Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › het ascona 400 topic
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 oktober 2009 om 16:33 #17431713
het geluid is zeer vet, maar ligt het nou aan mij of is hij in een te hoge klasse ingedeelt?:o
27 oktober 2009 om 17:49 #17431714Te koop
30.000 euro
http://www.irish-rallying.com/classified.php?classified_id=090902_232505
De Roadcar is toch de smalle versie? of haal ik dingen doormekaar. :hmmz
27 oktober 2009 om 17:57 #17431715mooie asci
jammer dat er niet meer pics opstaan :angel27 oktober 2009 om 18:19 #17431716AnoniemLid sinds:
1 January 1970road car zou inderdaad een smalle moeten zijn
mischien dat dit als basis een road car was
waar de uitbouw opgezet ismaar eerder denk ik dat het een erg nette replica is
met omgeboud onderstel naar 5 gaatsvind het een mooie wagen maar wel weer n erg dikke prijs
eigenlijk absurt
te meer daar er ook geen 400 motor inzit;)27 oktober 2009 om 18:55 #17431717“Road car” is gewoon straat auto is dus geen rallycar of rallyuitvoering.
Hier meer pic’s, ‘t is wel een nette bak, maar €30.000,- lijkt me te enthousiast.
27 oktober 2009 om 19:15 #17431718knappe wagen, maar de prijs is er inderdaad over.
27 oktober 2009 om 19:20 #17431719AnoniemLid sinds:
1 January 1970maar is de basis nu een 400 geweest of niet?????
ik denk van niet maar kan mis zijnals de basis en dus de assen wel origineel 400 zijn dan is het nog veel geld
maar kan ik me der nog iets bij voorstellen
mischien zijn ze aan de ander kant van t water nog wel gekker dan hiero;)27 oktober 2009 om 20:35 #17431720De brede uitvoering is de 400r waar staat de R voor? Rally?:hmmz
27 oktober 2009 om 21:11 #17431721hij heeft ook geen echte 400 interieur meer derin, die zijflappen horen toch zwart te zijn als het 400 is?
27 oktober 2009 om 21:16 #17431722@Makko: De letter “R” wat hier vaak toegevoegd wordt achter “400”, houd in “Replica”.
@Louwe: De site waar deze ascona opstond met al z’n gegevens is helaas off-line, ik zal es kijken of ik wat boven water kan vinden.
@Bettes accu: beetje ja en nee verhaal, de stoelen zijn wel dezelfde als de 400 manta, maar zullen vast uit een i200 gehaald zijn. Voor een origineel interieur ascona 400 moeten ze eigenlijk zwart zijn, maar dan is de tunnel meteen ook anders.
Qua vorm zijn die stoelen ook anders.27 oktober 2009 om 21:56 #174317232.0xe…..???
3 november 2009 om 15:31 #17431724Zie vaak op Google bij een 400 met ook 400 in de kentekenplaatnummercombinatie (mooi woord voor scrabble).
Duitse veel en andere ook wel. zijn deze zo uitgebracht?3 november 2009 om 16:13 #17431725Nee, dat kan je in die landen aanvragen.
3 november 2009 om 20:55 #174317261e officiele straat versie.
Dus de straat versies zijn smal geweest? en die verbredingssets dus alleen voor in de autosport?
3 november 2009 om 22:14 #17431727Wat ascona’s betreft wel, in principe allen smal, maar er zijn wel brede bestelt, maar die gingen ook gelijk de sport in. (degenen buiten de werksteams)
De uitbouwset was in principe alleen voor de sport bedoeld, bij Manta hadden ze daar weer een optie in voor de straatversie, breed of smal, bij een brede werd de koets daarop aangepast bij Irmscher.
Alle koetsen waren ook standaard ascona’s en manta’s welke aangepast werden, de chassisnrs zijn daarom ook niet doorlopend omdat ze op bestelling uit de produtie van gewone modellen werden gehaald.
Wat ik persoonlijk eigenlijk wel jammer vindt is dat je de 1e uitbouw eigenlijk nergens meer ziet.
3 november 2009 om 23:03 #17431728En hoe klinkt het aan boord? Afgelopen zomer op de Ring (lekker filmpje, GELUID AAN! :thumbup): http://www.motorsportvideo.tv/Videos/historischer-Motorsport/24h-Classic-Opel-Ascona-400-mit-Robert-Keil.html
Wat een vet filmpje in een prachtige auto! In het begin is ie nog beetje voorzichtig en zit ie ook beetje rottig vast tussen iedereen maar als ie dan los gaat op die porsche en iedereen voorbij stuurt met prachtige lijnen en uitremmen.
Jammer van die roze taartschep die hem op het eind weer voor zn neus gaat zitten.
En trouwens voor onze VW broeders :P extreem mooie scirocco die aan het begin even tussendoor komt vliegen.
Ook een droomauto..8 januari 2010 om 20:38 #17431729Heeft de 400 de uitlaat rechts? is dat vanwege een dikkere aandrijfas?
8 januari 2010 om 21:39 #17431730origineel gepost door Makko
Heeft de 400 de uitlaat rechts? is dat vanwege een dikkere aandrijfas?De 400 in de openingspost van dit topic heeft de uitlaat links zitten.
of bedoel je iets anders?origineel gepost door asci 2000
8 januari 2010 om 22:04 #174317318 januari 2010 om 22:13 #17431732AnoniemLid sinds:
1 January 1970de straat versie,s hadden de uitlaat allemaal gewoon links
er zijn groep b 400,s die de uitlaat rechts hebben
maar cker van de ascona,s zijn er ook die de uitlaat nog links haddenals ik het goed heb is bij de groep b manta 400
de uitlaat wel definitief naar rechts verhuist;)
maar weet dat niet 100% ckert heeft niets met n dikkere aandrijf as te maken
mij is verteld dat het meer te maken heeft
met het makelijker demonteren+monteren van onderdelen
b.v een bak wissel tussen de klassemenstproeven in.
ook wat er waar is van dat verhaal kan ik niet 100% cker over zijn
het leek mij wel aannemelijk;)zo zijn er nog wel meer details aan een 400
waar de meningen over verdeeld zijn
ze zijn ook niet allemaal
door de zelfde mensen opgeboud
en ook zijn er doorontwikkelingen geweest
dus enige verschillen blijf je houden8 januari 2010 om 22:48 #17431733
Zo te zien, scheelt het ook bodemvrijheid. Ik ga er tenminste vanuit dat de uitlaat door de uitsparing evenwijdig met de aandrijfas loopt. Dit is een foto van de Lj—8 januari 2010 om 23:39 #17431734origineel gepost door louwe 16 klepper
de straat versie,s hadden de uitlaat allemaal gewoon linkser zijn groep b 400,s die de uitlaat rechts hebben
maar cker van de ascona,s zijn er ook die de uitlaat nog links haddenals ik het goed heb is bij de groep b manta 400
de uitlaat wel definitief naar rechts verhuist;)
maar weet dat niet 100% ckerIndertijd met de ascona 400 was het nog groep-4, de eersten hadden de laatste demper nog zoals bij de straatversie (links), alles wat erna kwam (de officiële werks-/works- 400’s) hadden de dempers rechts, De ascona kreeg later de homologatie groep-B erbij, de manta 400 kreeg dat vanaf aanvang inzet.
t heeft niets met n dikkere aandrijf as te maken
mij is verteld dat het meer te maken heeft
met het makelijker demonteren+monteren van onderdelen
b.v een bak wissel tussen de klassemenstproeven in.
ook wat er waar is van dat verhaal kan ik niet 100% cker over zijn
het leek mij wel aannemelijk;)zo zijn er nog wel meer details aan een 400
waar de meningen over verdeeld zijn
ze zijn ook niet allemaal
door de zelfde mensen opgeboud
en ook zijn er doorontwikkelingen geweest
dus enige verschillen blijf je houdendat klopt.
Ook is er later enorm gerotzooit met kentekens, uitvoeringen e.d., originaliteit is bij sommigen ver te zoeken, ook is er veel geclaimd als origineel wat dus niet origineel was.
17 januari 2010 om 00:20 #17431735
17 januari 2010 om 10:53 #17431736Voor diegene die de link in het Manta-topic nog niet hadden gezien
http://www.cc-cars.dk/3008.cms?id=84630037017 januari 2010 om 12:09 #17431737AnoniemLid sinds:
1 January 1970das wel n hele nette
maar ook dat schijn je weer flink te moeten betalen:o
heb niet ff dik 40000 liggen voor zo,n auto
heb t er niet voor over ook;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.