Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1
- Dit onderwerp bevat 4,350 reacties, 495 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 december 2016om 14:26 door Thunderstruck.
-
AuteurBerichten
-
13 november 2013 om 08:50 #17952566
wat je kunt proberen, is een hele goede uitdeuker zonder spuiter zoeken.. je panelen zelf vast demonteren dat hij overal meteen bij kan.. en dan heb je er vakmannen bij die deuken zoals die er heel ver uit krijgen.. kleine lak beschadigingen zul je blijven houden en misschien ook wel blijvende kjleine deukjes oid maar alles is beter als dit :p
13 november 2013 om 11:07 #17952567en kan je dat niet gewoon plamuren ? :) (newbie vraag)
trouwens niemand een idee wat er zo anders is aan de astra g 100 editie?
ik vind maar niks op internet :s13 november 2013 om 11:17 #17952568kan makkelijk.. alleen dan zet je hem een keer in de zon en dan valt er een stuk achterscherm naar beneden xD nee maar plamuur heeft een hogere waarde van uitzetting bij warmte als metaal, dan krijg je op grote stukken ( zoals een achterscherm ) op den duur grote vlekken etc..
plamuur mag alleen maar in hele lichte mate worden gebruikt en eigenlijk nooit bij grote liggende of staande delen.
( denk aan motorkap, dak, achtgerklep, grote zijwanden (busjes etc ) )
Alles kan, het is maar wat je er voor wil betalen
13 november 2013 om 11:54 #17952569Laats heb ik in Barneveld een achterdeur voor een astra f gekocht….
20 euro :thumb16 november 2013 om 18:10 #17952570Wat is nou precies het foutcode protocol dat mijn Astra G X16SZR uit 2000 gebruikt? Is dit nou KWP FAST of toch een niet-OBD protocol dus dan waarschijnlijk Tech2? Heb een ELM327 uitlees apparaat liggen en zou graag willen weten of ik deze kan gebruiken voor mijn G. Was hier en daar wel wat work-arounds tegen gekomen met doorverbonden draden enzo maar geen duidelijke instructies of wat dan ook.
Alvast bedankt!
17 november 2013 om 10:38 #17952571Ik heb hier ook een ODB2 met BT liggen (ELM 327) alleen pakt die ook niet mijn astra g x16szr uit 2000….
Ben benieuwd wat de ombouw mogelijkheden zijn want ik wil hem graag op mn auto hebben..17 november 2013 om 11:05 #17952572Ik denk inderdaad dat hij dus Tech2 is… Heb zelf ook een BlueTooth ELM357 v1.4b/v1.5 adaptor, de Corsa uit 2006 van een maatje van me verbond binnen 10 seconden en was zo uit te lezen.
Is het niet mogelijk om m’n Astra (desnoods bij de dealer) te laten upgraden/ombouwen naar een OBD-compatible ECU? En zou dit misschien zelfs nog performance verbeteringen opleveren? Nieuwere software, beter engine management, etc…?
17 november 2013 om 17:06 #17952573Iemand die mij een idee kan geven hoe ik de verlichting die ik in de voetenruimte wil maken, aan kan sluiten zodat deze aangaat samen met de interieurverlichting maar ook aan kan zetten zonder dat de interieurverlichting brandt?
17 november 2013 om 17:15 #17952574is niet heel lastig.
de draden van de interieurverlichting die op de hemel zit komt rechts bij de bestuurders kant uit.
daar kan je ze er bij solderen.
het is een groene stekker.welke draden je moet hebben kan je met een multimeter uit zoeken
wel eerst even de accu los halen ;)
michel
17 november 2013 om 18:18 #17952575@Xaevion wrote:
Ik denk inderdaad dat hij dus Tech2 is… Heb zelf ook een BlueTooth ELM357 v1.4b/v1.5 adaptor, de Corsa uit 2006 van een maatje van me verbond binnen 10 seconden en was zo uit te lezen.
Is het niet mogelijk om m’n Astra (desnoods bij de dealer) te laten upgraden/ombouwen naar een OBD-compatible ECU? En zou dit misschien zelfs nog performance verbeteringen opleveren? Nieuwere software, beter engine management, etc…?
Tech-II is een uitleesapparaat.
Verschil zit m in Protocollen die gebruikt worden voor het uitlezen van de Auto’s
de 1e lichting Tech-II Opels zijn EOBD-II (usa) protocol KWP2000, deze zullen niet via standaard OBD uit te lezen zijn.
de Modernere Tech-II Opels zijn Can-Bus (Digitaal).Willem
17 november 2013 om 19:02 #17952576KWP2000 is het OBDII protocol in Astra G’s vanaf 2001, daar voor was OBDII niet de wettelijke standaard in Europa. TechII is als het goed is de voorloper en valt onder EOBD, de Europese OBD variant voor de overstap naar OBDII.
17 november 2013 om 22:04 #17952577Dus met een tech 2 uitlees module kunnen wij dus wel onze x16szr uitlezen?
17 november 2013 om 23:19 #17952578Astra G toch? Die kan zelfs met op com worden uitgelezen.
18 november 2013 om 15:56 #17952579Welk protocol gebruikt de Astra G uit 1998? Ik heb een OBDII ELM327 v1.4b/v1.5 Bluetooth apparaatje met software via m’n tablet. Het zou kunnen zijn dat de software die ik geprobeerd heb (Torque Pro) het KWP2000 niet ondersteund. Net nagekeken en het staat niet in de lijst van protocollen. Nou heb ik een ander OBD programmatje gevonden waar hij wel bij staat. Zodra ik m’n apparaatje terug heb (net uitgeleend natuurlijk) ga ik het nog eens proberen!
In de tussentijd toch een vraag: Is er iemand met een 07/2000 of 2000 Astra G S16SZR die zelf zijn auto uit kan lezen zonder een dure Op Com? Zo ja, hoe en met welk apparaat? Paperclip test heb ik al gedaan maar dan zie je niets als er geen foutcode gegeven wordt~
18 november 2013 om 16:18 #17952580zoek een complete versnellingspook van een astra g opc 2 :angel :angel
18 november 2013 om 16:20 #17952581Als ik de de bout van het accu-vastklemmertje los draai, draait de bout mee.
Voorbeeldje van het klemmetje
Hoe kan ik dit nou toch loskrijgen ?18 november 2013 om 16:34 #17952582@Dantji wrote:
Als ik de de bout van het accu-vastklemmertje los draai, draait de bout mee.
Voorbeeldje van het klemmetje
Hoe kan ik dit nou toch loskrijgen ?Als je aan de bout draait moet hij mee draaien ja. :wors Ik ga er van uit dat je de moer aan de onderkant bedoelt, deze kun je met een dopsleutel tegenhouden. Mocht je er niet bij komen, een schroevendraaier tussen de moer en een ander oppervlak in de buurt klemmen kan ook, dan hou je hem vaak ook genoeg tegen om hem los te krijgen. Als hij te strak vast zit is het altijd nog een optie om eerst even de bout in te spuiten met WD40 en dan ff te wachten.
18 november 2013 om 17:06 #17952583@Xaevion wrote:
@Dantji wrote:
Als ik de de bout van het accu-vastklemmertje los draai, draait de bout mee.
Voorbeeldje van het klemmetje
Hoe kan ik dit nou toch loskrijgen ?Als je aan de bout draait moet hij mee draaien ja. :wors Ik ga er van uit dat je de moer aan de onderkant bedoelt, deze kun je met een dopsleutel tegenhouden. Mocht je er niet bij komen, een schroevendraaier tussen de moer en een ander oppervlak in de buurt klemmen kan ook, dan hou je hem vaak ook genoeg tegen om hem los te krijgen. Als hij te strak vast zit is het altijd nog een optie om eerst even de bout in te spuiten met WD40 en dan ff te wachten.
haha ja dat bedoelde ik :) morgen eens even proberen.
Maar ik dacht dat de moer ( of in elk geval het deel met schroefdraad) vast zat in het plastic van de accuhouder???18 november 2013 om 18:35 #17952584Het ‘staafje’ is de bout, het ‘rondje’ is de moer. ;) Denk niet dat dit direct het plastic in draait aangezien je het dan met gemak stuk draait en de accu nooit goed genoeg vast zal zitten.
18 november 2013 om 21:26 #17952585@Xaevion wrote:
Het ‘staafje’ is de bout, het ‘rondje’ is de moer. ;) Denk niet dat dit direct het plastic in draait aangezien je het dan met gemak stuk draait en de accu nooit goed genoeg vast zal zitten.
I know, het was verkeerd getypt, mea culpa :agent
21 november 2013 om 14:29 #17952587enkele vragen
ik heb dus een astra G 1.7 td HB 2000 (100 editie)
– hoe monteer je een trekhaak (liefst afneembaar)
– bestaan er autoradio’s die je kan aansluiten aan stuurkbediening of hoe doe je dat ? :hmmzmet vriendelijke groeten
21 november 2013 om 14:32 #17952588Trekhaak is afhankelijk van het model wat je koopt.
En ja die bestaan er.. alleen zul je een tussenmodule voor moeten kopen ( 60-70 euro ) om deze werkend te krijgen
21 november 2013 om 14:37 #17952589ivm die trekhaak, ik heb al eens rond gekeken maar zie vooral zonder de kabels, die moet je dan ook altijd apart kopen? of zoek ik verkeerd? :???:
ivm autoradio… gewoon een mooie radio kopen en het zo laten lijkt me het beste dan :) .. gebruik die toch niet veel de bediening :)
21 november 2013 om 15:05 #17952590ik heb even een kost vraagje
past het spruitstuk van een x16xel uit een astra G van 1999 op een z16xe astra g cabrio uit 2002 ?
ik weet dat de kat bij een x16xel onder de auto hangt en bij een z16xe aan het spruitstuk vast zit
maar is er vedder nog iets anders ?michel
michel
21 november 2013 om 17:48 #17952591Ja je 2 lambda’s, 1 direct voor de kat, en 1 direct na de kat
De xel heeft 1 lambda ergens voor de Kat
Willem
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.