Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1
- Dit onderwerp bevat 4,350 reacties, 495 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 december 2016om 14:26 door Thunderstruck.
-
AuteurBerichten
-
20 juni 2013 om 19:57 #17952217
@okkie-001 wrote:
kort vraagje
ik moet morgen voor een maatje even een astra achterklep op halen
met mijn astra nu is de vraag gaat dit passen ?
is er iemand die dit al gedaan heeft ?Achterbank platleggen en dan past die er in.
20 juni 2013 om 20:16 #17952218@Blue-Dragon wrote:
@okkie-001 wrote:
kort vraagje
ik moet morgen voor een maatje even een astra achterklep op halen
met mijn astra nu is de vraag gaat dit passen ?
is er iemand die dit al gedaan heeft ?Achterbank platleggen en dan past die er in.
Idd, en dan passen er zelfs nog twee “3-deurs” deurportieren bij…
Spreek uit ervaring :DDoekje gebruiken om beschadigingen te voorkomen ;)
23 juni 2013 om 16:24 #17952219Hallo,
Sinds vorige week ben ik eigenaar geworden van een astra h station bj2006.
Nu ben ik wellicht nog niet gewend aan opel maar toch zit ik met een vraag.
Vandaag had ik wind tegen en kreeg de auto met moeite in de 4 op 140 als ik overschakelde naar de 5 zakte de teller zachtjes terug.
zowel op LPG als op benzene deed hij dit.
Heeft iemand tips ideen, wat dit kan veroorzaken want het lijkt me dat een beetje win tegen dit nog niet mag veroorzaken…
(geen storingslampjes verder, krijg als het goed is van de week men opcom kabeltje mischien dat er wat verborgen codes in zen geheugen staan.)Alvast bedankt voor enige input.
23 juni 2013 om 18:25 #17952220Welke motor ligt erin????
heb vrijwel niks gemerkt van de wind met mijn 3.0 V6 210+pk.
Mijn Ascona 1.6S (1987 type) met 82pk merk je ook goed als je tegenwind hebt, komt dan moeilijk aan de 130 a 140km/u
Willem
23 juni 2013 om 19:09 #17952221@wim-v6 wrote:
Welke motor ligt erin????
heb vrijwel niks gemerkt van de wind met mijn 3.0 V6 210+pk.
Mijn Ascona 1.6S (1987 type) met 82pk merk je ook goed als je tegenwind hebt, komt dan moeilijk aan de 130 a 140km/u
Willem
Als ik het goed heb een ecotec 1.6 16v …
23 juni 2013 om 21:03 #17952222Dat is niet de sterkste motor 105pk 150Nm, in een toch wel zware auto, dat houd dus niet over, zeker niet op LPG, met LPG vermiderd het vermogen ook iets..
Willem
24 juni 2013 om 05:00 #17952223@stevensjohan wrote:
mischien dat er wat verborgen codes in zen geheugen staan.
Ga er maar vanuit dat iedere keer dat je de OPCom aan de Astra hangt er foutcodes naar boven gaan komen. Bij een Astra H is dat vaker van toepassing dan niet.
Overigens hoef je daar echt niet van te schrikken, bij heel erg veel van die meldingen staat bij de dealer de opmerking : bij geen klachten van klant, foutcode negeren.Welke motor heb je trouwens in je Astra H, de 1.6 twinport (z16xep) ?
24 juni 2013 om 06:07 #17952224@Juffer1 wrote:
@stevensjohan wrote:
Ga er maar vanuit dat iedere keer dat je de OPCom aan de Astra hangt er foutcodes naar boven gaan komen. Bij een Astra H is dat vaker van toepassing dan niet.
Overigens hoef je daar echt niet van te schrikken, bij heel erg veel van die meldingen staat bij de dealer de opmerking : bij geen klachten van klant, foutcode negeren.Welke motor heb je trouwens in je Astra H, de 1.6 twinport (z16xep) ?
kon vanmorgen de motorcode niet zo gauw vinden, maar volgens het kenteken:
OPEL ASTRA 1.6 16V. CAR. 11-2004 / 01-2007 MOT.Z16XEP 77KWzoals ik de reactie van wim begrijp is het wel redelijk normaal dus dat de 5e versnelling er eigenlijk voor niks op zit (alleen als je geen wind hebt heb je er wat aan…)
24 juni 2013 om 20:26 #17952225Z16XEP
24 juni 2013 om 20:27 #17952226@Juffer1 wrote:
@stevensjohan wrote:
Dit zijn in de Meeste gevallen ook Storingen beginnend met een U, dat zijn veelal Communicatie fouten, niks ernstigs.
Willem
24 juni 2013 om 21:39 #17952227Uhm, een Z16XEP moet echt wel harder lopen dan 140.
Ook op LPG wel.
Zo’n motor is echt niet te licht voor een Astra.
Kijk maar es of er storingen in zitten.
In ieder geval niet goed zo.24 juni 2013 om 21:56 #17952228Beste forumleden,
Ik zit met een kleine uitdaging.
Ik ben ik het bezit van een Astra H station 111 edition uit 2010.
Nu ben ik erachter gekomen dat mijn dakantenne met gps defect is.
Inmiddels heb ik deze eraf gehaald en nu blijkt door vocht is de printplaat van de radioantenne gaan roesten waardoor ik geen ontvangst meer heb.
Bij de dealer kost zo’n anttevoet 310 euro idioot als het mij vraagt.Wie heeft er een tip waar ik misschien zo’n dakantenne met gps kan kopen ?
Als vast bedankt voor de reply. :thumb
25 juni 2013 om 09:55 #17952229@Bytecrusher2401 wrote:
Beste forumleden,
Ik zit met een kleine uitdaging.
Ik ben ik het bezit van een Astra H station 111 edition uit 2010.
Nu ben ik erachter gekomen dat mijn dakantenne met gps defect is.
Inmiddels heb ik deze eraf gehaald en nu blijkt door vocht is de printplaat van de radioantenne gaan roesten waardoor ik geen ontvangst meer heb.
Bij de dealer kost zo’n anttevoet 310 euro idioot als het mij vraagt.Wie heeft er een tip waar ik misschien zo’n dakantenne met gps kan kopen ?
Als vast bedankt voor de reply. :thumb
Ik heb even een uitdraai gemaakt van de EPC. Dan zou je even het juiste type eruit moeten vissen en zoeken op de OEM (onderdeel) nummer.
Hierbij de link. http://www.2shared.com/document/VHrj7wbU/dakantenne.htmlEDIT:
Al geprobeerd trouwens om de chip schoon te maken met contactreiniger?26 juni 2013 om 19:30 #17952230@harrynijhof wrote:
Uhm, een Z16XEP moet echt wel harder lopen dan 140.
Ook op LPG wel.
Zo’n motor is echt niet te licht voor een Astra.
Kijk maar es of er storingen in zitten.
In ieder geval niet goed zo.Met een knappe Tegenwind, kan het nog wel eens tegenvallen hoor…
en ja zo’n ding moet de 180 bij normale omstandigheden op LPG wel halen..
Willem
27 juni 2013 om 10:07 #17952231Heb depo projectieunits in me astra en van de linkerunit trilt de spiegel. het is net of hij bij de grill los zit.
wil dit graag bekijken, maar is het glas er makkelijker voor weg te krijgen of zit deze gelijmd.27 juni 2013 om 14:52 #17952232@martijnenyvonne wrote:
Heb depo projectieunits in me astra en van de linkerunit trilt de spiegel. het is net of hij bij de grill los zit.
wil dit graag bekijken, maar is het glas er makkelijker voor weg te krijgen of zit deze gelijmd.Zit gelijmd
27 juni 2013 om 19:50 #17952233Wie kan mij vertellen of de Astra G met kleurcode Z359 ook is geleverd met meegespoten handgrepen en deurstrips
27 juni 2013 om 20:01 #17952234@stevensjohan wrote:
zoals ik de reactie van wim begrijp is het wel redelijk normaal dus dat de 5e versnelling er eigenlijk voor niks op zit (alleen als je geen wind hebt heb je er wat aan…)
Onze Z16xep rijdt op de interne navigatie in zijn 5 ruim 197km/u op euro 95, incl. 2 personen en op 17″.
Tot 160 / 170 moet het allemaal vrij vlot willen, daarboven heeft het even tijd nodig.27 juni 2013 om 20:04 #17952235@martijnenyvonne wrote:
Wie kan mij vertellen of de Astra G met kleurcode Z359 ook is geleverd met meegespoten handgrepen en deurstrips
Of die strips en handgrepen zijn meegesproken hangt niet van de kleur maar van het model / type af. Je mag ervan uitgaan dat bij de sport edition II en de Njoy vanaf bouwjaar 2002 tot 2004 die dingen wel zijn meegespoten.
Als je die kant en klaar denkt te vinden op een sloop dan wens ik je heel erg veel succes.
Het is al erg lastig om die delen meegespoten te vinden, laat staan in deze kleur.30 juni 2013 om 09:49 #17952236@Juffer1 wrote:
@stevensjohan wrote:
zoals ik de reactie van wim begrijp is het wel redelijk normaal dus dat de 5e versnelling er eigenlijk voor niks op zit (alleen als je goegeen wind hebt heb je er wat aan…)
Onze Z16xep rijdt op de interne navigatie in zijn 5 ruim 197km/u op euro 95, incl. 2 personen en op 17″.
Tot 160 / 170 moet het allemaal vrij vlot willen, daarboven heeft het even tijd nodig.Ik heb men opcom kabel inmiddels binnen … Helaas geen echte foutcodes waar ik echt wat mee kan
Vanmorgen met koude start de snelweg op gegaan en toen is het me opgevallen dat als ik de temperatuur er via de radio bij pak (settings ingedrukt houden ) hij bij koude start onder de 80 graden bleef een slecht door trekt … Even een stukje langzamer gereden totdat de temp hoger werd (schommelt tussen de 99en 103) toen was het probleem van doortrekken weg … Dus verwacht en defecte temp meter
2 juli 2013 om 21:53 #17952237even een korte vraag van mijn kant. ik heb een astra coupe gevonden die ik evt wil gaan kopen, maar de ruitenwissers gaan niet helemaal terrug in de onderste stand, voor de rest werken ze prima.
Een vriend van mij had dat probleem ook op zijn coupe, maar heeft er nooit naar gekeken. iemand mischien enig idee, want met de zoekfunctie komt er ook niks naar voren. thnhx alvast!3 juli 2013 om 11:55 #17952238Kan iemand mij vertellen welke zekering voor de traction contol is?..
Zit die onder je dashboard (in dat kastje dus).. of in het zekering kastje onder de motorkap…En als ik deze er uit haal, kan ik hem later gewoon weer terug zetten zonder dat hij foutcodes blijft geven..
3 juli 2013 om 11:58 #17952239@Xtreme-coupe wrote:
even een korte vraag van mijn kant. ik heb een astra coupe gevonden die ik evt wil gaan kopen, maar de ruitenwissers gaan niet helemaal terrug in de onderste stand, voor de rest werken ze prima.
Een vriend van mij had dat probleem ook op zijn coupe, maar heeft er nooit naar gekeken. iemand mischien enig idee, want met de zoekfunctie komt er ook niks naar voren. thnhx alvast!even een algemeen antwoord.. dus is niet alleen voor de coupe..
je hebt soms dat ze niet helemaal goed vast zitten,, als dan het raam droog is dan hebben ze nogal ‘weerstand tegen het raam.. hierdoor schieten ze soms langzaam maar beetje uit positie.. kwestie van losdraaien en verzetten.
3 juli 2013 om 12:04 #17952240@ricksmits wrote:
@Xtreme-coupe wrote:
even een korte vraag van mijn kant. ik heb een astra coupe gevonden die ik evt wil gaan kopen, maar de ruitenwissers gaan niet helemaal terrug in de onderste stand, voor de rest werken ze prima.
Een vriend van mij had dat probleem ook op zijn coupe, maar heeft er nooit naar gekeken. iemand mischien enig idee, want met de zoekfunctie komt er ook niks naar voren. thnhx alvast!even een algemeen antwoord.. dus is niet alleen voor de coupe..
je hebt soms dat ze niet helemaal goed vast zitten,, als dan het raam droog is dan hebben ze nogal ‘weerstand tegen het raam.. hierdoor schieten ze soms langzaam maar beetje uit positie.. kwestie van losdraaien en verzetten.
Als ik hieruit gebruik dat ze “schuiven over de vertanding” dan lijkt mij dat ze dus ook verder wissen dan normaal.
3 juli 2013 om 12:17 #17952241Voor de auto van een familielid moet ik de achterveren vervangen, aangezien een van de 2 gebroken is. Hoe weet ik welke veren er nu onder zitten, en welke ik als (goedkope) vervanging kan gebruiken? Is het mogelijk dat op basis van kenteken/VIN nummer op te zoeken?
Het zou jammer zijn als hij afscheid zou moeten nemen van deze auto :)
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.