Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1
- Dit onderwerp bevat 4,350 reacties, 495 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 december 2016om 14:26 door Thunderstruck.
-
AuteurBerichten
-
31 januari 2014 om 17:22 #17952819
@Step-han wrote:
Weer een vraagje van mijn kant..
Ik heb enige tijd al last van veel vocht in mijn auto. Nadat ik de auto had schoongemaakt (met tuinslang etc) zag ik dat er aan de binnenkant van mijn achter-zij-ruiten druppels waren. (3 deurs Astra G). Nu ben ik langs carglass geweest en zij gaven mij een prijs van rond de 150 euro om dit te laten maken maar zeiden erbij dat je dit ook redelijk simpel zelf kan doen.
Ze vertelde mij dat de ruit niet gekit zit maar aangedraaid kan worden met schroeven. Ze raadde mij aan om de ruiten er eerst uit te schroeven, een soort kit achtige strook er tussen te doen en vervolgens weer goed stevig dicht te draaien.
Nu is mijn vraag klopt dit een beetje? En heeft iemand dit al eerder zelf gedaan?
Zit idd met boutjes en moertjes, heb het zelf nooit gedaan.
31 januari 2014 om 17:34 #17952820@Opeltje17 wrote:
@Step-han wrote:
Weer een vraagje van mijn kant..
Ik heb enige tijd al last van veel vocht in mijn auto. Nadat ik de auto had schoongemaakt (met tuinslang etc) zag ik dat er aan de binnenkant van mijn achter-zij-ruiten druppels waren. (3 deurs Astra G). Nu ben ik langs carglass geweest en zij gaven mij een prijs van rond de 150 euro om dit te laten maken maar zeiden erbij dat je dit ook redelijk simpel zelf kan doen.
Ze vertelde mij dat de ruit niet gekit zit maar aangedraaid kan worden met schroeven. Ze raadde mij aan om de ruiten er eerst uit te schroeven, een soort kit achtige strook er tussen te doen en vervolgens weer goed stevig dicht te draaien.
Nu is mijn vraag klopt dit een beetje? En heeft iemand dit al eerder zelf gedaan?
Zit idd met boutjes en moertjes, heb het zelf nooit gedaan.
Iemand dit dit wel eens gedaan heeft? Die mij een beetje opweg kan helpen?
31 januari 2014 om 17:39 #17952821Ik heb zonet mijn dashboardverlichting geprobeerd te vervangen, in deze:
http://www.xenonlamp.nl/dashboard-verlichting-draaifitting” onclick=”window.open(this.href);return false;
Maar toen ik ze wou proberen, deed geen enkel lampje het. Heb ze ook geprobeerd om te draaien en andere draairichting op draaien, maar dat werkt niet.
Heb ik de verkeerde lampjes gekocht? Of doe ik iets anders fout.
31 januari 2014 om 19:14 #17952822@Step-han wrote:
Weer een vraagje van mijn kant..
Ik heb enige tijd al last van veel vocht in mijn auto. Nadat ik de auto had schoongemaakt (met tuinslang etc) zag ik dat er aan de binnenkant van mijn achter-zij-ruiten druppels waren. (3 deurs Astra G). Nu ben ik langs carglass geweest en zij gaven mij een prijs van rond de 150 euro om dit te laten maken maar zeiden erbij dat je dit ook redelijk simpel zelf kan doen.
Ze vertelde mij dat de ruit niet gekit zit maar aangedraaid kan worden met schroeven. Ze raadde mij aan om de ruiten er eerst uit te schroeven, een soort kit achtige strook er tussen te doen en vervolgens weer goed stevig dicht te draaien.
Nu is mijn vraag klopt dit een beetje? En heeft iemand dit al eerder zelf gedaan?
Carrglass heeft in dit geval helemaal gelijk.
Binnenbekleding rondom het raampje verwijderen en dan de boutjes eruit draaien.
Bij een F is het precies hetzelfde.
Bij montage het raam goed ontvetten (doe ik tenminste wel en nooit lekkage gehad na verwijdering)Rik :D
31 januari 2014 om 19:49 #17952823Mijn eerste post hier. Reed zojuist naar huis toe en de blazer ging steeds aan en uit. Bij een stoplicht sprongen zowel het ABS en motor lampje aan en viel kort daarna ook de stuurbekrachtiging kort uit. Op de parkeerplaats ook nog eens alle lampen van m’n dashboard. Lijkt dus een elektronisch probleem te zijn of iets met de computer. Nu zijn alle Opel werkplaatsen in de buurt dit weekend dicht dus vroeg ik mee af of er iets is wat ik zelf nog kan bekijken. Het is en diesel uit 2004.
1 februari 2014 om 12:48 #17952824Misschien een probleem met je massa, corrosie op je – pool ??
Sowieso kun je m laten uitlezen zodat er een storings nummer naar voren komt.1 februari 2014 om 16:15 #17952825@KadAstra-EF wrote:
@Step-han wrote:
Weer een vraagje van mijn kant..
Ik heb enige tijd al last van veel vocht in mijn auto. Nadat ik de auto had schoongemaakt (met tuinslang etc) zag ik dat er aan de binnenkant van mijn achter-zij-ruiten druppels waren. (3 deurs Astra G). Nu ben ik langs carglass geweest en zij gaven mij een prijs van rond de 150 euro om dit te laten maken maar zeiden erbij dat je dit ook redelijk simpel zelf kan doen.
Ze vertelde mij dat de ruit niet gekit zit maar aangedraaid kan worden met schroeven. Ze raadde mij aan om de ruiten er eerst uit te schroeven, een soort kit achtige strook er tussen te doen en vervolgens weer goed stevig dicht te draaien.
Nu is mijn vraag klopt dit een beetje? En heeft iemand dit al eerder zelf gedaan?
Carrglass heeft in dit geval helemaal gelijk.
Binnenbekleding rondom het raampje verwijderen en dan de boutjes eruit draaien.
Bij een F is het precies hetzelfde.
Bij montage het raam goed ontvetten (doe ik tenminste wel en nooit lekkage gehad na verwijdering)Rik :D
De eerste achterruit is gedaan!
Morgen kijken of die daadwerkelijk dicht is (kit laten uitharden nu). Daarna verder met de andere kant!
1 februari 2014 om 18:12 #17952826Kijk eens aan, goedzo :thumb
Rik :D
1 februari 2014 om 19:23 #17952827Hallo,
Even een vraagje ik heb een astra H hatchback en zijn de knipperlichten aan de zijkant nogal groen.
Deze wilde er graag even uithalen om schoon te maken alleen krijg ik ze niet direct los zonder al te veel lomp geweld te gebruiken.
Is er iemand die me kan vertellen wat de manier is?Mijn dank is groot!
1 februari 2014 om 19:45 #17952828Hallo,
Ik heb ook een vraagje, en misschien had ik beter een topic kunnen openen maar ik hoop dat iemand hier mij een goed antwoord kan geven.
Ben sinds kort eigenaar van een Opel Astra uit bouwjaar 1999. Het gaat om het model Opel Astra – 1.6i 5-DEURS CLUB. Gekocht bij garage. Ik ben echter een ontzettende non-kenner op het gebied van auto technieken en dergelijke en nu kan ik dus nergens vinden in het onderhoudsboekje of de distributieriem vervangen is. Hij heef 131.000 km gelopen en de auto is bij de garage apk gekeurd tot januari 2015 dus dat is allemaal top enzo….
Maar nu weeti k dus niet of de distributieriem nog ok is, want in het boekje staat dat deze bij 120.000 km vervangen moet worden, indien deze auto dus een riem heeft…. óf, een ketting?
Ik kan dat dus nergens terugvinden. Dus mijn hoofdvraag, heeft mijn model Astra een riem of ketting? En bij een km stand van 131.000 hoe erg moet ik mij zorgen maken over vervanging?
Alvast heel heel erg bedankt voor eventuele antwoorden!1 februari 2014 om 20:08 #17952829@firefly18 wrote:
Hallo,
Even een vraagje ik heb een astra H hatchback en zijn de knipperlichten aan de zijkant nogal groen.
Deze wilde er graag even uithalen om schoon te maken alleen krijg ik ze niet direct los zonder al te veel lomp geweld te gebruiken.
Is er iemand die me kan vertellen wat de manier is?Mijn dank is groot!
Als je de deuren open doet kan je achter je scherm komen.
Dan voel je vanzelf een clipje aan je knipperlicht zitten deze indrukken dan komt ie eruit.
1 februari 2014 om 21:31 #17952830@Omniradius wrote:
Hallo,
Ik heb ook een vraagje, en misschien had ik beter een topic kunnen openen maar ik hoop dat iemand hier mij een goed antwoord kan geven.
Ben sinds kort eigenaar van een Opel Astra uit bouwjaar 1999. Het gaat om het model Opel Astra – 1.6i 5-DEURS CLUB. Gekocht bij garage. Ik ben echter een ontzettende non-kenner op het gebied van auto technieken en dergelijke en nu kan ik dus nergens vinden in het onderhoudsboekje of de distributieriem vervangen is. Hij heef 131.000 km gelopen en de auto is bij de garage apk gekeurd tot januari 2015 dus dat is allemaal top enzo….
Maar nu weeti k dus niet of de distributieriem nog ok is, want in het boekje staat dat deze bij 120.000 km vervangen moet worden, indien deze auto dus een riem heeft…. óf, een ketting?
Ik kan dat dus nergens terugvinden. Dus mijn hoofdvraag, heeft mijn model Astra een riem of ketting? En bij een km stand van 131.000 hoe erg moet ik mij zorgen maken over vervanging?
Alvast heel heel erg bedankt voor eventuele antwoorden!Kijk even op je kenteken bewijs wat de motorcode is, ik denk dan het gaat om een X16SZ(R) hiervan is de interval 60K of 4 jaar.
En laat dan meteen alles vervangen dus de riem, spanrol, waterpomp, en de thermostaat.
Mocht het toch gaan om een 16v dan betreft het de X16XEL, daarvan is de interval ook 60K of 4 jaar.
Maar dan hoeft alleen de thermostaat niet vervangen te worden omdat deze niet achter de distributie zit.
1 februari 2014 om 21:44 #17952831@Opeltje17 wrote:
@Omniradius wrote:
Hallo,
Kijk even op je kenteken bewijs wat de motorcode is, ik denk dan het gaat om een X16SZ(R) hiervan is de interval 60K of 4 jaar.
En laat dan meteen alles vervangen dus de riem, spanrol, waterpomp, en de thermostaat.
Mocht het toch gaan om een 16v dan betreft het de X16XEL, daarvan is de interval ook 60K of 4 jaar.
Maar dan hoeft alleen de thermostaat niet vervangen te worden omdat deze niet achter de distributie zit.
Het is inderdaad de X16SZ(R). Dus dan had de riem al bij 60K vervangen moeten worden?? Dan is het dus met mijn 131K een tikkende tijdbom of niet? :(
En heb je enig idee wat dat me gaat kosten als ik alles wat jij hierboven noemt in een keer laat vervangen?
1 februari 2014 om 21:55 #17952832Lijkt me dat ie al een keer vervangen is, zit er niet toevallig ergens een stikker onder de kap of staat er niet met stift iets op je distributie kap??
Het kan natuurlijk ook zijn dat ie zijn kilometers nooit haalde en altijd om de 4 jaar vervangen werd, dan zou je zeggen dat ie nu 3x vervangen is en voor het laatst in 2011.
Maar als je echt niks kan vinden geen risico nemen en meteen zoals ik al aangaf alles laten vervangen, de distributieriem wordt namelijk ook vaak de vergeten riem genoemd.
1 februari 2014 om 22:18 #17952833@Opeltje17 wrote:
@firefly18 wrote:
Hallo,
Even een vraagje ik heb een astra H hatchback en zijn de knipperlichten aan de zijkant nogal groen.
Deze wilde er graag even uithalen om schoon te maken alleen krijg ik ze niet direct los zonder al te veel lomp geweld te gebruiken.
Is er iemand die me kan vertellen wat de manier is?Mijn dank is groot!
Als je de deuren open doet kan je achter je scherm komen.
Dan voel je vanzelf een clipje aan je knipperlicht zitten deze indrukken dan komt ie eruit.
Ok morgen nog maar is even voelen, grote handen zijn niet in het voordeel had ik vanmiddag al gemerkt.
1 februari 2014 om 23:51 #17952834heb even een korte vraag:
als ik van handmatige ramen ACHTER (Astra G 5 deurs), naar elecktrisch wil, wat ben ik dan nodig?
en dan even niet vanuit gaan van wel of niet voorbereidt.-raammechanisme electrisch
-kabels dus.
-alle knoppen.knoppen heb ik al, en zover ik kon vinden, zitten de kabels al voorbereidt.
heb nu dus ook de raammechanismes, dus zou ik dan alles al hebben? zwart wit gezien.
of moet ik een ander raam ook nog hebben?en nu is er van 1 van die mechanismes een stuk af, waardoor het raam niet blijft hangen.
zie foto’s voor het verschil:
zou dat gedeelte (weet niet hoe het heet) dat ik mis, los te bestellen zijn, of na te maken zijn?
of is het nu raadzaam om een nieuwe te kopen? (deze waren ook sloopnieuw… :jerry )2 februari 2014 om 10:57 #17952835hallo,
Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn thermostaat moet vervangen? van een coupe bwj 2001 2.2 liter.
met vriendelijke groet
jules
2 februari 2014 om 11:07 #17952836ik heb een opel astra g en sinds vanochtend krijg ik mn sleutel niet meer gedraaid in het contact, wat kan dit zijn en wat zou dat eventueel kosten om te repareren of is het zelf te fixen?
2 februari 2014 om 13:15 #17952837passen sierstrips van een astra G coupe turbo op een astra G 3 deurs hatchback
mvg michel
2 februari 2014 om 18:12 #17952838Het tweede raam is inmiddels ook gedaan! Alleen zit ik nu met het vastzetten van de strip boven het raam. Bij de handgreep bij de hemel (zie rode circel op de afbeelding) zit en pen achter die in de strip van boven het raam moet (om het dus vast te houden). Nu heb ik dit met een beetje kracht allemaal los gekregen maar om het nu weer vast te zitten krijg ik die pin er niet door heen. Kan die hele handgreep er ook af? Zodat ik de pin er door kan doen en vervolgens de handgreep weer monteren.
Ik heb zelf gekeken maar ik zie zo niet hoe ik die handgreep kan demonteren? Of heeft iemand anders een handig idee? Voor de rest is het me allemaal gelukt en zijn de ramen weer waterdicht! :D
3 februari 2014 om 09:04 #17952839@okkie-001 wrote:
passen sierstrips van een astra G coupe turbo op een astra G 3 deurs hatchback
Nee, zijn anders qua vorm
3 februari 2014 om 09:38 #17952840@Wjswaving wrote:
Ik heb zonet mijn dashboardverlichting geprobeerd te vervangen, in deze:
http://www.xenonlamp.nl/dashboard-verlichting-draaifitting” onclick=”window.open(this.href);return false;
Maar toen ik ze wou proberen, deed geen enkel lampje het. Heb ze ook geprobeerd om te draaien en andere draairichting op draaien, maar dat werkt niet.
Heb ik de verkeerde lampjes gekocht? Of doe ik iets anders fout.
Probeer even om de lampjes een halve slag gedraaid erin te draaien (met de contactpunten andersom) LED is gevoelig voor + en -, als ze verkeerd om zitten werkt het niet…
3 februari 2014 om 11:35 #17952841Zijn het led lampjes dan ? Ik zie dat er niet aan af en zie dat ook nergens vermeld staan.
Als je de voetjes erin draait, zitten ze dan wel goed vast ? Kan het zijn dat de metalen lipjes aan de zijkant geen contact maken ?
Alle andere zaken van je dash doen het wel (indicatielampjes, tellers ed) ?3 februari 2014 om 11:39 #17952842Om een cruise control-indicator op het dashboard werkend te maken zal ik en led je moeten solderen op de teller print. Ik krijg alleen de wijzers er niet af.
Hoe krijg ik de wijzers er af zonder dingen af te breken of de wijzerplaat te beschadigen?
3 februari 2014 om 12:51 #17952843 -
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.