Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1
- Dit onderwerp bevat 4,350 reacties, 495 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 december 2016om 14:26 door Thunderstruck.
-
AuteurBerichten
-
2 januari 2014 om 22:00 #17952693
Transponder zit er nog.
en wat zou zo’n CV stuurmodule ong kosten?
4 januari 2014 om 18:04 #17952694Probeer het volgende eens:
wanneer de ab niet meer werkt ( kan gebeuren door vallen of iets dergelijks ) en batterij is goed , dan sleutel in het contactslot steken en auto op contact zetten . Dan op de ab op knopjes dicht en open drukken zodat de auto op slot en van slot gaat en klaar is kees . De sleutel is dan opnieuw “ingeleerd “en het bespaart je een dikke 60 euro4 januari 2014 om 19:49 #17952695De gouden tip! Enorm bedankt! Het systeem werkt weer :D
4 januari 2014 om 20:31 #17952696Graag gedaan. Ere wie ere toekomt, ik heb de zoekfunctie binnen het forum gebruikt…
4 januari 2014 om 20:36 #17952697@Dave440 wrote:
In de stoel zit een schakelaar die merkt of er iemand in de stoel zit, en daar reageert de gordelpiep dan weer op… En die sluit je aan met een witte stekker. ;)
De gele stekker is voor de stoelairbag, en de groene is voor de gordelvanger.
Maar waar sluit je die witte stekker dan op aan? Ligt er een kabel onder je stoelframe ?
4 januari 2014 om 20:42 #17952698Als er in de auto geen voorziening voor is ingebouwd, dan wordt het lastig, zo niet onmogelijk, om deze achteraf aan te sluiten. Maar het is alleen maar een irritant geheugensteuntje, en eigenlijk ‘zou’ het niet nodig hoeven te zijn. Iedereen dot toch de gordel om in de auto?!? :shock:
4 januari 2014 om 20:51 #17952699@Dave440 wrote:
Als er in de auto geen voorziening voor is ingebouwd, dan wordt het lastig, zo niet onmogelijk, om deze achteraf aan te sluiten. Maar het is alleen maar een irritant geheugensteuntje, en eigenlijk ‘zou’ het niet nodig hoeven te zijn. Iedereen dot toch de gordel om in de auto?!? :shock:
Das waar … :)
Zat even te denken dat dit ook te maken had met een ontvanger in de auto/stoel icm een kinderzitje met transponder.
om zo de airbag uit te schakelen.4 januari 2014 om 20:55 #17952700@Firezi wrote:
De gouden tip! Enorm bedankt! Het systeem werkt weer :D
Knappe garage dan batterij vervangen maar niet de CV opnieuw inleren :hmmz
4 januari 2014 om 23:26 #17952701@Opeltje17 wrote:
@Firezi wrote:
De gouden tip! Enorm bedankt! Het systeem werkt weer :D
Knappe garage dan batterij vervangen maar niet de CV opnieuw inleren :hmmz
De sleutel (ook de reserve) werkten gewoon nadat het batterijtje vervangen was.
Na een week werkte ze opeens allebei niet meer. Daarom vond ik het al zo’n vreemd verhaal.
@Dave440 wrote:
Graag gedaan. Ere wie ere toekomt, ik heb de zoekfunctie binnen het forum gebruikt…
Dat had ik ook gedaan, en ik kwam ook terecht bij ‘opnieuw inleren’ maar ik dacht eigenlijk dat dit niet voor mij van toepassing was.
Gelukkig toch maar even geprobeerd. ;)Ik gooi d’r meteen nog maar een vraagje achteraan.
Deze achterlichten
Zijn dat deze?
http://gm-tuningparts.nl/shop/product/12/achterlichten-opel-astra-g-hb-zwart-helder” onclick=”window.open(this.href);return false;Die van de webshop lijken me iets doorzichtiger, donkerder dan deze kon ik ze eigenlijk nergens vinden, maar ik wil mijn lichten echt zoals op de foto ;)
4 januari 2014 om 23:30 #17952702Oke dat verklaard de boel, vond het al zo vreemd.
5 januari 2014 om 00:38 #17952703Donkere achterlichten:
Die zijn donkerder gemaakt door de bezitter van deze Astra
5 januari 2014 om 01:05 #17952704Beste Firezi
Die lampen zijn zeer waarschijnlijk gespoten.
Dat is bijvoorbeeld mogenlijk met deze lak
http://www.nlpower.com/Producten/Productdetails/tabid/64/ProductID/37955/CategoryID/176/Motip-Backlight-Spray-Zwart/Default.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;Let wel op meerdere dunne laagjes spuiten en per laag kijken of het donker genoeg is,
Ook allebei de lampen evenveel verduisteren.
Als laatste en belangrijkste tip, officieel is dit niet toegestaan,
de politie controleert er hier bij ons in de buurt graag op, zeker als je ze geheel zwart spuit,
ook is tevens nog een boete mogenlijkheid als je ze geheel spuit dat je niet meer aan de wettelijke
verplichting doet dat je twee rode reflectors aan de achterzijde hebt,
en als ze te donker zijn is er voor degene achter je nauwelijks nog te zien of je remt en dergelijke.
ook verminderd bij te donker je zichtbaarheid evenals de zichtbaarheid in regen en mist.
Ook is het raadzaam om een setje reservelampen te hebben daar het bij de apk eveneens NIET is toegestaan.Mijn advies is geef een paar tientjes meer uit en koop gewoon goedgekeurde echte :thumb
zwarte achterlichten,
is qua zichtbaarheid vaak een stuk beter en je zit volledig safe.Grts van Corsaliefhebber ;)
5 januari 2014 om 09:40 #17952705Hallo allemaal,
Ik ga de EGR klep en de LMM vervangen van mijn Astra H 1.7 CDTI. Heeft iemand een goed adres voor mij waar ik deze onderdelen voordelig kan scoren? Online? Leverancier?
Alvast bedankt!
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
5 januari 2014 om 10:52 #17952706Voordelig is prima, moet wel origineel zijj, geld zeker voor de Lmm
Daar moet merk en onderdeelnummer gelijk van zijn, wie of wat m levert maakt niet uitSent from my GT-I8190 using Tapatalk
5 januari 2014 om 11:18 #17952707@Corsaliefhebber wrote:
Beste Firezi
Die lampen zijn zeer waarschijnlijk gespoten.
Dat is bijvoorbeeld mogenlijk met deze lak
http://www.nlpower.com/Producten/Productdetails/tabid/64/ProductID/37955/CategoryID/176/Motip-Backlight-Spray-Zwart/Default.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;Let wel op meerdere dunne laagjes spuiten en per laag kijken of het donker genoeg is,
Ook allebei de lampen evenveel verduisteren.
Als laatste en belangrijkste tip, officieel is dit niet toegestaan,
de politie controleert er hier bij ons in de buurt graag op, zeker als je ze geheel zwart spuit,
ook is tevens nog een boete mogenlijkheid als je ze geheel spuit dat je niet meer aan de wettelijke
verplichting doet dat je twee rode reflectors aan de achterzijde hebt,
en als ze te donker zijn is er voor degene achter je nauwelijks nog te zien of je remt en dergelijke.
ook verminderd bij te donker je zichtbaarheid evenals de zichtbaarheid in regen en mist.
Ook is het raadzaam om een setje reservelampen te hebben daar het bij de apk eveneens NIET is toegestaan.Mijn advies is geef een paar tientjes meer uit en koop gewoon goedgekeurde echte :thumb
zwarte achterlichten,
is qua zichtbaarheid vaak een stuk beter en je zit volledig safe.Grts van Corsaliefhebber ;)
Hey, super bedankt. In dat geval ga ik ze niet zo donker maken.
Die lichten uit de webshop, zijn die veel donkerder dan de originele? Nu zag ik gisteren namelijk ewn astra rijden die iets donkerdere achterlichten had, maar nog niet echt heel veel verschil.5 januari 2014 om 11:55 #17952708Hadden in die tijd de ‘sportievere’ versies al niet standaard iets donkerder achterlichten?
5 januari 2014 om 12:02 #17952709@wim-v6 wrote:
Voordelig is prima, moet wel origineel zijj, geld zeker voor de Lmm
Daar moet merk en onderdeelnummer gelijk van zijn, wie of wat m levert maakt niet uitSent from my GT-I8190 using Tapatalk
Wim, bedankt voor je reactie. Ik wil ook absoluut een originele. Alleen is er een groot prijsverschil als je het onderdeel bij de dealer haalt of bijvoorbeeld bij Rheenen in Haarlem.
GM Tuningparts is bijvoorbeeld ook dicht bij de dealer qua prijs heb ik gemerkt. Zijn er nog andere sites waar je originele onderdelen kunt bestellen buiten eBay?5 januari 2014 om 12:07 #17952710Winparts.nl heeft nu ALLES in de aanbieding met 20%korting. Aanbieding tot 11 januari, met shopcode “knalkorting2014”
5 januari 2014 om 12:13 #17952711Winparts is volgens mij geen origineel spul Dave. Of vergis ik mij?
5 januari 2014 om 12:17 #17952712Niet origineel, maar wel bekende merken als bosch, mann, en vele andere. Eenvoudig op kenteken zoeken, en je komt een heel eind. Ik weet niet echt of origineel nu zoveel beter is, vaak is het omgepakt, en voorzien van een heel duur stikkertje… Maar dat is mijn mening. ;)
Natuurlijk geldt dit alleen voor regulier onderhoud, een LMM moet je origineel houden…5 januari 2014 om 12:25 #17952713Daar heb je inderdaad gelijk in. Opel zit vol met Bosch en Pierburg. Ik zal eens kijken.
5 januari 2014 om 21:11 #17952714@Dave440 wrote:
Hadden in die tijd de ‘sportievere’ versies al niet standaard iets donkerder achterlichten?
OPC en de Njoy versies idd.
maar niet zo donker als die van GM, of die van Haasje17 (diegene in de post van Firezi)dat zijn deze:
5 januari 2014 om 21:55 #17952715@Astra-H wrote:
Winparts is volgens mij geen origineel spul Dave. Of vergis ik mij?
Een echte Bosch of Pierburg is bij winparts net zo Origineel als bij de Opel of bij GM-tuningparts.
Zolang het nu.mer gelijk is koop je exact hrtzelfde, maar dan in BOSCH of PIERBURG (siemens etc etc) doosje ipv van een Opel doosje of zakje
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
5 januari 2014 om 22:20 #17952716Bij mijn Opel Astra G spuit de ruitensproeier van de achterruit te hard: hierdoor komt de vloeistof op het platte deel van mijn lak in plaats van op het raam. Kan ik dit afstellen op een of andere manier?
6 januari 2014 om 05:32 #17952717Misschien met een speld in het sproeiertje?!
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.