HELP!!!!!!!!!wie weet raad!!!!!

Forumindex Forums Modellen Corsa HELP!!!!!!!!!wie weet raad!!!!!

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Berichten
  • #17731832
    wim-v6
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 August 2005

      kan ook van een Astra-F Kadett-E Corsa-A en B af hoor.

      als het maar eenzelfde toerental sensor is

      Willem

      #17731833
      miriamasd
        Lid sinds:
        11 April 2010

        O super daar staan er genoeg van!

        Hij haalt deze eruit en die neemt ie mee ter vergelijking!

        In ieder geval super bedankt Willem,je hebt ons een heel stuk verder geholpen

        En ik hoop zooooooo dat ik morgenmiddag weer in de wagentje kan rijden,ik baal er zo van

        #17731834
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          ik heb dit vaker gehad.

          mooi verhaal over deze sensor.

          ik had een persoon in groningen!! (ik zit in de beert van den haag) welke met eenzelfde probleem zat.

          de dealer en verschillende garages konden het niet vinden, toch vreemd is een bekend probleem.

          Punt was, dat de auto volgens hun wel vonkte als ie niet wou starten, klopt ook wel, maar dat was een enkel zielige gele vonk!!

          dus ik daarheen gereden (dik 200km) daar de bougiekabels los, en inderdaad, af en toe een vonkje.

          ik met die persoon naar de plaatselijke sloop, ding gehaald, erop gezet, en huppa starten en draaien als een naaimachientje!!

          ik vraag me af en toe af of er nog wel goede garages en dealers zijn…

          Willem

          #17731835
          miriamasd
            Lid sinds:
            11 April 2010

            Nou Inderdaad,want zowel mijn man als ik zelf zijn bij de opel geweest en geen van hun daar kwam hiermee

            Ik denk dat je de goede garage,s op een hand kunt tellen,helaas

            Tuurlijk ik kan de auto langs brengen,en dan repareren hun hem wel,maar ja dat kost een paar centen:o en dan is het nog maar de vraag of ze het wel hadden kunnen vinden

            Ik wil er namelijk niet al te veel aan uitgeven,omdat de auto er hoogst waarschijnlijk eind dit jaar ,begin volgend jaar uit gaat,en ik dan over ga op wederom een corsa,maar iets jonger,stoerder en iets meer naar mijn smaak(zeg maar gerust precies wat ik graag zou willen hebben hihih)

            #17731836
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              tja over het algemeen zijn deze 1.4tjes super betrouwbaar.

              haha heb nog zo’n blok liggen in onderdelen, alleen dan de nieuwere versie met krukassensor en Dis ontsteking.

              die liep ook nog prima, alleen versleten nokkenas (tik in de motor)

              en dat bij 136.000km..

              Willem

              #17731837
              miriamasd
                Lid sinds:
                11 April 2010

                Die van mij heeft 134 op de teller staan,en dat voor een beesie van 17 jaar oud(tja die oude vrouwtjes ook he die alleen boodschappen ermee doen hahahahahaha)

                De opvolger van deze wordt als het allemaal gaat lukken een 1.6 sport

                Maar ik ben nog steeds super blij met me keuze kwa corsa,is mijn aller eerste eigen autotje(heb pas 2 jaar me rijbewijs) en reed daarvoor steeds in de auto van me man

                Maar was het min of meer een beetje beu dat het alleen kon als hij hem niet nodig had voor zijn werk

                Als het aan mij ligt,blijf ik ook zo lang ik kan opel rijden,en dan met voorkeur een corsa hihih

                #17731838
                miriamasd
                  Lid sinds:
                  11 April 2010

                  Willem,ik wil je even heeeeeeeeel erg bedanken voor je advies!!

                  Het onderdeel is vanmorgen op de sloop gehaald,erin gezet en de auto rijd weer als een zonnetje:D

                  Het verkeerd geleverde onderdeel konden we gelukkig terug brengen,en we kregen netjes onze centen terug

                  Auto is nu gemaakt voor 35 euro!

                  Nogmaals bedankt ik ben opgelucht!

                  #17731839
                  funkycorsa
                    Lid sinds:
                    3 March 2009

                    soms vraag ik me af waar we zonder wim zouden zijn :thumbup

                    #17731840
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      er is hier vaak maar 1 probleem

                      er word te moeilijk gedacht.

                      hoor ik C14NZ, denk ik standaard al toerental sensor bijvboorbeeld.

                      Hier kom je makkelijk achter:

                      Start de motor niet, en vonkt deze niet of weinig, dan is het in 9 van de 10 gevallen de toerental sensor.

                      vonkt de motor goed, dan is het meestal het brandstofpomp relais (effe doorverbinden en je weet het zeker)

                      Willem

                      #17731841
                      miriamasd
                        Lid sinds:
                        11 April 2010

                        Dit verhaal heeft helaas nog een staartje gehad

                        Nadat ik weer kon rijden en de auto het weer perfect deed(tenminste 2 weken!) sloeg hij wederom weer spontaan af tijdens het rijden
                        Ik baalde er zo van,dacht eindelijk van het probleem af te zijn en helaas het begon gewoon weer van voor af aan

                        Nu bleek dus dat de brandstof pomp kappot was
                        Mijn man had hem eruit gesloopt en al het eea gelezen op internet en heeft de pomp op een losse accu aangesloten om te kijken of deze daadwerkelijk defect was

                        De pomp had hij in een bak water gezet en aangesloten,maar niks nada noppes!!En ieniemienie spurtje water kwam eruit en dan hield hij er weer mee op
                        Nadat hij hem verkeerd om had aangesloten om te kijken wat ie dan deed(dus water lozen ipv opzuigen) kwam hij erachter dat dat dus wel werkte!
                        Nogmaals daarna op de juiste manier aangesloten en jawel toen werkte de pomp welhij had dit probleem al gelezen op een ander forum en daarbij stond ook dat je nu kon proberen de pomp weer in de auto te doen,maar zekerheid was er niet dat het nu niet weer zou gaan gebeuren

                        We hbben dus gekozen om de pomp te vernieuwen,175 euro lichter en een pomp rijker hihihihih die er inmiddels inzit en jawel jawel de auto rijd alweer een hele week rond zonder problemen

                        Ook het schokken wat de auto deed als ik me gas los liet is zo goed als verdwenen

                        Ik zet dit hier alsnog even neer,omdat ik al zag dat er meer mensen zijn met soortgelijke problemen die wellicht ook hier iets aan kunnen hebben

                        Groetjes

                        Miriam

                      10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.