Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › helppppp
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 januari 2011 om 15:48 #17230754
Ik heb ALWEER een probleem
Ik hoop echt dat 1 van jullie hierbij kan helpen,anders denk ik er echt over na om me calibra weg te doen
ik wou net opzoek gaan naar de stekkers van me stoelverwarming,ik had alles los gehaald me stoel alles om goed te kunnen zoeken.
haal ik me vloerbekleding weg aan de bijrijderskantkom ik er achter dat de gehele vloer zeik en dan ook echt zeiknat is.
en de bestuurders kan was ook nat alleen stukke minder.ik kan nergens zover ik kan zien natuurlijk een lek ontdekkenwel een roestplek net onder me dashboard zeg maar.
meer kan ik niet ontdekken.wat kan er lek zijn???
ik hoop echt dat 1 van jullie het weet
9 januari 2011 om 16:15 #17792581heb je de isolatiematten er ook al uitgehad? heb het zelf ook wel eens gehad dat je het vanaf de onderkant niet zag door het tectyl.
je hebt mail ;)
9 januari 2011 om 17:00 #17792582ff je afvoer van je parafaan controleren of deze niet verstop zit.
deze zit onder de motorkap tegen het brandschot aan in het midden9 januari 2011 om 18:00 #17792583Dit heb ik zelf ook een keer meegemaakt.
wanneer je alle bekleding weg haald zitten er op de bodem van je auto een aantal rubberen doppen!.
Dezen waren bij bij poreus en kwam gewoon langsaam spatwater naar binnen.
Er zitten er een aantal bij de bestuurderskant en bijrijderskant bij het voetgedeelte.
Maar ze zitten ook net achter de stoelen!9 januari 2011 om 18:45 #17792584Je moet in de zomer soort van je auto laten drogen.
Ik denk dat die rubberen doppen beetje gaar/op zijn.
Heb het bij me v6 ook:P Maja met dit weer heeft het geen nut om ze te vernieuwe9 januari 2011 om 20:38 #17792585[rquote=1837445&tid=140131&author=Maurice89]Je moet in de zomer soort van je auto laten drogen.
Ik denk dat die rubberen doppen beetje gaar/op zijn.
Heb het bij me v6 ook:P Maja met dit weer heeft het geen nut om ze te vernieuwe[/rquote]Ok maar wat kan ik hier aan doen dan?
en wat bedoel je precies met je auto laten drogen:D
9 januari 2011 om 23:04 #17792586Drogen, in de letterlijke zin van het woord.
Opdrogen. Hij is nu nat, dus moet hij drogen.
Zodra hij droog is, druk je er nieuwe doppen in.10 januari 2011 om 06:35 #17792587hebben veel calibra’s inderdaad… vloerdoppen en verstopte parafaan plaat zijn vaak de oorzaken…. je kan voor nu oude kranten ertussen stoppen en met paar dagen weer nieuwe zo kun je het vocht alvast een beetje de baas.
verder goed warmstoken en laten luchten.. raam open10 januari 2011 om 13:07 #17792588Nou vandaag nog is ff beter gekeken
Ik denk dat het idd de rubbere doppen zijn.
ze zien er niet echt kapot of zo uit,maar hier lag wel het meeste water en de doppen waren ook behoorlijk nat!ik heb het afvoertje na gekeken (parafaan)die liep gewoon door,zat ook niet verstopt of zo
wel ben ik erachtergekomen dat er een soort van zelf klevende platen op me vloer zitten.
Deze zaten namelijk ook over me rubbere doppen heen.
horen deze platen daar of is het weer zo’n doe het zelf oplossing geweest.en kunnen deze platen eraf?want die blijven namelijk nat
10 januari 2011 om 13:11 #17792589dat zijn bitume matten die horen daar….
als je je moterkap opendoet zie je in het midden tegen het schutbord aan een slurfje naar beneden lopen.
zorg ook voor dat deze goed ontstopt is.wat je eventueel zou kunnen doen is vloerbedekking eruithalen en in de auto zitten, iemand met tuinslang de auto laten natsproeien op gerichte plekken.. zodoende zou je eventueel lekage kunnen opzoeken.
10 januari 2011 om 13:33 #17792590[rquote=1838138&tid=140131&author=opelkadetje]dat zijn bitume matten die horen daar….
als je je moterkap opendoet zie je in het midden tegen het schutbord aan een slurfje naar beneden lopen.
zorg ook voor dat deze goed ontstopt is.wat je eventueel zou kunnen doen is vloerbedekking eruithalen en in de auto zitten, iemand met tuinslang de auto laten natsproeien op gerichte plekken.. zodoende zou je eventueel lekage kunnen opzoeken.[/rquote]
hey
alles is er al uit,me gehele bekleding en zo heb ik er gister uitgehaald.
me paraaf is schoon,dit heb ik ook getest(water overheen gegooit)maar die platen/matten horen daar dus?
want die dingen zijn echt zeiknat en rotte deels af
en ze zitten over die rubbere doppen heen,dus er moet een deel van af om die doppen te vervangen10 januari 2011 om 13:34 #17792591ja het is bescherming maar als je ze weghaalt is ook goed.
lekker laten zoals het is..onder die matten gaat het vaak roesten en rot compleet door…
dus lekker kaal laten en goed kijken en schoonhouden10 januari 2011 om 13:39 #17792592ok thanks voor de tip..
ik ga morgen alles goed schoonmaken en kijken we verder
weet er iemand btw waar je die rubbere doppen kan halen?
grts mike
10 januari 2011 om 14:11 #17792593vraag de opel dealer eens.. en anders gewoon afdichten heb ik toen gedaan met hars en polyester matjes… zodoende komt het water ook niet meer binnen;) en dan als het hard was aan de onderkant goed schoonmaken in die ronde naad en dan dichtkitten:D
10 januari 2011 om 16:08 #17792594Hierbij de foto
Uploaded with ImageShack.us
dit zijn dus die platen die nat blijven.en dit is de roestplek onder me dashboard,kan deze nog gered worden?
door middel van dr uitslijpen en nieuw plaatje dr in lassen,maar kan dit met het motorblok erin,ivm brand of zo
wat denken jullie ?is dit allemaal nog te doen?10 januari 2011 om 16:11 #17792595dat is nog wel zelf te doen hoor… even kijken waar ie precies zit… en hoever ie door is.. als ie door is gewoon nieuw stukje erin, als ie niet door is dan mooi kaal maken en insmeren met menie.
je kan die zwarte bitume matjes ook wegsteken met klein plamuurmes/schroevendraaier en een fohn of verfbrander.
als je ze verhit worden ze flexibel namelijk.wat betreft je dopjes.. als je dan toch wilt lassen zou ik die gelijk dichtlassen en goed insmeren met menie
10 januari 2011 om 16:19 #17792596ok dus dit is nog te doen,en die plek onder me dash?kan die er gewoon uitgeslepen worden?want het motorblok zit er achter…
10 januari 2011 om 16:23 #17792597het blok hangt niet vast op die plek toch?
je moet even kijken waar je draagarm bevestiging zit.. daarom moet je eerst kijken of de plek doorgerot is of dat het alleen het oppervlak is.
als hij doorgerot is en je draagarm bevestiging zit erop vast dan moet/kun je bijvoorbeeld gaatjes boren in dat stukje plaat en die dan weer erin lassen en die gaatjes dichtlassen zodat je draagarmophanging ook weer vast zit.
je kan het beste (weet niet of je een brug hebt) of krik) onder de auto even kijken waar die plek uitkomt als ie doorgerot is.
dan kun je gelijk beslissen of je een plaatje moet lassen of alleen kaalmaken en behandelen met bijvoorbeeld meniehoe ziet je andere kant eruit bij de pendalen?
10 januari 2011 om 16:23 #17792598waar de calibra’s ook wel willen rotten is de kokerbalken, achterschermen en als je je achterlichten eruithaalt… daar moet je ook maar even kijken, daar blijft namelijk ook altijd wat water staan;)
10 januari 2011 om 16:34 #17792599De echte rotteplek zit tussen me blok en net onder me dashboard,dus vandaar dat ik het vroeg
ivm brandgevaar en zo
maar ja we zien het wel allemaal
ik heb nu heel wat anders aan me hoofd:ome vriendin gaat bevallen,dus ga direct nar het zoekenhuis toe:D:D:D:D
ik lees de berichten zodra ik terug ben
alvast bedankt
10 januari 2011 om 16:38 #17792600gefeliciteerd alvast…
10 januari 2011 om 16:43 #17792601Ja mike dat is geen geld meer voor je calibra:jerry Gefeliciteerd
10 januari 2011 om 16:55 #17792602heb je een schuifdak in je auto??
zit je originele voorruit nog in de auto??
geloof niet dat het door die doppen komt
als het water er niet uitloopt,komt het er ook niet indat roestgaatje effe dicht kitten voor nood en even een rondje rijden als het regent
11 januari 2011 om 10:30 #17792603Een neef van me had precies hetzelfde. Dit kwam doordat die rubberen slurf die onder je motorkap uit het midden van je schutbord komt verstopt zit met takjes en bladeren. Haal deze los en maak hem helemaal leeg.
11 januari 2011 om 18:26 #17792604als je vaak koelvloeistof moet bijvullen, kan het ook zijn dat je kachel radiator lek is, dan zijn ook je matten nat.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.