Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Het alle-kleine-vragen-topic
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 juli 2012 om 16:07 #17573242
@Klopper wrote:
@Milanvectra: Gewoon wat kruipolie of WD40 gebruiken. Heb hem vandag ook los gehaald, ging eigenlijk vrij makkelijk… Alleen heb ik wel een hefboom van 30cm :P
Heb hem ingespoten met WD40 maar krijg hem nog steeds niet los. Heb er ook tegenaan getikt (tegen het ijzer waar de schroef vast zit) en ook dat hielp niet.
Accuboor machine gebruikt maar die is lang niet sterk genoeg. Hefboom gebruikt met waterpomptang en zo’n tang die je in kan stellen met zo’n veer zodat ie vast blijft zitten zonder dat je de hendels dicht hoeft te knijpen maar ook die schoot er over heen. Ik ben niet de sterkste maar kan me niet voor stellen dat deze schroeven standaard zo vast zitten.25 juli 2012 om 18:31 #17573243Zitten normaal inderdaad niet zo erg vast…
Dan zou ik toch gaan voor kruipolie, en hoe raar het ook klinkt, eerst een keer naar rechts proberen te draaien, inspuiten en dan na 5 mins linksom draaien…
Welke uithoek van het land kom je eigenlijk vandaan?25 juli 2012 om 18:43 #17573244Goeie torkxdoppen kopen welke op een 1/2duims ratel kunnen.
en zoweizo effe goed laten Schrikken, anders breken deze bouten.
Willem
25 juli 2012 om 19:04 #17573245@Klopper wrote:
Zitten normaal inderdaad niet zo erg vast…
Dan zou ik toch gaan voor kruipolie, en hoe raar het ook klinkt, eerst een keer naar rechts proberen te draaien, inspuiten en dan na 5 mins linksom draaien…
Welke uithoek van het land kom je eigenlijk vandaan?Kruipolie heb ik gelukkig ook nog staan. Zal het proberen, dank je wel. Ik kom uit Delfzijl, goed hoog in Nederland dus, je kan het best een uithoek noemen haha.
@wim-v6 wrote:
Goeie torkxdoppen kopen welke op een 1/2duims ratel kunnen.
en zoweizo effe goed laten Schrikken, anders breken deze bouten.
Willem
Zal een ratel proberen op te sporen en anders gelijk maar 1 kopen. Dat ook weer liggen dan tenminste. Dank je wel.
25 juli 2012 om 19:18 #17573246Je kan een ratel aanschaffen, maar ik ben zelf dolgelukkig met een ander stukje gereedschap:
Datgene wat daar op de grond ligt linksonderin. Flinke hefboom, 1/2″ dop en een sterk schanierpunt (en in dit geval een verlengstuk a la 1/2″ dop. Heb helaas geen scherpere foto hiervan. Maar toch is dit stukje gereedschap me heilig :PHeb daarnaast ook een speciaal doppensetje gehaald bij de Hornbach. Zit in een rood metalen doosje van WGB. Zit zowel binnen- als buitentorx in.
25 juli 2012 om 20:37 #17573247:vertag hoe duur kost anwb wegenwacht voor na oostenrijk.
Heb gehoord dat je dan €60,- per jaar kwijt ben.
Of is er een goedkopere optie? :hmmz25 juli 2012 om 20:42 #17573248@Darkspy wrote:
:vertag hoe duur kost anwb wegenwacht voor na oostenrijk.
Heb gehoord dat je dan €60,- per jaar kwijt ben.
Of is er een goedkopere optie? :hmmzhttps://www.anwb.nl/wegenwacht/pages/public/lidworden.jsf?pkgCode=WE&supCodes=WPL” onclick=”window.open(this.href);return false;
Link naar de site van wegenwacht europa service. Staan de tarieven gelijk bij.
N.B. Deze link is geen beveiligde link trouwens dus sluit niks af via deze link.25 juli 2012 om 20:44 #17573249@MilanVectra wrote:
@Darkspy wrote:
:vertag hoe duur kost anwb wegenwacht voor na oostenrijk.
Heb gehoord dat je dan €60,- per jaar kwijt ben.
Of is er een goedkopere optie? :hmmzhttps://www.anwb.nl/wegenwacht/pages/public/lidworden.jsf?pkgCode=WE&supCodes=WPL” onclick=”window.open(this.href);return false;
Link naar de site van wegenwacht europa service. Staan de tarieven gelijk bij.
zo lekker prijzig terwijl ze bij anwb Heerenveen anders hadden verteld :vertag
25 juli 2012 om 20:45 #17573250Gewoon even informeren bij je autoverzekeraar… ANWB is waardeloos tot op het bot in het buitenland…
25 juli 2012 om 20:47 #17573251zit bij Kuipers zal eens informeren over alles.
25 juli 2012 om 20:49 #17573252zo lekker prijzig terwijl ze bij anwb Heerenveen anders hadden verteld :vertag
Klantenservice opbellen en onderhandelen. 9 van de 10 keer kan je er wel wat van af halen. Geen persoonlijke ervaring daarin met de ANWB trouwens
26 juli 2012 om 03:58 #17573253@MilanVectra wrote:
zo lekker prijzig terwijl ze bij anwb Heerenveen anders hadden verteld :vertag
Klantenservice opbellen en onderhandelen. 9 van de 10 keer kan je er wel wat van af halen. Geen persoonlijke ervaring daarin met de ANWB trouwens
Ja, we zien wel wat het word Kuipers of ANWB, ik zeg gewoon dat ik hier eerder ben geweest in toen zeiden ze dat ik voor €60 klaar zou zijn en 1 jaar lid zou zijn.
25 augustus 2012 om 18:37 #17573254Hoe krijg ik oude kleprubbers uit een kop van een 16 of 24 klepper? En is het met perslucht te doen zoals bij oudere motoren ipv de kop eraf te halen?
25 augustus 2012 om 19:02 #17573255Achterste kop kom je zowiezo niet bij bij een V6
Willem
27 augustus 2012 om 17:47 #17573256Net even onder de auto gekeken naar evt roest en (teveel) speling op de bussen, en toen kwam ik een klein schakelaartje tegen wat gebonden zit aan het onderstel van de auto. Zat zelf te denken aan TC, maar weet het niet zeker… Iemand een antwoord hierop?
27 augustus 2012 om 18:08 #17573257Aslast sensor. met deze sensor worden de xenon koplampen de hoogte automatisch afgesteld.
28 augustus 2012 om 22:26 #17573258Past het interieur van een vectra B2 station ook in een B1 hatch?
29 augustus 2012 om 06:17 #17573259@MilanVectra wrote:
Past het interieur van een vectra B2 station ook in een B1 hatch?
volgens mij verschillen de achterste deurpanelen en achterbank ?
Maar… alles kan pas gemaakt worden :jerry29 augustus 2012 om 20:52 #17573260Nope verschillen niet, kan zo over…
alleen heb je de draaiknopjes in de kofferruimte niet meer om de bank op te klappen, maar die gebruik je normaal toch nooit..
Willem
30 augustus 2012 om 13:38 #17573261Wie weet héél misschien of een tank van een Vectra 2.2 DTI uit 2001 schotten heeft of niet? Heb nu een kopietank erin liggen en die klotst als een gek! (Heeft iemand dat wellicht ook gehad?) Commentaar is zéér welkom!
30 augustus 2012 om 14:39 #17573262Beste leden,
Hier een klein vraagje dan?
Dislpay radio valt geregeld uit,volgens garage geen los kontakt fout zit in de radio.
Tijd voor een nieuwe cdr500?(radio type vec b2)
Alvast bedankt30 augustus 2012 om 16:08 #17573263Kan, kan ook in de TID / MID / PhID zitten
30 augustus 2012 om 19:10 #17573264@wim-v6 wrote:
Nope verschillen niet, kan zo over…
alleen heb je de draaiknopjes in de kofferruimte niet meer om de bank op te klappen, maar die gebruik je normaal toch nooit..
Willem
Dank je wel, heb dus een setje gekocht. Resultaat:
Bonus vraagje, mijn oude stoelen hadden er een klein kastje onder liggen. Kwam na het overzetten van de B2 knopjes erachter dat op de plaats waar de
stoelverwarmingsknopjes gaan, dat hier al draden zaten. Neem aan dat deze dus voorbereid zijn en dat dit kastje het regelt.
Echter hebben de nieuwe stoelen hier nog 1 extra plug bij zitten. Een gele, ik geloof dat dit voor de airbags is welke niet op mijn oude stoelen zitten.
Nou doet de stoelverwarming het niet, knopje ingedrukt en lampje brandt. Er is hier vast nog een zekering voor maar kan dit niet vinden in mijn handleiding.
Iemand een idee in welk nummer ik een zekering moet zetten en zo ja wat voor.HEB HET AL GEVONDEN, F36-20A
Zat er al in en stoelverwarming doet het nog niet. Zou het toch het gele plugje zijn?
3 september 2012 om 15:48 #17573265Weet iemand of het noodzakelijk is om een ‘humphose” te gebruiken als je bij een ZDTH de luchtslang van af de LMM naar de Turbo wilt vervangen? Of mag dit ook een ‘starre’ verbinding zijn? Of krijg je dan te veel resonantie en slijtage aan de bevestiginpijp die naar beneden doorloopt naar je Turbo?
Groet jraaf
3 september 2012 om 18:34 #17573266Hoi Wim-v6
Kan je mij ff uitleggen wat dit precies inhoud TID / MID / PhID?
Alvast bedankt :thumb -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.