hemeltje calibra

Forumindex Forums Modellen Calibra hemeltje calibra

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215675
    maartentje
      Lid sinds:
      14 June 2009

      hallo!

      mijn hemeltje van mijn calibra laat een beetje los! geen idee hoe ik dat weer mooi krijg! iemand ideeén/tips/trucs hiervoor? want moet natuurlijk wel weer mooi worden!

      mk

      #17580569
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Mooiste is deze vervangen door een goede….

        Willem

        #17580570
        maartentje
          Lid sinds:
          14 June 2009

          ja okay.. waar zou ik die kunnen vinden? en is het niet te fixen?

          mk

          #17580571
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Sloop..

            repareren, vaak makkelijkst insnijden en lijmen, erg netjes word dat meestal niet..

            Willem

            #17580572
            macoe16v
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              probleem is echter dat heel veel calibra;s dit probleem hebben…

              ik neem aan dat het thv de achterklep is?

              vaak de mooiste calibra’s hebben toch een hemel die daar loslaat..:(

              #17580573
              venom
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                zelf bekleden met skayleer is ook een optie :cool::agent

                #17580574
                Maurice89
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 October 2009

                  Wat Macoe al zei niet de mooiste calibra:jerry maar wel eerst het begin bij de achterklep dit heb ik ook:argue

                  Ben ook rustig op me gemak aan het zoeke voor een nieuwe:angel

                  #17580575
                  16VCalibra
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 July 2008

                    bij lenk tuning in duitsland heb je hemeltjes. de mijnes laat ook los aan de achterklep, me vorige cali overigens ook, word er gek van :P. maar bij lenk is het alleen ontiegelijk duur!

                    #17580576
                    Deactivated2
                      Lid sinds:
                      19 March 2007

                      origineel gepost door 16VCalibra
                      bij lenk tuning in duitsland heb je hemeltjes. de mijnes laat ook los aan de achterklep, me vorige cali overigens ook, word er gek van :P. maar bij lenk is het alleen ontiegelijk duur!

                      En ROMMEL!!!!!!
                      heb hem zelf erin zitten.
                      175 euro betaald zou gewoon gespoten kunnen worden in de primer en lak erop nou niet dus!!!!

                      Besteld kreeg hem hier via de post op 16 plaatsen ingescheurd,dus helemaal kunnen herstellen.

                      Dit aangegeven bij lenk tuning,hij werd boos dat ik niet tevreden was.
                      Erna nog 10 x gemaild en sindsdien reageert hij dus niet meer dus wat een K.O.T.E bedrijf!!!!!!!

                      en de hemel zit erin maar een golfslagbad is er niets tegenover hebben de hemel 5 x dik in de plamuur getrokken,overal stukken weggeslepen enzv enzv

                      Uiteindelijk koste mij de hemel 390 euro met spuiten dus nooit lenk tuning…..

                      #17580577
                      maartentje
                        Lid sinds:
                        14 June 2009

                        oplossing: wordt dus drie x niks een nieuw of herstellen van een hemeltje!

                        #17580578
                        Calibration
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          28 October 2007

                          Waarom niet gewoon op de sloop een mooie eruit halen?

                          #17580579
                          maartentje
                            Lid sinds:
                            14 June 2009

                            dat is ook een optie!

                            na lang zoeken op het internet heb ik het volgende gevonden!

                            dakhemel verwijderen
                            alle lijsten (kappen) verwijderen die langs het hemeltje lopen,zijn met torx schroeven bevestigd en de 2 lijsten bij de voorruit zitten geklikt
                            gordels van voorzijde losmaken bij de b stijl (middenstijl) de hoogteverstelbare zeg maar.

                            hemel binnenverlichting losmaken
                            zonneklepjes verwijderen
                            indien aanwezig de opel alarmsensors links en rechts bij het hemeltje losmaken
                            eventueel als je een schuifdak hebt, het dak openen en de tochtrand eraf trekken( de zwarte rubberen rand boven )

                            dan zal het zo zijn dat je hemeltje aan de voorkant al naar beneden hangt
                            let op! laat het hemeltje niet te veel naar beneden hangen!
                            dan heb je kans dat het achterste beugeltje losbreekt van het hemeltje
                            hij hangt achter nog vast in het dak namelijk!
                            nu moet je het hemeltje richting de voorruit trekken zodat hij bij de achterruitkant uit zijn houder getrokken word in het dak ,en los is je hemeltje
                            let wel op! het stripje achter op het hemeltje is zeer zwak!
                            je trekt hem zo van de hemelbekleding af!!
                            en dan moet je hem weer met veel ellende vastkitten
                            want zonder dit klemmetje hangt je hemeltje bij de achterruit helemaal los naar beneden

                            bij weer monteren dus ook beginnen met eerst de achterkant van het hemeltje weer in het dak te schuiven (naar achteren) zodat het beugeltje wat op het hemeltje zit weer in het stalen dak vast zit geschoven
                            dan ondersteun je het hemeltje om de belasting op het beugeltje achter te ontzien
                            en bevestig je de rest van de onderdelen weer

                            mischien heeft iemand hier wat aan!

                            mk.

                            #17580580
                            Brammmm
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              11 October 2006

                              Heb ik ook gehad.. Inderdaad vervelend, tijdelijk op gelost met dubeelzijdige tape.
                              Maar toen liet het in het midden ook los.

                              Mijn oplossing: punaises een hele hoop overal in de hemel geduwd tot aan bijna vooraan toe:jerry

                              Ik had er gekleurde inzitten dus een beetje alle kleuren van de regenboog:P
                              en het liet niet meer los duwde ze wel af en toe aan voor de zekerheid. En ik hoefde er zelf toch niet tegen aan te kijken;)

                              #17580581
                              Trompie
                                Lid sinds:
                                5 November 2007

                                Ik heb nog een hemel van een calibra liggen!

                                #17580582
                                maartentje
                                  Lid sinds:
                                  14 June 2009

                                  ik heb je een u2utje gestuurd!

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.