Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1
- Dit onderwerp bevat 4,350 reacties, 495 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 december 2016om 14:26 door Thunderstruck.
-
AuteurBerichten
-
26 april 2014 om 18:50 #17952992
@Opeltje17 wrote:
Zitten onder met 5 druk pennetjes vast en achter met één druk pennetje deze moet je door duwen(moet je dus ook nieuwe voor hebben)
Dan zit ie voor nog aan de auto geklikt met een drukkertje daar iets aan trekken, en dan kan je hem er afschuiven.
Zijn die drukkers online te koop? Weet je wat de prijs is van zo’n drukker bij de dealer?
26 april 2014 om 18:57 #17952993Paar euro niet duur, heb ze zelf laatst nog gehaald.
Zoek anders even op google op de engelse fora staat veel over het demonteren van de skirts(plaatsjes zijn altijd makkelijker)
27 april 2014 om 18:54 #17952994Een of andere baviaan heeft ‘t logo Opel er af getrokken van mn kofferbakklep.
Nu zitten er nog soort van lijmresten op of weet ik veel wat t is, iemand een idee hoe ik dit netjes weg kan werken?
De vorige eigenaar heeft de letters Astra er al af gehaald, maar heeft dit onfatsoenlijk gedaan en er zijn hele vegen te zien (lak is aangetast)
27 april 2014 om 19:03 #17952995AnoniemLid sinds:
1 January 1970Spiritus gebruiken en zachtjes wrijven, dan vliegt het eraf…
27 april 2014 om 19:03 #17952996Het ergste met de nagel en de rest met nagellak remover.
28 april 2014 om 08:15 #17952997Weer een klein vraagje van mijn kant.
Na 4 jaar gereden te hebben in mijn trouwe Astra G 1.6 8v 3 deurs ben ik opzoek gegaan naar een andere auto. Op mijn huidige auto zit totaal geen luxe en aangezien ik meer kilometers maak voor mijn werk (elke dag 40) wil ik het wat comfortabeler hebben.
Mijn eisen waren een G tussen de 2002 en 2004, sport edition 2, airco, cruise control, mistlampen, originele opel velgen en met een 1.6 16v of een 1.8 16v.
Nu zijn mijn ogen gevallen op volgend exemplaar:
http://occasions.autolemo.nl/Opel/Astra/1.6-16v-sport-edition–1765617/1840/1/2/details.aspx?zoek=&mrkid=60&mrk=Opel&so=gallerij” onclick=”window.open(this.href);return false;Ik heb vrijdag een afspraak bij dit bedrijf. Kent iemand dit bedrijf? Kent iemand deze auto? Hij is van de eerste eigenaar dus ik zou dan de tweede worden. Distributie/waterpomp is bij 120.xxx vervangen. Moet ik bij dit blok/uitvoering nog op speciale dingen letten?
Alvast bedankt,
Step-han28 april 2014 om 14:58 #17952998Heb eens gelezen dat de 1.8 in praktijk bij een zelfde rijstijl zuiniger is dan de 1.6 16v. Verder moet je volgens mij bij dit blok de distributie om de 60k km of 4 jaar vervangen(dat je het optijd doet mocht dit je auto worden) verder kan de egr klep een puntje zijn/ worden. Dit is verder niet erg als je er op voorbereid bent..
Vraag van mijn kant:
Ik merk op dat mijn km verlichting en dimlicht best vaak dimmen of feller worden. Niet alleen bij stationair tijdens het rijden..
Is dat normaal of de voorbode van een storing in het 1 of ander?Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
28 april 2014 om 15:02 #17952999@Astra_R wrote:
Heb eens gelezen dat de 1.8 in praktijk bij een zelfde rijstijl zuiniger is dan de 1.6 16v. Verder moet je volgens mij bij dit blok de distributie om de 60k km of 4 jaar vervangen(dat je het optijd doet mocht dit je auto worden) verder kan de egr klep een puntje zijn/ worden. Dit is verder niet erg als je er op voorbereid bent..
Vraag van mijn kant:
Ik merk op dat mijn km verlichting en dimlicht best vaak dimmen of feller worden. Niet alleen bij stationair tijdens het rijden..
Is dat normaal of de voorbode van een storing in het 1 of ander?Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
De dynamo of accu die een grote stroomvreter niet bij kan benen? Bij modellen met elektrohydraulische stuurbekrachtiging kan een klein beetje sturen al voor een flinke dip zorgen. Maar dat is vooral tijdens langzaam rijden wat ik gemerkt heb.
28 april 2014 om 16:03 #17953000ik wil mijn auto te koop zetten.
wat is een astra 1.2 16v 75 pk met 107000km uit 2001 waard?
weten jullie dat toevallig een beetje?28 april 2014 om 16:06 #17953001@Step-han wrote:
Weer een klein vraagje van mijn kant.
Na 4 jaar gereden te hebben in mijn trouwe Astra G 1.6 8v 3 deurs ben ik opzoek gegaan naar een andere auto. Op mijn huidige auto zit totaal geen luxe en aangezien ik meer kilometers maak voor mijn werk (elke dag 40) wil ik het wat comfortabeler hebben.
Mijn eisen waren een G tussen de 2002 en 2004, sport edition 2, airco, cruise control, mistlampen, originele opel velgen en met een 1.6 16v of een 1.8 16v.
Nu zijn mijn ogen gevallen op volgend exemplaar:
http://occasions.autolemo.nl/Opel/Astra/1.6-16v-sport-edition–1765617/1840/1/2/details.aspx?zoek=&mrkid=60&mrk=Opel&so=gallerij” onclick=”window.open(this.href);return false;Ik heb vrijdag een afspraak bij dit bedrijf. Kent iemand dit bedrijf? Kent iemand deze auto? Hij is van de eerste eigenaar dus ik zou dan de tweede worden. Distributie/waterpomp is bij 120.xxx vervangen. Moet ik bij dit blok/uitvoering nog op speciale dingen letten?
Alvast bedankt,
Step-han@Astra_R wrote:
Heb eens gelezen dat de 1.8 in praktijk bij een zelfde rijstijl zuiniger is dan de 1.6 16v. Verder moet je volgens mij bij dit blok de distributie om de 60k km of 4 jaar vervangen(dat je het optijd doet mocht dit je auto worden) verder kan de egr klep een puntje zijn/ worden. Dit is verder niet erg als je
Na 2002 is de interval 90K of 6 jaar voor de Z16XE en Z18XE.
EGR klep kan idd een dingetje zijn, willen ook wel olie gebruiken kijk even in de uitlaat of ie echt vies zwart is dat duid meestal op olie verbruik.
28 april 2014 om 16:34 #17953002@marijnopel wrote:
ik wil mijn auto te koop zetten.
wat is een astra 1.2 16v 75 pk met 107000km uit 2001 waard?
weten jullie dat toevallig een beetje?Dat is moeilijk te zeggen.
Zijn de onderhoudsboekjes compleet, is onlangs de distributieset vervangen, wat is de staat van de banden, welke opties heeft je auto, wat is de staat van het exterieur? Welke uitvoering betreft het? (sport, diamond, comfort, etc)28 april 2014 om 16:43 #17953003@Firezi wrote:
@marijnopel wrote:
ik wil mijn auto te koop zetten.
wat is een astra 1.2 16v 75 pk met 107000km uit 2001 waard?
weten jullie dat toevallig een beetje?Dat is moeilijk te zeggen.
Zijn de onderhoudsboekjes compleet, is onlangs de distributieset vervangen, wat is de staat van de banden, welke opties heeft je auto, wat is de staat van het exterieur? Welke uitvoering betreft het? (sport, diamond, comfort, etc)Is een distributie ketting ;)
28 april 2014 om 16:50 #17953004jaa klopt is een distributie ketting. de auto ziet er nog goed uit en is niks mis mee. nieuwe apk en boekjes en orginele sleutels met afstandsbediening zijn aanwezig. het is een cc model geeft die aan op internet.
bedankt voor de reacties28 april 2014 om 17:20 #17953005@Opeltje17 wrote:
@Step-han wrote:
Weer een klein vraagje van mijn kant.
Na 4 jaar gereden te hebben in mijn trouwe Astra G 1.6 8v 3 deurs ben ik opzoek gegaan naar een andere auto. Op mijn huidige auto zit totaal geen luxe en aangezien ik meer kilometers maak voor mijn werk (elke dag 40) wil ik het wat comfortabeler hebben.
Mijn eisen waren een G tussen de 2002 en 2004, sport edition 2, airco, cruise control, mistlampen, originele opel velgen en met een 1.6 16v of een 1.8 16v.
Nu zijn mijn ogen gevallen op volgend exemplaar:
http://occasions.autolemo.nl/Opel/Astra/1.6-16v-sport-edition–1765617/1840/1/2/details.aspx?zoek=&mrkid=60&mrk=Opel&so=gallerij” onclick=”window.open(this.href);return false;Ik heb vrijdag een afspraak bij dit bedrijf. Kent iemand dit bedrijf? Kent iemand deze auto? Hij is van de eerste eigenaar dus ik zou dan de tweede worden. Distributie/waterpomp is bij 120.xxx vervangen. Moet ik bij dit blok/uitvoering nog op speciale dingen letten?
Alvast bedankt,
Step-han@Astra_R wrote:
Heb eens gelezen dat de 1.8 in praktijk bij een zelfde rijstijl zuiniger is dan de 1.6 16v. Verder moet je volgens mij bij dit blok de distributie om de 60k km of 4 jaar vervangen(dat je het optijd doet mocht dit je auto worden) verder kan de egr klep een puntje zijn/ worden. Dit is verder niet erg als je
Na 2002 is de interval 90K of 6 jaar voor de Z16XE en Z18XE.
EGR klep kan idd een dingetje zijn, willen ook wel olie gebruiken kijk even in de uitlaat of ie echt vies zwart is dat duid meestal op olie verbruik.
Het is inderdaad een Z16XE. Moet ik bij deze motor nog op speciale punten controleren? Enige wat ik vind op internet is dat deze blokken soms nogal een slok olie lusten.
28 april 2014 om 18:55 #17953006Klopt, ik heb ook een z1.6xe, verbruikt overdreven veel (iets meer dan 1 liter per 1000)
Let goed op of het blok zweet, en let goed op dat er geen witblauwige rook uit de uitlaat komt wanneer je weg rijdt. Vooral dat laatste komt redelijk vaak voor. (kan zowel bij een koude als warme motor voorkomen)
28 april 2014 om 19:19 #17953007Ff goed opletten idd.. mijn z16xe verbruikt bij de klepsteelrubbers.. 1 liter op 2k tot 3k volgens de vod is het onderblok met 140.000 nog in goede staat(geen carterdruk) denk dat de historie en of je de auto ziet walmen het belangrijkste blijven.. altijd netjes beurtjes gehad? Mocht je de auto in bezit krijgen, dan ff de gasklep ventlatie modificatie ff uitvoeren.. de carter ventilatie zat bij mij al met 100.000 dicht..
Wat betreft mijn vraagje:
Is de dynamo te controleren? Accu is net nieuw(varta)
Bij manoeuvreren is wat dimmen van de verlichting volgens mij wel normaal maar bij mij gebeurt het ook echt tijdens het rijden op bijv. 50km/hVerstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
28 april 2014 om 19:31 #17953008Dynamo is nagenoeg niet te controleren. Je kan enkel de accuspanning meten.
29 april 2014 om 11:28 #17953009@Astra_R wrote:
Ff goed opletten idd.. mijn z16xe verbruikt bij de klepsteelrubbers.. 1 liter op 2k tot 3k volgens de vod is het onderblok met 140.000 nog in goede staat(geen carterdruk) denk dat de historie en of je de auto ziet walmen het belangrijkste blijven.. altijd netjes beurtjes gehad? Mocht je de auto in bezit krijgen, dan ff de gasklep ventlatie modificatie ff uitvoeren.. de carter ventilatie zat bij mij al met 100.000 dicht..
Wat betreft mijn vraagje:
Is de dynamo te controleren? Accu is net nieuw(varta)
Bij manoeuvreren is wat dimmen van de verlichting volgens mij wel normaal maar bij mij gebeurt het ook echt tijdens het rijden op bijv. 50km/hVerstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Als ik de Astra in mijn bezit ga krijgen dan ben ik de 2de eigenaar. Volledige onderhoud historie is bekend. Wat ik begrepen heb via de mail is dat distri/waterpomp rond de 120.xxx is gebeurd en onlangs nog een grote beurt gehad. Ik ga extra letten op het roken/zwarte uitlaat i.v.m. olie verbruik.
Waar vind ik die gasklep ventilatie modificatie? En wat van zin heeft dan?
29 april 2014 om 15:52 #17953010Dat zorgt dat de carterventilatie naar behoren werkt. Onder de klep zit een gaatje dat de carterdampen af zuigt dat snel verstopt raakt die je vrij maakt en op kunt boren tot 2 mm.. verder maak je de klep schoon..
Zijn wel plaatjes bij te vinden op dit forum..Rij nu zo 30 duizend km rond en het werkt nogsteeds goed
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
29 april 2014 om 17:17 #17953011@Astra_R wrote:
Dat zorgt dat de carterventilatie naar behoren werkt. Onder de klep zit een gaatje dat de carterdampen af zuigt dat snel verstopt raakt die je vrij maakt en op kunt boren tot 2 mm.. verder maak je de klep schoon..
Zijn wel plaatjes bij te vinden op dit forum..Rij nu zo 30 duizend km rond en het werkt nogsteeds goed
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Ik had er ook opgezocht maar kon het zo snel niet vinden, heb je een linkje?
29 april 2014 om 18:49 #17953012@Step-han wrote:
@Astra_R wrote:
Dat zorgt dat de carterventilatie naar behoren werkt. Onder de klep zit een gaatje dat de carterdampen af zuigt dat snel verstopt raakt die je vrij maakt en op kunt boren tot 2 mm.. verder maak je de klep schoon..
Zijn wel plaatjes bij te vinden op dit forum..Rij nu zo 30 duizend km rond en het werkt nogsteeds goed
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Ik had er ook opgezocht maar kon het zo snel niet vinden, heb je een linkje?
Hier een voorbeeldje is wel van een andere motor maar wel hetzelfde pijpje gewoon met een 2mm boor erdoor heen en verder goed schoonmaken, voet pakking zou ik ook vervangen.
Dat gedeelte van de stappenmotor reinigen moet je vergeten dat is niet van toepassing op een Z16XE
30 april 2014 om 14:37 #17953013Wat geeft het “driver information display” (achter het stuur) bij een astra J met parkeer sensoren voor en achter weer wanneer je achteruit rijdt?? Wie o wie geeft mij antwoord…
30 april 2014 om 14:47 #17953014Hoi,
Inmiddels zijn de nieuwe onderdelen voor mijn middenconsole binnengekomen. Nu in net zwart, want dat gun metal grey is echt een ramp. Dan maar een iets neutralere look, maar beter dan dat zwaar beschadigde. Het enige wat ik niet kan vinden is het opbergvakje met de 2 uitsparingen voor mijn raam- en dakbediening. Iemand?
(Ik heb er een papiertje ingelegd)
Navigatie nog steeds niet opgelost, maar dat kijken ze gelijk na als ze de console omwisselen. Ik kan er met mijn verstand niet bij waarom mijn gps aangeeft dat ik in noord Duitsland zit.
Maar goed. Iemand een idee voor het opbergvakje?
Gr. Renate
30 april 2014 om 21:56 #17953015mijn z22se stottert heeeel lichtjes in 2e versnelling met optrekken egr is niet dicht maar wel egr cheater verder is alles standaard iemand een idee waarom dit zo is? iets met de egr te maken??
2 mei 2014 om 18:43 #17953016Hallo,
Ik heb een klein roest plekje zitten onder het koelvloeistof reservoir van m’n Astra G 2.0 16V en deze wil ik goed bijwerken maar nu zit dat reservoir natuurlijk in de weg…
Volgens mij kan ik de 2 dunne slangen zo loskoppelen zonder probleem en dan het reservoir opzij leggen met enkel de dikke onderste slang er nog aan of kan dat niet? -
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.