Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Het alle-kleine-vragen-topic
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 mei 2010 om 17:54 #17573088
origineel gepost door Edvries
Mannen,Wie weet waar dat klitteband achtig stukje stof voor is wat op je gordelspanner (of hoe heet dat ding waar je je gordel instreekt, die met dat rode knopje) voor is???
Leeric
Bescherming van je middenconsole tegen krassen !
11 mei 2010 om 17:57 #17573089origineel gepost door Edvries
Mannen,Wie weet waar dat klitteband achtig stukje stof voor is wat op je gordelspanner (of hoe heet dat ding waar je je gordel instreekt, die met dat rode knopje) voor is???
Leeric
is die niet bedoeld voor bescherming van je midden consool, zodat daar geen krassen of iets dergelijks opkomen!
Chris-GTS
11 mei 2010 om 18:03 #17573090Die krast toch niet hee
11 mei 2010 om 18:05 #17573091origineel gepost door ReNeGade316
kan iemand mij misschien vertellen of een z18xe motor wel of geen egr klap heeft heb namelijk van de week gezocht om hem schoon te kunnen maken maar kan hem echt niet vinden zoek ik niet goed os heb ik hem gewoon niet??????Bij de z18xe heeft een deel hem wel en een deel hem niet.
SW heeft er ook geen egr op zitten.
Heb je hem wel zie foto waar
(let op motor op foto is x18xe1, maar is bijna het zelfde)11 mei 2010 om 18:06 #17573092haha, ook de olie inhoud op het deksel..
Willem
11 mei 2010 om 18:06 #17573093origineel gepost door Edvries
Die krast toch niet heeNeej, nu niet nee !! zonder dat ding misschien wel !! Zal ook wel voor de demping zijn.
11 mei 2010 om 18:09 #17573094origineel gepost door wim-v6
haha, ook de olie inhoud op het deksel..Willem
HAHA ja vorige eigenaar/garage er op gezet. :P
11 mei 2010 om 18:09 #17573095Nee man onzin!! Tweek vlakke oppervlaktes krassen? Demping?? waarvan. nee ik ben zeker niet overtuigd!!
11 mei 2010 om 18:11 #17573096origineel gepost door Edvries
Nee man onzin!! Tweek vlakke oppervlaktes krassen? Demping?? waarvan. nee ik ben zeker niet overtuigd!!Is denk ik tegen het klapperen.
Mijn vec heeft het ook.11 mei 2010 om 18:16 #17573097Dus demping!
11 mei 2010 om 18:16 #17573098Hij kan niet klapperen als je gordel erin zit, dan zit ie strak tegen de stoel. Bijrijders gordel ding klappert ook niet..
11 mei 2010 om 18:20 #17573099origineel gepost door Edvries
Hij kan niet klapperen als je gordel erin zit, dan zit ie strak tegen de stoel. Bijrijders gordel ding klappert ook niet..HMM Mail opel eens.:P
11 mei 2010 om 18:23 #17573100Ja, bene cht benieuwd, maar vind jullie redenen wel innovatief.
11 mei 2010 om 18:27 #17573101Ik zou zeggen : vraag het eens aan de plaatselijke Opeldealert bij jou in de buurt ! :P
11 mei 2010 om 19:45 #17573102Peet, jij bent mijn plaatselijke Opel dealert!!:jerry
12 mei 2010 om 06:53 #17573103En mijn antwoord geloof je niet ?
12 mei 2010 om 07:09 #17573104Ik geloof de dealer sowieso nooit!!:D
12 mei 2010 om 13:47 #17573105Jij gaat voor de extra punten Vries ??
15 juni 2010 om 17:22 #17573106Hey,
Zit net even dat Haynes Vectra A werkboek door te lezen en zie daar dat er 2 types zijn namelijk SOHC en DOHC
kan iemand mij het verschil uitleggen tussen deze 2 en hoe weet ik welke op mijn auto van toepassing is?
15 juni 2010 om 17:25 #17573107DOHC staat voor “Double Overheaded Camshafts” en geeft aan dat het om Honda motoren gaat (ook gebruikt door andere auto merken) met dubbele nokken assen,en hebben meestal meer vermogen, en zij veelal voor de sportivere auto’s gebruikt.
Op deze motoren wordt ook bij bepaalde types Hondas het door Honda gepatenteerd “VTEC” systeem toegepast, waardoor die Honda’s extra vermogen krijgen.SOHC staat voor “Single Overheaded Camshafts” en heeft een enkele nokken as, en wordt veelal in de gewone auto’s gebruikt. is hierdoor niet slechter,maar mist gewoon het extra vermogen.
15 juni 2010 om 17:27 #17573108origineel gepost door stefan m.
OHC staat voor “Double Overheaded Camshafts” en geeft aan dat het om Honda motoren gaat (ook gebruikt door andere auto merken) met dubbele nokken assen,en hebben meestal meer vermogen, en zij veelal voor de sportivere auto’s gebruikt.
Op deze motoren wordt ook bij bepaalde types Hondas het door Honda gepatenteerd “VTEC” systeem toegepast, waardoor die Honda’s extra vermogen krijgen.SOHC staat voor “Single Overheaded Camshafts” en heeft een enkele nokken as, en wordt veelal in de gewone auto’s gebruikt. is hierdoor niet slechter,maar mist gewoon het extra vermogen.
Dus de DOHC is een 16v oftewel 16 klepper en een SOHC is een 8v oftewel 8 klepper?
15 juni 2010 om 17:29 #17573109Nee hoor :) een Sohc heeft ook gewoon 16 kleppen alleen is minder snel.. bijvoorbeeld een sohc honda motor heeft geen vtec boost en een dohc wel gewoon wat snellere/beter getunede blokken. :)
15 juni 2010 om 17:32 #17573110SOHC / OHC = (Single) Overhead Camshaft = 1 bovenliggende nokkenas per Cilinderbank
DOHC = Double Overhead Camshaft = 2 bovenliggende nokkenassen per cilinderbank.In het geval van de Opel Vectra-A zijn er 3 typen DOHC motoren geleverd, overigen zijn OHC
OHC:
1.4i C14NZ (60pk)
1.6S 16SV (85pk)
1.6i C16NZ (75pk) X16SZ (71pk)
1.8S 18NV (95pk) E18NV (90pk) E18NVR (90pk)
2.0i 20NE (115pk) C20NE (115pk) 20SEH (130pk)
1.7D 17D (58pk) 17DA (60pk) 17DR (58pk)
1.7TD intercooler TC4EE1 X17DT (82pk)DOHC:
2.0 16V C20XE (110kw / 150pk)
2.0 16V ecotec X20XEV (100kw / 136pk)2x DOHC: (2 cilinderbanken dus 2x 2 bovenliggende nokkenassen / 4 tezamen dus)
2.5 V6 24V C25XE / X25XE (125kw / 170pk)
Willem
15 juni 2010 om 17:37 #17573111hey stef . . . we zitten hier op het OPEL forum hoor . . . niet op het HONDA forum :jerry
15 juni 2010 om 17:39 #17573112SOHC is inderdaad een HONDA term ja.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.