Help zafira 2.2 gaat in noodloop op snelweg!!

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Help zafira 2.2 gaat in noodloop op snelweg!!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Noob2.2

Wie kan mij als autonoob een beetje advies geven.

Ik heb een opel zafira 2.2 uit 2006. Als ik de snelweg op ga en een beetje doortrek met toeren geeft de auto een “hik” en gaat hij in de noodloop.
      Inmiddels heb ik al diverse onderdelen laten vervangen o.a brandstofdruk regelaar en wervelkleppen maar niets helpt.

tegen een boom zetten en dagwaarde claimen is laatste optie.

beurjean

Uit laten lezen? Hoogst waarschijnlijk de brandstof pomp

Noob2.2

Bedankt voor de reactie, Ik heb de auto diverse keren laten uitlezen elke keer een andere foutcode. Dit onderdeel laten vervangen maar direct weer storing en andere foutcode.
          De auto gaat ook alleen bij meer toeren in noodloop. Ik krijg het gevoel dat de onderdelen niet echt stuk zijn maar dat de computer slechts een code geeft omdat hij iets moet. ik veronderstel nl stuk is stuk. dan zou de foutmelding constant moeten zijn en dat is ie niet.

Opel-Maus

Zou eens kijken naar de slang tussen brandstofpomp en het deksel van de brandstoftank… Die was bij mij gescheurd, gaat je Zaffie heel raar van doen… Als t een klein gaatje (nog) is, kan de pomp geen druk meer opbouwen waardoor de motor in noodloop gaat

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

roger rabbit

Contoleer je distributie maar eens, ik denk dat je timing niet meer goed staat (ketting/spanner vernieuwen)

bert.
              Deelnemer

Bij mij ging het afgelopen zaterdag ook zo, hikte bij meer toeren rijden. Van 120 km/h naar 100, naar 80 naar 60. En op de snelweg.Gaf geen foutcode, maar wel in de toerenteller stond het auto-symbool met steeksleutel erdoor heen. Grote rookpluim erachter, bij minder gas – minder rook. Dacht eerst scheurtje in turbo-slang. Was uiteindelijk de EGR. Nieuwe geplaatst, 200 euro armer, maar rijd weer als ‘n zonnetje.

Dolby
                Deelnemer

Hoe is het afgelopen/ verholpen. Deze informatie is namelijk ook voor andere mensen erg handig om te weten namelijk. ;)

Rogier van de Kraats
                  Deelnemer

Goededag allemaal ik heb een Zafira b 2.2 ik wordt gek van de auto. Het hele brandstof systeem vervangen. En nog steeds een hik en in de noodloop wie weet nog een oplossing tank alleen 98 . :wacko:

ericver
                    Deelnemer

Hi beste opelkenners.

ik heb ongeveer hetzelfde euvel..

Brandstof pomp kapot.

reed weg bij stoplicht, trok lekker op. Soort hik bij overschakelen van 2 naar 3 en noodloop.

Bij de garage pomp laten vervangen.

Bij rustig rijden niks aan de hand. Bij flink optrekken, volgt een soort hik van de motor en in noodloop…melding misfire cilinder 3.

Bougies vervangen, bobine vervangen..

Helpt niet..

Tank alleen 98 E5 nog nooit E10 getankt.

Wat kan het nog zijn..

Ik hoop dat iemand kan helpen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.