Het Groene Lijk van gose91

Forumindex Forums Modellen Astra Het Groene Lijk van gose91

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 52)
  • Auteur
    midnight black
    Deelnemer

@gose91 wrote:

Als u goed gelezen had, had u gelezen dat er LED spotjes in zitten ;). In totaal niet meer dan 1A, dus dat zal voorlopig wel goed gaan.
      Waar heb je mij gezien?

:sleeping :sleeping :sleeping Sorry, ik ben weer wakker! Waar was ik …oja goed bezig dus! :D
      Ik heb je Astra gezien bij de Kadett minimeet in Nijkerk. (paarse Kadett cabrio is van mij)

Oenatje
      Deelnemer

hoeveel watt is 1 zo’n led lamp?

gose91
        Deelnemer

Per stuk 1,8W, 36SMD’s warm-wit >link<. Het originele lampje is ook LED, dus het zal de bedrading niet heel ernstig belasten als het daar om gaat ;)

Oenatje
          Deelnemer

thanks voor de link. weet je toevallig hoeveel lumen ze zijn?

*edit* ik zie het al:140

gose91
            Deelnemer

Het is een beetje rustig rondom de auto, want met een 40-urige stageweek blijft er weinig tijd over om te rommelen. Als de auto dan ook nog eens dagelijks vervoer is, kan ik ‘m niet ff een paar dagen uit elkaar halen.

Sinds een paar weken rotzooi ik wat rond bij machines met iets meer pk’s.

Iemand nog een motor-upgrade? Slechts 1.400 kilowattjes, neemt wel wat ruimte in

En bij het zien van deze veren kreeg ik toch wel weer een mod-ideetje.

Ik vervoer soms zware lading in de vorm van een oma, meerdere kinderen of een interieur of trek een aanhanger. Ik heb doe dit liever nooit ‘s avonds want dan trekt de achterkant soms zo ver naar beneden dat ik de maan bestraal met mn koplampen. In de zomer heb je dan tijd zat, maar nu worden de dagen wel wat kort.

Wat rondstruinen levert de optie tot hulpveren op. Ik kan via de site hulpverenshop.nl voor lichtere versteviging of voor heavyduty joekels gaan. Bij leegstand wil ik echter niet met een stuiterbal de weg op.

Iemand ervaringen, ideeën of andere oplossingen?

warhamstr
              Deelnemer

Die F-jes zijn geleverd geweest met luchtvering icm niveauregeling toch?

gose91
                Deelnemer

Jep, maar na de derde lekke set is dat eruit gesloopt

Opeltje17
                  Deelnemer

Heb hulpveren onder m’n G hatchback zitten, staat nu 1,5cm hoger maar werkt wel top, geen geschraap meer met 4 personen erin.

Verder rijdt het comfortabel, merk het alleen goed op de snelweg met een grote bocht dat de achterkant wat beweegt(leeg)

soepkiepe
                    Deelnemer

mijne had ook al heel snel hulpveren.
                      ik had ze nog van een hatch, zijn volgens mij eigenlijk iets te kort, in de zin van, met een lege auto zitten ze net klem, scheelt ook weer dat dan de auto niet hoger staat dan normaal.
                      wanneer ik een aanhanger er achter heb en er wat lading in heb doen ze zeker hun werk.

en stuiterbal effect? nee totaal niet.

wim-v6
                      Deelnemer

Astra-F hadczelfs standaard oppomp schokbrekers.

Ik heb een set Monroe Levvelers gehad welke het 4jaar en 130.000km hebben volgehouden.
                        Belangrijkste is dat daar minimaal 0,5bar dtuk in moet blijven zitten, anders gaan ze naar de klote.

De monroes werkten ook met hogere drukken als de originele.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

soepkiepe
                        Deelnemer

laatst zag ik dat bij mij die slangetjes niet eens op de schokbrekers zaten, geen idee als er nu andere schokbrekers op zitten of niet, maar die krengen schijnen nogal prijzig te zijn en ook redlijk snel kapot te zijn.
                          heb het dan alleen van horen zeggen, zelf geen ervaring mee

wim-v6
                          Deelnemer

Ik had van mijn onderdelen handel toen vernomen dat de originele (Delphi / Sachs Inderdaad probleemgevallen waren.

Dat de Monroe’s lang mee gingen.

Ik en de Eigenaar na mij hebben er veel plezier van gehad.

Ik had ze er eigenlijk af moeten halen.

Balgen waren nog keurig niet verdroogd.

Druk stond netjes op 0,5bar.

Ik heb ze met het idee gekocht van het hoort eronder dus gaat het eronder
                            Zie wel hoe lang het goed gaat.

De oude deden het ook nog wel maar waren met een dag of 4 leeg.

gose91
                            Deelnemer

De ventielen zitten nog onder de kofferbakschaal, dus de auto heb ze gehad. Omdat de auto al zo lang in de familie zit weet ik dat ze een flinke tijd geleden vervangen zijn door B-merk standaard shocks. Willem heeft ze bewonderd… *proest*

Wat dat betreft verstandig om voor nieuwe, goede, verstelbare schokdempers te gaan. Maar… Monroe levelers zijn gruwelijk slecht online te verkrijgen. Overal buiten voorraad. Weet iemand of ze te vinden zijn in de onderdelenhandel dicht bij huis?
                              EDIT: in afwachting van uw antwoord alvast een verzoek bij slimparts.nl neergelegd

wim-v6
                              Deelnemer

Bel eens met Grundeken Automaterialen. In den Haag.

gose91
                                Deelnemer

1000e post maar in het eigen topic doen, he ;) :jerry

De multiriemspanner gaat steeds schever staan… :thumbdown

Omdat ik met dit soort dingen niet graag iets hergebruik van een auto die misschien al jaren staat te rotten en te roesten op de sloop, heb ik vanmiddag wat spulletjes gehaald. Riem preventief ook maar wisselen, want die wordt al een flinke tijd scheef over de spanrol getrokken.

Verder is er vandaag bij de Opel-testdag een slang gevonden die redelijk snel gewisseld moet worden.

Kortom, die hulpveren/schokdempers moeten maar even wachten. Eerst de keuring in februari… :vertag

gose91
                                  Deelnemer

En weer wat geknutseld:

(Is deze riem nog inzetbaar als reserve, uitleen, tweedehands? Zelf denk ik dat ie te verdroogd is)
                                    Al snel kwam ik erachter dat de motorsteun los moet. Anders kan de oude riem er niet uit (zonder doorsnijden dan) en de nieuwe er niet in. Dus maar naar de baas gereden.

En er glimt zowaar weer iets aan die auto!!!

gose91
                                    Deelnemer

De aandacht voor het forum was een beetje afgezakt. Er is sprake van een vaste baan, dus de eurotekens stonden in m’n ogen. Daarbij ook de zoektocht naar een nieuwere auto. De tijd van, zoals de spoorwegen dat zo mooi noemen, beperkte aandacht voor de Astra was begonnen. Tot ik nog eens ging rekenen en ik die andere auto nu twee jaartjes ga uitstellen. De Astra is te afgeragd om met droge ogen te verkopen, maar technisch nog te goed om weg te doen. En 60 euro vaste kosten is me te gunstig om ermee te stoppen.

Dus aan de knutsel maar weer. De versnellingsbak schakelde wat hakerig en je kon in z’n één van portier naar portier roeren zoveel speling. Dus heb ik een deel van het mechaniek vervangen voor short shift spul. Vandaag weer 2x 40 kilometer gereden en het schakelt als een nieuwe, MAAR… stationair is er iets aan de hand.

>Bij het rommelen heb ik een kleinere plusdraad per ongeluk uit de pluspoolklem getrokken. Bij het terug proberen te zetten, wat niet direct lukte, waren steeds lichte vonkjes te zien. Met dat kabeltje werd iig de ECU gevoed: geen motorlampje bij op contact zetten<
                                      – De motor loopt voor zover ik dat kan beoordelen op drie cilinders. Als ik de kabel naar bougie 4 lostrek lijkt er niets te veranderen, maar dat is misschien een kwestie van willen horen. Weerstanden van bougiekabels van 1 naar 4: 7,2 6,3 2,5 2,1 kiloOhm (als ik het goed aflees)
                                      – Op snelheid lijkt er niks aan de hand, maar ik heb geen ervaring daarmee. Misschien is het door het hogere toerental niet merkbaar dat er één cilinder niet meedoet?
                                      – Motor koud of warm maakt niet uit.
                                      – Geen foutcodes, geen rare afwijkende waarden te zien bij uitlezen.
                                      – Op het zicht geen draden stuk.

Is nu de bobine verdachte, aangezien er geen foutcode is. Of heb ik als ik pech heb de ECU opgeblazen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

gose91
                                      Deelnemer

Nog ff door beredeneerd:
                                        De weerstanden van de bougiekabels lopen zo uiteen, omdat die van cilinder 1 natuurlijk veel langer is dan die van 4. Dus:
                                        1 : 7,2/0,35 = 21 kOhm/m
                                        2 : 6,3/0,27 = 23 kOhm/m
                                        3 : 2,5/0,18 = 13 kOhm/m
                                        4 : 2,1/0,09 = 23 kOhm/m

Misschien denk ik de verkeerde kant op bij deze storing (zeker omdat het bij cilinder 4 lijkt te zitten en niet 3), maar morgen zit er een nieuwe set in! :vertag

remutr
                                        Deelnemer

nooit geweten dat je velgen van een corsa c zijn haha, rij met dezelfde velgen onder me vectra.

vind je ledjes in je dashboard hem erg goed staan

trashmetal
                                          Deelnemer

@gose91 wrote:

En weer wat geknutseld:

(Is deze riem nog inzetbaar als reserve, uitleen, tweedehands? Zelf denk ik dat ie te verdroogd is)
                                            Al snel kwam ik erachter dat de motorsteun los moet. Anders kan de oude riem er niet uit (zonder doorsnijden dan) en de nieuwe er niet in. Dus maar naar de baas gereden.

En er glimt zowaar weer iets aan die auto!!!

:jerry :jerry Hilarisch :kewlpics :jerry
                                            met een assteun en een fantsoenlijke krik gaat het een stukje sneller

gose91
                                            Deelnemer

Helemaal gelijk! Als ik alle klusjes aan die auto echter snel wil gaan doen, is het hobbyen weer zo snel over…
                                              Zo ben ik vandaag 4(!) uur bezig geweest met de twee schokdempers achterin. De heftrucks nu gebruikt als “brug”.
                                              Alles lekker vast, pen van één van de twee brak af, makkelijk demonteren dus :jerry .

De vervangers heb ik bij FSRS gescoord. Passen goed, schokdempen als een nieuwe. Er zitten echter iets andere rubbers bij: zie prachtige schema.

Het zit m vooral in het onderste rubber. Daar zit nu het tuutje op wat (ik denk) oorspronkelijk op de bovenste zat.

Denkt u dat ik de rubbers en ringen zo goed geörinteerd heb of kan ik het beste wat verwisselen danwel omdraaien?

koenelsenaar
                                              Deelnemer

Is dat het rubber in de kofferbak wat het gat waar je schokbreker doorheen komt opvult?

trashmetal
                                                Deelnemer

Bij een astra f station steekt er niets in de kofferbak
                                                  maar zitten ze andersom tov de hatchback, tekening is achteras bevestiging
                                                  de oog bevestiging zit in een balk boven de achteras

Zit prima, niks meer aan doen gosé
                                                  bij onze station brak er ook een af
                                                  ben blij dat dit niet gebeurde terwijl mn vriendin er mee reed

gose91
                                                  Deelnemer

Beste forumleden,

In verband met aanschaf van iets luxers :angel …

…vanaf heden te koop: http://www.opel-forum.nl/buysell/single_ad.php?ad_id=11644

Het slaat eigenlijk nergens op, maar ik voel dat ik me toch moet verantwoorden voor de Volvo ;) . Ik heb mezelf altijd beloofd dat bij zekerheid van een baan ik een stapje hogerop mag qua comfort en uitrusting. In de Opels van tien jaar oud vind ik dat natuurlijk wel, maar ze hebben ‘het’ niet. Toen de Opels van nu tien jaar oud werden gebouwd was het imo een beetje Opels saaie periode. Tijdens een bijbaantje als autoverplaatsstudentje is mij altijd het gevoel bijgebleven van een soort prettig thuiskomen in Volvo’s. Heel aangenaam interieur, alles op de juiste plek, niks te ingewikkeld of te poehatisch.

De groene Opel alles-verhuizer is door een handig persoon zo weer opgelapt en klaar voor nog een jaartje prettig sturen. Ik ga het forum zeker nog lastigvallen voor alle Opels van de rest van de familie. Over een paar jaar misschien weer een eigen, want momenteel zijn de modellen van Opel errug netjes. Bedankt voor al uw meedenken!!! :thumbup

midnight black
                                                    Deelnemer

Gefeliciteerd met je aankoop en veel plezier ermee!
                                                      Ik moet je gelijk geven met de Opels van circa 10 jaar geleden: Corsa C, Astra H, Vectra C vind ik stuk voor stuk de minste van de reeks qua vormgeving en dan met name het interieur. Ten tweede snap ik je keuze voor een Volvo goed: Net zo als een Opel niet dat omhoog gevallen gedoe (zoals sommige andere “priemiejum” merken) en ze hebben heerlijke stoelen.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 52)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.