Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1
- Dit onderwerp bevat 4,350 reacties, 495 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 december 2016om 14:26 door Thunderstruck.
-
AuteurBerichten
-
28 mei 2013 om 16:25 #17952167
Zo hallo,
Door family omstandigheden een tijdje afwezig geweest, maar ik ben er weer.
Ik heb wel een vraag over mijn astra sedan C14NZ E2 uit ’94
sinds korte tijd trilt deze enorm bij het oplaten komen van de koppeling bij wegrijden
Als hij eenmaal rijd is er niets meer aan de hand
alleen bij het optrekken begint hij enorm te schokken.
Kromme koppelingsplaat?
Vet op de plaat?Wie kan mij helpen
B.V.D.28 mei 2013 om 20:53 #17952168Bij het optrekken of enkel bij koppelen??
Willem
28 mei 2013 om 21:42 #17952169@wim-v6 wrote:
Bij het optrekken of enkel bij koppelen??
Willem
Bij het optrekken Als je de koppeling oplaatkomen van uit stilstand
Het is neem ik aan een enkelvoudige droge plaat koppeling28 mei 2013 om 21:45 #17952170dat bedoel ik dus met koppelen, accelereren doe je met gekoppelde koppeling, ofterwijl voet van het pedaal…
probeer eens wat minder toeren te maken met koppelen.
Dit is een kwaal van de Opel smallblock motortjes. vervangen van de koppeling zal tijdelijk helpen..
Willem
28 mei 2013 om 21:52 #17952171@wim-v6 wrote:
dat bedoel ik dus met koppelen, accelereren doe je met gekoppelde koppeling, ofterwijl voet van het pedaal…
probeer eens wat minder toeren te maken met koppelen.
Dit is een kwaal van de Opel smallblock motortjes. vervangen van de koppeling zal tijdelijk helpen..
Willem
Het probleem is dat ik dan niet meer op kan trekken
Hij doet het nl. zowel zonder gas te geven en met veel toeren
en idd zodra ik het koppelingspedaal los heb is het over
Maar hij doet dat vrijwel altijd met optrekken
eigenlijk moet ik dus gaan vragen wie er nog een zuinig goed lopend opeltje zou willen hebben voor weinig :D :D :D :jerry :jerryIn ieder geval thx voor je snelle reactive Willem
En ook voor je snelle reactie lol28 mei 2013 om 21:54 #17952172Maar ik zou ook graag willen weten waardoor dit komt
1 juni 2013 om 09:03 #17952173Iemand enig idee waar ik zo een bevestiging kan krijgen voor het demmateriaal van mn moterklep. Het is zo een klein zwart clipje. Ben bij de opeldealer geveest en kon enkel een heel pakje kopen voor 20 euro. Vond ik beetje zonde.
1 juni 2013 om 11:55 #17952174@Arnoldinho14 wrote:
Iemand enig idee waar ik zo een bevestiging kan krijgen voor het demmateriaal van mn moterklep. Het is zo een klein zwart clipje. Ben bij de opeldealer geveest en kon enkel een heel pakje kopen voor 20 euro. Vond ik beetje zonde.
Ik denk dat je op de sloop niet lang hoeft te zoeken
3 juni 2013 om 08:14 #17952175Hallo! Ik zie allemaal mensen die in een Astra H een sportknop achteraf hebben ingebouwd. De mijne heeft ESP en nog een vrij gat in het dashboard voor de knop.
Waar hebben jullie de knop besteld en is er een howto voor de inbow die iemand heeft?
:thumb
3 juni 2013 om 16:52 #17952176@Pimo wrote:
Maar ik zou ook graag willen weten waardoor dit komt
Comfort veertjes van de koppelings plaat verzwakken snel.
Dit is ook een Graadmeter voor de Bestuurder van de auto, heb je het snel weer terug, dan ben je een snelle koppelings slijter, komt het (bijna) niet terug ga je spaarzaam met de koppeling om..Dit probleem versnel je door de koppeling vaak te laten slippen met weg rijden, (te veel toeren dus met wegrijden), of de koppeling met flink toeren vlot op te laten komen.
Bij manier 1 verzwakken de veertjes door de hitte, en bij 2 door de klap die ze iedere keer krijgen..
Bij mijn kadett had ik het pas weer ietsje (heel lichtjes) na 170.000km na vervangen van de koppelingsset.
Mijn zus die de auto had gekregen van mij, had dit met 2 maandjes weer goed verziekt… haha…Willem
3 juni 2013 om 17:15 #17952177@MPWPeter wrote:
Hallo! Ik zie allemaal mensen die in een Astra H een sportknop achteraf hebben ingebouwd. De mijne heeft ESP en nog een vrij gat in het dashboard voor de knop.
Waar hebben jullie de knop besteld en is er een howto voor de inbow die iemand heeft?
Het is geen kwestie van even een knop inbouwen. Bij een Astra H moet in 95% van de gevallen alles geprogrammeerd worden. ESP is geen vereiste, een juiste tacho / kmteller wel.
Even iemand zoeken met een OPcom of naar de dealer met een Tech2 apparaat en die laten kijken of je de optie sportknop aanwezig op ja kan zetten.
Wat betreft het inbouwen : het is geen losse knop maar een strip met 2 knoppen. Om deze te kunnen vervangen moet je asbak, middenconsole, je radio en je kachel bediening eruit.
Veel werk is het niet als je weet hoe alles zit.4 juni 2013 om 09:25 #17952178Weet iemand hier ik heb een Opel astra G sport uit 1999 met steek 4×100 kunnen daar onder brock b2 9j et 30 onder achter en voor of gaat dat niet passen weet iemand dit toevallig en heeft iemand toevallig een foto hoe dit eruit ziet met 16inch 9j et30
alvast bedankt
groeten benjamin
5 juni 2013 om 09:35 #17952179het zal wel passen, maar je et waarde wordt dan veel te laag. die is voor 4 gaats: 39, en voor 5 gaats 49.
5 juni 2013 om 10:06 #17952180Wat voor gevolgen zou dat evt kunnen hebben en iemand fotos ervan hoe dit eruit ziet met name aan de voorkant ?
5 juni 2013 om 11:18 #17952181Ik rij achter met 9,5J / et 35.. en voor 8J / et 35. zijn dan wel 17inch velgen.
En heb helemaal geen aanloop . :thumbup6 juni 2013 om 14:47 #17952182Denk ook aan je wiellagers…. doorgaans wordt een afwijking van 5 als maximaal gezien. Mijn vectra heeft et49, dus dan zou ik max 44 kunnen, of 43, dat zou ook nog wel passen(onder zafira a en astra g).
8 juni 2013 om 08:12 #17952183@Juffer1 wrote:
@MPWPeter wrote:
Hallo! Ik zie allemaal mensen die in een Astra H een sportknop achteraf hebben ingebouwd. De mijne heeft ESP en nog een vrij gat in het dashboard voor de knop.
Waar hebben jullie de knop besteld en is er een howto voor de inbow die iemand heeft?
Het is geen kwestie van even een knop inbouwen. Bij een Astra H moet in 95% van de gevallen alles geprogrammeerd worden. ESP is geen vereiste, een juiste tacho / kmteller wel.
Even iemand zoeken met een OPcom of naar de dealer met een Tech2 apparaat en die laten kijken of je de optie sportknop aanwezig op ja kan zetten.
Wat betreft het inbouwen : het is geen losse knop maar een strip met 2 knoppen. Om deze te kunnen vervangen moet je asbak, middenconsole, je radio en je kachel bediening eruit.
Veel werk is het niet als je weet hoe alles zit.De OPCOM heb ik zelf :thumb Alles is aan te zetten, er zit ESP op de auto maar niet het afstelbare onderstel. Het zal dus alleen gaan om het verschil in gasrespons en het uitschakelen van de ESP.
Je hebt het over een strip met meerdere knoppen. In m’n Cosmo zitten er twee aan beide zijden van de alarmlicht-driehoek: de stoelverwarming en de deurvergrendeling zijn gevuld, waardoor er nog 1 vrije plek over is. Meestal zit daar de PDC of Sportknop. Moet je dan de hele strip vervangen?
:hmmz
8 juni 2013 om 08:57 #17952184Sinds gisteravond hoor ik een gesis onder de motorkap, ergens zit een lucht/vacuum lek. Stukje gereden en toen ging het motorlampje ook branden op m’n dashboard. Maandag gaat hij voor de keuring, kan ik tot dan nog doorrijden of is dat niet verstandig?
Het gaat om m’n Opel Astra g 1.6 8v.
8 juni 2013 om 08:59 #17952185Zou even een bus remmenreiniger halen, daarmee kan je localiseren waar het lek zit (veelal de voet van het injectiehuis).
uitstoot zal niet goed zijn met een Vacuumlek.
Willem
8 juni 2013 om 09:08 #17952186Heeft iemand een antwoord op deze niet zo slimme vraag? Haha ik heb een astra g 1.6 16v sedan uit 2003. Ik heb achterin handbediende ramen, maar hoe krijg ik die hendels los? :wtf
8 juni 2013 om 09:10 #17952187bekleding iets indrukken, dan zie je omeg vormige Clips, deze kan je het makkelijkst met een doekje eruit schuiven.
raak ze niet krijt!!
Willem
8 juni 2013 om 13:41 #17952188@wim-v6 wrote:
@Pimo wrote:
Maar ik zou ook graag willen weten waardoor dit komt
Comfort veertjes van de koppelings plaat verzwakken snel.
Dit is ook een Graadmeter voor de Bestuurder van de auto, heb je het snel weer terug, dan ben je een snelle koppelings slijter, komt het (bijna) niet terug ga je spaarzaam met de koppeling om..Dit probleem versnel je door de koppeling vaak te laten slippen met weg rijden, (te veel toeren dus met wegrijden), of de koppeling met flink toeren vlot op te laten komen.
Bij manier 1 verzwakken de veertjes door de hitte, en bij 2 door de klap die ze iedere keer krijgen..
Bij mijn kadett had ik het pas weer ietsje (heel lichtjes) na 170.000km na vervangen van de koppelingsset.
Mijn zus die de auto had gekregen van mij, had dit met 2 maandjes weer goed verziekt… haha…Willem
Sorry voor de late reactie Willem
Ik zat zelf te denken aan wat gebroken “vingertjes” aangezien de auto al 235.000 km gelopen heeft
en zo te zien (boekje) met dezelfde koppeling
Maar de uitleg van jou is ook heel aannemelijk
In ieder geval heeft vervangen geen zin daar de koppeling in principe nog goed is
thx voor je uitleg.
ik ben weer wat wijzer (hoop ik)8 juni 2013 om 14:09 #17952189Weet iemand misschoen hoe ik het zijknipperlichtje kan demonteren, er zit namelijk wat vocht in.
Kheb op internet gezocht maar kan niets vinden.9 juni 2013 om 08:45 #17952190dacht naar voren schuiven en eruit klikken
Willem
9 juni 2013 om 11:01 #17952191Van mijn Astra H brandt het autootje met steeksleutel constant. Wat kan de oorzaak hiervan zijn?
Ook brandt het gele olielampje heel nu en dan. Start ik de auto opnieuw is het weer maanden goed.
Zal mijn sensor van het oliepijl defect zijn en waar kan ik deze vinden? Zal dit ook de oorzaak zijn van het autootje met sleutel?
Ik hoor wel. :wub
Gr. Kootje -
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.