Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1
- Dit onderwerp bevat 4,350 reacties, 495 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 december 2016om 14:26 door Thunderstruck.
-
AuteurBerichten
-
13 april 2013 om 18:56 #17952068
@ Tamiya : Dat olie verbruik van de 1.6 16v’s is zwaar overtrokken. Heb diverse 16v’s in de kennissenkring en die verbruiken geen van alle een druppel olie ondanks hun soms erg hoge km standen.
@ klopper : heb je een sport knop ? Nee, dan heb je ook geen IDS(+).
Als je IDS(+) hebt dan zie je de tekst IDS in je tacho verschijnen wanneer je de auto start.
Zie je dat niet dan heb je dus ook geen IDS(+)14 april 2013 om 11:20 #17952069nieuwe vraag:
Kan ik op een manier zorgen dat de (TPS)?! meldingen minder hard gaan, schrik me vaak de pleuris, maar vind een melding wel makkelijk(of op scherm of vocaal)
Mijn scherm(CID) geeft halve zinnen weer net als op mijn TID, kan ik dit veranderen?(Digital Audio Broadcast aan zetten)
Wat geeft de check control allemaal aan?(lampen kapot, batterij van cv bijna op) nog meer?
14 april 2013 om 12:25 #17952070Ik kan voor 65 euro een Astra G coupe tellerklok krijgen, is dit een redelijke prijs? Heb geen idee wat zon ding waard is..
14 april 2013 om 20:35 #17952071Dikke astra coupe met opc bumper en mooie velgjes in Deurne gespot bij de Griek.
14 april 2013 om 20:43 #17952072@Ernsto wrote:
Ik kan voor 65 euro een Astra G coupe tellerklok krijgen, is dit een redelijke prijs? Heb geen idee wat zon ding waard is..
Geen idee wat dat waard is, maar als jij het het waard vind moet je ‘m kopen lijkt me ;)
16 april 2013 om 12:01 #17952073@tamiya wrote:
Ben voor iemand aan het rondkijken voor een auto. Nu viel de Astra G Njoy wel in de smaak, en dan de 1.6 8v of 16 16v. Welke raden jullie aan? Ik zelf neig naar de achtklepper i.v.m. reputatie olieverbruik van de 16 kleppers. Wat is het verbruik van beide modellen gemiddeld? De antwoorden die ik met de zoekfunctie vond, waren zeer uiteenlopend. Alvast bedankt :thumb
Olieverbruik is sterk afhankelijk van hoe er mee omgesprongen is. Er zijn 16-kleppers die amper iets verbruiken en er zijn erbij die 1 liter op de 500 km verbruiken.
16 april 2013 om 15:37 #17952074Opgelost king:
16 april 2013 om 16:07 #17952075even een vraagje
ik wil in mijn astra G x16xel en wil minder toeren draaien in mijn 5.
welke bak heeft heb ik hier voor nodig ?
zelf dacht ik aan een F17WR klopt ditmichel
19 april 2013 om 07:55 #17952076waarom wordt er bij GM tuningparts bij sommige schroefsets erbij gezegt dat ze niet voor 2.0 turbo en OPC zijn?
omdat die al lager zijn? want voor de rest is het toch gewoon het zelfde?? :wtf :wtf :wtf :wtf
19 april 2013 om 08:05 #17952077@dion87 wrote:
waarom wordt er bij GM tuningparts bij sommige schroefsets erbij gezegt dat ze niet voor 2.0 turbo en OPC zijn?
omdat die al lager zijn? want voor de rest is het toch gewoon het zelfde?? :wtf :wtf :wtf :wtf
heeft toch ook met het gewicht te maken van de auto
greetz
Marcel
19 april 2013 om 09:41 #17952078@chopperbob wrote:
@dion87 wrote:
waarom wordt er bij GM tuningparts bij sommige schroefsets erbij gezegt dat ze niet voor 2.0 turbo en OPC zijn?
omdat die al lager zijn? want voor de rest is het toch gewoon het zelfde?? :wtf :wtf :wtf :wtf
heeft toch ook met het gewicht te maken van de auto
greetz
Marcel
lijkt me niet, want een 2.2 blok is zwaarder dan een turbo.. vandaar dat ik het onlogisch vind.
daarnaast zie ik andere verkopers van setjes niet erbij vermelden dat ALLEEN astra’s met een LET erin niks eraan hebben zeg maar19 april 2013 om 09:48 #17952079Volgens mij heeft het ermee te maken dat de OPC en 2.0 turbo modellen al lager zijn als de rest!
19 april 2013 om 09:54 #17952080@gerben rsv wrote:
Volgens mij heeft het ermee te maken dat de OPC en 2.0 turbo modellen al lager zijn als de rest!
maar met een schroefset zal dat toch niet zoveel uitmaken.. omlaag is omlaag.
het zou zoiezo gewoon moeten passen aangezien het bij alle astra’s gelijk is op de veren na dan..19 april 2013 om 18:14 #17952081@tamiya wrote:
Ben voor iemand aan het rondkijken voor een auto. Nu viel de Astra G Njoy wel in de smaak, en dan de 1.6 8v of 16 16v. Welke raden jullie aan? Ik zelf neig naar de achtklepper i.v.m. reputatie olieverbruik van de 16 kleppers. Wat is het verbruik van beide modellen gemiddeld? De antwoorden die ik met de zoekfunctie vond, waren zeer uiteenlopend. Alvast bedankt :thumb
Achtkleppers zijn inderdaad onverwoestbaar, maar je moet dan geen racemonster verwachten. Het olieverbruik van de zestienkleppers kan wel behoorlijk zijn, maar dat is maar net hoe er met de auto is omgesprongen. Ik heb zelf een X16XEL, en ondanks dat dit dus een van die olieboten zou moeten zijn, gaat er hooguit een litertje per 2000 km bij. Plus, ook al verbruikt ie wat olie, zolang ie nog netjes binnen de waarden blijft bij een uitlaatgasmeting, en je het peil goed in de gaten houdt (zeg maar, elke tweede tankbeurt even peilen) kan de auto er oud mee worden.
Verbruik is erg afhankelijk van je rechtervoet. Ik vind van mezelf dat ik een reguliere, rustige rijstijl heb, maar ben niet bang het vermogen af en toe te gebruiken. (Bij mijn werk is een hele korte invoegstrook en kan het erg druk zijn op de snelweg). Ik rij gemiddeld zo’n 1 op 14.3, gemeten over net geen 15.000 km en anderhalf jaar. Ik hou een excel-bestandje bij met het verbruik en de kosten en dergelijk. Bij interesse wil ik die best doormailen.
21 april 2013 om 19:47 #17952082Misschien een vrij simpele vraag, maar hoe krijg ik de achterbank (zitvlak) van mijn Astra H los? Ik heb al in de handleiding zitten kijken, en daar staat iets over die oogjes. Dus die netjes naar voren getrokken en dus het voorste deel los, maar het stuk onder de rugleuning dus nog niet.
Zit er nog ergens een geheim borgpennetje, of is er een richting waarop ik de bank moet schuiven voordat hij los komt?
22 april 2013 om 20:51 #17952083Vraagje: sinds afgelopen weekend wil de deur (rechtsachter) niet meer open. Als ik binnen de deurpin omhoog haal en de deur (van binnen of van buiten) probeer open te maken, gebeurt er niks: de deur wil niet open. Het lijkt alsof ‘ie gewoon op slot blijft. Er zijn, voor zover ik weet, geen gekke dingen gedaan of rare handelingen uitgehaald met het portier. Wat kan het zijn en hoe kan ik het verhelpen? Alvast heel erg bedankt!
23 april 2013 om 17:39 #17951979Zal er vast een pennetje los zijn geschoten,
23 april 2013 om 18:55 #17952084Vraagje; pas ontdekt dat na het vervangen van mijn stuur (accu los gehad) speedlock niet meer op de sleutel van mijn vrouw werkt,wel op de mijne.
Kan ik dat 1, 2 oplossen ?23 april 2013 om 19:28 #17952085Heb je al een keer de deurvergrendelings knop op je dash vast gehouden tot de piep toon?
23 april 2013 om 19:49 #17952086@chieltjuh wrote:
Heb je al een keer de deurvergrendelings knop op je dash vast gehouden tot de piep toon?
Nee niet aan gedacht,eens ff proberen,ik laat wel weten of dit het was.
23 april 2013 om 19:54 #17952087@ahrend wrote:
@chieltjuh wrote:
Heb je al een keer de deurvergrendelings knop op je dash vast gehouden tot de piep toon?
Nee niet aan gedacht,eens ff proberen,ik laat wel weten of dit het was.
Geen gras over laten groeien ,dus meteen ff geprobeerd en dit was inderdaad de oplossing :thumbup
Chiel bedankt :thumb23 april 2013 om 20:20 #17952088:thumb
23 april 2013 om 21:15 #17952089@Blue-Dragon wrote:
Zal er vast een pennetje los zijn geschoten,
Dank je voor het antwoord, maar is dit zelf makkelijk op te lossen? De deur gaat niet meer open, dus het lijkt me nog moeilijk om de bekleding van de deur eraf te halen en zodoende bij het mechanisme te komen.
24 april 2013 om 16:33 #17952090Bij mij was er een pinnetje van het handvad aan de buitenkant losgeschoten, maar toen kon ik em nog wel van binnen open maken.
Als je wilt kijken zal je toch de bekleding er op de een of andere manier af zien te krijgen.
Zou trouwens mischien ook nog wel in je cv kunnen zitten.26 april 2013 om 07:13 #17952091Iemand ervaring met het spuiten van de chromen grille spuiten van een astra h oid??
Ik neem aan dat opschuren/plastic primer/primer/lak/blanke lak gewoon werkt? -
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.