Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Het alle-kleine-vragen-topic
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 december 2009 om 12:31 #17572988
hier een klein vraagjeking:
diend die nippel aan de binnenkant van je benzineklep(vec C ) er alleen maar voor om je ventieldopjes eraf te krijgen zonder dat je vieze handen krijgt?
of heeft het nog meer nut:hmmz30 december 2009 om 12:36 #17572989ohhh is dat ding daar voor.. ik dacht al wat moet ik daar mee.
zit ook op een B.30 december 2009 om 12:49 #17572990jupzz is een ventieldopjes losdraai sleuteltje..
voornamelijk voor opels met wieldoppen bedoeld..
en Ja Silver, daar is hij voor bedoeld..
Willem
30 december 2009 om 12:59 #17572991origineel gepost door wim-v6
jupzz is een ventieldopjes losdraai sleuteltje..voornamelijk voor opels met wieldoppen bedoeld..
en Ja Silver, daar is hij voor bedoeld..
Willem
oke dan:thumbup
heeft dit topic toch nog nut:jerry
30 december 2009 om 13:00 #17572992Blijkbaar wel haha..
Willem
1 januari 2010 om 16:47 #17572993als je het gasklephuis, stappenmotor, egr, etc schoon gaat maken, moet je er dan nieuwe pakkingen tussen doen, of blijfen die eigenlijk altijd wel heel?
heb namelijk bij dealer om pakking gevraagt maar die zegt die pakkingen niet te hebben, en ook nog nooit te hebben besteld, dus vroeg hij zich af waarom ik die nodig had.ik heb overigens wel om een dichte pakking voor de egrklep gevraagd en kreeg er een met 1 rond gat.
ik weet dat er ook een helemaal dichte pakking tussen kan(X25XE) maar zo heeft het toch ook wel wat nut?als bij het intrappen van de koppeling (bij het terugschakelen) het toerental zakt en even tot 400/500 toeren en daar na weer gewoon stationair.
en je het idee hebt dat het gas af en toe blijft hangen, zijn er dan nog meer onderdelen die je schoon moet maken?als ik namelijk de auto in zijn versnelling uitlaat rollen met de koppeling los, zakt natuurlijk je toeren tal niet zo snel (aandrijving van de wielen) maar moet de BC wel een verbruik van 0.0 vermelden, en bij mij geeft tie af en toe nog wel een verbuik aan zonder dat ik gas geef en de koppeling intrap.
normaal geeft ie pas weer verbuik aan als je de koppeling intrapt en hij op stationair toerental komt, daarom denk ik dat het gas blijkt hangen.ik hoop dat jullie begrijpen waar ik het over heb en dat er iemand mij wat info kan geven.
Gr peter
1 januari 2010 om 17:39 #17572994Kan vanalles zijn van Kapotte gasklep positie sensor, tot vervuilde gasklep..
Gasklep hoeft er niet af bij de Vectra-B V6 om deze goed schoon te maken…
Stappenmotor kan je de pakking van bestellen
EGR plaatje kan je zelf maken of bestellen..
er zit een slang die loopt van de voorkant gasklephuis achter over het inlaat naar rechts en verdwijt in de laatste opening van het inlaat naar beneden.
controleer deze slang op verdroging en als de slang goed is of je deze nog kan doorblazen
deze is van de regeling carterventilatie en kan een hoop narigheid in het draaien van de motor veroorzaken
Willem
2 januari 2010 om 06:57 #17572995origineel gepost door rooiepeet
ben bij de plaatselijke dealer geweest en gevraagt om stuurbekrachtigingsolie ATF dexron 2.
kom tie met een liter flessie aan, dus ik dat mee naar huis genomen, wil ik het er zo net in gaan gieten staat er op het flesje ‘Transmission Oil’ ‘Dexron VI’.kan het kloppen dat het gewoon goed is, of heeft die pik het verkeerde flesje mee gegeven?
Is mij ook een keer gebeurd, bij de VOD…De monteurs zeiden toen dat het geen kwaad kon omdat het dezelfde soort olie zou zijn :hmmz
2 januari 2010 om 21:54 #17572996waarom als er iemand bij mij achterop klapt moet het gelijk een jaquar zijn? :P had vorig jaar (lees 2009) een ongeluk gehad toen ik even snel naar een ander filiaal moest rijden van de zaak, stond net 10 tellen stil bij een t-splitsing toen er opeens een auto achterop knalde :O had geluk dat ik de rem ingetrapt had op dat moment anders lag de voorkant in puin. Ow en een geluk bij een ongeluk dat het niet mijn eigen auto was maar een busje van de zaak :P
2 januari 2010 om 22:38 #17572997Ja bij mij is een keer een Vectra-A met 4 Flinke polen erin achterop onze mobile verhuis lift geklapt..
ik hoorde m slippen en trapte gelijk het rempdaal zowat door de Bodem, hij klapte achterop. na meten is de lifft 3cm verplaatst (Sprinter 416CDi) met een gewicht van 3400kg met mij erbij, en 6 winterbanden.
Willem
7 januari 2010 om 19:47 #17572998AnoniemLid sinds:
1 January 1970Vraagjuuh! Ik heb een lexmaul uitlaatspruitstuk besteld en ga dit dus binnenkort erop zetten. Maar nu zit ik er dus niet echt op te wachten dat de bouten afbreken van het oude spruitstuk. Iemand tips zodat ik de minste kans heb dat het af zal breken?
7 januari 2010 om 20:01 #17572999origineel gepost door martklanderman
Vraagjuuh! Ik heb een lexmaul uitlaatspruitstuk besteld en ga dit dus binnenkort erop zetten. Maar nu zit ik er dus niet echt op te wachten dat de bouten afbreken van het oude spruitstuk. Iemand tips zodat ik de minste kans heb dat het af zal breken?gewoon laten zitten en een v6 kopen…
misschien motor eerst warm draaien, moet je alleen wel opletten voor je handjes.
gr peter
7 januari 2010 om 20:14 #17573000origineel gepost door rooiepeet
origineel gepost door martklanderman
Vraagjuuh! Ik heb een lexmaul uitlaatspruitstuk besteld en ga dit dus binnenkort erop zetten. Maar nu zit ik er dus niet echt op te wachten dat de bouten afbreken van het oude spruitstuk. Iemand tips zodat ik de minste kans heb dat het af zal breken?gewoon laten zitten en een v6 kopen…
misschien motor eerst warm draaien, moet je alleen wel opletten voor je handjes.
gr peter
mijn pa kwam met het idee om de bouten eerst iets strakker te draaien waardoor ze niet meer vastgeroest zijn en daarna pas open te draaien… en natuurlijk goed inspuiten met WD40 of kruipolie.. dat WD40 werkt zeker maar of die tip van mijn pa werkt.. ik weet het niet..
7 januari 2010 om 20:26 #17573001AnoniemLid sinds:
1 January 1970Klinkt opzich best logisch, nog meer tips?:D
7 januari 2010 om 21:55 #17573002origineel gepost door martklanderman
Klinkt opzich best logisch, nog meer tips?:Dik draait ze bij mij zo los hoor..
als je nou een paar dagen achter elkaar zorgt dat je de bouten inspuit met WD40, en ze warm los draait kan er weinig fout gaan.
houd wel de schroefdraden in de gaten op roest en zo, anders allemaal vervangen, (dat is het beste).
Willem
8 januari 2010 om 17:08 #17573003AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door martklanderman
Klinkt opzich best logisch, nog meer tips?:Dik draait ze bij mij zo los hoor..
als je nou een paar dagen achter elkaar zorgt dat je de bouten inspuit met WD40, en ze warm los draait kan er weinig fout gaan.
houd wel de schroefdraden in de gaten op roest en zo, anders allemaal vervangen, (dat is het beste).
Willem
Okee bedankt! Weet je toevallig het GM art.nummer van die nieuwe moeren en bouten?
8 januari 2010 om 20:23 #17573004zou het niet weten haha, de vorige eigenaar van mijn 1600 16V motor heeft ze allemaal vervangen, en ze zijn nog zo goed als nieuw.
ik zou niet op deze draadeindjes en moertjes bezuinigen in ieder geval.
Willem
11 januari 2010 om 20:02 #17573005hier alweer een klein vraagje(echt een handig topic!;) )
ik heb vanavond men sleepoog gebruikt om men schoonpa uit de goot te trekken.
nu viel mij op dat het sleepoog er linksom in moet worden gedraaid:hmmz
das wel vreemd.
de enige logische wat ik kan bekenken is dat mischien de meeste sleeptouwen linksom zijn gevlochten en door de spanning wil uitdraaien,dat daardoor mischien het oog kan losdraaien???rara;)
11 januari 2010 om 20:11 #17573006dat schijnt de rede te zijn inderdaad, het is tegen het loskomen..
Willem
15 januari 2010 om 19:51 #17573007Kan iemand mij een schema geven ,van het achter verlichting?
Heb een vaag probleem met mijn mist licht. :hmmz15 januari 2010 om 20:28 #17573008Leg het probleem eens voor…
Ligt vaker aan de schakelaar of multitimer als aan het achterlicht..
Willem
16 januari 2010 om 17:53 #17573009origineel gepost door wim-v6
Leg het probleem eens voor…Ligt vaker aan de schakelaar of multitimer als aan het achterlicht..
Willem
o heb er nog niet echt naar gekeken. (geen tijd voor gehad nog.)
Denk als ik het schema vast heb, is het makkelijker zoeken.
wou zondag middag eens gaan zoeken.Weet alleen tot dus verre dat het verklikker lampje het doet, als je de schakelaar bediend. maar de mistlampen niet.
Plus had ik van de week dat het verklikkerlampje van de mist lampen spontaan aan ging.
En dus ook niet uit kreeg.
Maar na plus mijn 10 minuten ging hij van zelf weer uit.:hmmzDe rest van de verlichting heb ik geen problemen mee.
Behalve dat er een dimlicht kapot was gegaan.16 januari 2010 om 19:08 #17573010ja je probleem zal in de massa van de achterlichten zitten.
of in de multitimer..
meer zit er niet tussen
Willem
16 januari 2010 om 19:11 #17573011origineel gepost door wim-v6
ja je probleem zal in de massa van de achterlichten zitten.of in de multitimer..
meer zit er niet tussen
Willem
hmm hoop dus niet op de multitimer.
16 januari 2010 om 19:13 #17573012want
voor nog geen 10tje op de sloop te halen en volop te vinden!!Zit in alle astra’s G met grote zekeringen, zafira’s A met grote zekeringen en alle vectra’s B
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.