Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Het definitieve einde aan de zompige vloermatten!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 november 2013 om 20:39 #17261807
Het kan veel meer oorzaken hebben, zoals lekjes door roest in de wielkasten, schutbord, niet sluitend deurrubber door wat voor reden dan ook, dakraam wat niet goed afwatert, ramen die niet goed gekit zijn, dakrails die lekt, kitnaden die lekken enz. enz., maar wat behalve bij cabrio’s bij ALLE Kadettjes lekkage veroorzaakt is bij de speakergat voorbereiding in de deuren. Er loopt dan water achter de voet van de zijspiegels in het hoekje van het raamrubber naar binnen, drupje voor drupje en komt onderaan op het schuine stuk blik uit waar hieronder de rode pijl bij staat. Dan loopt het tussen het deurpaneel vandaan en komt op het deurrubber, waar dan ook de bekende natte plek is te zien. Ik heb in de afgelopen weken vier Kadetts gezien, waaronder mijn eigen die met die zware regen deze natte plek op de deurrubbers vertoonden. Je mag er vanuit gaan dat dit bij zo ongeveer alle Kadetts het geval is. Alleen als je perfect geplakt origineel deurfolie hebt dan is het fenomeen minder ernstig, maar lekken doet het dan alsnog.
Mijn advies aan iedereen met een Kadettje, pas je deurfolie zo aan als op de foto, met onderaan ingeknipt twee flappen naar binnen in de gaten, zo wordt het water gedwongen via de afwatering het water kwijt te raken, aan de goede kant van het deurrubber!
11 november 2013 om 21:43 #18191351Super idee
Gaat k ook eens doen
Thanks
12 november 2013 om 16:05 #18191352Wat raar………….het kan stormen,hagelen enz,maar in mijn Kadett komt geen druppel!!!!
(onder de carport)Nee,alle gekheid op een stokje.
Zonde dat daar niet over nagedacht is.Wel goed is dat er mensen zijn die daar achter komen,hobbymatig.Goed idee en een goede tip.
gr Marcel12 november 2013 om 16:15 #18191353Dann denk ik dat deze optie ook geld voor Astra f, g en zafira A. Want daar komt het hier ook bij voor. Nooit over nagedacht eigenlijk, maar ga deze oplossing eens proberen.
12 november 2013 om 17:01 #18191354Ja, had het bij mezelf opgelost nog op en iets andere manier, maar zelfde idee verder. Dus dacht zet het effe op het forum en toen ik een plaatje zocht van de binnenkant van een kadett deur zonder deurpaneel vond ik die hier boven, met de oplossing en al! Wel geinig, en vooral heerlijk hoe mega goed het werkt!! :shock:
14 november 2013 om 20:26 #18191355Goede tip!!
Mijn Kadett is daar ook vaak nat na een regenbui, heb er nooit aandacht aan besteed en zou er altijd nog naar kijken. Had wel het idee dat het via de spiegels zou komen. Dit is dus de oplossing!!! top!!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.