Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Het alle-kleine-vragen-topic
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 december 2009 om 13:57 #17572963
Dat is en Lexmaul 4>1 spruitstuk.. heb ik gekocht bij de motor..
moet alleen nog een Katalysator hebben van een Corsa-B / Tigra X14XE of X16XE, daar ik nu een kat heb van een een C16XE motor.
Willem
27 december 2009 om 14:06 #17572964AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ooohja, ja want als je op internet kijkt zijn de spruitstukken voor de x16xel alleen maar 4-2-1, en denk dat ik er ook maar gewoon 1 koop van lexmaul. Dat is sowieso wel goed neem ik aan. Alleen ga ik denk ik de 150 pk niet helemaal halen, dat vind ik dan wel weer jammer. Wou eerst zelf een spruitstuk lassen maar ik ga me er toch niet aan wagen, moet allemaal zo pietjeprecies, en dat is bijna niet te doen zo.
27 december 2009 om 14:08 #17572965origineel gepost door martklanderman
Ooohja, ja want als je op internet kijkt zijn de spruitstukken voor de x16xel alleen maar 4-2-1, en denk dat ik er ook maar gewoon 1 koop van lexmaul. Dat is sowieso wel goed neem ik aan. Alleen ga ik denk ik de 150 pk niet helemaal halen, dat vind ik dan wel weer jammer. Wou eerst zelf een spruitstuk lassen maar ik ga me er toch niet aan wagen, moet allemaal zo pietjeprecies, en dat is bijna niet te doen zo.Cilinderkop van een X16XE / C16XE monteren deze heeft grotere kanalen en kleppen..
Willem
27 december 2009 om 14:33 #17572966AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hahah ja dat zou opzich een optie zijn, maar dat wordt me toch een beetje te gek af:P
Maar alles opvolgorde:
Ram induction +20PK
Nokkenassen +8PK
Spruitstuk (en kat eronderuit) +7PK
Chippen +10PK
+
+45PKDus zou ongeveer 146pk wel moeten halen, maar dat is ook al wel dikke pret dus. En dat is voor een 1.6 16v ook geen schande
27 december 2009 om 14:43 #17572967haha, zo erg….
Schijnt een boel te schelen..
Ik rijdt met C16XE nokkenassen, Mantzel inlaat en hoop zsm lexmaul uitlaatspruitstuk, zonder kat.. standaard chip
Met deze setup hield de corsa waar dit inlag makkelijk corsa’s met een C20XE bij!!
Willem
27 december 2009 om 14:52 #17572968AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hahah toen ik de auto kocht zei ik al dat ik 150 pk wou halen, dus dan wil ik dat ook:D Maar het mooie nu is niet zo zeer dat ie heel snel is (want dan ga ik rijden in m’n collega z’n vectra a 2.0l turbo met 300 pk), maar het geluid dat ie nu maakt. Als je het stoplicht staat te wachten dan voel je de auto ook helemaal trillen stationair door de nokken, en een beetje auto kenner hoort ook gewoon dat het niet standaard is. En als je weg rijdt is het niet alleen een asociale remus uitlaat, maar je hoort het hele blok. En dat is wat er zo leuk aan is, echt zo verslavend, kan er uren over door lullen:D
27 december 2009 om 14:55 #17572969Mooiste van de combo is de knerp van het mantzel inlaat spruitstuk, echt waar. zodra je boven die 3000 toeren komt gaat ie heerlijk suizen ..
ik rijdt met een originele uitlaat voon voor tot achter, deze bromt dan ook nog wel iets..
juist met een standaard luchtfilter box e erop voor veel vermogen..
Willem
27 december 2009 om 14:58 #17572970AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door wim-v6
Mooiste van de combo is de knerp van het mantzel inlaat spruitstuk, echt waar. zodra je boven die 3000 toeren komt gaat ie heerlijk suizen ..ik rijdt met een originele uitlaat voon voor tot achter, deze bromt dan ook nog wel iets..
juist met een standaard luchtfilter box e erop voor veel vermogen..
Willem
Ja dat doet de ram induction vanaf 2500 toeren ook, en dan als je hem doortrekt naar 5000 toeren, en dan het gas loslaat, dan hoor je de uitlaat lekker knetteren en pruttelen door de nokken, heerlijk is dat:P
Heb je wel een inlegfilter van k&n erin of dat ook niet?
27 december 2009 om 17:41 #17572971origineel gepost door martklanderman
origineel gepost door wim-v6
Mooiste van de combo is de knerp van het mantzel inlaat spruitstuk, echt waar. zodra je boven die 3000 toeren komt gaat ie heerlijk suizen ..ik rijdt met een originele uitlaat voon voor tot achter, deze bromt dan ook nog wel iets..
juist met een standaard luchtfilter box e erop voor veel vermogen..
Willem
Ja dat doet de ram induction vanaf 2500 toeren ook, en dan als je hem doortrekt naar 5000 toeren, en dan het gas loslaat, dan hoor je de uitlaat lekker knetteren en pruttelen door de nokken, heerlijk is dat:P
Heb je wel een inlegfilter van k&n erin of dat ook niet?
bij deze motoren heb je geen snelle nokkenassen nodig om hem lekker in de uitlaat te laten knetteren..
dat doet mijn X16XE ook, al hoor je dit door een soort van tikken in de uitlaat, en achteraan iets wat lijkt op pop pop pop in plaats van klep klep vlam haha..bij de vorige eigenaar welke met alleen een ienddemper reed deed deze motor altijd vlammen uit de uitlaat bij afremmen, ook al werd er rustig gereden.
Willem
28 december 2009 om 17:58 #17572972origineel gepost door wim-v6
oliepeil van de stuurbekrachtiging peilen met warme motor..Bij vullen met ATF Dexron 2.
houd het in de gaten, mag niet dalen officieel.
moet mooi rood zijn.
bij verlies van stuurbekrachtigings olie het stuurhuis laten controleren.
Willem
ben bij de plaatselijke dealer geweest en gevraagt om stuurbekrachtigingsolie ATF dexron 2.
kom tie met een liter flessie aan, dus ik dat mee naar huis genomen, wil ik het er zo net in gaan gieten staat er op het flesje ‘Transmission Oil’ ‘Dexron VI’.kan het kloppen dat het gewoon goed is, of heeft die pik het verkeerde flesje mee gegeven?
28 december 2009 om 18:19 #17572973origineel gepost door rooiepeet
origineel gepost door wim-v6
oliepeil van de stuurbekrachtiging peilen met warme motor..Bij vullen met ATF Dexron 2.
houd het in de gaten, mag niet dalen officieel.
moet mooi rood zijn.
bij verlies van stuurbekrachtigings olie het stuurhuis laten controleren.
Willem
ben bij de plaatselijke dealer geweest en gevraagt om stuurbekrachtigingsolie ATF dexron 2.
kom tie met een liter flessie aan, dus ik dat mee naar huis genomen, wil ik het er zo net in gaan gieten staat er op het flesje ‘Transmission Oil’ ‘Dexron VI’.kan het kloppen dat het gewoon goed is, of heeft die pik het verkeerde flesje mee gegeven?
ik gok zomaar op je laatste optie :D
je kan ook even naar brezan gaan en daar een liter flesje kopen
28 december 2009 om 18:49 #17572974origineel gepost door sw_reijnders
origineel gepost door rooiepeet
origineel gepost door wim-v6
oliepeil van de stuurbekrachtiging peilen met warme motor..Bij vullen met ATF Dexron 2.
houd het in de gaten, mag niet dalen officieel.
moet mooi rood zijn.
bij verlies van stuurbekrachtigings olie het stuurhuis laten controleren.
Willem
ben bij de plaatselijke dealer geweest en gevraagt om stuurbekrachtigingsolie ATF dexron 2.
kom tie met een liter flessie aan, dus ik dat mee naar huis genomen, wil ik het er zo net in gaan gieten staat er op het flesje ‘Transmission Oil’ ‘Dexron VI’.kan het kloppen dat het gewoon goed is, of heeft die pik het verkeerde flesje mee gegeven?
ik gok zomaar op je laatste optie :D
je kan ook even naar brezan gaan en daar een liter flesje kopen
ja je zou wel zeggen dat het niet goed is als het transmission oil heet, gaat morgen maar weer even langs.
ja ik zou eigenlijk niet weten waar brezan bij mij in de buurt zit, hofland zit 5km verder maar de dealer 1km dus daarom ging ik daarheen.
je zou toch zeggen dat ze het daar het beste weten.gr peter
28 december 2009 om 19:22 #17572975Dextron 6 is de vervanger van 2.
28 december 2009 om 20:49 #17572976Dexron-VI — Introduced in 2006 for GM Hydra-Matic 6L80 6-speed rear-wheel-drive transmissions. Dexron VI now replaces Dexron III and II, and can be used in GM or import transmissions that formerly specified Dexron III or II.
bedankt voor de reacties
”can be used in transmissions” dat betekend toch versnellingsbak ofzo.
ik heb het nodig voor de stuurbekrachtiging, maakt dat dan niks uit.en nog wat , zou je dan de nieuwe dexron VI bij kunnen vullen bij dexron II (weet niet wat er nu in zit) of dan beter alles nieuw?
anders rijd ik morgen voor de zekerheid nog effe langs de dealer.28 december 2009 om 23:48 #17572977origineel gepost door rooiepeet
(weet niet wat er nu in zit)
ATF Dexron-II
gewoon bijvullen…
Verversen kan ook, maar normaal gaat het een leven mee…
bij ons bij de automaterialen zaak kan ik gewoon ATF Dexron-II halen nog..
willem
29 december 2009 om 09:36 #17572978zal leuk zijn als je je olie ververst . . . maar aangezien je nog oude olie in je systeem hebt zitten, is het gewoon beter om dextron II te gebruiken.
Verschillende oliesoorten door elkaar gebruiken is NOOIT goed . . .. . . of je moet onderweg staan zonder 1 druppel in je motor :angel
29 december 2009 om 10:06 #17572979geen olie in een stuurkbrachtiging is ook niet leuk..
als je daar mee door rijd kan je ook allees vervangen ivm slijpsel van de pomp…
Pomp
voorraadpot
slangen
StuurhuisKlinkt mij erg duur..
nu zal deze pomp niet stuk gaan van een tijdje iets onder min rijden, maar helemaal leeg heeft disastrueze gevolgen..
en ja, het mooiste is bijvullen met ATF dexron-II
Ik ben overigens nog steeds verbaast bij mijn V6.
potje van de stuurbekrachtiging als altijd baggervet van buiten (rond de dop).
Maar heb echter nog nooit wat bij hoeven vullen, staat al 5.5 jaar en 115.000km op hetzelfde peil..
Hopen dat het ook zo blijft overigens haha..
Willem
29 december 2009 om 11:34 #17572980bedankt jongens voor de reacties,
mijn werd bij de dealer verteld dat dexron VI gewoon goed was, en dat ik het erbij kon gooien, dus ook maar gedaan.
gr peter
30 december 2009 om 11:44 #17572981korte vraag.
heb ik hier wat aan?
en met name het sportieve geluid, dat kan toch niet als het filter in de originele bak zit.
http://www.cargoods.nl/shop/sport-luchtfilters/1768-sportluchtfilter-opel-vectra-b/30 december 2009 om 11:46 #17572982Zal geen geluids toename doen..
haal voor de gein eens je buis van je filterbak..
dan ben je geleik genezen van het geluid welke de X18Xe maakt.
haha, deze motoren klinken voor gene meter met open filter….
Willem
30 december 2009 om 12:02 #17572983nou dan ben is snel klaar:D:D
oke bedankt Wim.30 december 2009 om 12:04 #17572984Probeer het maar eens..
slang los of deksel los van luchtfilter, zeker wanneer de motor warm is, dat is ongeveer wat je gaat horen met een Open filter…
Willem
30 december 2009 om 12:06 #17572985Ga ik zeker doen, moet het wel ff stoppen met regenen:D
30 december 2009 om 12:12 #17572986haha, hier is droog
zo effe spatwaterkap op de combo zetten
Willem
30 december 2009 om 12:30 #17572987twee vraagjes;
Zijn de OPC remklauwen en schijven dezelfde als die van de Engelse VXR uitvoering?
Passen ze zonder modificaties op de vooras van een Vectra C1 SW uit 2004?
Safe driving Jurgen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.