Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1
- Dit onderwerp bevat 4,350 reacties, 495 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 december 2016om 14:26 door Thunderstruck.
-
AuteurBerichten
-
20 september 2013 om 22:59 #17952416
Oke dan ga ik hem laten chippen
Maar zijn er meer mogelijk heden om meer pk uit me blok te halen?20 september 2013 om 23:00 #17952417nope, helaas maar simpele techniek en te veel electronica..
Willem
20 september 2013 om 23:14 #17952418Dan ga ik maar opzoek naar een andere blok
Maar bedankt voor je snelle reactie
21 september 2013 om 06:18 #17952419Ik zou niet weten waarom, (ligt ook aan de Vragprijs natuurlijk). Ze liep heel netjes, ik vermoed geen klleppen schade..
Willem
23 september 2013 om 10:24 #17952420Hallo, ik ben ook nieuw hier, en begin maar eens met een ‘kleine’ vraag
In mijn Astra H caravan diesel liggen onder beide voorstoelen een oranje en een groene stekker, met draad die uit de auto komt.
Horen die wel los te liggen, en waar zijn ze dan van? Ik wil het graag weten omdat ik op dit moment ook nog een brandend airbaglampje heb…24 september 2013 om 12:42 #17952421Zou dit geen optie tot stoelverwarming of een motor van elec. verstelbare stoel kunnen zijn?
Even een kleine vraag van mij. Bij mijn vorige auto moest ik als de bak olie vervangen moest worden dit laten doen ivm de vul opening aan de bovenkant.
Kan ik bij mijn 1.7 DTI (y17dt) astra G (2002) dit zelf doen?
24 september 2013 om 13:53 #17952422Even een vraagje, al een tijdje heb ik dat m’n auto licht schokt bij lage toeren(heel irritant met file’s!), gasklephuis schoongemaakt en dat hielp voor 3 dagen.
heb de stekker van de LMM los gehaald, het probleem was weg. is de LMM 100% zeker stuk? is er een manier om te kunnen meten dat deze stuk is?(duur geintje..)24 september 2013 om 14:50 #17952423AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat is de test om te kijken of hij stuk is, eraf halen en verschil voelen..
24 september 2013 om 15:16 #17952424ik snap dat er iets mis is met de lmm, maar kan dit niet de stekker zijn? had ook iets gelezen over extra aarde trekken(vond dit verhaal erg vaag btw).
kan het niet een onderdeeltje in de lmm zijn die stuk is? om nou gelijk 250 euro te gaan betalen heb ik ook geen zin in.24 september 2013 om 15:35 #17952425Onderdelen van een LMM zijn niet los te vervangen en de LMM’s zijn nou eenmaal gevoelige onderdelen die wel eens stuk willen, maar om te beginnen over wat voor motor typen gaat het??
Misschien is het een idee om bijvoorbeeld een forum lid te contacten die eventueel zijn LMM wil wisselen met de jouwe dan weet je zeker of het je LMM is(grote kans van wel).
24 september 2013 om 15:38 #17952426Oke, helaas. Het gaat om een x18xe1. Ik zou eventueel Terry van het forum kunnen vragen, die heeft alleen een z18xe, is de lmm het zelfde hier van?
24 september 2013 om 16:01 #17952427Volgens mij zijn deze uitwisselbaar.
24 september 2013 om 19:22 #17952428LMM van de X18XE (bouwjaar afhankelijk), X18XE1, Z18XE, X20XEV (bouwjaar afhankelijk), X20XER (bouwjaar afhankelijk), X22XE, (bouwjaar afhankelijk), Y22XE en Z22XE zijn uitwisselbaar dacht ik zo..
Allen motoren met een Siemens Simtec 56.5, Simtec 70, Simtec 71 motorregel Systeem.
Willem
24 september 2013 om 19:25 #17952429had even gekeken op een webshop, daar stond inderdaad dat de x18xe1 en z18xe de zelfde was, ga het zondag even uitwisselen.
bedankt!25 september 2013 om 22:38 #17952430AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb 2, Astra G, koplamp vraagjes:
Vraag 1:
Weet iemand of er Astra G’s geleverd zijn met automatische hoogteregeling op de koplampen? Ik bedoel hiermee dus dat het systeem helemaal uit zichzelf werkt, dus zonder standenknop 0 – 3. Ik heb namelijk van het weekend nieuwe koplampen in mijn Astra gezet en heb daarbij ook het stelmotortje van de oude koplampen overgezet op de nieuwe, maar op het dashboard zit dus helemaal geen knopje voor de hoogteverstelling van de koplampen. Nu vraag ik me af waarom er dan wel een stelmotor op de unit zit. Het gaat om een Astra G Bertone cabrio voorzien van fabriek af xenon, dus met koplampreinigingsinstallatie. Wanneer ik mijn dimlicht aanzet lijkt het alsof ik de stelmotortjes heel kort hoor bijstellen, en ook weer wanneer ik het grootlicht inschakel.Vraag 2:
Op de koplamp zitten 2 stelschroeven. Één daarvan is voor de hoogte, deze zit ongeveer in het midden van de unit. De tweede stelschroef, degene die net naast het spatbord zit, kan ik aan draaien wat ik wil maar er gebeurd naar mijn idee niks. Iemand een idee waar die voor is? De koplampen zijn Xenon projectors van het merk Depo.26 september 2013 om 10:57 #179524311: halogeen koplampen zijn geleverd met manuele-hoogteregeling en xenon-koplampen met automatische. Je hebt xenon dus automatische hoogteregeling. Daarom zie jij geen knopje bij je lichtschakelaar voor hoogteregeling.
2. kan ik geen antwoord opgeven. Misschien is de ene voor stadslicht en andere voor dimlicht. Ik zit er in ieder geval nooit aan omdat het eens per jaar met APK gebeurt.
26 september 2013 om 11:24 #17952432die tweede vraag kan ik antwoord opgeven..
Europese koplampen ( of eigenlijk alle koplampen van auto’s die in landen rijden waar rechts gereden word.. ) hebben een bepaald lichtbeeld ( ongeacht xenon of halogeen )
even heel overdreven ziet dit er zo uit : __/ __/ dat het licht rechts wat hoger gaat is voor de berm wat extra te verlichten tbv voetgangers etc.
die tweede schroef is om dit lichtbeeld naar links en rechts bij te stellen om te voorkomen dat deze te ver naar links staat en tegemoet komers kan verblinden
26 september 2013 om 16:24 #17952433AnoniemLid sinds:
1 January 1970Thnx Astra-H en Rick voor jullie snelle antwoord!
Zal binnenkort nog eens aan die schroef draaien en daar eens op letten, kijken of ik het nu wel zie.26 september 2013 om 16:36 #17952434Dat zie je zelf niet met het blote oog. Zou je toch echt voor een koplamp stelapparaat moeten doen.
26 september 2013 om 16:42 #17952435AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat is waar, maar ben gewoon benieuwd hoe en of het werkt :-P.
Ga zeer binnenkort langs de garage om ze echt af te laten stellen.26 september 2013 om 16:46 #17952436Wat kan als je bv mensen hebt die seinen wegens te hoge lampen is bij een witte muur bekijken.. T is niet alles maar tog
26 september 2013 om 16:59 #17952437AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ja klopt zo heb ik het ook gedaan, zelfs nog de oude koplamp hoogte op de muur afgeplakt met tape.
Maar wil het sowieso nog even goed laten nakijken bij de garage, duur kan dat niet zijn.27 september 2013 om 07:23 #17952438Gisteren nieuwe grill gemonteerd op mijn astra g. Blijkbaar iets niet goed gedaan. Bij het dichtvallen brak het lipje af om hem open te doen. Weet iemand misschien hoe ik nu mijn motorkap open maak zonder aan het lipje te trekken want dat is er niet meer.
27 september 2013 om 07:32 #17952439dat word priegelen, is met op het werk al vaker gebeurd ( weliswaar bij mercedesen maar principe is hetzelfde )
wat ik dan deed was een ty wrapje gebruiken, deze van te voren al in elkaar drukken dat je als het ware een soort lasso achting dingetje krijgt,, die moet je proberen om die hendel heen te krijgen en dan zo opentrekken..
echt priegelwerk.. maar t gaat.. anders is het goedkoopste je grill eruit te slopen ( motorkap is duurder :) )
27 september 2013 om 07:41 #17952440bedankt voor de reactie, dat is lekker kut dus. Ik ga niet me nieuwe grill eruit slopen dus ga jou lasso methode maar proberen :p
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.