Heropbouw c20seh

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) Heropbouw c20seh

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251117
    Noordpoolgsi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 March 2009

      Goedenavond.

      Na een jaar ma eens het ”nieuwe” crossblok van vorig jaar ma eens uit de hoek getrokken.

      Blok vorig jaar compleet gereviceert dus lagers uitgewogen gebalanceert , maar …..

      Dit blok sloeg niet aan :hmmz

      Het verhaal.
      Onderblok en krukas zijn van een omega X20NE
      zuigers van een 89er kadett SEH.
      Lagers,pakkingen alles nieuw (oliepomp 88.500 km).
      Kop gevlakt nieuwe kleprubbers en alle 8 king: kleppen opnieuw ingeslepen.
      Nokkenas en tandwiel van een gewone c20ne.

      Al met al bij elkaar geraapte zooi dus :afro

      Nu komt het !!!
      Het onderblok van de omega had de distibutie met spanrol _/ vertanding.

      Het blok wat ik opgebouwt heb had de orginele ronde vertanding.
      De krukaspoulie overgezet waterpomp ook met ronde tanden.

      Maar zoals eerder gezegt blok niet aan het lopen te krijgen. Terwijl die op de tekens optijd stond (krukas-oliepomp , Nokkenas tandwiel / kap)

      Wat ik nu eigenlijk wil proberen om de krukas in het BDP punt te krijgen zonder dat ik uitga van de merktekens , omdat ik denk dat er niks van klopt.

      Dus hoe krijg ik zuiger 1 in het bdp en met schuin oog kijkent naar nokje oliepomp / kukasinkeping.

      Zal dus zometeen ff fotos plaatsen van het onderblok zodat ik denk dat die ”optijd”’staat.
      En dan graag jullie mening hierover. !

      En dan uiteraard over n week of 2 een blok wat met 1 druk op de knop loopt !

      Dit zou een pak van mn hart zijn haha :afro

      Zuiger 1 in bpd.

      Krukas ”optijd” met oliepomp.

      Dus nu staat onderblok optijd ?!?!?!?!? ;)

      #18053331
      zoefke
        Lid sinds:
        16 July 2012

        oke u eerste zuiger sta op het punt maar u kleppen moeten straks ook allemaal op de eerste cilinder dicht staan he anders staat hij nie op het juiste punt voor u onsteking he da kunde normaal cotroleren me een buis een fluitje dus ge monteerd alles volgens merktekens ge laat u bougie er uit van eerste cilder ge zet daar een buismet fluitje op en als deze fluit moette hem tot da merkteken op pollie zetten en dan moet die juist staan voor het BDP

        #18053332
        Noordpoolgsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 March 2009

          amai amai :D

          Oke cylinderkop moet ik nog ff opzoeken die ligt nog ergens bij kamaraad in de hal :jerry

          Verder zijn de nokkenas en poulies van alles 2.0 8v motoren toch hetzelfde ?
          Bedoel dan de nokenaspoelie met gaatje tegenover de in/uitlaat momenten van de nokkenas ?

          Grtz

          #18053333
          Mr. Bone
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 September 2009

            onderblok staat zo goed op tijd.

            succes

            #18053334
            Noordpoolgsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 March 2009

              oke ja dat deed die vorig naar ook alwel ma blok nooit nie lopen.
              nokkenas staat ook precies met nokje gelijk op de zwarte kap.

              zal morgen blok eens on de corsa knuppen en kijken of die nu wel doet king:

              electra en ecu komen van lopende astra gsi af dus daar hoef ik het probleem niet te zoeken :jerry

              nou bidden maar ghehe :afro

              #18053335
              mischa
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                @Noordpoolgsi wrote:

                Verder zijn de nokkenas en poulies van alles 2.0 8v motoren toch hetzelfde ?

                Nee, helaas. De openingstijden van een SEH-nokkenas is gelijk aan die van een C20NE, maar een paar graden verdraaid. Met een SEH-nokkenas in een C20NE draait het blok sneller op in toeren dan met de originele as.

                Overigens: met een originele inspuiting is het een 20SEH en geen C20SEH. Er rijdt hier op het forum voor zover ik weet maar 1 C20SEH rond en dat is mijn oude Kadett D.

                Groeten,
                Mischa

                #18053336
                Noordpoolgsi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 March 2009

                  Its alive ! king: king:

                  C20seh :) in de a corsa :afro

                  Word wel eng rijden met 1 lam boutje in de oliepomp van de aanzuigbuis :D

                  #18053337
                  freek corsa
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 December 2004

                    @Noordpoolgsi wrote:

                    Word wel eng rijden met 1 lam boutje in de oliepomp van de aanzuigbuis :D

                    :wtf

                    Daar ga je echt mee rijden?

                    #18053338
                    theunm
                      Lid sinds:
                      29 June 2004

                      hij is wel dapper :D

                      zou zelf echt voor een andere pomp gaan kijken.
                      of anders kijken dat het 2de boutje ook goed vast komt.
                      1 hapje lucht en je investering is weg

                      veel wijsheid gewenst

                      #18053339
                      corsaboy
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Krijg je met die boeren.
                        Vaak ben je te bang of niet maikel.

                        Whahahaha

                        #18053340
                        Noordpoolgsi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 March 2009

                          mwoahh andere boutje zit wel goed vast ook met drupje locktite en dat lamme boutje zit ook locktite aan en t gaat al 800 km goed momenteel ! 220 kmh+
                          Vaak bej te bange idd marcel deze auto en motor eindigt volgend jaar in de autocross dus heb niet zo heel nauw gekeken :P:P

                          oke tis niet de mooiste manier maar het zit ….
                          Doe het volgende x echt wel anders hoor dit is toch bij mekaar geraapte zooi :jerry

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.