Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › hemeltje calibra
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 januari 2010 om 22:22 #17215675
hallo!
mijn hemeltje van mijn calibra laat een beetje los! geen idee hoe ik dat weer mooi krijg! iemand ideeén/tips/trucs hiervoor? want moet natuurlijk wel weer mooi worden!
mk
1 januari 2010 om 22:23 #17580569Mooiste is deze vervangen door een goede….
Willem
2 januari 2010 om 12:29 #17580570ja okay.. waar zou ik die kunnen vinden? en is het niet te fixen?
mk
2 januari 2010 om 13:39 #17580571Sloop..
repareren, vaak makkelijkst insnijden en lijmen, erg netjes word dat meestal niet..
Willem
2 januari 2010 om 14:50 #17580572probleem is echter dat heel veel calibra;s dit probleem hebben…
ik neem aan dat het thv de achterklep is?
vaak de mooiste calibra’s hebben toch een hemel die daar loslaat..:(
2 januari 2010 om 18:35 #17580573zelf bekleden met skayleer is ook een optie :cool::agent
2 januari 2010 om 19:54 #17580574Wat Macoe al zei niet de mooiste calibra:jerry maar wel eerst het begin bij de achterklep dit heb ik ook:argue
Ben ook rustig op me gemak aan het zoeke voor een nieuwe:angel
2 januari 2010 om 21:11 #17580575bij lenk tuning in duitsland heb je hemeltjes. de mijnes laat ook los aan de achterklep, me vorige cali overigens ook, word er gek van :P. maar bij lenk is het alleen ontiegelijk duur!
3 januari 2010 om 22:15 #17580576origineel gepost door 16VCalibra
bij lenk tuning in duitsland heb je hemeltjes. de mijnes laat ook los aan de achterklep, me vorige cali overigens ook, word er gek van :P. maar bij lenk is het alleen ontiegelijk duur!En ROMMEL!!!!!!
heb hem zelf erin zitten.
175 euro betaald zou gewoon gespoten kunnen worden in de primer en lak erop nou niet dus!!!!Besteld kreeg hem hier via de post op 16 plaatsen ingescheurd,dus helemaal kunnen herstellen.
Dit aangegeven bij lenk tuning,hij werd boos dat ik niet tevreden was.
Erna nog 10 x gemaild en sindsdien reageert hij dus niet meer dus wat een K.O.T.E bedrijf!!!!!!!en de hemel zit erin maar een golfslagbad is er niets tegenover hebben de hemel 5 x dik in de plamuur getrokken,overal stukken weggeslepen enzv enzv
Uiteindelijk koste mij de hemel 390 euro met spuiten dus nooit lenk tuning…..
7 januari 2010 om 14:54 #17580577oplossing: wordt dus drie x niks een nieuw of herstellen van een hemeltje!
7 januari 2010 om 15:45 #17580578Waarom niet gewoon op de sloop een mooie eruit halen?
7 januari 2010 om 21:32 #17580579dat is ook een optie!
na lang zoeken op het internet heb ik het volgende gevonden!
dakhemel verwijderen
alle lijsten (kappen) verwijderen die langs het hemeltje lopen,zijn met torx schroeven bevestigd en de 2 lijsten bij de voorruit zitten geklikt
gordels van voorzijde losmaken bij de b stijl (middenstijl) de hoogteverstelbare zeg maar.hemel binnenverlichting losmaken
zonneklepjes verwijderen
indien aanwezig de opel alarmsensors links en rechts bij het hemeltje losmaken
eventueel als je een schuifdak hebt, het dak openen en de tochtrand eraf trekken( de zwarte rubberen rand boven )dan zal het zo zijn dat je hemeltje aan de voorkant al naar beneden hangt
let op! laat het hemeltje niet te veel naar beneden hangen!
dan heb je kans dat het achterste beugeltje losbreekt van het hemeltje
hij hangt achter nog vast in het dak namelijk!
nu moet je het hemeltje richting de voorruit trekken zodat hij bij de achterruitkant uit zijn houder getrokken word in het dak ,en los is je hemeltje
let wel op! het stripje achter op het hemeltje is zeer zwak!
je trekt hem zo van de hemelbekleding af!!
en dan moet je hem weer met veel ellende vastkitten
want zonder dit klemmetje hangt je hemeltje bij de achterruit helemaal los naar benedenbij weer monteren dus ook beginnen met eerst de achterkant van het hemeltje weer in het dak te schuiven (naar achteren) zodat het beugeltje wat op het hemeltje zit weer in het stalen dak vast zit geschoven
dan ondersteun je het hemeltje om de belasting op het beugeltje achter te ontzien
en bevestig je de rest van de onderdelen weermischien heeft iemand hier wat aan!
mk.
9 januari 2010 om 19:57 #17580580Heb ik ook gehad.. Inderdaad vervelend, tijdelijk op gelost met dubeelzijdige tape.
Maar toen liet het in het midden ook los.Mijn oplossing: punaises een hele hoop overal in de hemel geduwd tot aan bijna vooraan toe:jerry
Ik had er gekleurde inzitten dus een beetje alle kleuren van de regenboog:P
en het liet niet meer los duwde ze wel af en toe aan voor de zekerheid. En ik hoefde er zelf toch niet tegen aan te kijken;)11 januari 2010 om 12:42 #17580581Ik heb nog een hemel van een calibra liggen!
11 januari 2010 om 18:37 #17580582ik heb je een u2utje gestuurd!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.