Forumindex › Forums › Modellen › Astra › HELP wie weet welke koppelingsset??????
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 oktober 2011 om 19:55 #17241960
beste mensen
Wie weet welke van de 2 koppelingsset ik moet hebben voor
me opel astra 1.6 16v uit 2001?
Dit omdat me hydro Koppelingsdruklager lekt!!
Er hangt een druppel remvloeistof onder de bak!
En hij wilt smorgens heeeeel erg slecht schakelen pas na tig keer pompen!!!
Hier is de link van alle 2 de setjes ze zijn van luk maar welke dat is de vraaag??????????
http://www.mister-auto.nl/fl/koppelingsset/opel-astra-g-3-5-portes-f48-f08-1-6-16v-101ch_v8995_g479.html
alvast reuze bedankt!!!!19 oktober 2011 om 20:32 #17924720is dat dan deze auto?
http://winparts.nl/843/motor/koppelingen/koppelingset/0154694/koppelingsset” onclick=”window.open(this.href);return false;
hier staan opel nummers bij. Misschien heb je daar wat aan? ;)19 oktober 2011 om 20:36 #17924721nee helaas!!
Moet me motornummer weten dus niet de type?
hoop eigenlijk dat willem het weet!19 oktober 2011 om 20:41 #17924722even een update!!
of het is tot motornummer 20AX2408 off vanaf motornummer 20AX2409?????
19 oktober 2011 om 21:04 #17924723Ik heb hem opgezocht op een russiche site waar opel-TIS on line staat. Met het aanzetten van page>>translate>>bing is er net uit te komen
http://www.microsofttranslator.com/bv.aspx?from=&to=en&a=http%3A%2F%2Fwww.unitcat.ru%2Fopel%2F4%2F854%2FE%2F8%2F39%2F84%2F” onclick=”window.open(this.href);return false;
Als je een Astra G hebt heb je hetzelfde nodig als ik voor mijn Zafira A (mits motor hetzelfde is: 1.8 liter Z18XE F17 handgeschakeld)
Uit mijn hoofd: 205mm diameter, en voor een spline as van 15.7mm (dalen) en 18.7mm (bergen)Ik heb Valeo set 834040 gekocht
Mijn oude koppelingsplaat bleek na afloop nog best wel aardig (1mm aaan elke kant over. dikte 7.5mm). Drukgroep was mooi afgesleten zonder groeven. Hydraulisch druklager was nog in orde maar had 188000km er op zitten.
Je kunt een bod doen en het in Almlo komen ophalen. (Nieuw kost dit alles circa 300 euro!)
PS kijk uit met demontage van hydrauliek doorvoer! Plastic delen breken snel (Is mij overkomen bij buigen aan metalen leidinkje). Ook zit er een heel klein afdicht rubbertje op de nippel-punt (Was bij mij er af gevallen en zoekgeraakt. Wil ook nog wel eens “aan de verkeerde kant” blijven plakken, waardoor hij na terugplaatsen niet goed afsluit!).
Test of alles goed dicht is voordat je het inbouwd: Druk de veer in, sluit het slangetje af (met je vinger), en laat het handeltje “vacuum zuigen” en kijk of de zuiger stil blijft staan terwijl de veer probeert lucht/remvloeistof te blijven zuigen.
Doe je het niet goed dan heb je exact dubbele tijd nodig, zoals ik :???: De helft voor de eerste keer, en de rest om het nog eens over te doen.
Groeten Rinus
19 oktober 2011 om 21:19 #17924724nee ik heb een astra g 1.6 16v X16xel!
Maar wel alvast bedankt voor aanbod en tips!
ik ga hem van merk luk halen en de duurste zou me 262 incl btw gaan kosten.
alleen moet ik nog weten welke motornummer!19 oktober 2011 om 21:33 #17924725Als je bij mijn link kijkt zie je dat deze set dus precies voor die motor is ;)
de x16xel. staat bovenaan bij autotype. Kan dus niet missen.
En een stuk goedkoper.19 oktober 2011 om 21:34 #17924726Doe me je kenteken maar ff prive dan krijg je van mij je motornummer!!
19 oktober 2011 om 21:35 #17924727Oh….en gebruik een ECHT rem-steeksleuteltje.
De rem leiding aansluitingkjes zijn (tegenwoordig) van zacht aluminium, zodat het makkelijk vervormd en goed afsluit. Nadeel is dat je de hex-kant snel beschadigt met een standaard steeksleutel
Een echt remsteeksleuteltje is een dubbel brede ring sleutel met een sleuf, om de leiding door te voeren. Voor standaard remleidingen van 4.75mm heb je sleutel 10/11 nodig en die kosten echt niet veel. Als je de moer naar zijn malle-moer draait kun je een fels set gaan aanschaffen van 50 euro (voor troep) of 150 euro (als hij het echt goed moet doen).
Ook zat er bij mij locktight tussen. Daardoor moet ik bij het losdraaien extra kracht zetten.
In het koppelingshuis heb ik ook maar weer locktight toegepast. Er is bijna niet bij te komen later, dus ik wil geen risico op lostrillen of loswrikken (bij repetitie van hoge leidingdruk)
19 oktober 2011 om 21:54 #17924728rinus en kaneel bedankt voor de tips!!!!
en opeltechniek je heb een pm met kenteken!!
alvast allemaal reuze bedankt19 oktober 2011 om 21:55 #17924729Chassisnummer: W0L0TGF081xxxxxxxx
Autotype: Astra-G
Modelcode: 0TG08
Uitrustingscode: IXSP
Modeljaar: 2001 A
Kenteken: 12-..-..
Eerste toelating: 15. mei 2001
Verkoopdatum: 09. mei 2001
Dealercode verkoop: NL1140
Motorcode: L91
Transmissiecode: MG4
Motortype: Z16XE (NT4 L91 :Z16XE)
Serienummer motor: 02MN7410
Kleur: 151
Kleurcode: 94L
Bekledingscode: XXCLMisschien wil je nog meer weten??
19 oktober 2011 om 22:08 #17924730heb je nog meeeer dan??? :D
maar waar kan ik nu de motornummer uithalen uit dit geheel?
tot motornummer 20AX2408 off vanaf motornummer 20AX2409?
ik ben maar een leek in opel land!!!
maar alvast een dikke :thumb voor deze gegevens!19 oktober 2011 om 22:09 #17924731Je hebt geen x16xel maar een z16xe is een andere motor zal ff kijke welke originele nummers je nodig bent moment!!
19 oktober 2011 om 22:14 #17924732ja een z16xe had de verkeerde getypt zie ik nu!
als je dat zou willen heel erg graag.
dan kan ik morgen zo setje van luk bestellen.
klopt het dat de bak f13/f17 is en niet f23?
:thumb19 oktober 2011 om 22:17 #17924733ik zie nu ook dat de setjes van luk 210 mm in diameter zijn en die van sachs zijn 205 mm in diameter!!!
maakt dat wat uit?19 oktober 2011 om 22:21 #17924734Koppelingsset koppelingsplaat + drukgroep: 1606209 (voorheen 1606205)
Druklager: 5679333 (voorheen 5679332 of 5679304)Dit zijn de originele opel nummers
Ja is inderdaad een f13/f17 bak19 oktober 2011 om 22:32 #17924735echt een raar systeem van LUK!!!!!
als ze het nu net zo doen als sach dan is veel makelijker!
morgen maar LUK bellen.
maar iedereen echt reuze bedankt voor alle info!!!19 oktober 2011 om 22:34 #17924736De diameter slaat vooral op de schijf diameter (inwendig van het “totaal”).
Als je een drukgroep en schijf van hetzelfde merk neemt zal die binnenmaat niet erg veel uitmaken, als de bevestiging (buitenom) op het vliegwiel maar identiek is.
Een 210 schijf van een merk in een drukgroep van 205mm van een ander merk lijkt me geen goed idee.
Verder is het enige dat telt dat de naaf goed is. Bij mij waren dat 14 splines, met 15.7mm dal en 18.7mm top diameter. Sommige leveranciers noemen dat “botweg” 18mm spline, maar dat is nogal een grove benadering. Valeo is een van de weinigen die nauwkeurige data geeft.
Verder heb ik zelf die spline een BEETJE ingevet (niet zoveel dat hij bij hitte gaat druppelen en de plaat vet maakt!!!)…..de schijf moet goed over de spline as kunnen schuiven.
19 oktober 2011 om 22:36 #17924737Als ik voor mezelf een koppeling monteer probeer ik altijd een FS te krijgen (Fightel en Sachs)!!
Maar verder heb ik er gelukkig ook niet zoveel verstand van!! Ben maar een arme sleutelaar!!19 oktober 2011 om 22:43 #17924738enige wat ik bij LUK krijg is:
diameter (mm)210
Aanvullend artikel/Aanvullende informatie met koppelingsdruklager
1 x Drukgroep
1 x Koppelingsplaat
1 x Koppelingsdruklager , koppeling
VAUXHALL : 16 06 532maar volgens het kenteken moeten ze op me auto passen.
alleen welke van de 2 zie url in eerste vraag!morgen luk bellen of opel want ergens moet toch het motornummer staan!
19 oktober 2011 om 22:50 #17924739motornummer staat in topic is:02MN7410
19 oktober 2011 om 22:56 #17924740De kans dat het goed is is erg groot! De montage maten zijn heel lang en over veel modellen standaard gehouden.
Mijn originele schijf was Sachs en was na 188000 nog niet “op” (1mm over aan elke kant).
De originele drukcylinder was Valeo (188000 zonder problemen, en nog steeds best wel in orde).Nu heb ik alles van Valeo gekocht. Dat ligt op 1 op de 3 autos die in Europa rond rijden zeggen ze.
Luk kan best goed zijn, maar op het web kwam ik diverse waarschuwingen tegen om toch echt maar een goed merk te kopen. Vooral wegens het lager van de drukcylinder. Of Luk tot de goede merken hoort weet in niet, maar over Sachs en Valeo twijfel ik niet.
PS: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Knoei geen druppel remvloeistof in de groeven van het lager! Wikkel er tijdens montage even een keukenrol velletje met een touwtje om heen tot alles goed zit…….Remvloeistof is loog en het verandert smeer vet in ouderwetse huishoud zeep! Dan kun je over een jaar weer een nieuwe druklager halen!19 oktober 2011 om 23:01 #17924741maar ik kan alleen tot motornummer 20AX2408 off vanaf motornummer 20AX2409 kiezen???
en 1 van de 2 passen op mij auto zegt luk op vele verkoop sites!!
ook de online web catalog staat het al kom ik daar met zoveel nummertjes niet geheel uit?
http://toc.luk-as.de/toc/nl/3917D68CDA03D3B11423EEE248A6E11F.srv?view=VIndexFramesetJsp” onclick=”window.open(this.href);return false;@ rinus bedankt voor de tips!!
maar van merk luk kan ik bijna geen setjes op het web van vinden?19 oktober 2011 om 23:02 #17924742dat moet valeo zijn … ach is al laat zeg maar
20 oktober 2011 om 19:22 #17924743nou echt nergens kan ik de motornummer vinden!!
volgens opel staan ze alleen maar op de motor zelf gedrukt!!!
maar deze is niet meer leesbaar helaas.
heb via een andere garage een ander merk koppelingsset aangeboden voor een mooi prijsje!
alleen merk ken ik niet? MERK: NATIONAL (zie een andere topic van me) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.