Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › HELP!!!!!!!!!wie weet raad!!!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 september 2010 om 19:21 #17731832
kan ook van een Astra-F Kadett-E Corsa-A en B af hoor.
als het maar eenzelfde toerental sensor is
Willem
24 september 2010 om 19:26 #17731833O super daar staan er genoeg van!
Hij haalt deze eruit en die neemt ie mee ter vergelijking!
In ieder geval super bedankt Willem,je hebt ons een heel stuk verder geholpen
En ik hoop zooooooo dat ik morgenmiddag weer in de wagentje kan rijden,ik baal er zo van
24 september 2010 om 19:30 #17731834ik heb dit vaker gehad.
mooi verhaal over deze sensor.
ik had een persoon in groningen!! (ik zit in de beert van den haag) welke met eenzelfde probleem zat.
de dealer en verschillende garages konden het niet vinden, toch vreemd is een bekend probleem.
Punt was, dat de auto volgens hun wel vonkte als ie niet wou starten, klopt ook wel, maar dat was een enkel zielige gele vonk!!
dus ik daarheen gereden (dik 200km) daar de bougiekabels los, en inderdaad, af en toe een vonkje.
ik met die persoon naar de plaatselijke sloop, ding gehaald, erop gezet, en huppa starten en draaien als een naaimachientje!!
ik vraag me af en toe af of er nog wel goede garages en dealers zijn…
Willem
24 september 2010 om 19:37 #17731835Nou Inderdaad,want zowel mijn man als ik zelf zijn bij de opel geweest en geen van hun daar kwam hiermee
Ik denk dat je de goede garage,s op een hand kunt tellen,helaas
Tuurlijk ik kan de auto langs brengen,en dan repareren hun hem wel,maar ja dat kost een paar centen:o en dan is het nog maar de vraag of ze het wel hadden kunnen vinden
Ik wil er namelijk niet al te veel aan uitgeven,omdat de auto er hoogst waarschijnlijk eind dit jaar ,begin volgend jaar uit gaat,en ik dan over ga op wederom een corsa,maar iets jonger,stoerder en iets meer naar mijn smaak(zeg maar gerust precies wat ik graag zou willen hebben hihih)
24 september 2010 om 19:48 #17731836tja over het algemeen zijn deze 1.4tjes super betrouwbaar.
haha heb nog zo’n blok liggen in onderdelen, alleen dan de nieuwere versie met krukassensor en Dis ontsteking.
die liep ook nog prima, alleen versleten nokkenas (tik in de motor)
en dat bij 136.000km..
Willem
24 september 2010 om 20:04 #17731837Die van mij heeft 134 op de teller staan,en dat voor een beesie van 17 jaar oud(tja die oude vrouwtjes ook he die alleen boodschappen ermee doen hahahahahaha)
De opvolger van deze wordt als het allemaal gaat lukken een 1.6 sport
Maar ik ben nog steeds super blij met me keuze kwa corsa,is mijn aller eerste eigen autotje(heb pas 2 jaar me rijbewijs) en reed daarvoor steeds in de auto van me man
Maar was het min of meer een beetje beu dat het alleen kon als hij hem niet nodig had voor zijn werk
Als het aan mij ligt,blijf ik ook zo lang ik kan opel rijden,en dan met voorkeur een corsa hihih
25 september 2010 om 08:39 #17731838Willem,ik wil je even heeeeeeeeel erg bedanken voor je advies!!
Het onderdeel is vanmorgen op de sloop gehaald,erin gezet en de auto rijd weer als een zonnetje:D
Het verkeerd geleverde onderdeel konden we gelukkig terug brengen,en we kregen netjes onze centen terug
Auto is nu gemaakt voor 35 euro!
Nogmaals bedankt ik ben opgelucht!
27 september 2010 om 15:15 #17731839soms vraag ik me af waar we zonder wim zouden zijn :thumbup
27 september 2010 om 17:22 #17731840er is hier vaak maar 1 probleem
er word te moeilijk gedacht.
hoor ik C14NZ, denk ik standaard al toerental sensor bijvboorbeeld.
Hier kom je makkelijk achter:
Start de motor niet, en vonkt deze niet of weinig, dan is het in 9 van de 10 gevallen de toerental sensor.
vonkt de motor goed, dan is het meestal het brandstofpomp relais (effe doorverbinden en je weet het zeker)
Willem
28 oktober 2010 om 07:48 #17731841Dit verhaal heeft helaas nog een staartje gehad
Nadat ik weer kon rijden en de auto het weer perfect deed(tenminste 2 weken!) sloeg hij wederom weer spontaan af tijdens het rijden
Ik baalde er zo van,dacht eindelijk van het probleem af te zijn en helaas het begon gewoon weer van voor af aanNu bleek dus dat de brandstof pomp kappot was
Mijn man had hem eruit gesloopt en al het eea gelezen op internet en heeft de pomp op een losse accu aangesloten om te kijken of deze daadwerkelijk defect wasDe pomp had hij in een bak water gezet en aangesloten,maar niks nada noppes!!En ieniemienie spurtje water kwam eruit en dan hield hij er weer mee op
Nadat hij hem verkeerd om had aangesloten om te kijken wat ie dan deed(dus water lozen ipv opzuigen) kwam hij erachter dat dat dus wel werkte!
Nogmaals daarna op de juiste manier aangesloten en jawel toen werkte de pomp welhij had dit probleem al gelezen op een ander forum en daarbij stond ook dat je nu kon proberen de pomp weer in de auto te doen,maar zekerheid was er niet dat het nu niet weer zou gaan gebeurenWe hbben dus gekozen om de pomp te vernieuwen,175 euro lichter en een pomp rijker hihihihih die er inmiddels inzit en jawel jawel de auto rijd alweer een hele week rond zonder problemen
Ook het schokken wat de auto deed als ik me gas los liet is zo goed als verdwenen
Ik zet dit hier alsnog even neer,omdat ik al zag dat er meer mensen zijn met soortgelijke problemen die wellicht ook hier iets aan kunnen hebben
Groetjes
Miriam
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.