Hemeltje opknappen E kadett, nu met resultaat!

Forumindex Forums Modellen Kadett Hemeltje opknappen E kadett, nu met resultaat!

• Dit onderwerp is leeg.
23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Vinci
    Deelnemer

Ik heb van het weekend het hemeltje er eens uit gehaald om op te frissen. Wil er een ander kleurtje aan geven ook.

Nu is het nog een best net hemeltje in licht grijs, alleen zitten er her en der wel wat zwarte vingers. En de randjes zijn nu nog redelijk netjes, maar zou ik wat willen verstevigen, het is nu een beetje als de bladzijden van een boek zeg maar…

Ik zat er zowiezo aan te denken om hem zwart te maken, net als vele andere delen die ik aan het spuiten ben.

Is het nou verstandig om er een stofje overheen te trekken, of hem te spuiten en op de een of andere manier de randjes beter af te werken?

Graag wat tips…:wors

Rottentweetie
      Deelnemer

Ey Vinci,

Ik heb ook nog niet zo heel lang geleden mijn hemeltje helemaal opgeknapt. In principe zou ik lekker met contactlijm aan de slag gaan. Oude stofje eraf halen, contactlijm smeren, nieuw stofje erop.. Klaar is Vinci! ;)

Groet,
        Kevin

jblfreak
        Deelnemer

Ja en dan je nieuwe stof iets over de randen laten gaan zodat je t ook aan de anderekant kan plakken dan zijn die randen niet meer scherp en laat t niet snel los

Vinci
          Deelnemer

[rquote=1918251&tid=146588&author=Rottentweetie]Ey Vinci,

Ik heb ook nog niet zo heel lang geleden mijn hemeltje helemaal opgeknapt. In principe zou ik lekker met contactlijm aan de slag gaan. Oude stofje eraf halen, contactlijm smeren, nieuw stofje erop.. Klaar is Vinci! ;)

Groet,
            Kevin[/rquote]

Ja, ik had je fotootjes gezien inmiddels inderdaad. Maar oude stofje er af halen is niet echt een optie, volgens mij valt het hele ding dan uit elkaar….

Ook wel irritant dat er zo’n vergane laag schuimrubber achterop zit die nu een vieze kleverige bende is. Krijg het er maar moeizaam af. Wil eigenlijk op een paar punten wat 3M Dual Lock plakken zodat ik hem echt mooi vast kan klikken aan het dak. Nu zit er echt een flinke ruimte tussen, is gewoon wat verzakt denk ik…

Het lastige is dat er bijna niet mee te werken valt zonder nog meer schade aan te richten…:cry

Vinci
            Deelnemer

Nou resultaat! Bij ons op werk zit een decor afdeling en daar hebben ze spuitlijm en een collega van mij kon even helpen om er een nieuw stofje over heen te trekken. Heb een mooi ouwe lullen stofje gevonden, zoals het hoort vind ik voor een hemeltje. En HEMELTJE LIEF! Wat zit dat er lekker strak op!! Was meteen ook dé manier om de randjes weer mooi stevig te krijgen…

Wat plaatjes:

Vond het wel mooi om even oud en nieuw naast elkaar te leggen, zie je pas echt goed hoe goor dat er uit ziet! En dan waren ze nog wel schoongemaakt ook!! :shock:

Had al mooie Omega lampjes gekocht, twee dezelfde om ook een lampje voor achterin te hebben…. Moet alleen nog even zo’n ijzeren randje hebben voor het tweede gat, dus als iemand nog zo iets heeft liggen?

Vinci
              Deelnemer

Zo’n ijzer randje zoek ik dus:

Aapje

Zit zo’n beetje in elke astra-f hoor :) Effe sloop op :)

Wat ik mij afvraag, zit in je lampen unit nou ook dat Dim-functie gebeuren als je de auto dicht doet? Dat de lampjes zachtjes uitgaan ipv. klik uit… ?

De printplaat die je op de onderste foto hebt staan lijkt alsof hij dit kan…

Vinci
                  Deelnemer

Zal eens op de sloop kijken inderdaad.

De lampjes die ik heb zijn anders, onderste foto had ik zo van internet geplukt… Soft aan/uit kan ik zo maken, heb er ledjes in… simpel….

Vinci
                    Deelnemer

Heb zo’n ijzeren randje gescoord op de sloop uit een Corsa, wel een lelijke snee van opgelopen in mijn vinger. :swear Die randjes zijn vlijmscherp zeg!! Maar mocht hem zo gratis en voor niets meenemen, da’s wel weer heel aardig! :wors

Kan ik eindelijk mijn hemeltje er weer in zetten! king:

Rottentweetie
                      Deelnemer

Ziet er goed uit vinc!

Heel goed gelukt! :thumbup

Vinci
                        Deelnemer

Oh ja, hier hoort het eigenlijk thuis:

KadAstra-EF
                          Deelnemer

Ziet er netjes uit ja. Keurig !
                            Dat lampunit in de midden, heb je dat zelf aangelegd ?
                            Mijn hemeltje van de Kadett E laat ook los en heb hier al wat hele goede tips gelezen.

Eigenaardig trouwens. Het lijkt wel of alle hemeltjes van de Astra F en Kadett E loslaten na een bepaalde tijd.
                            Die van mn Astra F heb ik trouwens van de sloop af maar begint weer een klein beetje los te laten

Nogmaals heel netjes gedaan Vinci :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup

Groet, Rik

040-n0oBiE-020

Hé Vince,

Ziet er strak uit! Puik werk makker, zou ook wel zo’n hemeltje willen – misschien moet ik het maar zien als inspirerend werk :afro

Vinci
                              Deelnemer

Hey bedankt mannen! king:

Ik moet zeggen dat ik er zeer professionele hulp bij heb gehad, en zelfs dan hebben we er bijna een hele avond over gedaan met z’n tweeen… :shock:

Wat echt onmisbaar is dat is spuitlijm en een paar extra handen. De lijm tweezijdig aanbrengen en mooi egaal, anders trekt het er te veel door heen, maar het moet natuurlijk wel over de hele oppervlakte hechten. Dan vanuit het midden werken en wrijven naar de randen… Voorin is het even wat kunst en vliegwerk, maar vooral omdat het stofje nauwelijks rekbaar was. Maar bij rekbare stof is het vaak weer enorm moeilijk om het motiefje in de vorm te houden, gaat gauw golven enzo…

Ik heb voor het gemak de zonnekleppen aan de bovenzijde weer beplakt met leer, want het is enorm moeilijk om anders de randen netjes te krijgen. Mijn collega stelde nog voor om een ijzerdraad framepje te maken en daar de stof omheen te plakken, dan had het in de zelfde stof gekund, maar omdat ik toch al veel zwarte accenten had vond ik zwart leer net zo mooi….

Het lampje in het midden heb ik zelf aangelegd ja, dat was niet zo moeilijk. Gewoon op de sloop zo’n blikken randje gehaald (pas op met de vingers, want die zijn enorm scherp!!) Het gat had ik al uitgesneden voor het stofferen, dus de stof zit ook daar mooi om de rand geplakt. Daarna dus het blikken framepje er in gedrukt en de lipjes weer omgebogen. Klein blokje schuim (flightcase schuim) op het plaatwerk van het dak geplakt en weer aan het hemeltje geplakt om wat steun te geven naast dit lampje, zodat je hem er zonder problemen in en uit kan klikken en er voldoende ruimte boven zit.

Alle lampjes zijn van dubbele warm white leds voorzien, dus geen hitte en ook geen verhoogd energie verbruik….

KadAstra-EF
                                Deelnemer

……en hoe heb je de elektriciteit daar heen gehaald ?
                                  Ik ben een absolute leek op dat gebied :sleeping

Rik

Vinci
                                  Deelnemer

Ik heb lokaal permanente massa gemaakt met een krimpoog en boutje, moertje bij de voorkant boven het raam, want daar is het plaatwerk dubbelwandig. De lamp die er eerst al in zat is massa geschakeld en zo heb ik de middelste lampje weer aangesloten, alleen de leeslampjes hebben dus permanente massa gekregen, anders zouden ze alleen werken als er een deur open staat…

Verder de draadjes gewoon doorgetrokken vanaf de voorste lamp. Deze lampjes hebben twee plussen nodig, ook die heb ik gewoon doorgelust. Dus gewoon een handje faston stekkertjes, een krimptang en een bosje draad op kleur en gaan….

bastiaan1981

is wel heel netjes geworden :thumb :D

saluma
                                      Deelnemer

Ik sluit me hierbij aan.
                                        Heel knap werk,is ongelooflijk mooi geworden.
                                        Complimenten!!!!!!!!!!!!!
                                        gr Marcel.

Vinci
                                        Deelnemer

Bedankt voor de leuke reacties weer! :wors

Tja, sommigen noemen mij een pietje precies, soms zelfs een pietlut en het kost allemaal een hoop tijd, maar ik vind altijd als je een klus wilt klaren is het het ook waard om het goed te doen…. Heb een hekel aan dingen gehaast doen en dan de kantjes er van af lopen… :thumbdown

Het lampje in het midden zou ik normaal niet gedaan hebben, alleen ik wil graag mijn 15 maanden oude zoontje kunnen zien in zijn stoeltje als we in het donker rijden… :agent

KadAstra-EF
                                          Deelnemer

Hey Vinci,
                                            Mag ik even inhaken op je topic voor mijn vraag ?

Wat heb jij met dit vierkante lap gedaan ?
                                            Ik heb mijn hemeltje er ook uitgehaald omdat de stof ook bij mij los liet.
                                            Tijdens het verwijderen kwam ik dit dus tegen:

en

weten jij of jullie wat de functie is hiervan ??

Groet, Rik ;)

Rottentweetie
                                            Deelnemer

Hoi Rik,

Ik heb dus mijn hemeltje er ook uit gehad en opnieuw bekleed, en bij mij zat ook deze rare lap… Geen idee waar het voor dient… Heb het dus ook rustig laten zitten ;)

Groet,
                                              Kevin

saluma
                                              Deelnemer

Zal wel een anti dreunmat zijn en dan met condensgaten erin.Anders gaat het misschien schimmelen.
                                                Daarom hebben een hoop bestelbussen een geribbeld dak,zodat het niet mee resoneert met de wind ect.
                                                gr Marcel.

Vinci
                                                Deelnemer

Hey, net terug uit Frankrijk, dus sorry voor de late reactie! Dat is een bitumen mat en dient inderdaad als paneel demping. Anders klinkt het op je dat als een goedkope stalen gootsteen als het regent.
                                                  :jerry

Je hebt ook dempende verf, maar ik zou hem lekker terug plakken als ik jou was, is stukke goedkoper! Of een nieuwe bitumen plaat er op plakken, kun je zo kopen bij de goed gesorteerde automaterialen zaak.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
                                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.