit je auto worden) verder kan de egr klep een puntje zijn/ worden. Dit is verder niet erg als je

                                Na 2002 is de interval 90K of 6 jaar voor de Z16XE en Z18XE.

                                EGR klep kan idd een dingetje zijn, willen ook wel olie gebruiken kijk even in de uitlaat of ie echt vies zwart is dat duid meestal op olie verbruik.

                                Het is inderdaad een Z16XE. Moet ik bij deze motor nog op speciale punten controleren? Enige wat ik vind op internet is dat deze blokken soms nogal een slok olie lusten.

                                #17953006
                                Firezi
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  13 May 2011

                                  Klopt, ik heb ook een z1.6xe, verbruikt overdreven veel (iets meer dan 1 liter per 1000)

                                  Let goed op of het blok zweet, en let goed op dat er geen witblauwige rook uit de uitlaat komt wanneer je weg rijdt. Vooral dat laatste komt redelijk vaak voor. (kan zowel bij een koude als warme motor voorkomen)

                                  #17953007
                                  Astra_R
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    26 September 2011

                                    Ff goed opletten idd.. mijn z16xe verbruikt bij de klepsteelrubbers.. 1 liter op 2k tot 3k volgens de vod is het onderblok met 140.000 nog in goede staat(geen carterdruk) denk dat de historie en of je de auto ziet walmen het belangrijkste blijven.. altijd netjes beurtjes gehad? Mocht je de auto in bezit krijgen, dan ff de gasklep ventlatie modificatie ff uitvoeren.. de carter ventilatie zat bij mij al met 100.000 dicht..

                                    Wat betreft mijn vraagje:
                                    Is de dynamo te controleren? Accu is net nieuw(varta)
                                    Bij manoeuvreren is wat dimmen van de verlichting volgens mij wel normaal maar bij mij gebeurt het ook echt tijdens het rijden op bijv. 50km/h

                                    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

                                    #17953008
                                    Firezi
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      13 May 2011

                                      Dynamo is nagenoeg niet te controleren. Je kan enkel de accuspanning meten.

                                      #17953009
                                      Step-han
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        27 September 2010

                                        @Astra_R wrote:

                                        Ff goed opletten idd.. mijn z16xe verbruikt bij de klepsteelrubbers.. 1 liter op 2k tot 3k volgens de vod is het onderblok met 140.000 nog in goede staat(geen carterdruk) denk dat de historie en of je de auto ziet walmen het belangrijkste blijven.. altijd netjes beurtjes gehad? Mocht je de auto in bezit krijgen, dan ff de gasklep ventlatie modificatie ff uitvoeren.. de carter ventilatie zat bij mij al met 100.000 dicht..

                                        Wat betreft mijn vraagje:
                                        Is de dynamo te controleren? Accu is net nieuw(varta)
                                        Bij manoeuvreren is wat dimmen van de verlichting volgens mij wel normaal maar bij mij gebeurt het ook echt tijdens het rijden op bijv. 50km/h

                                        Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

                                        Als ik de Astra in mijn bezit ga krijgen dan ben ik de 2de eigenaar. Volledige onderhoud historie is bekend. Wat ik begrepen heb via de mail is dat distri/waterpomp rond de 120.xxx is gebeurd en onlangs nog een grote beurt gehad. Ik ga extra letten op het roken/zwarte uitlaat i.v.m. olie verbruik.

                                        Waar vind ik die gasklep ventilatie modificatie? En wat van zin heeft dan?

                                        #17953010
                                        Astra_R
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          26 September 2011

                                          Dat zorgt dat de carterventilatie naar behoren werkt. Onder de klep zit een gaatje dat de carterdampen af zuigt dat snel verstopt raakt die je vrij maakt en op kunt boren tot 2 mm.. verder maak je de klep schoon..
                                          Zijn wel plaatjes bij te vinden op dit forum..

                                          Rij nu zo 30 duizend km rond en het werkt nogsteeds goed

                                          Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

                                          #17953011
                                          Step-han
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            27 September 2010

                                            @Astra_R wrote:

                                            Dat zorgt dat de carterventilatie naar behoren werkt. Onder de klep zit een gaatje dat de carterdampen af zuigt dat snel verstopt raakt die je vrij maakt en op kunt boren tot 2 mm.. verder maak je de klep schoon..
                                            Zijn wel plaatjes bij te vinden op dit forum..

                                            Rij nu zo 30 duizend km rond en het werkt nogsteeds goed

                                            Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

                                            Ik had er ook opgezocht maar kon het zo snel niet vinden, heb je een linkje?

                                            #17953012
                                            Opeltje17
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              18 January 2012

                                              @Step-han wrote:

                                              @Astra_R wrote:

                                              Dat zorgt dat de carterventilatie naar behoren werkt. Onder de klep zit een gaatje dat de carterdampen af zuigt dat snel verstopt raakt die je vrij maakt en op kunt boren tot 2 mm.. verder maak je de klep schoon..
                                              Zijn wel plaatjes bij te vinden op dit forum..

                                              Rij nu zo 30 duizend km rond en het werkt nogsteeds goed

                                              Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

                                              Ik had er ook opgezocht maar kon het zo snel niet vinden, heb je een linkje?

                                              viewtopic.php?f=150&t=157603

                                              Hier een voorbeeldje is wel van een andere motor maar wel hetzelfde pijpje gewoon met een 2mm boor erdoor heen en verder goed schoonmaken, voet pakking zou ik ook vervangen.

                                              Dat gedeelte van de stappenmotor reinigen moet je vergeten dat is niet van toepassing op een Z16XE

                                              #17953013
                                              Jeroenb_astraj
                                                Lid sinds:
                                                30 April 2014

                                                Wat geeft het “driver information display” (achter het stuur) bij een astra J met parkeer sensoren voor en achter weer wanneer je achteruit rijdt?? Wie o wie geeft mij antwoord…

                                                #17953014
                                                Pinokio
                                                  Lid sinds:
                                                  16 December 2013

                                                  Hoi,

                                                  Inmiddels zijn de nieuwe onderdelen voor mijn middenconsole binnengekomen. Nu in net zwart, want dat gun metal grey is echt een ramp. Dan maar een iets neutralere look, maar beter dan dat zwaar beschadigde. Het enige wat ik niet kan vinden is het opbergvakje met de 2 uitsparingen voor mijn raam- en dakbediening. Iemand?

                                                  (Ik heb er een papiertje ingelegd)

                                                  Navigatie nog steeds niet opgelost, maar dat kijken ze gelijk na als ze de console omwisselen. Ik kan er met mijn verstand niet bij waarom mijn gps aangeeft dat ik in noord Duitsland zit.

                                                  Maar goed. Iemand een idee voor het opbergvakje?

                                                  Gr. Renate

                                                  #17953015
                                                  cano666
                                                    Lid sinds:
                                                    28 September 2012

                                                    mijn z22se stottert heeeel lichtjes in 2e versnelling met optrekken egr is niet dicht maar wel egr cheater verder is alles standaard iemand een idee waarom dit zo is? iets met de egr te maken??

                                                    #17953016
                                                    nova1.6
                                                      Lid sinds:
                                                      14 December 2012

                                                      Hallo,
                                                      Ik heb een klein roest plekje zitten onder het koelvloeistof reservoir van m’n Astra G 2.0 16V en deze wil ik goed bijwerken maar nu zit dat reservoir natuurlijk in de weg…
                                                      Volgens mij kan ik de 2 dunne slangen zo loskoppelen zonder probleem en dan het reservoir opzij leggen met enkel de dikke onderste slang er nog aan of kan dat niet?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 3,426 tot 3,450 (van in totaal 4,351)
                                                    • Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.