Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1
- Dit onderwerp bevat 4,350 reacties, 495 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 december 2016om 14:26 door Thunderstruck.
-
AuteurBerichten
-
31 maart 2014 om 20:21 #17952914
Zoekfunctie gebruikt maar kan het niet vinden, dus hoop ik hier het antwoord te krijgen :D
De APK-keurmeester heeft de Astra-G van 2000 afgekeurd om dat de dimlichtafstelling rechtsvoor niet goed is.
Hij gaf aan dat het lichtbeeld geheel vlak horizontaal is. En dat dat waarschijnlijk komt omdat het lampje niet goed is gemonteerd.Nu weet ik nog dat ik deze winter (dus na de APK van vorig jaar) juist dat dimlicht pitje (H7) heb vervangen.
Dit lampje heb ik dus zojuist nog eens gecontroleerd of dat goed zit en ik kan er niets vreemds aan ontdekken.
Wie weet wat er mis kan zijn? (kan dit inderdaad een verkeerd gemonteerd lampje zijn of moet je de komplamp gewoon opnieuw afstellen met de stelschroeven?).
Alvast bedankt :thumb
31 maart 2014 om 20:37 #17952915Kan idd verkeerd gemonteerd zijn, maar kan ook aan het lampje zelf liggen.
Dit kan je niet afstellen met de stel schroeven hier kan je alleen verticaal en horizontaal mee stellen.
31 maart 2014 om 20:42 #17952916@Opeltje17 wrote:
Kan idd verkeerd gemonteerd zijn, maar kan ook aan het lampje zelf liggen.
Dit kan je niet afstellen met de stel schroeven hier kan je alleen verticaal en horizontaal mee stellen.
Het rare is dat het lampje maar op één manier erin kan.
Tenminste, dat is mijn overtuiging…Het lijkt erop dat het pitje 45 graden gedraaid moet worden om wel een goed lichtbeeld te geven.
Maar hoe dat moet (en waarom ik dus iets fout gedaan zou hebben), dat zie ik even niet. :oops:
iemand die dat wel weet?
31 maart 2014 om 21:01 #17952917Goedenavond ik heb met de Astra wagon de volgende fout melding p0171-52 brandstoftoevoer systeem arm.
Iemand een idee of deze veroorzaakt wordt door de EGR..?1 april 2014 om 15:50 #17952918Goedemiddag heren, ik ben vorige week 18 geworden en ben op zoek naar een Astra H GTC. Nou heb ik in Duitsland al het een en ander bekeken maar ik blijf met een vraagje zitten. Bij het ene model staat er op de behuizing van de klima een sneeuwvlekje op het plekje van de airco en bij de ander staat er op die plek AUTO. Betekent dit dat er nu geen airco op zit of dat deze alleen te bedienen is via het schermpje? Of zit het anders? Graag een beetje info want ik kom er zelf niet uit!
Bij voorbaat dank
2 april 2014 om 06:16 #17952919Auto is climate control, sneeuwvlokje is handmatige airco (blower kan wel op auto stand meestal)
3 april 2014 om 18:48 #17952920Dag iedereen!
ff een klein vraagje.
Ik wil op mn CD30 mp3 een versterker aansluiten, dus ik moet een hi/lo converter op mn speaker draden solderen.
maaaar, er komen natuurlijk voor elke speaker 2 draden uit de radio. Kunnen al deze draden op de hi/lo converter aangesloten worden? of heb je voor elke speaker een hi/lo converter nodig?Meteen nog maar een vraagje er achter aan:
Is het verstandig om de bedrading naar mn speakers te vervangen als ik een versterker aansluit? of is dat pas echt nodig als ik bv een compo setje erin ga bouwen?Grt
6 april 2014 om 12:26 #17952924goeie midag ik zit nu een weekje of 4met een probleem ik rij zelf een F uit 97 met de motor code X18XE automaat
als ik vol gas geef stottert hij als een gek en lijk net of hij niet door wil schakelen en maak niks uit of ik 50 rij of 120 en hij doen het de eene keer wel en heel soms niet ik heb zelf al de boegies en kabels vervangen en ik heb er steets last van
grtjes patrick6 april 2014 om 13:44 #17952925Weet iemand wat het verschik is in de verschillende multitimers? Ik zag op ecat24 dat er 3 veschillenden waren waarvan 1 voor xenon uitvoeringen.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
6 april 2014 om 13:48 #17952926@kleibos wrote:
Goedenavond ik heb met de Astra wagon de volgende fout melding p0171-52 brandstoftoevoer systeem arm.
Iemand een idee of deze veroorzaakt wordt door de EGR..?Was bij mij wel het geval. Egr bleef open staan en motor verzoop. (Veel zuurstof als gevolg van een slechte ontbranding lijkt op arm mengsel)
7 april 2014 om 07:24 #17952927@opel freak87 wrote:
goeie midag ik zit nu een weekje of 4met een probleem ik rij zelf een F uit 87 met de motor code X18XE automaat
als ik vol gas geef stottert hij als een gek en lijk net of hij niet door wil schakelen en maak niks uit of ik 50 rij of 120 en hij doen het de eene keer wel en heel soms niet ik heb zelf al de boegies en kabels vervangen en ik heb er steets last van
grtjes patrickEen Astra F uit 87?
7 april 2014 om 10:04 #17952928@TedMechanic wrote:
@opel freak87 wrote:
goeie midag ik zit nu een weekje of 4met een probleem ik rij zelf een F uit 87 met de motor code X18XE automaat
Dan heeft ie misschien een Kadett F??????
7 april 2014 om 10:49 #17952929@TedMechanic wrote:
@opel freak87 wrote:
Sorry. Ik bedoel uit 97 klijn tiep foutje meteen verranderd. Dankje daarvoor.
7 april 2014 om 12:27 #17952930is het geen idee om een algemeen opel velgen topic te maken?
met enkel originele opel velgen, de verschillende maten etc :hmmz7 april 2014 om 13:38 #17952931is er iemand die een goeie vervanging weet kwa radio MET output voor een subwoofer?
ik heb nu in mijn astra h gtc cosmo 1.8 een cdc 40 opera zitten maar daar zit geen subwoofer output op :(iemand ideeën? king:
alvast bedankt! :thumb :D
7 april 2014 om 14:40 #17952932@Addict wrote:
is er iemand die een goeie vervanging weet kwa radio MET output voor een subwoofer?
ik heb nu in mijn astra h gtc cosmo 1.8 een cdc 40 opera zitten maar daar zit geen subwoofer output op :(iemand ideeën? king:
alvast bedankt! :thumb :D
ik weiger zelfs me sub op een NIET-sub kanaal aan te sluiten.
het afstellen is makkelijker, of als je ff al je bass weg wilt hebben met een draai van de knop..8 april 2014 om 15:01 #17952933@Astra_R wrote:
Weet iemand wat het verschik is in de verschillende multitimers? Ik zag op ecat24 dat er 3 veschillenden waren waarvan 1 voor xenon uitvoeringen.
Zou niet weten waarom de Multitimer van de uitvoering met Xenon anders zou moeten zijn.
Deze gaat geheel Om de Multitimer heen namelijk.Wist niet eens dat er Verschillen in waren.
had er een van een Astra-G diesel uit 2001 in de kaalste uitvoering in mijn Vectra-B V6 CDX uit 1996, Deed alles wat ie moest doen.
Willem
8 april 2014 om 15:30 #17952934Iemand ervaring met een rechter aandrijf as van een ASTRA G OPC II ?
De mijne is aan vervanging toe maar vind geen geschikte op het net…
iemand ooit 1 besteld? bij de garage vinden ze ook weinig, ja een as van € 640,- :puke :pukemijn buitenvertanding van de wielzijde zijn 33 spie banen
En de buitenvertanding differentieelzijde zijn 34 spie banen..
lengte zit ongeveer rond de 675 mm :hmmz :hmmz:hmmz :hmmz
8 april 2014 om 15:46 #17952935Dat is natuurlijk zo’n Gedeelde As.
Deze is gelijk van de Zafira-A OPC, best kans dat die van de Astra-H OPC en turbo modellen ook past, Tenslotte qua basis vrijwel dezelfde auto, Zet ze maar eens naast elkaar op de Brug.
Uiteraard passen ze van de Coupe en Cabrio Turbo ook, en zouden ze niet gelijk kunnen zijn met de 2.0DTi Diesel assen, die gebruiken ook een F23 bak
Willem
8 april 2014 om 16:31 #17952936raar dat ik er niks van kan vinden, :hmmz
9 april 2014 om 21:18 #17952937ja, altijd lastig als er weinig informatie is..
Willem
11 april 2014 om 20:45 #17952938Is het moeilijk om koplampen af te stellen? wat zou het eventueel kosten om te laten doen bij een garage, Het gaat om sonar angeleyes.
Is het toegestaan om je achterlichten te tinten met blacklightspray?
11 april 2014 om 21:52 #17952939Die sonar angel eyes zijn prima af te stellen. Let wel op, want de indicatie die bij de stelbouten staat klopt soms niet. Zo is bij mijn eigen linker dimlicht de stelbout waar bij staat dat deze voor links/rechts is, eigenlijk voor boven/beneden. Bij een ander heb ik gezien dat de boven/beneden richting andersom is dan aangegeven op de koplamp. Gewoon proberen met draaien en op een schematje tekenen wat er gebeurt.
Edit: die sonar dingen zitten van zichzelf nergens aan vast aan de onderkant van de koplamp. Dit moet je wel doen anders verspringt het lichtbeeld steeds. Ik heb ze zelf vastgezet door een gaatje achter de koplampen in het metaal te boren en met een tiwrap de beugeltjes aan de onderkant van de lampen zo strak mogelijk richting de auto te trekken.
Het zijn eigenlijk goedkope rotdingen, maar als je een beetje knutselt zijn het prima lampen.11 april 2014 om 22:50 #17952940Hoe kan ik zien dat of die lampen goed staan of niet dan
11 april 2014 om 23:29 #17952941Meten is weten! Je moet even op Google afbeeldingen een plaatje van APK lichtbeeld opzoeken. Parkeer je auto voor een garagedeur op een rechte vloer en stellen maar.
Voor elke meter bij de koplamp vandaan moet je lichtbeeld een centimeter naar beneden. Daarnaast moet de knik van 15 graden precies recht voor de koplamp liggen. Dit is nog het lastigste om te stellen.
Je kan misschien het beste iemand met een lichtstelbak zoeken. Dan kan je gelijk kijken of je met die angel eyes door de APK kan of dat je de originele units even moet terugplaatsen ;) -
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.