Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1
- Dit onderwerp bevat 4,350 reacties, 495 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 december 2016om 14:26 door Thunderstruck.
-
AuteurBerichten
-
9 augustus 2013 om 21:54 #17952342AnoniemLid sinds:
1 January 1970@pixels66 wrote:
@pixels66 wrote:
Ik heb de lampunits besteld voor de deurhendels binnenzijde (zoals howto: sfeerlichtjes OEM binnenzijde).
Mocht ik nou geen voorbereiding hebben, dan moet ik aan het blokje van lampje twee draden solderen. Maar welke pin is nu plus en welke de min? Voordat het boeltje doorbrand..
Verstuurd van mijn Gameboy Color met Tapatalk
In dit zwarte blokje dus twee pinnen..
Verstuurd van mijn Gameboy Color met Tapatalk
Niemand?
9 augustus 2013 om 22:02 #17952343AnoniemLid sinds:
1 January 1970Daarbij nog een vraag.. Hoe kan ik het makkelijkste de lampen in de koplamp verwisselen? Vanuit de motorruimte kom je er voor geen meter bij.. Ik lees her en der over via de wielkasten, maar ik heb geen idee hoe dat moet..? (Astra H).
9 augustus 2013 om 22:44 #17952344Ja via de wielkasten.
In de wielkast zit en uitsparing met daarin een kap deze eruit halen hand erin rubber dop weg nemen stekker koplamp vastpakken stukje naar links draaien en eruit pakken.
En voor rechts kan je eventueel je luchtfilterhuis demonteren kan je zo om hoog trekken en naar voren trekken en los nemen.
Groot/stads licht vanuit de motorruimte vervangen.
10 augustus 2013 om 15:56 #17952345@okkie-001 wrote:
http://priad-autosleutels.nl/winkel?category_id=27&page=shop.browse&limit=20&limitstart=20
michel
Bedankt voor je link, momenteel heb ik precies zo’n sleutelbaard. Deze past niet lekker, af en toe als ik de sleutel uit het contact haal blijft de sleutelbaard met transponder zitten en dan heb ik alleen de afstandbediening in de handen :argue
Zodoende op zoek naar een adresje waar ik een originele sleutelbaard kan krijgen tegen een normale prijs(geen dealer dus).
15 augustus 2013 om 01:31 #17952346Even een kort vraagje tussen door
Ik heb paar velgen op marktplaats te koop zien staan met het maat 17inch multisteek 4×100 en 4×108 et35 met banden maat 205/40/17 zou dit onder mijn astra g njoy 4gaats uit 2003 passen?Alvast bedankt :thumbup
15 augustus 2013 om 05:18 #17952347Ik denk het wel
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
15 augustus 2013 om 10:24 #17952348In mijn opel astra zit nu de standaard cdr500 radio maar ik zou deze willen vervangen door een JVC KD-R741BTE.
Zal ik extra stukken nodig hebben om deze te koppelen, en is het mogelijk om de stuurbediening hier op aan te sluiten?Mvg
DMC15 augustus 2013 om 21:52 #17952349je hebt geen extra stukken nodig om je orginele radio te vervangen voor een andere..
echter wel een ander koppelstuk als je je stuurwiel bediening wilt behouden..16 augustus 2013 om 10:21 #17952350@Erwin_Astra wrote:
je hebt geen extra stukken nodig om je orginele radio te vervangen voor een andere..
echter wel een ander koppelstuk als je je stuurwiel bediening wilt behouden..Ok bedankt. En weet u toevallig welk koppelstuk
17 augustus 2013 om 07:11 #17952351@pixels66 wrote:
Daarbij nog een vraag.. Hoe kan ik het makkelijkste de lampen in de koplamp verwisselen? Vanuit de motorruimte kom je er voor geen meter bij.. Ik lees her en der over via de wielkasten, maar ik heb geen idee hoe dat moet..? (Astra H).
In de handleiding, bij zelfhulp, onder “lampen verwisselen” staat het stap voor stap beschreven :jerry
Het beste kun je de wielen naar de andere kant draaien: linkerlamp > stuur naar rechts draaien en andersom.
17 augustus 2013 om 11:10 #17952352Hoi,
ik heb mijn Astra Coupé nu alweer bijna een jaar, en ben er nog steeds heel blij mee! Nu is het dus binnenkort tijd voor een beurt, en dan wil ik meteen de EGR schoon laten maken en laten afdoppen, het gaat om een X18XE1, dit kan zonder problemen toch?
Nu dacht ik echter ook eens iets opgevangen te hebben hier over de gasklep dat je die beter ook schoon kan maken, en dat je een of ander gaatje beter iets op kan boren. Kan iemand mij hier iets meer over vertellen, en of dit handig is om te laten doen?
Alvast bedankt!
17 augustus 2013 om 14:43 #17952354AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zie de howto sectie..
Kort antwoord op je vraag: afdoppen is easy, gebruik wel een originele blindpakking van de dealer, kost 14 euro. Blindpakkingen van marktplaats zijn echt compleet dicht, dan stoot je egr klep kapot.
Gasklephuis reinigen, doen! Loshalen, en met benzine en een kwastje helemaal schoonmaken, ff wat tijd in stoppen. Boortje 1,5mm gebruiken, en doorboren. Het metaal(ik vermoed gietijzer?) is erg zacht, dus doe het met beleid en weinig toeren, je bent er zo doorheen.. Dan nog een doek met een beetje benzine langs het gat halen op je blok waar het huis vanaf kwam. Motor loopt daarna perfect.
Antwoord wordt vanzelf lang na enthousiasme ;)
17 augustus 2013 om 14:55 #17952353AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nu ik weer een vraag.. Ik kwam er achter dat het laadpunt voor autostekkers het niet doet. Stekkertje zit er wel op, wat kan dit zijn? Ik heb geen asbak, heeft dus ook geen aansteker in gezeten, dus niet vies van binnen….
18 augustus 2013 om 17:34 #17952355Wel spanning op de draden van de stekker??
Willem
18 augustus 2013 om 17:48 #17952356AnoniemLid sinds:
1 January 1970Geen idee.. Heb wel ergens zo’n meter liggen, maar geen verstand van, op welke stand hij gezet moet worden..
18 augustus 2013 om 17:54 #17952357Op V(volt) even tussen de 2 draadjes meten(plus en min) zou dan rond de 12v op moeten zijn kan iets minder zijn.
Zekering wel al bekeken?
18 augustus 2013 om 18:12 #17952358AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nog niet, ik ga er vanuit dat er dan meerdere zaken niet moeten werken toch?
18 augustus 2013 om 18:23 #17949577Het is Canbus he, kan ook zomaar een losse aansturing zijn voor deze plug.
Multimeter op Volt (V) met liggend streepje en daaronder stippellijn.
Op meestal; 20Volt zetten
Willem
18 augustus 2013 om 18:26 #17952359Bij de H is er een aparte zekering voor NR 29 in je REC.
18 augustus 2013 om 18:50 #17952360AnoniemLid sinds:
1 January 1970Oke, de zekering ff gecheckt, die is oke.. Vandeweek ff de multimeter opsnorren. De ene pen op mindraad houden, en de ander op plus dus als ik het goed begrijp..
18 augustus 2013 om 19:07 #17952361jup
18 augustus 2013 om 19:41 #17952362AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hmm.. stekkertje was toch weer losgeschoten.. Geen man overboord!!
19 augustus 2013 om 09:39 #17952363Mijn eerste vraag is waar is het knopje rechts van de linker stoelverwarmingsknop voor?
Mijn tweede vraag is: Ik wil een extra sigarettenaansteker achter me dashboard plaatsen en deze aansluiten op de bestaande sigarettenaansteker kabels zodat de carkit/telefoonlader niet mijn bestaande socket bezet maar ergens achter het dashboard. Alleen aan de losse socket die ik heb gekocht zitten twee draden en aan de bestaande aansteker zitter er 3. De vraag is nu aan welke moet ik aansluiten of moet ik het totaal ergens anders aansluiten?
19 augustus 2013 om 11:29 #17952364@Lennart1800 wrote:
Mijn eerste vraag is waar is het knopje rechts van de linker stoelverwarmingsknop voor?
Mijn tweede vraag is: Ik wil een extra sigarettenaansteker achter me dashboard plaatsen en deze aansluiten op de bestaande sigarettenaansteker kabels zodat de carkit/telefoonlader niet mijn bestaande socket bezet maar ergens achter het dashboard. Alleen aan de losse socket die ik heb gekocht zitten twee draden en aan de bestaande aansteker zitter er 3. De vraag is nu aan welke moet ik aansluiten of moet ik het totaal ergens anders aansluiten?
Zou niet weten waar dat knopje voor moet dienen ,gebeurt er helemaal niks als je er op drukt.
Zitten er nog draadjes op aangesloten, anders zou je is kunnen kijken waar ze naar toe leiden.Sigarettenaansteker daarvan is de grijs/groene draad voor de verlichting.
Pak de bruine en de zwarte draad ,Zwart is de geschakelde plus en de bruine is de massa.19 augustus 2013 om 14:37 #17952365Er zitten twee draden verbonden aan dit knopje maar ik weet niet waar t voor is. Bedankt voor de info over de aansteker!
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.