Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › Heropbouw c20seh
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 augustus 2012 om 16:43 #17251117
Goedenavond.
Na een jaar ma eens het ”nieuwe” crossblok van vorig jaar ma eens uit de hoek getrokken.
Blok vorig jaar compleet gereviceert dus lagers uitgewogen gebalanceert , maar …..
Dit blok sloeg niet aan :hmmz
Het verhaal.
Onderblok en krukas zijn van een omega X20NE
zuigers van een 89er kadett SEH.
Lagers,pakkingen alles nieuw (oliepomp 88.500 km).
Kop gevlakt nieuwe kleprubbers en alle 8 king: kleppen opnieuw ingeslepen.
Nokkenas en tandwiel van een gewone c20ne.Al met al bij elkaar geraapte zooi dus :afro
Nu komt het !!!
Het onderblok van de omega had de distibutie met spanrol _/ vertanding.Het blok wat ik opgebouwt heb had de orginele ronde vertanding.
De krukaspoulie overgezet waterpomp ook met ronde tanden.Maar zoals eerder gezegt blok niet aan het lopen te krijgen. Terwijl die op de tekens optijd stond (krukas-oliepomp , Nokkenas tandwiel / kap)
Wat ik nu eigenlijk wil proberen om de krukas in het BDP punt te krijgen zonder dat ik uitga van de merktekens , omdat ik denk dat er niks van klopt.
Dus hoe krijg ik zuiger 1 in het bdp en met schuin oog kijkent naar nokje oliepomp / kukasinkeping.
Zal dus zometeen ff fotos plaatsen van het onderblok zodat ik denk dat die ”optijd”’staat.
En dan graag jullie mening hierover. !En dan uiteraard over n week of 2 een blok wat met 1 druk op de knop loopt !
Dit zou een pak van mn hart zijn haha :afro
Zuiger 1 in bpd.
Krukas ”optijd” met oliepomp.
Dus nu staat onderblok optijd ?!?!?!?!? ;)
4 augustus 2012 om 17:34 #18053331oke u eerste zuiger sta op het punt maar u kleppen moeten straks ook allemaal op de eerste cilinder dicht staan he anders staat hij nie op het juiste punt voor u onsteking he da kunde normaal cotroleren me een buis een fluitje dus ge monteerd alles volgens merktekens ge laat u bougie er uit van eerste cilder ge zet daar een buismet fluitje op en als deze fluit moette hem tot da merkteken op pollie zetten en dan moet die juist staan voor het BDP
4 augustus 2012 om 17:40 #18053332amai amai :D
Oke cylinderkop moet ik nog ff opzoeken die ligt nog ergens bij kamaraad in de hal :jerry
Verder zijn de nokkenas en poulies van alles 2.0 8v motoren toch hetzelfde ?
Bedoel dan de nokenaspoelie met gaatje tegenover de in/uitlaat momenten van de nokkenas ?Grtz
9 augustus 2012 om 05:25 #18053333onderblok staat zo goed op tijd.
succes
10 augustus 2012 om 07:09 #18053334oke ja dat deed die vorig naar ook alwel ma blok nooit nie lopen.
nokkenas staat ook precies met nokje gelijk op de zwarte kap.zal morgen blok eens on de corsa knuppen en kijken of die nu wel doet king:
electra en ecu komen van lopende astra gsi af dus daar hoef ik het probleem niet te zoeken :jerry
nou bidden maar ghehe :afro
15 februari 2013 om 07:31 #18053335@Noordpoolgsi wrote:
Verder zijn de nokkenas en poulies van alles 2.0 8v motoren toch hetzelfde ?
Nee, helaas. De openingstijden van een SEH-nokkenas is gelijk aan die van een C20NE, maar een paar graden verdraaid. Met een SEH-nokkenas in een C20NE draait het blok sneller op in toeren dan met de originele as.
Overigens: met een originele inspuiting is het een 20SEH en geen C20SEH. Er rijdt hier op het forum voor zover ik weet maar 1 C20SEH rond en dat is mijn oude Kadett D.
Groeten,
Mischa22 juni 2013 om 15:04 #18053336Its alive ! king: king:
C20seh :) in de a corsa :afro
Word wel eng rijden met 1 lam boutje in de oliepomp van de aanzuigbuis :D
11 juli 2013 om 08:36 #18053337@Noordpoolgsi wrote:
Word wel eng rijden met 1 lam boutje in de oliepomp van de aanzuigbuis :D
:wtf
Daar ga je echt mee rijden?
11 juli 2013 om 10:00 #18053338hij is wel dapper :D
zou zelf echt voor een andere pomp gaan kijken.
of anders kijken dat het 2de boutje ook goed vast komt.
1 hapje lucht en je investering is wegveel wijsheid gewenst
11 juli 2013 om 10:40 #18053339Krijg je met die boeren.
Vaak ben je te bang of niet maikel.Whahahaha
20 juli 2013 om 15:16 #18053340mwoahh andere boutje zit wel goed vast ook met drupje locktite en dat lamme boutje zit ook locktite aan en t gaat al 800 km goed momenteel ! 220 kmh+
Vaak bej te bange idd marcel deze auto en motor eindigt volgend jaar in de autocross dus heb niet zo heel nauw gekeken :P:Poke tis niet de mooiste manier maar het zit ….
Doe het volgende x echt wel anders hoor dit is toch bij mekaar geraapte zooi :jerry -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.