Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Het alle-kleine-vragen-topic
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 juni 2010 om 17:48 #17573113
foto’s:
Smallblock 8V motor met singlepoint inspuiting: (OHC / SOHC) (X14SZ):
Smallblock 8V motor met Multipoint inspuiting:
Bigblock 8V motor met singlepoint inspuiting: (C18NZ) (OHC / SOHC):
Bigblock 8V motor met Multipoint inspuiting: (C20NE) (OHC / SOHC):
DOHC blokken:
X18XE X20XEV X22XE Y22XE:
20XE – 20XEJ – C20XE:
15 juni 2010 om 18:24 #17573114Ok SOHC staat gelijk aan OHC en aangezien er op mijn motorblok OHC staat weet ik nu dus dat die van mij een SOHC type is :D
Heel erg bedankt jongens :D
15 juni 2010 om 18:31 #17573115SOHC is Single Overhead Camshaft, ofwel Enkele bovenliggende nokkenas.
Bij de duitsers noemen ze dit in het algemeen niet meer als OHC
Willem
15 juni 2010 om 18:34 #17573116ik vergeet de 2x Dohc V6 motoren:
zoals je ziet, 2x klepdeksel
C25XE:
X25XE: (zoals je ziet, 4 nokkenaswielen):
Willem
15 juni 2010 om 19:11 #17573117Olá, ik heb een astra G station uit 2001, mijn vraag bestaat uit meerdere delen: :hmmz
1. kan ik een vectra c inlaatbuis onder mijn motorkap plaatsen om aan mijn luchtfilterbox z16xe te hangen?
2. astra simpele versie zoals hieronder beschreven, interieurlicht bij voorruit is gewoon kapje met lampje? zit extra grote stekker met 5 aansluitingen, kan ik daar een OPC interieurlampje met leeslampjes plaatsen? werkt dit dan ook helemaal?
3. mistlampen inbouwen in de bumper, heb ik dan ook nog (groene) bevestigingsklips nodig behalve alleen de lampen en wat schroeven? of kan ik de lampen er in klikken/ direct vast schroeven?groeten jos..
15 juni 2010 om 19:28 #17573118origineel gepost door wim-v6
foto’s:Bigblock 8V motor met singlepoint inspuiting: (C18NZ) (OHC / SOHC):
he die komt me bekent voor… lijkt echt sprekend op mijn eigen motor :D echt 2 druppels water :P
15 juni 2010 om 19:35 #17573119haha, en deze lijkt verdacht op mijn motor:
Willem
15 juni 2010 om 22:59 #17573120haha ok :P die scheuren in die dikke luchtslang bij mij zijn verholpen hoor :D heb daar nu een andere op zitten :)
1 juli 2010 om 20:13 #17573121even een vraagje over de secundaire luchtpomp.
ik had hier tot voorheen nog nooit over gehoord of gelezen, nu kwam ik dit via google tegen:
De secundaire luchtpomp voert extra zuurstof aan bij een koudstart. Op die manier wordt ervoor gezorgd dat onverbrande componenten van de uitlaatgassen toch nog in een naverbranding worden verbrand. Zo’n naverbranding leidt onmiddellijk tot een verlaging van de uitstoot. De warmte die hierbij vrijkomt, zorgt bovendien voor een snellere opwarming van de katalysator tot de hoge bedrijfstemperaturen die nodig zijn om de schadelijke stoffen in de uitlaatgassen om te zetten. De secundaire luchtpomp speelt dan ook een belangrijke rol in de ontwikkeling van de toekomstige schone motoren.
wat wordt er dan bedoeld met ‘onverbrande componenten’ en de naverbranding waar vindt die plaats of hoe moet ik dat zien.
1 november 2010 om 07:20 #17573122Een vraagje: weet iemand een sloop in de buurt van Arnhem waar je schokdempers zo op kan halen zonder dat je ze er zelf vanaf hoeft te halen? Allen bij mij in de buurt wil dat ik het er zelf af ga halen en aangezien ik niet echt handig ben zal ik dat maar niet gaan proberen :P
1 november 2010 om 07:49 #17573123origineel gepost door rooiepeet
even een vraagje over de secundaire luchtpomp.ik had hier tot voorheen nog nooit over gehoord of gelezen, nu kwam ik dit via google tegen:
De secundaire luchtpomp voert extra zuurstof aan bij een koudstart. Op die manier wordt ervoor gezorgd dat onverbrande componenten van de uitlaatgassen toch nog in een naverbranding worden verbrand. Zo’n naverbranding leidt onmiddellijk tot een verlaging van de uitstoot. De warmte die hierbij vrijkomt, zorgt bovendien voor een snellere opwarming van de katalysator tot de hoge bedrijfstemperaturen die nodig zijn om de schadelijke stoffen in de uitlaatgassen om te zetten. De secundaire luchtpomp speelt dan ook een belangrijke rol in de ontwikkeling van de toekomstige schone motoren.
wat wordt er dan bedoeld met ‘onverbrande componenten’ en de naverbranding waar vindt die plaats of hoe moet ik dat zien.
Bij een koude, net gestarte motor wordt extra veel brandstof ingespoten omdat een deel van de brandstof als benzinecondens neerslaat op de koude cylinders en zuigers en niet verbrandt (denk aan de ouderwetse handchoke). Daardoor zal er in de uitlaatgassen een deel onverbrande brandstof naar buiten worden geblazen. Die uitlaatgassen zijn zo ontzettend heet dat, door extra lucht = zuurstof toe te voegen dit alsnog spontaan verbrandt. Dit gebeurt in het eerste deel van je uitlaat of spruitstuk. Daardoor worden de uitlaatgassen nog wat extra verhit zodat de katalysator sneller zijn werktemperatuur bereikt.
1 november 2010 om 13:38 #17573124origineel gepost door Silverspeed
Een vraagje: weet iemand een sloop in de buurt van Arnhem waar je schokdempers zo op kan halen zonder dat je ze er zelf vanaf hoeft te halen? Allen bij mij in de buurt wil dat ik het er zelf af ga halen en aangezien ik niet echt handig ben zal ik dat maar niet gaan proberen :Pik zou jansen van beek bellen, die heeft alles gedemonteerd liggen. zit in doorneburg naast huissen.
Erwin
1 november 2010 om 13:57 #17573125Hoe zit het met het ‘trukje’ van de oliefilterbehuizing bij een Z18XE?
Zaterdag filter vervangen, behuizing weer teruggedraaid maar het olielampje brandt bij stationair draaien (lekt niet opvallend).
1 november 2010 om 19:28 #17573126origineel gepost door Navy
Bij een koude, net gestarte motor wordt extra veel brandstof ingespoten omdat een deel van de brandstof als benzinecondens neerslaat op de koude cylinders en zuigers en niet verbrandt (denk aan de ouderwetse handchoke). Daardoor zal er in de uitlaatgassen een deel onverbrande brandstof naar buiten worden geblazen. Die uitlaatgassen zijn zo ontzettend heet dat, door extra lucht = zuurstof toe te voegen dit alsnog spontaan verbrandt. Dit gebeurt in het eerste deel van je uitlaat of spruitstuk. Daardoor worden de uitlaatgassen nog wat extra verhit zodat de katalysator sneller zijn werktemperatuur bereikt.ik had zo iets idd al begrepen:thumbup
maar zoals jij het nu verteld vindt er dus daadwerkelijk wel een ontbranding plaats wat door sommige toch apart genoemd wordt?
nu heb ik dan die pomp afgesloten/afgedopt omdat ie dus bij koude start pruttelde.
voorheen had ik al een dichte pakking in de egr gedaan zodat deze niet functioneerd.
maar moet je voor 1 van deze dingen je motor opnieuw laten afstellen zodat je een minder rijk mengsel krijgt?
ik heb namelijk het idee dat het mengsel goed rijk is, hij zuipt namelijk goed, ruik een sterke benzine lucht bij starten en me eindpijpjes worden goed zwart!1 november 2010 om 19:37 #17573127weet iemand toevallig of de snelweg E31 (A77 die bij boxmeer Duitsland ingaat) een autobahn is zonder maximun snelheid?
ik ben daar namelijk van het weekend in de buurt en dan kan ik daar eens kijken hoe mijn auto het daar doet:P
of moet ik dan via arnhem de duitse A3 nemen?P.S. vanaf wanner zijn in Duitsland de winterbanden verplicht, vanaf een bepaalde temp. of gedurende een bepaalde periode?
2 november 2010 om 19:59 #17573128origineel gepost door rooiepeet
weet iemand toevallig of de snelweg E31 (A77 die bij boxmeer Duitsland ingaat) een autobahn is zonder maximun snelheid?
ik ben daar namelijk van het weekend in de buurt en dan kan ik daar eens kijken hoe mijn auto het daar doet:P
of moet ik dan via arnhem de duitse A3 nemen?P.S. vanaf wanner zijn in Duitsland de winterbanden verplicht, vanaf een bepaalde temp. of gedurende een bepaalde periode?
niemand?
2 november 2010 om 20:01 #17573129origineel gepost door Erwin1987
origineel gepost door Silverspeed
Een vraagje: weet iemand een sloop in de buurt van Arnhem waar je schokdempers zo op kan halen zonder dat je ze er zelf vanaf hoeft te halen? Allen bij mij in de buurt wil dat ik het er zelf af ga halen en aangezien ik niet echt handig ben zal ik dat maar niet gaan proberen :Pik zou jansen van beek bellen, die heeft alles gedemonteerd liggen. zit in doorneburg naast huissen.
Erwin
Heeft hij niks (komt niet vaak voor ) dan is misschien Kleingunnewiek iets. zit alleen in groenlo.
2 november 2010 om 21:58 #17573130origineel gepost door arjontje
origineel gepost door Erwin1987
origineel gepost door Silverspeed
Een vraagje: weet iemand een sloop in de buurt van Arnhem waar je schokdempers zo op kan halen zonder dat je ze er zelf vanaf hoeft te halen? Allen bij mij in de buurt wil dat ik het er zelf af ga halen en aangezien ik niet echt handig ben zal ik dat maar niet gaan proberen :Pik zou jansen van beek bellen, die heeft alles gedemonteerd liggen. zit in doorneburg naast huissen.
Erwin
Heeft hij niks (komt niet vaak voor ) dan is misschien Kleingunnewiek iets. zit alleen in groenlo.
ok super jongens, ga ik die 2 even bellen deze of volgende week :)
3 november 2010 om 00:15 #17573131die naam klein gunnewiek is trouwens ook lekker sarcastisch dat is me en gigantisch gebouw/terrein.
Erwin
3 november 2010 om 05:25 #17573132origineel gepost door rooiepeet
weet iemand toevallig of de snelweg E31 (A77 die bij boxmeer Duitsland ingaat) een autobahn is zonder maximun snelheid?
ik ben daar namelijk van het weekend in de buurt en dan kan ik daar eens kijken hoe mijn auto het daar doet:P
of moet ik dan via arnhem de duitse A3 nemen?P.S. vanaf wanner zijn in Duitsland de winterbanden verplicht, vanaf een bepaalde temp. of gedurende een bepaalde periode?
Dat is maar een paar kilometer bij mij vandaan. En voor zover ik weet is er daar geen snelheidsbeperking.
Winterbanden zijn (nog) niet verplicht in Duitsland. Alleen als het heeft gesneeuwd èn je krijgt een ongeluk op je zomerbanden, dan ben je de pineut.
3 november 2010 om 11:36 #17573133origineel gepost door Silverspeed
origineel gepost door arjontje
origineel gepost door Erwin1987
origineel gepost door Silverspeed
Een vraagje: weet iemand een sloop in de buurt van Arnhem waar je schokdempers zo op kan halen zonder dat je ze er zelf vanaf hoeft te halen? Allen bij mij in de buurt wil dat ik het er zelf af ga halen en aangezien ik niet echt handig ben zal ik dat maar niet gaan proberen :Pik zou jansen van beek bellen, die heeft alles gedemonteerd liggen. zit in doorneburg naast huissen.
Erwin
Heeft hij niks (komt niet vaak voor ) dan is misschien Kleingunnewiek iets. zit alleen in groenlo.
ok super jongens, ga ik die 2 even bellen deze of volgende week :)
zojuist even gebeld met jansenvanbeek en die heeft er 2 voor achter liggen :) dus die ga ik vandaag of morgen even ophalen :) straks klein gunnewiek bellen, nu middagpauze daar.
3 november 2010 om 11:37 #17573134origineel gepost door Stender
Hoe zit het met het ‘trukje’ van de oliefilterbehuizing bij een Z18XE?Zaterdag filter vervangen, behuizing weer teruggedraaid maar het olielampje brandt bij stationair draaien (lekt niet opvallend).
Behuizing inwendig kapot, en dus gewoon vervangen..
Let op, OLIEDRUK TE LAAG!!!
niet mee rijden..
Willem
3 november 2010 om 12:29 #17573135hmm… kleingunnewiek heeft dus niks liggen :( dus voorkant mis ik nog.. jah eentje bij jansenvanbeek maar dat is niet echt verstandig lijkt me of wel? :)
iemand nog een ander adresje?
3 november 2010 om 22:39 #17573136in arnhem-zuid zitten er 2 achter cbr, in westervoort 1 maar das niet zoveelen in dieren zit ook 1 maar die zal je al wel gehad hebben.
Erwin
4 november 2010 om 22:55 #17573137origineel gepost door Erwin1987
in arnhem-zuid zitten er 2 achter cbr, in westervoort 1 maar das niet zoveelen in dieren zit ook 1 maar die zal je al wel gehad hebben.Erwin
bij die moet je die onderdelen er zelf afslopen, alleen heb ik daar geen kaas van gegeten en het is mij iets te duur iemand dat even te laten doen aangezien ik dan net zo goed nieuwe kan kopen :(
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.