Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Het alle-kleine-vragen-topic
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 januari 2010 om 18:23 #17573013
Wie weet antwoord op de volgende trekhaak vraag:
Ik heb een Vectra GTS uit 2003. Nu heb ik een tweedehandse trekhaak gekocht die ik er in het voorjaar ergens op wil gaan zetten. Er zit een 13 polige kabelset bij en zo’n digitaal kastje (trailer module).
Op dit kastje staat 2004. De vorige eigenaar dacht dat deze alleen in een Vectra vanaf 2004 kan. Is dat zo? Of kan ik deze ook ongestraft in mijn Vectra van 2003 zetten…… Wie o wie…..
18 januari 2010 om 20:59 #17573014Werkt volgens mij gewoon.
Volgens mij is dat de nieuwere versie.
De eerdere versie kon wel eens problemen geven met de controle van het mistachterlicht op de aanhanger.
Weet zo niet als dat in de software zat van de bc.18 januari 2010 om 21:18 #17573015welk merk trekhaak is het?
19 januari 2010 om 22:18 #17573016zit niet in de controle van de verlichting, alleen knippers worden gecontroleerd door controle lampje (moet je wel even in de teller draaien).
Mistachterlicht ligt aan type stekker..
Willem
21 januari 2010 om 21:15 #17573017De trekhaak is van Westfalia en het kastje is origineel GM.
Maar ik wacht wel even toch het wat beter weer is hoor voordat ik hem eronder ga zetten:)23 januari 2010 om 21:08 #17573018een kleine vraag betreft de versnellingsbak.
waar kan je het typenr. van je versnellingsbak vinden, neem aan dat het er ergens op moet staan?
ik heb een 2.5 v6 motor uit 2000 en een handgeschakelde 5bak met de ‘R’ naast z’n 4.
wat zou het typenr. kunnen zijn zodat ik het kan controleren, en weet iemand toevallig wat het nr. is van een I500.gr Peter
24 januari 2010 om 13:02 #17573019Op de V6 zijn maar 2 bakken geleverd.
Type staat op de bak zelf en op type plaatje van de bak.
Geleverd is de F25, en de F23SR (op latere types en de 2.6 V6).
bij de V6 zit de R altijd rechtsachter.
Je kan zien aan de schakelmechaniek welke bak je hebt.
de F25 is stangen geschakeld, de F23SR is met Schakel kabels.
enkel de pookhoes lis klikken om dit te zien.
Bron: http://www.opel-infos.de
Willem
24 januari 2010 om 13:42 #17573020Top willem, bedankt!
zal zo eens effe gaan kijken, maar er is dus in de i500 geen andere bak gebruikt.
motor code van de i500 is toch X25XEI?gr Peter
24 januari 2010 om 14:00 #17573021Motorcode van de I500 is X25XE
alleen doo irmscher tuning heet deze X25XEI
voor de rest exact gelijk aan X25XE.
Willem
25 januari 2010 om 18:35 #17573022Hey mede Opel rijders :)
Kijk al een tijdje mee hier maar zit nu zelf met ‘een probleem’, en het leek me toch wel handig om me daarvoor aan te melden. Kon via de search niet echt iets heel relevants vinden.Heb een Opel Vectra (B) uit ’97. Nu een 7 maanden in mijn bezit. Helaas een 2 maanden geleden de volledige uitlaat moeten vervangen omdat die zijn beste tijd gehad heeft.
Nu had ik vandaag een ander probleem. Ging rond half 5 ons pa ophalen van het werk. Net voordat ik daar het terrein op reed ging het rode lampje ‘Oliedruk (te laag)’ branden. Wilde natuurlijk meteen stoppen, maar nog geen 5 seconden later (was nog gewoon aan het rijden dus) ging het lampje al weer uit. Vervolgens uitgezet, 10 minuten op vader gewacht. Toen 15 minuten naar huis gereden. Lampje niet meer gezien.
Toen met pa zijn auto even flesje olie gaan halen (1 liter maar), en bijgevuld. Helaas kan ik door het donkere niet zien of er genoeg in zit maarja.
Wat was nu het probleem? Kan dat lampje zomaar spontaan ontbranden voor 5 seconden en dan weer 20 minuten uit gaan en uit blijven??! Heb niet zoveel verstand van auto techniek, maar me dunkt dat als de oliedruk te laag is, er een lek in het systeem zit waardoor de pomp het niet op druk kan houden???
Naja.. half uur terug bijgevuld dus morgenvroeg de 25 minuten naar het werk rijden maar gewoon doen. Tenzij er een plas olie onder de auto ligt, wat nu nog niet het geval is.
25 januari 2010 om 19:36 #17573023Hoi Timmy,
zomaar 1 Liter erbij gooien is NIET verstandig.
Het kan ook zijn dat je oliedruksensor slecht is.
Dan geeft hij ook dit rode lampje.In dat geval kun je dus gewoon 1 Liter te veel in je motor hebben, wat ook SLECHT is.
Ga eerst maar eens je olie peilen, hoeveel er WERKELIJK in zit.
27 januari 2010 om 17:47 #17573024ik heb vandaag bij de opel dealer een rubberen doorvoertule gekocht voor de antenne, dit omdat de oude nu bij elkaar gehouden word door siliconen kit.
VRAAG: moet ik de antenne loshalen om dit rubber te vervangen of kan ik het vervangen zonder de zaak weer los te hoeven halen?
28 januari 2010 om 16:28 #17573025origineel gepost door Silverspeed
ik heb vandaag bij de opel dealer een rubberen doorvoertule gekocht voor de antenne, dit omdat de oude nu bij elkaar gehouden word door siliconen kit.VRAAG: moet ik de antenne loshalen om dit rubber te vervangen of kan ik het vervangen zonder de zaak weer los te hoeven halen?
iemand?
28 januari 2010 om 17:17 #17573026ik weet niet hoe deze eruit ziet..
maar vermoed dat de antenne los moet.
Willem
28 januari 2010 om 17:23 #17573027origineel gepost door wim-v6
ik weet niet hoe deze eruit ziet..maar vermoed dat de antenne los moet.
Willem
:cry daar was ik wel bang voor jah :cry pfff dat is een hels karwei bij mijn vec :S vorige keer gemerkt met de antenne vervangen :S
28 januari 2010 om 17:26 #17573028origineel gepost door Tim_my_90
Hey mede Opel rijders :)
Kijk al een tijdje mee hier maar zit nu zelf met ‘een probleem’, en het leek me toch wel handig om me daarvoor aan te melden. Kon via de search niet echt iets heel relevants vinden.Heb een Opel Vectra (B) uit ’97. Nu een 7 maanden in mijn bezit. Helaas een 2 maanden geleden de volledige uitlaat moeten vervangen omdat die zijn beste tijd gehad heeft.
Nu had ik vandaag een ander probleem. Ging rond half 5 ons pa ophalen van het werk. Net voordat ik daar het terrein op reed ging het rode lampje ‘Oliedruk (te laag)’ branden. Wilde natuurlijk meteen stoppen, maar nog geen 5 seconden later (was nog gewoon aan het rijden dus) ging het lampje al weer uit. Vervolgens uitgezet, 10 minuten op vader gewacht. Toen 15 minuten naar huis gereden. Lampje niet meer gezien.
Toen met pa zijn auto even flesje olie gaan halen (1 liter maar), en bijgevuld. Helaas kan ik door het donkere niet zien of er genoeg in zit maarja.
Wat was nu het probleem? Kan dat lampje zomaar spontaan ontbranden voor 5 seconden en dan weer 20 minuten uit gaan en uit blijven??! Heb niet zoveel verstand van auto techniek, maar me dunkt dat als de oliedruk te laag is, er een lek in het systeem zit waardoor de pomp het niet op druk kan houden???
Naja.. half uur terug bijgevuld dus morgenvroeg de 25 minuten naar het werk rijden maar gewoon doen. Tenzij er een plas olie onder de auto ligt, wat nu nog niet het geval is.
Welkom Tim.
Even voorstellen is wel zo netjes (in het ”even voorstellen topic).
> oliedruk lampje:
– Deze gaat branden omdat er dus onvoldoende of GEEN olieDRUK is, er is dan ook geen of nauwelijks smering in de motor.
– het is zowiezo niet verstandig om dan door te rijden, daar de algemene druk ook aan de lage kant zal zijn, maar net voldoende het lampje te doen doven, er heerst dan een verminderde smering en een verhoogde kans op slijtage van draaiende delen in de motor, wat weer in HOGE kosten kan resulteren.
– waarom brandde hij maar even kort, waarschijnlijk is deze gaan branden in een lange bocht, waardoor de motor door een eventueel te laag oliepeil geen of VEEL te WEINIG olie kon aanzuigen, hierdoor viel de druk weg.
– Oliepeil dien je regelmatig handmatig te controleren, daar het oliedruk lampje niet is om het oliepeil mee te controleren, maar de motorsmering op werking te controleren, lampje branden is TE LAAT!!
– Oliedruk kan ook door andere redenen onderbroken worden, dank aan verouderde olie, slecht of ernstig vervuild oliefilter, vertopste olie aanzuigbuis in carter, kapotte oliepomp.
– zo ook wil het voorkomen dat de oliedruk sensor kapot gaat maar dan gaat vaak het lampje continu branden..
>> RIJDEN ZONDER OF MET TE WEINIG OLIEDRUK ZAL DE MOTOR ERNSTIG EN VOOR DEFINITIEF BESCHADIGEN <<
> Oliepeil Contoleren:
– oudere opels: Controleren bij koude motor, of na minimaal 10 minuten stilstaande motor.
– nieuwere opels, 5 tot 10 minuten na afsluiten van een rit.
– Oliepeil zeker als je de auto net hebt, regelmatig controleren, zeker wanneer een 1.6 of 1.6 16V motor in het vooronder ligt.
Willem
11 februari 2010 om 14:59 #17573029AnoniemLid sinds:
1 January 1970Vraagje!
Hoe sluit je de secundaire luchtpomp af? (ook wel bekend als de stofzuiger) Gewoon de stekker eraf trekken? En kan dat potje wat op het spruitstuk zit er dan ook af? Want er loopt wel een buisje het spruitstuk in.
12 februari 2010 om 19:28 #17573030gewoon zorgen dat je geen uitlaatgassen meer door het uitlaatspruitstuk naar buiten krijgt.
meestal door bouten in het spruitstuk te maken.
dan vacuum potje weg halen.
vacuum slangetje afdoppen.
Pomp weghalen.
Willem
6 maart 2010 om 18:42 #17573031AnoniemLid sinds:
1 January 1970Vandaag liet ik de vectra uitrollen voor het stoplicht en schrok me opeens kapot, want hoorde drie knallen onder de auto. Dacht dat ik ergens overheen reed ofzo, maar bij het volgende stoplicht deed ie het weer. Maar er zit nu een katvervanger onder en heb dus een beetje last van backfire in de katvervanger. Klinkt wel lekker moet ik zeggen, maar kan dit kwaad?:angel
6 maart 2010 om 20:23 #17573032Die 1600 klappen zowiezo als een idioot!!!!
De 1600 met powerbox in de combo hoor ik ook maar puffen als de benzine toevoer weer word ingeschakeld (na afremmen op de motor).
dan heb ik nog de kat en alle originele dempers eronder
Willem
24 maart 2010 om 17:12 #17573033euhm.. effe dit topic weer leven inblazen :D
had vandaag de bekleding voor de antenne los moeten halen en heb bij de antenne een losse stekker liggen
VRAAG: is deze (zie foto’s) om een electrische antenne aan te kunnen sluiten?
24 maart 2010 om 17:13 #17573034Is inderdaad voor een ORIGINELE Opel Elektrische antenne.
Willem
24 maart 2010 om 17:18 #17573035origineel gepost door wim-v6
Is inderdaad voor een ORIGINELE Opel Elektrische antenne.Willem
ah mooi :D zit deze op de iso stekker of waar zit die ergens? wil niet risico lopen dat ik straks namelijk nog een hele zooi om moet gaan leggen als ik die elektrische antenne aanschaf
24 maart 2010 om 17:19 #17573036word bediend via de Remote van de Radio..
Willem
24 maart 2010 om 17:25 #17573037origineel gepost door wim-v6
word bediend via de Remote van de Radio..Willem
ik heb er geen orginele radio meer inzitten, maar waar zit die kabel precies en hoe krijg ik het werkend? enige wat ik weet is dat die kabel in de kofferbak zit en verder niks, maar wil een elektrische antenne erin gaan maken.. help? :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.