Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1
- Dit onderwerp bevat 4,350 reacties, 495 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 december 2016om 14:26 door Thunderstruck.
-
AuteurBerichten
-
20 januari 2014 om 18:02 #17952769
ik kon afgelopen weekend ineens niet meer schakelen, ik krijg hem er nu wel weer in maar als ik wil optrekken gaat me hele auto schokken en komt niet meer vooruit.
wat is dit? ik vermoed dat me druklager of koppelingsplaat kapot is21 januari 2014 om 16:49 #17952770vraag je
voor een astra fwat moet een set GSi remklauwen + nieuwe schijven opleveren met een 40mm verlagings set ?
is 150 teveel ?
michel
21 januari 2014 om 16:54 #17952771@okkie-001 wrote:
vraag je
voor een astra fwat moet een set GSi remklauwen + nieuwe schijven opleveren met een 40mm verlagings set ?
is 150 teveel ?
michel
Zelf vind ik persoonlijk wel mee vallen grtjes Patrick
22 januari 2014 om 16:48 #17952772Beste forumleden.
Mijn uitlaatdemper is aan ze einde gekomen. Ik heb nu een dubbel 76mm rond. Nu vind ik 1 ronde een stuk mooier. Ik zat te denken om een enkele ronde demper(beetje yap style) een stuk in me bumper te zagen. Want een enkele pijp onder de bumper vind ik niet mooi staan. Heeft iemand toevallig een foto van zoiets. Ik heb zelf al even zitte zoeken maar kon er niks van vinden :hmmz
Gr
22 januari 2014 om 20:16 #17952773ff een vraagje ik wil mijn LMM controleren door hem los te halen maar ik kan de stekker niet vinden, Zou een van jullie kunnen zeggen waar die zit,
Groetjes,
Astra16vB22 januari 2014 om 20:21 #17952774LMM zit in je aanzuig buis tussen je luchtfilterhuis en je gasklep daar zit de stekker op kan niet missen.
23 januari 2014 om 09:32 #17952775@djsparky wrote:
@Astra_R wrote:
Hoe zit het met de hitteontwikkeling van de door jou genoemde weerstanden? Heb nu een testopstellinkje aan een knipperlicht maar de weerstand wordt toch behoorlijk warm en zou hem toch graag minstens een uur zonder rijwind of ventilatie willen kunnen belasten in geval van pech..
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
De variant van 25W zit in een aluminium coolrib. Ik had deze bij m’n Vectra B station aan het plaatwerk achter de achterlichtunit gemonteerd met wat koelpasta ertussen. Ze worden inderdaad best warm (alle energie wordt immers omgezet in warmte), maar daar zijn ze opgemaakt Op die plek zat ie niet tegen bekleding aan en had behoorlijk wat ruimte en dus lucht om de warmte aan af te geven.
Ik wilde nog de tweak doen met de check-control weerstand, maar in no-time hadden we besloten de astra te kopen, dus is er niet meer van gekomen…Waar ik mij zelf misschien wat beter bij zou voelen is om mogelijk een ander relais te plaatsen zodat ik mij geen zorgen hoef te maken over een kokende weerstand. Weet iemand hoe je dit bij de astra aan kunt pakken? Met het knipperlicht relais? Of gaan zo’n aluminium geval wel goed? Hoorde namelijk na het slepen van een twingotje mijn testopstellinkje al sissen(in motorruimte op een plaat, de el-cheapo weerstand, lage snelheden met meer motorbelasting en panieklampjes aan) Ben er namelijk afgelopen zomer achter gekomen dat de beplating in de motorruimte met draaiende motor en airco zonder de weerstand te belasten al 70 graden wordt. En dan moet ik de weerstand dus nog af zien te koelen :???:
24 januari 2014 om 22:16 #17952776Zou zoiets in Nederland mogen ?
http://www.restallgroup.co.uk/index.php?id=274″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik vind het erg cool :)25 januari 2014 om 15:56 #17952777Mijn Astra G Z1.6XE verbruikt nogal wat olie. Nou komt er soms als ik het gas even lekker intrap vanuit stilstand een dikke witblauwe pluim uit de uitlaat. Als ik me niet vergis is dat verbrande olie.
Is er iets stuk, of is dit normaal bij G’tjes? Ik weet wel dat een hoog olieverbruik vaak voorkomt.
Ik rij overigens op 5W30, weetniet of dat er wat mee te maken heeft.
25 januari 2014 om 16:30 #17952778Olie verbruik komt idd vaak voor, zijn meestal versleten zuigerveren door verkeerd warm rijden(trappen met koude motor) kan in principe geen kwaad als je het peil maar goed in de gaten houd.
Je kan eens proberen om met 5W40 olie te rijden deze is wat dikker met warme motor.
25 januari 2014 om 16:36 #17952779Wat kost dat ong, zuigerveren laten vervangen?
25 januari 2014 om 16:42 #17952780Durf ik niet te zeggen, maar is wel veel werk kop moet eraf, carterpan eronder uit drijfstang los hele zootje eruit, weet niet wat het je waard is anders zou ik het lekker zo laten.
En daarbij is het ”nog” niet zeker dat dit het is, laat anders eens een compressie test doen, en dan bij de cilinder(s) die achter blijft en beetje olie op de zuiger en dan nog eens meten is ie dan wel goed zijn zeker je zuigerveren slecht.
25 januari 2014 om 21:39 #17952781Even een vraagje
Zou een Y2.5DT in een astra g passen?
26 januari 2014 om 16:21 #17952782Heb effe een vraagje ik heb zelf een Astra f een X18XE
Heb soms probleempje als ik start en laat me steutel los val hij weer uit en soms wel 4X achterelkaar26 januari 2014 om 16:35 #17952783@shaktibiharie wrote:
Even een vraagje
Zou een Y2.5DT in een astra g passen?
Nee , dit is een 6 cilinder lijn motor!
26 januari 2014 om 17:50 #17952784@Dantji wrote:
Zou zoiets in Nederland mogen ?
http://www.restallgroup.co.uk/index.php?id=274″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik vind het erg cool :)nope, je mag niet meer dan opgegeven passagiers vervoeren in een Bestelwagen.
je laadruimte moet aan de minimale eis van volume voldoen, en er moet een tussenschot of tussenwand tussen de laadruimte en passagiers ruimte zitten.
Willem
26 januari 2014 om 18:57 #17952785Jammer, zou af en toe wel handig zijn met werk!
26 januari 2014 om 22:30 #17952786Hey allemaal ff een korte vraag,
ik heb een 1.6 16v Astra met een lege accu is het mogelijk deze te starten met een 1.2 corsa uit ’93 of gaat dit niet lukken.
Alvast bedanktGroetjes,
Astra16vB27 januari 2014 om 07:35 #17952787@Astra16vB wrote:
Hey allemaal ff een korte vraag,
ik heb een 1.6 16v Astra met een lege accu is het mogelijk deze te starten met een 1.2 corsa uit ’93 of gaat dit niet lukken.
Alvast bedanktGroetjes,
Astra16vBDat moet wel lukken. Wel de motor laten draaien natuurlijk ;)
27 januari 2014 om 19:47 #17952788hey allemaal,
even een vraag over de koelvloeistof als ik kvs bij vul gaat alles meteen lekken dus elk liter die ik vul lekt onmiddelijk er weer uit iemand enige idee wat dit kan zijn en of het een dure grap is
alvast bedankt
groetjes,
Astra16vB27 januari 2014 om 20:02 #17952789@Astra16vB wrote:
hey allemaal,
even een vraag over de koelvloeistof als ik kvs bij vul gaat alles meteen lekken dus elk liter die ik vul lekt onmiddelijk er weer uit iemand enige idee wat dit kan zijn en of het een dure grap is
alvast bedankt
groetjes,
Astra16vBLigt eraan waar het lekt natuurlijk. Als het het reservoir zelf is, wordt het in de regel geen moeilijke en dure klus om te vervangen
27 januari 2014 om 20:45 #17952790iemand die de zekering kaart heeft van een opel astra G 2.2 hatchback
heb zelf het boekje niet meer bij de auto en me binnenverlichting werkt niet meer ik verwacht een zekering, maar welke?28 januari 2014 om 00:11 #17952791@gose91 wrote:
@Astra16vB wrote:
hey allemaal,
even een vraag over de koelvloeistof als ik kvs bij vul gaat alles meteen lekken dus elk liter die ik vul lekt onmiddelijk er weer uit iemand enige idee wat dit kan zijn en of het een dure grap is
alvast bedankt
groetjes,
Astra16vBLigt eraan waar het lekt natuurlijk. Als het het reservoir zelf is, wordt het in de regel geen moeilijke en dure klus om te vervangen
Hy lekt aan de linkerkant dus ik denk dat het een slag is er kwam gister ook rook uit de motorkap dus ik denk dat die is doorgebrand. Maarja morgeb ff de anwb bellen om te laten slepen.
Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
28 januari 2014 om 08:39 #17952792Hallo allemaal!
Ik heb een opel astra H station 1.6 uit 2009
Nou kan ik aan goedkope winterbanden incl. velgen komen maar ik weet niet zeker of deze passen.
Standaardwaarde auto is: steek: 5×110, Naafgat: 65,1, ETwaarde: 35,
De winterbanden hebben de volgende gegevens: steek 5×110, Naafgat: opel vectra bj2000, ETwaarde 41, 7jx17, bandenmaat: 225/45/R17.
De bandenmaat die er nou onder hebben liggen is 205/55/R16Alvast bedankt.
28 januari 2014 om 08:45 #17952793@Maikelb wrote:
Hallo allemaal!
Ik heb een opel astra H station 1.6 uit 2009
Nou kan ik aan goedkope winterbanden incl. velgen komen maar ik weet niet zeker of deze passen.
Standaardwaarde auto is: steek: 5×110, Naafgat: 65,1, ETwaarde: 35,
De winterbanden hebben de volgende gegevens: steek 5×110, Naafgat: opel vectra bj2000, ETwaarde 41, 7jx17, bandenmaat: 225/45/R17.
De bandenmaat die er nou onder hebben liggen is 205/55/R16Alvast bedankt.
hoeveel duizend kilometer de jaar rij je dat je overweegt winterbanden te halen?
vooral nu het eigenlijk al bijna lente is..
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.