Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1
- Dit onderwerp bevat 4,350 reacties, 495 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 december 2016om 14:26 door Thunderstruck.
-
AuteurBerichten
-
28 januari 2014 om 08:52 #17952794
@dion87 wrote:
hoeveel duizend kilometer de jaar rij je dat je overweegt winterbanden te halen?
vooral nu het eigenlijk al bijna lente is..
Winter hebben we ook nog niet gehad ;)
Persoonlijk verwacht ik dat de winter nog moet beginnen. Waarschijnlijk gaat het in februari of maart nog wel vriezen en sneeuwen.
28 januari 2014 om 09:13 #17952795hoop t niet.. ben me winterbanden beu king: als het volgende week nog zo’n weer is dan de zomerwielen terug. Ik zou het nu al doen maar mijn banden zijn nog niet binnen dusja. Als het gaat sneeuwen liggen ze zo weer om dusja
28 januari 2014 om 10:52 #17952796@TedMechanic wrote:
@dion87 wrote:
hoeveel duizend kilometer de jaar rij je dat je overweegt winterbanden te halen?
vooral nu het eigenlijk al bijna lente is..
Winter hebben we ook nog niet gehad ;)
Persoonlijk verwacht ik dat de winter nog moet beginnen. Waarschijnlijk gaat het in februari of maart nog wel vriezen en sneeuwen.
tja persoonlijk vind ik winterbanden niet de moeite MITS!! je meer dan 50.000 km in de winter rijdt.
ik rij zelf ongeveer 17.000 per jaar, dus voor mij is het totaal overbodig en sonde van me knaken.28 januari 2014 om 11:16 #17952797ik heb ze om drie redenen,
-de banden kosten me bijna niks ( velgen had ik nog liggen )
-ik ben overtuigd van de werking van winterbanden in de sneeuw. Ik ben schade adviseur dan en als het sneeuwt dan is 80 % op zomerbanden.. terwijl ruim 70% van ons klantenbestand op winterbanden rijd.
-ik spaar me zomerbanden king:28 januari 2014 om 11:20 #17952798AnoniemLid sinds:
1 January 1970Oke, dus bij 50K zijn ze ineens goed? Het heeft niets met het aantal kilometers te maken, meer met HOE je die kilometers rijdt..
28 januari 2014 om 12:10 #17952799@pixels66 wrote:
Oke, dus bij 50K zijn ze ineens goed? Het heeft niets met het aantal kilometers te maken, meer met HOE je die kilometers rijdt..
tuurlijk heeft dat ermee te maken, maar hoe meer kilometers je maakt des te groter de kans wordt op ongevallen.
28 januari 2014 om 13:46 #17952800AnoniemLid sinds:
1 January 1970Met elke kilometer is de kans even groot. Het kan altijd gebeuren.. Winterbanden helpen gewoon, of je nu 10K of 50K maakt.. Dus dat gaat niet helemaal op.
1 keer per jaar een staatslot kopen geeft per lot evenveel kans op de jackpot als 2 keer per jaar..
28 januari 2014 om 13:53 #17952801het is toch niet meer dan logica dat als je meer kilometers maakt de kans gewoon groter is. of ben ik nou temmus?
28 januari 2014 om 14:16 #17952802Ik snap niet zo goed waarom veiligheid aan “kans” wordt gehangen.
“Ik doe mijn gordel niet om, want ik rij maar 10.000 km per jaar, dus dan is de kans op een ongeluk niet zo groot”.
(Al is dat niet eens hetzelfde, want met een gordel voorkom je geen ongelukken, maar beperk je alleen de schade.)
28 januari 2014 om 17:37 #17952803De mensen die het hardst roepen dat winterbanden onzin zijn hebben er nog nooit mee gereden.
Diegene die ze wel eronder heeft liggen weet wel beter :angelAlsof winterbanden alleen maar zin hebben als het sneeuwt of vriest…
28 januari 2014 om 19:37 #17952804Allemaal menings verschillen :jerry
Ik persoonlijk gooi ik toch iedere winter periode me winter wielen eronder voor de zekerheid.En heb nog ook een vraagje wie heeft er hier gsi luchthappers op een astra G? Hoe kan je ze beste bevestigen? Stukje plaatwerk van een astra f moterkap erin lassen? Of zou ik ze ook erop kunnen plakken?
29 januari 2014 om 11:52 #179528052 kleine vragen:
Er was een makkelijke om de lampjes van de kachelbediening te vervangen zonder de radio en alles er uit te moeten halen? Heeft iemand een uitleg of een link naar een uitleg?2. Er was een forumlid die zijn tellerverlichting had vervangen door ledjes van het merk pilot. Weet iemand nog in welk topic die foto’s stonden, wie het was of welk type ledjes het precies was?
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
29 januari 2014 om 12:17 #17952806@shaktibiharie wrote:
En heb nog ook een vraagje wie heeft er hier gsi luchthappers op een astra G? Hoe kan je ze beste bevestigen? Stukje plaatwerk van een astra f moterkap erin lassen? Of zou ik ze ook erop kunnen plakken?
beste is het stuk plaat van de motorkap van een astra F uit te slijpen en die in je astra G kap te lassen.
ik heb ze ook nog liggen, en komen er uiteindelijk ook nog op
29 januari 2014 om 12:17 #17952807Volgens mij kun je de knoppen van het paneel aftrekken. – maar ik weet niet of dit bij alle modellen kan of alleen bij de airco.
kijk ook even : http://www.youtube.com/watch?v=uxOrs9MuqDU” onclick=”window.open(this.href);return false;29 januari 2014 om 12:28 #17952808@Dantji wrote:
Volgens mij kun je de knoppen van het paneel aftrekken. – maar ik weet niet of dit bij alle modellen kan of alleen bij de airco.
kijk ook even : http://www.youtube.com/watch?v=uxOrs9MuqDU” onclick=”window.open(this.href);return false;Bij een behr kachelhuis wel, bij een Delphi zul je hem moeten demonteren.
29 januari 2014 om 12:49 #17952809Check! Het kon bij mijn vorige astra nl ook niet.
29 januari 2014 om 15:30 #17952810Hmz.. mooie klus dus.. bedank voor et filmpje!
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
29 januari 2014 om 15:52 #17952811@shaktibiharie wrote:
Allemaal menings verschillen :jerry
Ik persoonlijk gooi ik toch iedere winter periode me winter wielen eronder voor de zekerheid.En heb nog ook een vraagje wie heeft er hier gsi luchthappers op een astra G? Hoe kan je ze beste bevestigen? Stukje plaatwerk van een astra f moterkap erin lassen? Of zou ik ze ook erop kunnen plakken?
Ik heb er gsi luchthappers op zitten.
De luchthappers die liggen op de motorkap, waarom zou je dan een stukje plaat van een astra F willen gebruiken. Dan moet je ook een stuk uit je eigen motorkap gaan slijpen dan stuk van de astra f er in gaan lassen is alleen maar meer werk en het moet dan ook nog weer worden gespoten.
Die gaten moet je zelf gaan maken, en dat komt heel erg secuur door de verstevigings balken die onder de motorkap zitten
29 januari 2014 om 17:31 #17952812@Juffer1 wrote:
De mensen die het hardst roepen dat winterbanden onzin zijn hebben er nog nooit mee gereden.
Diegene die ze wel eronder heeft liggen weet wel beter :angelAlsof winterbanden alleen maar zin hebben als het sneeuwt of vriest…
Maar nu weet ik nog niet of deze zullen passen?
Is dat te berekenen? Of ergens na te lezen?29 januari 2014 om 18:17 #17952813@Maikelb wrote:
@Juffer1 wrote:
De mensen die het hardst roepen dat winterbanden onzin zijn hebben er nog nooit mee gereden.
Diegene die ze wel eronder heeft liggen weet wel beter :angelAlsof winterbanden alleen maar zin hebben als het sneeuwt of vriest…
Maar nu weet ik nog niet of deze zullen passen?
Is dat te berekenen? Of ergens na te lezen?Ja dat past ! :thumb
30 januari 2014 om 11:08 #17952814Waar loopt de bedrading van de radio ISO naar toe vanaf de stekker bij een Astra G?
Achter het dashboard of bij de pedalen?30 januari 2014 om 11:58 #17952815Ik heb een probleem. Ik heb een astra G uit 1999. Me teller verlichting doet het niet meer. Heb hem open gemaakt. En als ik dan me unit beweeg doet die het soms wel. Weet iemand daar een oplossing voor ??
Sent from my iPhone using Tapatalk
30 januari 2014 om 12:15 #17952816@Astra 2.0 16v wrote:
Ik heb een probleem. Ik heb een astra G uit 1999. Me teller verlichting doet het niet meer. Heb hem open gemaakt. En als ik dan me unit beweeg doet die het soms wel. Weet iemand daar een oplossing voor ??
Misschien proberen de contactpunten van de tellerbak en de connector waar de tellerbak in valt wat bij te buigen, zodat het allemaal wat strakker zit? Weet niet precies of het ook op die manier zit, maar in de Vectra B hielp dat wel.
30 januari 2014 om 12:18 #17952817@Dantji wrote:
Waar loopt de bedrading van de radio ISO naar toe vanaf de stekker bij een Astra G?
Achter het dashboard of bij de pedalen?Volgens mij loopt de meeste bekabeling vanaf en naar de zekeringkast. De dashboard boom van de Vectra B begint aan de kant van de zekeringkast en eindigt bij het dashboard kastje, maaaaarrrrr…. de antennekabel en voeding voor de antenne (en eventuele bebakeling van cd-wisselaar, gps en gsm) lopen wel naar rechts door…
31 januari 2014 om 15:42 #17952818Weer een vraagje van mijn kant..
Ik heb enige tijd al last van veel vocht in mijn auto. Nadat ik de auto had schoongemaakt (met tuinslang etc) zag ik dat er aan de binnenkant van mijn achter-zij-ruiten druppels waren. (3 deurs Astra G). Nu ben ik langs carglass geweest en zij gaven mij een prijs van rond de 150 euro om dit te laten maken maar zeiden erbij dat je dit ook redelijk simpel zelf kan doen.
Ze vertelde mij dat de ruit niet gekit zit maar aangedraaid kan worden met schroeven. Ze raadde mij aan om de ruiten er eerst uit te schroeven, een soort kit achtige strook er tussen te doen en vervolgens weer goed stevig dicht te draaien.
Nu is mijn vraag klopt dit een beetje? En heeft iemand dit al eerder zelf gedaan?
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.