Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Het alle-kleine-vragen-topic
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 mei 2012 om 16:12 #17573217
Héhé, het zal zijn nut wel hebben maar in mijn Vec A had ik het niet en ik kan niet echt zeggen dat ik verschil hoor :D
4 mei 2012 om 09:58 #17573218@Seth wrote:
Beter laat dan nooit:
Daar zitten de lipjes die je moet indrukken:
En zo ziet de binnenkant eruit:
Zoals je ziet heb je zowel links als rechts 2 vijzen: plat en kruis ;)
Grtz Seth
Tanx! het is gelukt. Bij mij was de aansteker overleden en de lampjes van de ventilatorknoppen deden het niet meer. Alles nu vervangen en werkt weer als een tierelier!
4 mei 2012 om 14:51 #17573219:thumb Glad I could help!
17 juni 2012 om 09:50 #17573220Heb het al eens gevraagd op het ‘wat heb je vandaag gedaan’-topic maar ik denk dat het hier beter past.
Heb een ruitenwisser met intervalregelaar gestoken :)
Deze heb ik gekocht met de bijhorende zekering maar nu was mijn vraag waar moet die zekering in? Er staat dat het relais 669 is maar daar ben ik niet veel mee. En ik heb hier nog een extra stekkertje, waar moet deze op?
Grtz Seth
18 juni 2012 om 19:44 #17573221kan iemand mij het verschil van de Vectra B1 / B2 vertellen :hmmz
is mij verteld
voor/achter bumper past niet
voor licht niet
velgen niet
wat past er wel van elkaar :?:
gr: remco18 juni 2012 om 20:58 #17573222Verschillen B1 en B2
– B2 heeft altijd een chromen grille,
– B1 heeft grote vierkante mistlampen, b2 heeft ronde kleine mistlampen,
– B1 heeft koplamp en knipperlicht unit gescheiden, B2 koplamp zit alles bij elkaar in 1 unit
– B1 loopt glooiend, bij de b2 zitten er 2 knikken in
– De knik van de kofferbakklep vloeit door in de achterlichten bij een B2
– B1 heeft zwarte strips erop, de strips B2 bumpers zijn volledig in kleur meegespoten en hebben geen stootstrips
– B1 bumper loopt glooiend af, de B2 bumper heeft 2 lichte vouwen erin zitten
– Bij B1 meestal zwart, bij de B2 altijd in Kleur
– Bij de B1 zit de verlichtings module in de bumper, bij de B2 zit die in de handgreep van de kofferbakklep
– Bij de B1 4 gaats naven (4×100) en 5 gaats naven (5×110) bij de 2 liter motoren en de diesel motoren, bij de B2 altijd 5 gaats naven (5×110)
– B2 zijn iets groter (iets meer spiegel oppervlak), dodehoek gedeelte erin, en lopen ‘stomper’ toe. B1 zijn iets scherper vormgegeven
– Bij de B1 optioneel, bij de B2 standaard
– B2 heeft achter altijd 3x een 3-punts gordels, B1 heeft een heup gordel in het midden
– De afstandsbediening voor de centrale vergrnedeling zit bij de B1 los erbij, bij de B2 geintegreerd in de sleutel
– De deurhendels aan de binnenkant van de deur zijn bij de B1 zwart (kunststof) en bij de B2 verchroomdBron: opelvectra.info
Grtz Seth
18 juni 2012 om 22:07 #17573223@Seth :thumb
oke dus er is niets wat je over kan zetten :wtf dus moet ik echt voor B1 spullen kijken zie een hoop mooie spullen chroome/black voor/achter lichten sideskirts voorspoilerlip achterbumperspoiler enz maar van de B2 zijn ze soms net wat mooier :wub18 juni 2012 om 22:54 #17573224nee hoor totaal niet. Je kan een grill, koplampen, spiegels, voorbumper, stootstrips, interieur, mistlampen, … zelfs de koffer van een B2 op een B1 zetten.
Bijvoorbeeld je sideskirts kan je perfect van een B2 op een B1 zetten :thumb
Wat je soms wel moet doen (bijvoorbeeld bij de koplampen is een miniem iets aanpassen zodat het wel 100% aanpast.
Als je een achterlip op je achterbumper wil zetten moet je wel zien dat dit voor een B1 is want dit past niet op een B2 bumper omdat die veel hoekiger is. (Spreek uit ervaring)
Als je achterlichten van een B2 wil zetten op je B1 (wat ik ook hoogstwaarschijnlijk ga doen), moet je, om een mooi effect te krijgen, ook je kofferklep veranderen zodat het 1 geheel lijkt dat bij elkander past.
In de B2 zit een knik in de kofferklep die doorloopt op je achterlichten en in de kofferklep van de B1 net. Als je dan gewoon B2 achterlichten op je B1 zet, dat past MAAR dan zie je dat er iets niet klopt ;)Hoop dat het niet TE overweldigend is. Mocht je vragen hebben, ik heb al 90% van mijn wagen uit elkaar gehaald, ik wil je gerust bijstaan met mijn persoonlijke ervaringen ook hoor :)
Grtz Seth
23 juni 2012 om 00:25 #17573225Hoi Seth dank u voor de uitleg , ik heb net de topic van martklanderman z’n vectra gezien B1 met B2 kofferbakdeksel en B2 bumpers , dus dat past zo zonder veel aantepassen ?
:thumbgr:remco
23 juni 2012 om 07:12 #17573226Dat moet je aan martklanderman zelf vragen maar ik denk het wel hoor :)
23 juni 2012 om 11:18 #17573227Ik vroeg me af of iemand bij mij in de buurt ervaring heeft met het monteren van een spoiler en of diegene mij zou kunnen helpen daarmee? Ik heb namelijk al een jaar een spoiler liggen in kleur, die er zo op kan. Ik durf het alleen zelf niet aan.
23 juni 2012 om 11:37 #17573228Ik heb wel een goedkoop en goed adresje maar dat is zeker niet dichtbij. Omgeving Barneveld.
23 juni 2012 om 13:18 #17573229Kost dat dan? Ik heb hier in de buurt ook al geïnformeerd. Ben dan rond de 150 kwijt.
26 juni 2012 om 19:21 #17573230Is een officieel wit kenteken verplicht bij meetrekken van een aanhanger? Of mag een kartonnetje met duidelijk het kenteken erop ook?
26 juni 2012 om 20:13 #17573231Officieel kenteken: Karton wordt nat en onleesbaar bij regen/sneeuwval. Ook voor het flitsen en het legimiteren is dit vereist.
Mocht je dit niet doen kan je serieuze boetes verwachten ALS ze je pakken.
Grtz Seth
26 juni 2012 om 20:32 #17573232Ik verwacht een ritje te moeten doen naar Cuijk, ruim 80km heen en 80km terug… Dus dat lijkt me een minder plan…
En flitsen hoeven ze niet te doen hoor… Kost alleen maar geld :P
27 juni 2012 om 17:35 #17573233Je kan beter €20 uitgeven aan een extra nummerplaat dan aan extra boetes ;)
27 juni 2012 om 17:45 #17573234Net even een plaat gehaald voor 15,- :)
Meteen maar even meeting-platen geregeld, te zien op 8 juli te Breda :D27 juni 2012 om 17:59 #17573235:thumb
27 juni 2012 om 18:10 #17573236Goed gedaan. De boetes voor “geen” goede kentekenplaat dragen zijn geen kattepis.
28 juni 2012 om 21:17 #17573237Nou, je raad het al… Heel de regio van Cuijk en Grave stikte het van de politie, dus is het nog een goeie optie geweest om even een kentekenplaat te halen :P
Gelukkig hebben ze geen controle gehouden. De kar is een zelfbouw uit 1973 en er zit verder ook geen plaatje op met gewichts-gegevens. Al heb ik die kar al wel eens gezien met ruim 1500kg aan tegels :PEn natuurlijk waar het bij mij allemaal om is gegaan:
HELEMAAL GRATIES :D
23 juli 2012 om 21:08 #17573238Heeft een startmotor er iets van een aparte pakking tussen zitten, en kan ik deze na het loshalen van wat boutjes en draadjes gewoon uit trekken?
25 juli 2012 om 14:00 #17573239Hoe krijg ik mijn EGR klep los?
Hij zit vast met 2 torx schroeven en ik heb ook een torx setje maar of ik ben er niet sterk genoeg voor
of hij zit gewoon belachelijk hard vast en er is een speciale techniek of hulpstuk voor om dit los te krijgen.25 juli 2012 om 15:32 #17573240@Milanvectra: Gewoon wat kruipolie of WD40 gebruiken. Heb hem vandag ook los gehaald, ging eigenlijk vrij makkelijk… Alleen heb ik wel een hefboom van 30cm :P
25 juli 2012 om 15:35 #17573241@Klopper wrote:
@Milanvectra: Gewoon wat kruipolie of WD40 gebruiken. Heb hem vandag ook los gehaald, ging eigenlijk vrij makkelijk… Alleen heb ik wel een hefboom van 30cm :P
Ah kijk! Wat WD40 heb ik nog wel liggen. Heb zelf ook al geprobeerd met een waterpomptang maar die glipt er steeds vanaf :(
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.