Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Het alle-kleine-vragen-topic
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 maart 2012 om 23:28 #17573169
@evertfisherman wrote:
Wie weet hier het email adres van Hans Vledder?
Volgens mij heb ik zijn oude email adres: hans.vledder@xs4all.nlNormaal had ik met enkele dagen reactie.
Nu twee weken geleden een mail gestuurd en nu nog geen reactie, mail al twee keer verstuurd en PM via forum levert ook geen ractie meer op?
Ik denk dat Hans een ander email adres heeft.Heb m laatst nog gesproken. Ik zal eens zeggen dat ie moet reageren.
3 maart 2012 om 23:34 #17573170OK dank je Eric.
Hans woont bij jou in de buurt toch?10 maart 2012 om 05:59 #17573145Wat is de normale bedrijfstemperatuur van een X18XE? Heb net een nieuwe thermostaat erin gezet…
12 maart 2012 om 22:13 #17573146Rond de tussen de 85 en 105 graden..
willem
25 maart 2012 om 18:50 #17573171Is er verschil tussen een schroefset voor een vectra b sedan en de station?
25 maart 2012 om 18:52 #17573172Nee opzich niet..
Willem
27 maart 2012 om 07:03 #17573173Ok, dus als ik een schroefset voor een vectra overkoop die van onder een sedan komt, kan’k hem zonder problemen op m’n station plaatsen?
Super :thumb thx Willem :wors2 april 2012 om 16:29 #17573174Zijn er koplampspoilers (echte booskijkers en geen gewone spoilertjes) te koop voor een Opel Vectra A2? De enige die ik vind van madlook passen alleen maar voor een A1.
Ik zou dit model moeten hebben voor de A2
Grtz Seth
2 april 2012 om 20:02 #17573175@Smithy wrote:
Ok, dus als ik een schroefset voor een vectra overkoop die van onder een sedan komt, kan’k hem zonder problemen op m’n station plaatsen?
Super :thumb thx Willem :worsJupzz, Past gewoonn..
Willem
22 april 2012 om 14:34 #17573176Is het verstandig om 2 koppakkingen op elkaar te plaatsen voor het verlagen van de compressie? Of knalt zoiets er binnen 10s uit, uitgaand van normale montage (Nm en graden).
Uiteraard bedacht alszijnde niet-MLS pakkingen…22 april 2012 om 17:40 #17573177Klein vraagje…
Deze auto bezit ik nu 2 maanden en het was de afgelopen tijd koud, dus continue de verwarming (met airco in Vectra B) aan gehad.
De temperatuur liep nooit hoger op dan zo’n 92 graden. Nu hebben we in NL een tussen fase qua temperaruur. Het is buiten niet te koud en niet te warm. Dus heb ik mijn verwarming en/of koeling uitgezet.
Nu kom ik erachter dat mijn temperatuur oploopt tot ongeveer 100 graden. Dus ik direct de warmste stand van de verwarming aan en dat koelt wel een beetje.De auto vanmiddag even op mijn parkeerplaats laten draaien (zonder verwarming of airco aan)en wat blijkt.
De temperatuur loopt op tot ongeveer 100 graden en koelt daarna wel weer tot de 90 graden.
Normaal gesproken komt mijn temperatuur niet boven de 92 graden.Als ik de airco aanzet (koud of warm maakt niet uit) dan loopt de tempetuur niet meer op tot boven de 92 graden.
Ik denk dus dat de fan van de airco ook de radiateur van de gewone koeling een beetje koelt??De fan van de gewone koeling draait helemaal niet. Ik vraag me dus ook af waarom de motor bij ongeveer 100 graden dan ineens wel afkoelt.
Ik denk zelf dat de temperatuur sensor kapot is, wat denken jullie dat het zou kunnen zijn.
22 april 2012 om 17:41 #17573178Sorry niet echt klein meer zo achteraf gezien
22 april 2012 om 18:02 #17573179Hey R2K,
Als je wagen iets minder als 100°C wordt en dan de fan opspringt zodat hij afkoelt is er nog niets aan de hand hoor, het is wel vanaf ie over de 100°C is dat je moet uitzien. Ik zou aanraden om je koelvloeistof ook een keer te controleren of er wel genoeg insteekt ;)
Grtz Seth
22 april 2012 om 18:21 #17573180Mijn deuren van mijn Vectra C knappen / klikken hard als deze open doe. Iemand een idee hoe ik hier vanaf kan komen?
22 april 2012 om 18:26 #17573181AnoniemLid sinds:
1 January 1970Deurvanger(s) vervangen. Zijn vrij makkelijk te vervangen dacht ik en het zijn de kosten ook niet
22 april 2012 om 19:17 #17573182@R2K wrote:
Klein vraagje…
Deze auto bezit ik nu 2 maanden en het was de afgelopen tijd koud, dus continue de verwarming (met airco in Vectra B) aan gehad.
De temperatuur liep nooit hoger op dan zo’n 92 graden. Nu hebben we in NL een tussen fase qua temperaruur. Het is buiten niet te koud en niet te warm. Dus heb ik mijn verwarming en/of koeling uitgezet.
Nu kom ik erachter dat mijn temperatuur oploopt tot ongeveer 100 graden. Dus ik direct de warmste stand van de verwarming aan en dat koelt wel een beetje.De auto vanmiddag even op mijn parkeerplaats laten draaien (zonder verwarming of airco aan)en wat blijkt.
De temperatuur loopt op tot ongeveer 100 graden en koelt daarna wel weer tot de 90 graden.
Normaal gesproken komt mijn temperatuur niet boven de 92 graden.Als ik de airco aanzet (koud of warm maakt niet uit) dan loopt de tempetuur niet meer op tot boven de 92 graden.
Ik denk dus dat de fan van de airco ook de radiateur van de gewone koeling een beetje koelt??De fan van de gewone koeling draait helemaal niet. Ik vraag me dus ook af waarom de motor bij ongeveer 100 graden dan ineens wel afkoelt.
Ik denk zelf dat de temperatuur sensor kapot is, wat denken jullie dat het zou kunnen zijn.
De Motor mag zelfs 105+ graden warm worden, rood begint pas bij 110 graden, daar ben je nog lang niet, dus daar hoef je je niet druk om te maken.
maar je moet even de koelvinschakelaars vervangen in de radiateur..
Met de airco aan draaien de Koelvinnen vrijwel continu en word de motor minder warm..
Willem
22 april 2012 om 19:41 #17573183@wim-v6 wrote:
@R2K wrote:
Klein vraagje…
Deze auto bezit ik nu 2 maanden en het was de afgelopen tijd koud, dus continue de verwarming (met airco in Vectra B) aan gehad.
De temperatuur liep nooit hoger op dan zo’n 92 graden. Nu hebben we in NL een tussen fase qua temperaruur. Het is buiten niet te koud en niet te warm. Dus heb ik mijn verwarming en/of koeling uitgezet.
Nu kom ik erachter dat mijn temperatuur oploopt tot ongeveer 100 graden. Dus ik direct de warmste stand van de verwarming aan en dat koelt wel een beetje.De auto vanmiddag even op mijn parkeerplaats laten draaien (zonder verwarming of airco aan)en wat blijkt.
De temperatuur loopt op tot ongeveer 100 graden en koelt daarna wel weer tot de 90 graden.
Normaal gesproken komt mijn temperatuur niet boven de 92 graden.Als ik de airco aanzet (koud of warm maakt niet uit) dan loopt de tempetuur niet meer op tot boven de 92 graden.
Ik denk dus dat de fan van de airco ook de radiateur van de gewone koeling een beetje koelt??De fan van de gewone koeling draait helemaal niet. Ik vraag me dus ook af waarom de motor bij ongeveer 100 graden dan ineens wel afkoelt.
Ik denk zelf dat de temperatuur sensor kapot is, wat denken jullie dat het zou kunnen zijn.
De Motor mag zelfs 105+ graden warm worden, rood begint pas bij 110 graden, daar ben je nog lang niet, dus daar hoef je je niet druk om te maken.
maar je moet even de koelvinschakelaars vervangen in de radiateur..
Met de airco aan draaien de Koelvinnen vrijwel continu en word de motor minder warm..
Willem
Bedankt Willem,
Is de koelvinschakelaar hetzelfde als een temperatuur sensor?
Wat is trouwens de “normale” gemiddelde temperatuur ?22 april 2012 om 19:43 #17573184@Seth wrote:
Hey R2K,
Als je wagen iets minder als 100°C wordt en dan de fan opspringt zodat hij afkoelt is er nog niets aan de hand hoor, het is wel vanaf ie over de 100°C is dat je moet uitzien. Ik zou aanraden om je koelvloeistof ook een keer te controleren of er wel genoeg insteekt ;)
Grtz Seth
Hey,
Als het goed is zit er genoeg koelvloeistof in en ik heb ook gezien dat die doorloopt (als je snapt wat ik bedoel)..Thanx anyway :thumb
22 april 2012 om 19:50 #17573185is een Koelvin achakelaar hetzelfde als een Temperatuur sensor???
Lees eens goed wat je zelf typt
Temperatuursensor
Koelvinschakelaar.
de woorden zeggen het al.
De een is een Sensor, deze geeft bepaalde waarden door
De ander is een Schakelaar, deze schakelt iets aan of uit..
is echt een heel verschil!!!!
Willem
22 april 2012 om 19:50 #17573186Dan mag er normaal gezien geen enkel probleem zijn, als ik rij staat mijn temperatuur (zonder airco) rond de 80-85°C, als ik na een tijdje rijden stilsta voor het rode licht oid gaat ie ook naar de bijna 100°C maar dan gaat zijn fan in werking en dan zakt de temperatuur terug ;)
22 april 2012 om 19:51 #17573187ik heb het al in zijn andere topic hiervover geschreven..
Deze motoren mogen lekker warm worden..
Willem
23 april 2012 om 11:58 #17573188Even een klein vraagje hier posten, aangezien ik het een beetje overbodig vind om hiervoor een nieuw topic aan te maken;
Het is me opgevallen dat wanneer ik mijn elektrische ramen omlaag doe, wanneer in stationair draai, mijn toerental omlaag zakt. Toen het me opviel heb ik beide ramen eens geprobeerd en toen werd het nog erger. Het viel me ook op dat de dashboardverlichting gaat haperen.
Hetzelfde gebeurt wanneer ik de airco aanzet.Weet iemand of dit ergens op duidt (bobine die het aan het begeven of iets dergelijks) of dat dit normaal is?
23 april 2012 om 20:02 #17573189Ja duid op dat de dynamo zijn werk doet..
Willem
25 april 2012 om 14:31 #17573190Past een 2.2 benzine uitlaat ( dubbele dempers ) of die van een 3.0 cdti ook onder een 2.2 DTI. Wil graag naar dubbele dempers toe.
25 april 2012 om 17:26 #17573191ik wil er achter komen waarom mijn sigarettenaansteker en ventilatorknoppenverlichting (leuk voor scrabble) het niet doet. De zekeringen zijn doorgemeten en die zijn niet stuk. ik wil het middenconsol gaan los halen en kijken of ik daar de oorzaak kan vinden.
is dat makkelijk los te krijgen? kan ik de ventilatorknoppen gewoon los trekken? nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.