Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Het alle-kleine-vragen-topic
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 december 2013 om 14:40 #17573415
Ebay heeft supergoedkoop spiegelglas inclusief element. Alleen zijn de kappen wat duurder.
9 december 2013 om 14:47 #17573416Oke! Ik ga even kijken. Bedankt voor de snelle hulp :)
Sent from my HTC One X+ using Tapatalk
10 december 2013 om 16:58 #17573417Vandaag dan eindelijk de nieuwe bobine binnen gekregen, dus meteen aan de slag gegaan. Inlaat los gemaakt etc, bobine vervangen en inlaat weer gemonteerd. Echter bij het starten en proefritje liep hij onregelmatig stationair, half vermogen. Motormanagement lampje brand nu ook constant..
Accu polen los gehad, toen weer precies hetzelfde probleem. Nu laat ik hem morgen maar weer uitlezen, maar is er iemand die ongeveer kan inschatten wat ik verkeerd heb gedaan?
Sent from my HTC One X+ using Tapatalk
10 december 2013 om 17:24 #17573418Ergens een stekker vergeten?
10 december 2013 om 17:30 #17573419Alle slangen en stekkers zijn gewoon weer op hun plaats terug gegaan, ik heb wel de afdekkap (met ecotec erop) los gehad omdat mijn torx setje anders niet de schroef zou bereiken. Alle rubbers en ringetjes zijn ook weer normaal terug gegaan..
Het gaat trouwens om de 3.2 V6 z32se
Edit: ik heb een doekje door het gasklephuis gehaald, wellicht dat hierdoor een kanaaltje verstopt zit??
Sent from my HTC One X+ using Tapatalk
11 december 2013 om 17:14 #17573420Toch maar even weer alles eraf gehad, er stond wat olie in de bougieschachten. Gisteren dit gewoon schoongemaakt maar ben bang dat door een lekke kleppendeksel pakking het probleem weer van ouds is. Kan mijn “theorie” kloppend zijn?
Hoeveel gaat mij dit bij een garage ongeveer kosten voor een v6? Durf er namelijk niet zelf meer aan te sleutelen…
Man man
Sent from my HTC One X+ using Tapatalk
13 december 2013 om 17:36 #17573421@Meonemium wrote:
Toch maar even weer alles eraf gehad, er stond wat olie in de bougieschachten. Gisteren dit gewoon schoongemaakt maar ben bang dat door een lekke kleppendeksel pakking het probleem weer van ouds is. Kan mijn “theorie” kloppend zijn?
Hoeveel gaat mij dit bij een garage ongeveer kosten voor een v6? Durf er namelijk niet zelf meer aan te sleutelen…
Man man
Sent from my HTC One X+ using Tapatalk
Jeuj, kleppendeksel pakking is vervangen. Trok alleen valse lucht op de afdekkap van de inlaat. Ook weer verholpen dus de Vec rijdt weer fantastisch!
Sent from my HTC One X+ using Tapatalk
13 december 2013 om 18:52 #17573422:thumb gelukkig maar
15 december 2013 om 17:45 #17573423is er ook een how to hoe de bobine van een vectra v6 te vernieuwen dacht slim te zijn en de accu er uit te halen maar dan krijg ik maar 3 van de 4 boutjes los :P
gr marcel
15 december 2013 om 19:59 #17573424Welke boutjes ben je aan t los draaien dan?? Je moet de inlaat demonteren, bij een z32se moet je het kapje met “Ecotec” verwijderen. Daaronder vind je (redelijk diep) 5bouten, de zesde zit voor onder het gasklephuis.
Ik had de carterventilatie slangen losgehaald en de benzine toevoer naar je injectierail.
Rest laten zitten en de inlaat weggedraaid. De bobine die aan de voorkant zit in het kleppendeksel is van cilinder 2 – 4 – 6. De achterste is van 1 – 3 – 5. Zitten beide met 2 bouten vast.
Na zoekwerk op het forum las ik ook dat het misschien wel handig is om dan meteen de bougies te vervangen.
Heb van Google wel een PDFje, plaatjes en stappen. Laat maar weten mocht je die willen hebben.
Sent from my HTC One X+ using Tapatalk
16 december 2013 om 16:33 #17573425@Meonemium wrote:
Welke boutjes ben je aan t los draaien dan?? Je moet de inlaat demonteren, bij een z32se moet je het kapje met “Ecotec” verwijderen. Daaronder vind je (redelijk diep) 5bouten, de zesde zit voor onder het gasklephuis.
Ik had de carterventilatie slangen losgehaald en de benzine toevoer naar je injectierail.
Rest laten zitten en de inlaat weggedraaid. De bobine die aan de voorkant zit in het kleppendeksel is van cilinder 2 – 4 – 6. De achterste is van 1 – 3 – 5. Zitten beide met 2 bouten vast.
Na zoekwerk op het forum las ik ook dat het misschien wel handig is om dan meteen de bougies te vervangen.
Heb van Google wel een PDFje, plaatjes en stappen. Laat maar weten mocht je die willen hebben.
Sent from my HTC One X+ using Tapatalk
Het is een 2,5 liter en heeft een bobine aan de zijkant van het blok de 3 boutjes die ik los had waren van de bobine maar de 4de kom ik niet bij ivm de lucht inlaat dus vandaar dat hij er af moet maar lijk me nogal gecompliceerd als je niet weet wat je allemaal los moet halen
16 december 2013 om 16:45 #17573426Aah, een Vectra B dus. Ja dan zul je er toch aan moeten geloven en de blokkerende delen weg halen. Ik gaf het ook bijna op met de bobine. Gelukkig kwam ik al weer een heel eind met wat frisse moed en doorzettingsvermogen.
Succes!
Sent from my HTC One X+ using Tapatalk
16 december 2013 om 17:04 #17573427het sleutelen is geen probleem maar is makkelijke als ik weet welke er los moeten had het nu via de ruimte gedaan bij de accu bak.
19 december 2013 om 22:11 #17573429Vreemd, Wip die bobinetjes er zo af, met een Kleine Ratel met verlengstuk..
Alleen de Automaat bak heeft de Vervelende eigenschap de Peilbuis net in de weg te hangen, die geven we dan met wat licht geweld een Zwiep opzij,, meer ruimte om te pielen is er dan ook gelijk beschikbaar :jerry
Willem
19 december 2013 om 22:30 #17573430Even een velgen vraag. Als je de velgrand wat meer naar buiten wilt hebben. (dus breed) moet je dan alleen de J-waarde vergroten en/ of ook de ET??
Sent from my HTC One X+ using Tapatalk
19 december 2013 om 23:07 #17573431Kan je spoorverbreders voor kopen bij elke tuningzaak: carfantasy, autostyle, …
Deze zorgen ervoor dat je ET waarde verminderd wat resulteert dat je velgen meer naar buiten gaan.Grtz Seth
20 december 2013 om 01:58 #17573432Seth bedankt voor de reactie, maar ik bedoel toch iets anders. Heb even een foto bijgevoegd!
Sent from my HTC One X+ using Tapatalk
20 december 2013 om 06:55 #17573428Zijn dit niet gewoon velgen met een hoge J waarde en relatief smalle banden erop?
Dit vreet velgen als je zo gaat rijden, raak je een stoeprandje heb je gelijk krassen of erger op je velgen
20 december 2013 om 09:13 #17573433Idd. Van die german-style tuning. En dan heb je nog niet gesproken over de veiligheid. Vergeet niet dat je banden het enige contact zijn met de weg…
Niettemin als je zo iets wil moet je bijvoorbeeld een 8,5J brede velg nemen met een 215 band… Moet maar een zoeken op Google. Getrokken banden intikken ;)
Grtz Seth
20 december 2013 om 09:57 #17573434215 op 8,5J… Dat is ook niet goed voor je band joh. Ik wil ook gewoon normale banden kunnen monteren onder bijvoorbeeld BBS RM velgjes o.i.d.
Mij gaat het alleen om het brede van de velg. Dus zonder banden en wiellagers te verkl*ten!
Sent from my HTC One X+ using Tapatalk
20 december 2013 om 11:19 #17573435Wou dus gewoon zeggen als je zo een getrokken band band wil hebben dat je dat moet doen MAAR dat het niet veilig is als je het extreem doet zoals je soms ziet. :)
Ik had indertijd een 18×8,5J velg met ET35 en een 215-40-18 band. Veilig met een getrokken look en die was NET gepast in mijn wielkast mits randen omrollen. ;)
Grtz Seth
20 december 2013 om 12:06 #17573436getrokken banden maakt het niet onveiliger hoor, alleen als je echt extreem gaat.
ik had op 17×7.5J een 185-35-17 band, staat erg mooi, en is nog niet extreem.
20 december 2013 om 12:25 #17573437Ik snap jullie punt, alleen op Google kom je wel achterlijk getrokken banden tegen, haha!
Heb zelf nog een kleine achterin dus veilig houden is wel een pré zeg maar
Sent from my HTC One X+ using Tapatalk
20 december 2013 om 12:37 #1757343820 december 2013 om 12:57 #17573439Vind het geen gezicht.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.