Me veck heeft sinds gister een kloenk bij hobbels in lage snelheden. Komt links vandaan. Heb links het wiel eraf gehaald en kan geen gekke speling ontdekken, alleen dat m’n ashoes aan de bakzijde kapot is… Zou het kunnen zijn dat me hele as dan kapot is? En is dit goed zelf te doen?
Ik heb dit ook ooit gehad met mijn Vec C1. Bij mij was het óf de spoorstang of stabilisator stang. Weet even niet meer welke het nou exact was, maar iig 1 van die 2.
Heb met de buurman gekeken… Automonteur… Heb teveel speling op de as, dus de as is kapot, komt deze makkelijk uit de bak, of moet de plaat op de bak eraf?
Toppertje!! Zit er nog een abs ring ofzo waar ik rekening mee moet houden? In principe zijn de kabeltjes van de remvoering en abs zo los te koppelen, remklauw wil ik laten zitten.
Als ik niet genoeg ruimte heb trek ik de draagarm los uit het subframe, zijn maar 2 bouten, beter dan de fuseekogel.
Abs ring zit op de as zelf, of in het wiellager weet ik niet zeker maar kan verder weinig mee gebeuren.
Idd remslang effe los van de veerpoot, abs stekker los bovenste 2 bouten los dan kan ie er misschien al uit, anders de stuurkogel loshalen, dan kan die er zeker uit.
Bedoelde je met as je aandrijfas? Had al een topic over ABS ringen lopen, maar vroeg me nu af (als je het over je aandrijfas had) of de ABS ring bij jou op de as zat of in je lager?
Wel fijn om te horen dat het verholpen is!
Auteur
Berichten
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.