Het grote auto poets topic

Forumindex Forums Modellen Corsa Het grote auto poets topic

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    zois

Ik denk dat ik een ergenis deel met meerdere leden….., :angel

Ik heb een mooie rode corsa.., althans zo af en toe is hij rood maar meestal weer heel snel roze.

Ik heb geen problemen met mijn auto te poetsen, en zet hem dan ook in de wax. Alleen na een week is er niets meer van te zien.

Wie heeft tips over het poetsen van je auto zodat het resultaat wat langer zichtbaar is?

En mijn volgende ergenis :D Leuk een hond die graag op de achterbank ligt, maar hoe krijg je het beste die kleine rothaartjes weg die in de bank blijven steken?
      Met de stofzuiger in ieder geval niet, na 3 uur had ik nog nauwelijks een resultaat.

Uiteraard ben ik blij met alle schoonmaaktips :thumbup

Baz

Hondenharen lukt goed met ducktape

kaneelschep
        Deelnemer

er zijn hier al heel wat duidelijke topics geweest over autos poetsen ;) Even zoeken!
          natte hand helpt tegen hondenharen. Of een opzet stukje met haren op je stofzuigerslang.

sw_reijnders
          Deelnemer

gewoon een rubberen (honden)borstel en goed wrijven.
            dan trek je ze er allemaal uit . . . (of lederen bekleding nemen :angel )

RISL
            Moderator

Jup, zo’n rubberen handschoen en dan nat maken en eroverheen wrijven. Dan neem je alle haren mee.

2e-c14nz

Jep een vochtige doek is perfect, ook kun je voor je bumpers iets vettigs gebruiken denk aan Silicone spray of pindakaas :) Nadeel aan silicone is dat het snel opdroogt. Anders kun je ook gewoon een flesje bumper-zwart halen bij de autoshop – bouwmarkt. Wat ook wel eens gebreurd is dat mensen VOORZICHTIG met een verfafbrander of föhn langs de kunsttof delen van hun exterieur gaan om het zwart weer terug te krijgen.

Voor haren en pluisjes in je bekleding kun je ook eventueel een kledingroller gebruiken. Deze dingen kun je zelfs bij de Ikea halen, ben ik laatst achter gekomen.

vinc diesel

ik doe de kunstof scherm randen alf en toe met fietsketting olie op een doek dat blijft 1,5mnd erg netjes en dat smeer ik eeerst in en dan met schone oek nawrijven

Juffer1
                  Deelnemer

@zois wrote:

Ik heb geen problemen met mijn auto te poetsen, en zet hem dan ook in de wax.
                    Alleen na een week is er niets meer van te zien.

Hier kunnen verschillende oorzaken voor zijn :
                    – Of je lak is niet schoon genoeg om de wax te laten hechten
                    – Of je voedt de lak niet voordat de wax eroverheen gaat
                    – Of je hebt wax die qua standtijd echt slecht is
                    – Of je wast de auto verkeerd

Vaak is het een van de 2 laatste dingen. Wellicht handig om even te laten weten wat je precies hebt gedaan om je auto van roze weer rood te krijgen.

@zois wrote:

Leuk een hond die graag op de achterbank ligt, maar hoe krijg je het beste die kleine rothaartjes weg die in de bank blijven steken?

Met behulp van zo’n borsteltje :
                    http://www.carclean.nl/product/Meguiars/Gold_Class_Extractor_Hair_Lint_Remover_X1140_100076.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;

Jurgen
                    Deelnemer

@2e-c14nz wrote:

Wat ook wel eens gebreurd is dat mensen VOORZICHTIG met een verfafbrander of föhn langs de kunsttof delen van hun exterieur gaan om het zwart weer terug te krijgen.

Laatst gedaan bij een Golf 3 (althans mijn maat) Ook de auto gepoetst, je kent de auto niet weer! Gewoon de fohn/verfbrander blijven bewegen en niet te lang op 1 plekje blazen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.