Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1
- Dit onderwerp bevat 4,350 reacties, 495 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 december 2016om 14:26 door Thunderstruck.
-
AuteurBerichten
-
2 november 2013 om 12:39 #17952516
Is er iemand in of in de buurt van Haarlem met Tech2? En die mij wil helpen?
2 november 2013 om 15:18 #17952517Moet je een TID schermpje (astra G) ook uitleren??
2 november 2013 om 16:34 #179525182 november 2013 om 17:13 #17952519@Opeltje17 wrote:
@Dantji wrote:
Moet je een TID schermpje (astra G) ook uitleren??
Nee kan je zo wisselen.
Check!
2 november 2013 om 17:37 #17952520heb een klein probleem.
vandaag met het rijden naar voetbal is mij iets aparts voorgevallen, en dat is niet 1malig.
op het moment dat ik namelijk bij lage snelheden de koppeling intrap, schiet hij naar de 500 toeren toe, gaat schokken, en kan zelfs uitvallen.
met optrekken gaat hij ook traag, maar zit je op zo’n 1000 toeren, is er niets aan de hand.
maar trap ik de koppeling in met 80KM/U, dan schiet hij ook naar 500 toeren, maar dan blijft hij wel gewoon lopen (das geen probleem. ;))stationair lijkt het trouwens net een te rijke afstelling (?), loopt zo onregelmatig als de pest. net als die amerikaanse dragsters….
dit was vanochtend zo, met 4 man in de auto. vanaf Zwolle naar Deventer geen probleem, probleem begon in Deventer zelf. terugweg naar Zwolle weer hetzelfde probleem.
toen ik van de club in Zwolle terugreed, met alleen mijn persoon in de auto, deed hij heel normaal (had zo’n half uur stil gestaan.)
alleen is het probleem terug, nadat hij een uur in de parkeergarage heeft gestaan.en heb gister alleen de asbak vervangen, pedalen gemonteerd (oude), en de stickers in het interieur verwijdert….
oh, en olie bijgevuld…2 november 2013 om 19:32 #17952521Ik zet het ook even hier neer.
Dat was ff schrikken net. Heb ECU reset uitgevoerd met opcom en Astra startte niet meer. Storingslampje bleef maar knipperen. Dankzij de info op het forum is het gelukt om hem weer aan de praat te krijgen.
Even een vraag aan de kenners, kan een kapotte CC hendel motor in noodlop brengen. CC springt nl. terug op “uit”. Zomaar. En storingslampje brandt ook bij elke rit meestal bij hoge toeren.
Inmiddels vervangen;
– turbodrukregelventiel (klep);
– gaspedaalpositiesensor;
– koppelingsschakelaar.Ik krijg nu continu twee foutmeldingen. 1. CIM miscommunicatie en 2. Cruisecontrol instelunit “niet aanwezig”.
Iemand enig idee?
3 november 2013 om 12:31 #17952522@henrif wrote:
@AstraF23 wrote:
henrif wrote:ik heb op mijn astra G 2003 Sport 2.2 erg veel speling op de pook ik kan er gewoon in ‘roeren’ en als ik hem in zen 1 wil zetten moet ik eerst wat hard tegen de zeikant aanduwen en dan in zen 1 anders zit ik in zijn 3.
moet ik dit in de bak zoeken of kan dit ook in de pook zitten?Haal je pook hoes er eens af.
Waar de pook in zit wil wel eens afsleiten.er zit indd speling op de ‘kogel’ hoe kun je deze het beste opheffen? nieuwe pook of??
Pook kun je via Carloastra laten opknappen
Of je kan je meestal uitzichtloze zoektocht beginnen naar nog een knap exemplaar.
Zeker gezien deze poken tot 2004 geleverd zijn op de vectra-b astra-g en zafira-a met f23 bak.Dat zijn de 2.0 en 2.2 diesels
Enkele 2.0 benzine modellen
2.2 benzine
En de 2.5 en 2.6 v6Willem
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
3 november 2013 om 15:45 #17952523Vraag, met nu 272000 km is mijn bestuurders stoel uitgezakt etc.
Astra G station njoy 2004
Kan ik een jongere stoel van bijvoorbeeld een astra h er zomaar in plaatsen, of moet het ondervragen aangepast worden?
Past een stoel van andere modellen als signum ????3 november 2013 om 19:39 #17952524AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb voor iemand met een Astra H Z16XE met Opcom uitgelezen, daar kwam het volgende uit:
P1116 Engine Coolant sensor out of range/ECT Sensor Out Of Self Test Range
P1616 CIM (Steering Column Module) Wrong Environment Identifier Immobiliser B-006
P1614 Wrong Transponder Key Immobiliser B-006Maar wat houdt dit in, en wat is er aan te doen?
Groetjes!
Sander3 november 2013 om 20:20 #17952525De laatste 2 hebben te maken met de sleutel, verkeerde/niet ingeleerde immobiliser, als hij verder geen problemen heeft met het willen aanslaan van de auto moet je deze fouten gewoon negeren.
De eerste heeft te maken met de koelvloeistof sensor, lijkt mij een kapotte koelvloeistof temp sensor.
Zou ze sowieso eerst alleen wissen en kijken welke er terug komen.
4 november 2013 om 09:16 #17952526Iemand die miss weet welk rubbertje van de twee ik moet bestellen?
De mijne wil ik namelijk zsm vervangen.4 november 2013 om 09:54 #17952527@Arnoldinho14 wrote:
Iemand die miss weet welk rubbertje van de twee ik moet bestellen?
De mijne wil ik namelijk zsm vervangen.Ik zou het rubbertje bestellen die het meest lijkt op de gene die je wilt vervangen.
4 november 2013 om 10:05 #17952528haha het gaat om het antenne rubber, daar zijn er twee van die heb ik op die vorige pagina gepost.
Miss iemand die weet welke van de twee ik nodig heb.5 november 2013 om 13:02 #17952529klein vraagje wat ik niet vond op het forum
als ik een powerfilter(zoon bolletje) wil monteren op mijn opel astra 2001 1.6 16v LPG
wat zijn de voordelen en nadelen?5 november 2013 om 13:36 #17952530AnoniemLid sinds:
1 January 1970Daar is best veel over geschreven, en niet altijd even positief.. Niet iedereen is daar tevreden over, sommige rollenbanktesten wijzen zelfs minder vermogen uit.. #openluchtfilter..
6 november 2013 om 10:13 #17952531Iemand nog een antwoord op mijn stoel vraag??
7 november 2013 om 07:40 #17952532Het lampje in de kachelunit valt uit en schiet weer aan wanneer ik aan de knoppen draai (Astra G)
is dit op te lossen?7 november 2013 om 10:03 #17952533Mijn airco lampje doet het ineens niet meer. Normaal brand er een geel lampje als ie aan staat. Is dit makkelijk te vervangen? Knop eruit en nieuwe lamp erin?
7 november 2013 om 10:11 #17952534@Grobyc wrote:
Mijn airco lampje doet het ineens niet meer. Normaal brand er een geel lampje als ie aan staat. Is dit makkelijk te vervangen? Knop eruit en nieuwe lamp erin?
Airco zelf doet het wel ?
7 november 2013 om 10:14 #17952535Jep zeker weten, gebruik het met deze regenachtige weer om te voorkomen dat mijn ramen vochtig raken. De knop ernaast brand wel.
7 november 2013 om 10:17 #17952536Ok want ik heb er laatst iets over gelezen op het forum.
Dat het lampje van de airco van een astra F altijd moet branden …@wim-v6 wrote:
controle lampje airco AAN: dit is niet een lampje dat word ingeschakeld, maar een Plastic licht geleider welke het licht van de nachtverlichting naar de gele streep geleid. (zo ook bij de cirkulatie schakelaar, bijde schakelaars beschikken dus maar over 1 lampje voor zowel Controle lampje als nachtverlichting.
Deze gaat dus altijd aan als je de knop indrukt.7 november 2013 om 10:22 #17952537Ow heb er overheen gekeken over die topic, interessant inderdaad. Naar mijn weten ging ie alleen aan als ik het indrukte en als ik het uit zet ging ie weer uit. Ik bedoel echt het knopje he dus niet heel de airco gedeelte met aanjagers etc. Ik moet nu naar werk dus kan niet meteen weer reageren king:.
7 november 2013 om 10:28 #17952538ja klopt, zoals Wim-V6 zegt: Echt de plastic geleider in/achter het knopje van de airco. :)
8 november 2013 om 09:30 #17952539
wat is beter?!?! met of zonder cupra lip eronder? :hmmz
8 november 2013 om 09:50 #17952540Ik zeg met!….. :thumb
Heb er hier ook eentje thuis liggen, zet hem er niet op anders kan ik niet pinnen en naar de Opel dealer ivm mega drempels :argue -
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.